"ΜΑΖΙ"

 

Η Δράση "Μαζί" υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;». Πρόκειται για δράση που υποστηρίζει δραστηριότητες συνεργασίας τοπικού και προσφυγικού πληθυσμού με έμφαση στα παιδιά και νέους π.χ. συνεργασίες τοπικών σχολείων με σχολεία όπου φοιτούν παιδιά πρόσφυγες ή με καταυλισμούς, εργαστήρια τέχνης, επισκέψεις σε χώρους παραστάσεων, μουσείων κ.ά., ανοιχτές δράσεις σε δημόσιους χώρους, κλπ. Σημαντικό στοιχείο και προτεραιότητα σε αυτές τις συνεργασίες είναι τα παιδιά να συναντιούνται με στόχο να δημιουργήσουν κάτι μαζί αξιοποιώντας εργαλεία από τις τέχνες (θέατρο, χορός, βίντεο, μουσική, εικαστικά κ.ά). Έχουν δηλαδή τη μορφή «δημιουργικών εργαστηρίων τέχνης».
Οι σχετικές δράσεις προβάλλονται εν συντομία σε αυτό το χώρο.
Εκπαιδευτικοί που υλοποιούν ανάλογες δράσεις μπορούν να στείλουν σύντομη περιγραφή για ανάρτηση. 
Το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» μπορεί να στηρίξει ανάλογες πρωτοβουλίες

α)  με τη παραχώρηση καλλιτεχνών (θεατροπαιδαγωγών, μουσικών, χορευτών κ.ά), β) με κάλυψη μέρους των εξόδων για υλικά, γ) με κάλυψη εξόδων μετακινήσεων. 
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτημα συνεργασίας και στήριξης από το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» στο humanrights@theatroedu.gr


 

 

Οι δράσεις "ΜΑΖΙ" - Κι αν ήσουν εσύ;

Δράση «Μαζί»: «Πάρτο αλλιώς! Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο»

Δράση «Μαζί»: «Πάρτο αλλιώς! Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο»

Ιωάννινα, 18/3/22022 Δράση «Μαζί», 2ο Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ιωαννίνων

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 18/2/2022 8:30 πμ - 10:30 πμ Export event


Δράση «Μαζί»: «Πάρτο αλλιώς! Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο»

Εμψύχωση: Γιώργος Μόσχος, νομικός, εκπαιδευτής ενηλίκων

Ιωάννινα, Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2022, 8.15-10.15
 Στο  2ο Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ιωαννίνων

ΠΗΡΑΝ ΜΕΡΟΣ 22 μαθητές/μαθήτριες μεικτού πληθυσμού και η εκπαιδευτικός Ελένη Γκούμα

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την  Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στο πλαίσιο του προγράμματος «Kι αν ήσουν εσύ;» διοργανώνει εργαστήριο για μαθητές μεικτού πληθυσμού στο 2ο Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ιωαννίνων με τίτλο «Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό - Διακρίσεις και ρατσισμός στο χώρο του σχολείου. Πρόληψη και αντιμετώπιση».

Σύντομη περιγραφή: Τι γίνεται όταν μια ομάδα μαθητών βρίσκεται μπροστά σε μια κατηγορία κλοπής που ενεργοποιεί προκαταλήψεις και ρατσιστικές στάσεις; Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί το μίσος και ο θυμός ανάμεσά τους; Πώς μπορούν οι ομάδες να παίρνουν κρίσιμες αποφάσεις, σε τέτοιες περιπτώσεις; Υπάρχουν τρόποι για να πετυχαίνουμε τη συνεννόηση και να μπλοκάρουμε μαζί τον ρατσισμό;   Το εργαστήρι αυτό απευθύνεται σε μαθητές – μαθήτριες γυμνασίου ή λυκείου. Αξιοποιεί τεχνικές επικοινωνίας ομάδας και θεάτρου φόρουμ για να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά που συμμετέχουν σχετικά με την ατομική και συλλογική ευθύνη τους απέναντι σε ρατσιστικές συμπεριφορές που μπορεί να συμβούν στο περιβάλλον τους. Ξεκινάμε με παιχνίδια για την εισαγωγή στο θέμα, αναφορά στις έννοιες και τις προβλέψεις του νόμου. Ύστερα, διηγούμαστε μιας ιστορία που βασίζεται σε πραγματικούς χαρακτήρες και περιστατικά. Επεξεργαζόμαστε την ιστορία μέσα από συζήτηση και παίξιμο ρόλων, με διάφορους τρόπους. Στόχος μας είναι να πάρουμε ιδέες και μεγαλύτερη σιγουριά για το τι μπορούμε να κάνουμε για να προλαβαίνουμε καταστάσεις που οδηγούν στο διχασμό, τις προκαταλήψεις και τον ρατσισμό. Στο τέλος του εργαστηρίου, αν θέλουμε, θα κουβεντιάσουμε και το τι πήραμε από αυτό.  

To πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» και το εκπαιδευτικό υλικό του έχουν εγκριθεί και από το Υπουργείο Παιδείας  και το ΙΕΠ. Αναλυτική περιγραφή του προγράμματος  στην ιστοσελίδα www.theatroedu.gr

ΜΕΤΡΑ COVID: Όλες οι δραστηριότητες θα πραγματοποιηθούν με τη τήρηση του υγειονομικού Covid-free πρωτοκόλλου λειτουργίας που ισχύει τη συγκεκριμένη περίοδο προς αποφυγή της μετάδοσης της πανδημίας. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική.

Το 2ο Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ιωαννίνων συμμετέχει κατά το τρέχον σχολικό έτος στο έργο “ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ” που υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Τοπική Ανάπτυξη και Μείωση της Φτώχειας», με φορέα υλοποίησης το Ευρωπαϊκό Κέντρο Wergeland (EWC) και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). 

Σύντομο βιογραφικό εμψυχωτή: Ο Γιώργος Μόσχος είναι  νομικός, επιμορφωτής και εμψυχωτής θεατρικών ομάδων. Διετέλεσε Συνήγορος του Παιδιού από τον Ιούλιο του 2003 ως τον Ιανουάριο του 2018, Πρόεδρος και μέλος ΔΣ του Ευρωπαϊκού Δικτύου Συνηγόρων του Παιδιού. Συνεργάστηκε ποικιλοτρόπως με διεθνείς οργανισμούς ανθρωπίνων δικαιωμάτων και οργανώσεις για τα δικαιώματα του παιδιού και συμμετείχε ενεργά σε μεγάλο αριθμό συναφών εθνικών και διεθνών δικτύων. Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης. Ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12) και μέλος ΔΣ του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση – Τοπικός Συντονισμός Ηπείρου
Συνεργασία:  Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες & 2ο Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ιωαννίνων
Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 /info@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr

«Ήταν η πρώτη φορά που βρέθηκα και συμμετείχα σε εργαστήριο της δράσης «Μαζί». Είχα ανυπομονησία και περιέργεια για το πως θα ήταν!

Και ήταν όπως κάθε άλλο εργαστήριο με παιδιά! Στην αρχή λίγη καχυποψία για τους «άλλους» και σιγά- σιγά μέσω του εργαστηρίου τα σώματα και τα βλέμματα λύνονταν και γινόντουσαν πιο φιλικά και η ντροπή και η συστολή έμεναν πίσω και αυτό που έβγαινε μπροστά ήταν η ανάγκη για συμμετοχή, για αλληλεπίδραση για έκφραση... Η γλώσσα ήταν σίγουρα ένα εμπόδιο αλλά με τη βοήθεια τόσο του διερμηνέα όσο και των εμψυχωτών αλλά και των ίδιων των βιωματικών δραστηριοτήτων και του θεάτρου εν γένει, νομίζω ότι βρέθηκαν κι άλλοι κώδικες επικοινωνίας που βοήθησαν στο να ξεπεραστεί το αρχικό εμπόδιο. Μεγάλος σύμμαχος στην επικοινωνία ήταν φυσικά και τα Αγγλικά που γνώριζαν τόσο κάποιοι από τους μαθητές της Ελευσίνας, όσο και από το σχολείο των Αναβρύτων.

Νομίζω ότι ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία για όσους βρεθήκαμε εκεί, αλλά κυρίως για τα ίδια τα παιδιά που συμμετείχαν στο εργαστήριο!» 

Καλλιόπη Διονυσοπούλου, YouthProjectsAssistant- Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες