Διεθνής Συνδιάσκεψη 2006

Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA), σε συνεργασία με επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς και καλλιτεχνικούς φορείς από την Ελλάδα και εξωτερικό, οργανώνουν την 5η Διεθνή Συνδιάσκεψη για το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα και τις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση.


 

Εργαστήρια

 

Οδηγίες για την επιλογή εργαστηρίων

Οι σύνεδροι παρακαλούνται  για τη δική τους διευκόλυνση και για να προχωράνε οι εγγραφές στα εργαστήρια κατά την προσέλευση την Παρασκευή χωρίς καθυστερήσεις, να έχουν προεπιλέξει τα εργαστήρια  που επιθυμούν  να δηλώσουν. Ο μεγάλος αριθμός εργαστηρίων καθιστά πολύ δύσκολο να προσπαθούν να κάνουν την επιλογή τους την τελευταία στιγμή.  Υπενθυμίζουμε ότι θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας κατά την προσέλευση και υπάρχει πιθανότητα κάποιοι να μην προλάβουν να δηλώσουν τα εργαστήρια που έχουν προεπιλέξει. Άρα, καλό είναι να έχουν σκεφτεί εναλλακτικές επιλογές.
Προσοχή: Ο ανώτερος αριθμός εργαστηρίων στα οποία μπορεί να εγγραφεί σύνεδρος στη Συνδιάσκεψη είναι 3 των 2,5 ωρών (5ωρα εργαστήρια θεωρούνται "διπλά").
 
Υπενθύμιση:
Σε κάθε χρονική ζώνη που υπάρχουν Παράλληλες Συνεδρίες (σε διαφορετικές αίθουσες), κάθε σύνεδρος μπορεί να παρακολουθήσει ένα εργαστήριο ή ανακοινώσεις/εισηγήσεις 
Οι Παράλληλες Συνεδρίες είναι:
3η συνεδρία: Σάββατο 18/3/06, 11.00-13.30
4η συνεδρία: Σάββατο 18/3/06, 15.00-17.30
5η συνεδρία: Σάββατο 18/3/06, 18.00-20.00
6η συνεδρία: Κυριακή 19/3/06, 09.00-11.30  
Οι υπόλοιπες συνεδρίες είναι Κεντρικές και είναι κοινές για όλους τους συνέδρους.
 

 

Τελικά, τι θα κάνουμε;…Δημιουργώντας ένα δρώμενο

Τελικά, τι θα κάνουμε;…Δημιουργώντας ένα δρώμενο

Αθήνα, 18/3/2006, Εργαστήριο, Γιάννα Πιτούλη, Γιώργος Μόσχος

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 18/3/2006 6:00 μμ - 8:30 μμ Export event


5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Γιάννα Πιτούλη, εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός

Γιώργος Μόσχος, Συνήγορος  του Πολίτη για τα δικαιώματα των παιδιών      

«Τελικά, τι θα κάνουμε;…Δημιουργώντας ένα δρώμενο»

 

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά

 

Η δημιουργία και η παρουσίαση ενός δρώμενου με μια ομάδα παιδιών γέννησε την ιδέα υλοποίησης του συγκεκριμένου εργαστηρίου. Το δρώμενο είχε  τίτλο  «Οικογενειακές στιγμές» και θέμα την άσκηση σωματικής-ψυχολογικής βίας από την οικογένεια στο παιδί. Χρησιμοποιώντας μια σειρά θεατρικών τεχνικών, τα παιδιά επινόησαν ένα 12λεπτο έργο. Το δρώμενο παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που οργάνωσε ο Συνήγορος του Πολίτη. Σκοπός του εργαστηρίου είναι η ομάδα των εκπαιδευτικών να προσεγγίσει το ίδιο θέμα χρησιμοποιώντας τις ίδιες θεατρικές τεχνικές, βασισμένες σε στοιχεία του θεάτρου forum, και να δημιουργήσει το δικό της δρώμενο. Στο τέλος του εργαστηρίου, οι εκπαιδευτικοί θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν και το δρώμενο των παιδιών σε μορφή dvd. Σε δεύτερο επίπεδο, στόχος του εργαστηρίου είναι οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν, να  οικειοποιηθούν τις τεχνικές εκείνες που θα τους δώσουν τη δυνατότητα, σε θεματικές ενότητες της αρεσκείας τους, να σχεδιάζουν και να υλοποιούν με τους μαθητές τους τα δικά τους δρώμενα. Το εργαστήρι απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων. Η άνετη ένδυση και υπόδηση κρίνεται απαραίτητη.

 

Η Γιάννα Πιτούλη σπούδασε Παιδαγωγικά στην Αλεξανδρούπολη (1995). Στη συνέχεια ασχολείται με το θεατρικό παιχνίδι (1996-1997). Για ένα χρόνο (1998) διαμένει στο Εδιμβούργο όπου εργάζεται και αναζητεί σπουδές για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Το 2000 απέκτησε το ΜΑ in Applied Drama στο School of Drama του Πανεπιστήμιου του Exeter στη Μ. Βρετανία. Στη συνέχεια ασχολείται με την εφαρμογή της δραματικής τέχνης στα ελληνικά εκπαιδευτικά δεδομένα. Δουλεύει ως εμψυχώτρια θεατρικών εργαστηρίων με ομάδες εκπαιδευτικών, εστιάζοντας στη χρήση θεατρικών στοιχείων (βασισμένα και στο θέατρο forum) για τη δημιουργία μοντέλων εκπαιδευτικής παρέμβασης. Από το 2001 εργάζεται ως δασκάλα και η εκπαιδευτική της μεθοδολογία εμπλουτίζεται από στοιχεία του Εκπαιδευτικού Δράματος. Παράλληλα, υλοποιεί θεατρικά project με ομάδες παιδιών μέσα στο σχολικό χώρο που στηρίζονται στο θέατρο της επινόησης (διδασκαλία θεατρικής αγωγής σε ολοήμερα σχολεία, project Ευέλικτης Ζώνης, δημιουργία παραστάσεων κ.α.). Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 

Ο Γιώργος Μόσχος είναι Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη, Υπεύθυνος Κύκλου Δικαιωμάτων του Παιδιού. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1957, σπούδασε Δίκαιο στην Αθήνα και Εγκληματολογία στο Λονδίνο. Παρακολούθησε επίσης σεμινάρια για την εκπαίδευση ενηλίκων, την εργασία με νέους, την αυτογνωσία και τη δραματοποίηση για παιδιά. Από το 1984 εργάστηκε στην Ελλάδα για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων του παιδιού, την πρόληψη του κοινωνικού αποκλεισμού, την υποστήριξη, την ενδυνάμωση και την κοινωνική ένταξη των νέων. Εργάσθηκε απ’ ευθείας με παιδιά και νέους σε νεανικά κέντρα, υπηρεσίες για νέους, πολιτιστικά κέντρα, σχολεία, ιδρύματα και φυλακές. Δίδαξε σε επαγγελματίες και φοιτητές. Συνεργάσθηκε με δημόσιες υπηρεσίες, οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, πανεπιστήμια, ερευνητικά ιδρύματα, κ.α. Είναι συνιδρυτής της ΑΡΣΙΣ (Κοινωνικής Οργάνωσης Υποστήριξης Νέων). Έχει μεγάλη εμπειρία συμμετοχής σε Ευρωπαϊκά Δίκτυα και προγράμματα. Από το 1985 διοργανώνει συνεχώς θεατρικά εργαστήρια για παιδιά και εφήβους. Ως Βοηθός Συνήγορος για τα Δικαιώματα του Παιδιού, από το 2003 έχει οργανώσει ένα μεγάλο αριθμό συζητήσεων με ομάδες παιδιών σε σχολεία και ιδρύματα. Έχει γράψει βιβλία και άρθρα σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών και των νέων.

 

 

 Image result for δήμος ρέντη