Διεθνής Συνδιάσκεψη 2006

Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA), σε συνεργασία με επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς και καλλιτεχνικούς φορείς από την Ελλάδα και εξωτερικό, οργανώνουν την 5η Διεθνή Συνδιάσκεψη για το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα και τις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση.


 

Εργαστήρια

 

Οδηγίες για την επιλογή εργαστηρίων

Οι σύνεδροι παρακαλούνται  για τη δική τους διευκόλυνση και για να προχωράνε οι εγγραφές στα εργαστήρια κατά την προσέλευση την Παρασκευή χωρίς καθυστερήσεις, να έχουν προεπιλέξει τα εργαστήρια  που επιθυμούν  να δηλώσουν. Ο μεγάλος αριθμός εργαστηρίων καθιστά πολύ δύσκολο να προσπαθούν να κάνουν την επιλογή τους την τελευταία στιγμή.  Υπενθυμίζουμε ότι θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας κατά την προσέλευση και υπάρχει πιθανότητα κάποιοι να μην προλάβουν να δηλώσουν τα εργαστήρια που έχουν προεπιλέξει. Άρα, καλό είναι να έχουν σκεφτεί εναλλακτικές επιλογές.
Προσοχή: Ο ανώτερος αριθμός εργαστηρίων στα οποία μπορεί να εγγραφεί σύνεδρος στη Συνδιάσκεψη είναι 3 των 2,5 ωρών (5ωρα εργαστήρια θεωρούνται "διπλά").
 
Υπενθύμιση:
Σε κάθε χρονική ζώνη που υπάρχουν Παράλληλες Συνεδρίες (σε διαφορετικές αίθουσες), κάθε σύνεδρος μπορεί να παρακολουθήσει ένα εργαστήριο ή ανακοινώσεις/εισηγήσεις 
Οι Παράλληλες Συνεδρίες είναι:
3η συνεδρία: Σάββατο 18/3/06, 11.00-13.30
4η συνεδρία: Σάββατο 18/3/06, 15.00-17.30
5η συνεδρία: Σάββατο 18/3/06, 18.00-20.00
6η συνεδρία: Κυριακή 19/3/06, 09.00-11.30  
Οι υπόλοιπες συνεδρίες είναι Κεντρικές και είναι κοινές για όλους τους συνέδρους.
 

 

Όταν η «αταξία» της τέχνης συναντά την «τάξη» του σχολείου. Δημιουργική προσέγγιση παιδαγωγικών στόχων

Όταν η «αταξία» της τέχνης συναντά την «τάξη» του σχολείου. Δημιουργική προσέγγιση παιδαγωγικών στόχων

Αθήνα, 18/3/2006, Εργαστήριο, Δημήτρης Ζορμπαλάς

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 18/3/2006 11:00 πμ - 1:30 μμ Export event


5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Δημήτρης Ζορμπαλάς, ηθοποιός, σκηνοθέτης, ιδρυτής του «Θεάτρου Γνώσης a n i m a»

«Όταν η «αταξία» της τέχνης συναντά την «τάξη» του σχολείου. Δημιουργική προσέγγιση παιδαγωγικών στόχων»

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά

 

Σήμερα, για την πραγμάτωση του οράματος του «δράματος/θεάτρου στην εκπαίδευση» είναι αναγκαίο η κάθε πλευρά, αυτή του εκπαιδευτικού και αυτή του καλλιτέχνη, να μάθει το λεξιλόγιο της άλλης. Ο καλλιτέχνης να ενσκήψει πάνω από τους προβληματισμούς και τους στόχους της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ο εκπαιδευτικός να μάθει να λειτουργεί ως δημιουργικό άτομο και όχι μόνο ως φορέας της πληροφορίας. Όταν η «τάξη» της γνώσης συναντηθεί με την «αταξία» της τέχνης, το παιδί, το άτομο, γενικότερα, μόνο όφελος μπορεί να αποκομίσει. Το εργαστήριο περιλαμβάνει μια σειρά δραστηριοτήτων - ασκήσεων, που έχουν γενικό στόχο την ενεργοποίηση της φαντασίας και της δημιουργικότητας. Ειδικότερα, επιδιώκεται οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί να προσεγγίσουν βιωματικά προτάσεις πάνω στην τεχνική της εναλλακτικής οπτικής σε ένα δεδομένο σχολικό (διδακτικό) θέμα. Πιο συγκεκριμένα, μελετάται  α) πώς ένα εκπαιδευτικό - γνωστικό υλικό μπορεί να αποτελέσει το θέμα δημιουργικών δραστηριοτήτων - ασκήσεων και β) πώς αυτές οι δραστηριότητες - ασκήσεις μπορούν να αποτελέσουν έναν άξονα, για να συνθέσουν ένα γνωστικό ταξίδι. Σύμφωνα με το πνεύμα δράση του εργαστηρίου, τίθεται ως ζητούμενο η πρωτοτυπία να μην αποτελεί αυτοσκοπό, αλλά να προκύπτει ως αποτέλεσμα αυθόρμητης δημιουργικής επεξεργασίας. Επίσης, επιδιώκεται να φανούν οι προϋποθέσεις της γόνιμης και αξιοποιήσιμης συνεργασίας του καλλιτέχνη με τον εκπαιδευτικό. Στόχος είναι να αναδειχθούν τα παιδαγωγικά οφέλη α) που αποκομίζει ο παιδαγωγός, όταν του δίνεται η ευκαιρία να συνειδητοποιήσει το δικαίωμά του στην καλλιτεχνική δημιουργία β) που αποκομίζουν οι μαθητές ενός παιδαγωγού ανοιχτού στην καλλιτεχνική δημιουργία. Το εργαστήριο απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας, τους εμψυχωτές θεατρικού παιχνιδιού και άλλων καλλιτεχνικών - δημιουργικών δραστηριοτήτων, τους ηθοποιούς κλπ. Οι συμμετέχοντες θα λάβουν μέρος σε κινητικές δραστηριότητες, γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να φορούν άνετα ρούχα και μαλακά παπούτσια. Δεν απαιτείται προηγούμενη εμπειρία.

 

Ο Δημήτρης Ζορμπαλάς γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Μόσχα από Έλληνες γονείς. Είναι απόφοιτος του Ε. Μ. Πολυτεχνείου (Πολιτικός Μηχανικός). Σπούδασε κλασική κιθάρα στο Εθνικό Ωδείο και φωνητική. Παρακολούθησε μαθήματα υποκριτικής στο Studio του Σ. Λιβαθινού, μαθήματα ψυχοκινητικής-σωματικής έκφρασης με τη Suzana Abigador. Τις καλλιτεχνικές σπουδές του συνέχισε με μαθήματα φωνητικής, σκηνικού λόγου και υποκριτικών τεχνικών στην Ανώτατη Κρατική Δραματική Σχολή της Μόσχας (GITIS) με την I.Promptova, τον I.Heifits, την T. Yaris κ.ά. Έχει λάβει μέρος σε θεατρικές παραστάσεις (Εθνικό Θέατρο, Πειραματική Σκηνή Εθνικού Θεάτρου κ.ά.). Επίσης, έχει πραγματοποιήσει και solo μουσικές εμφανίσεις με δικά του και ξένα τραγούδια. Από το 1994 μέχρι σήμερα, διδάσκει «τεχνικές υποκριτικής» και «δημιουργική χρήση της φωνής» σε ομάδες εκπαιδευτικών και σκηνοθετεί παραστάσεις «εμψύχωσης σχολικών θεμάτων». Επίσης, διδάσκει φωνητική αγωγή στο «Θέατρο των Αλλαγών». Το 2001 ίδρυσε το «θέατρο γνώσης anima». Σκηνοθέτησε τις παραστάσεις «όταν οι αριθμοί το ‘σκασαν», (θέατρο Χυτήριο, 2003 – 04) και «οι χρονοπειρατές» (θέατρο Αltera Ρars, 2004 – 05, θέατρο Αργώ 2005 - 06). Τέλος, σκηνοθέτησε τη μουσική παράσταση «Θέλω να σας πω» (Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν 2005 – 06).

 

 

Print

Number of views (810)/Σχόλια (0)

 Image result for δήμος ρέντη