Theatro EDU

Διεθνής Συνδιάσκεψη 2008

Θέατρο και εκπαίδευση στο κέντρο της σκηνής

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA), το ΥΠ.Ε.Π.Θ (Διεύθυνση Διεθνών Εκπαιδευτικών Σχέσεων),
τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, πανεπιστημιακά τμήματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό
και άλλους επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς και καλλιτεχνικούς φορείς.

 


 

Εργαστήρια Συνδιάσκεψης 2008


Η μεταμόρφωση μέσα από το χορό, τις προσωπικές και τις συλλογικές αφηγήσεις

Η μεταμόρφωση μέσα από το χορό, τις προσωπικές και τις συλλογικές αφηγήσεις

Αθήνα, 30/3/2008, Εργαστήριο, Manoela Souza

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 30/3/2008 10:00 πμ - 12:30 μμ Export event


«Η μεταμόρφωση μέσα από το χορό, τις προσωπικές και τις συλλογικές αφηγήσεις»

Manoela Souza, εκπαιδευτικός θεάτρου, χορού, Βραζιλία

Κυριακή 30/3/2008, 10.00-12.30

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: αγγλικά (με μετάφραση στα ελληνικά)

Σε αυτό το εργαστήριο θα παρουσιαστούν τεχνικές αφήγησης και μυθοπλασίας μέσω της κίνησης, με στόχο να αποκαλυφθεί η δύναμη και συμβολή του χορού στη δημιουργία προσωπικής ταυτότητας και διαπολιτισμικών κοινοτήτων. Θα χρησιμοποιηθούν στοιχεία από την capoeira, τη samba και αφροβραζιλιάνικους χορούς, στοιχεία που μπορούν να βρουν εφαρμογή τόσο στην τυπική και τη μη τυπική εκπαίδευση όσο και στις κοινότητες. Πώς μπορεί η αφήγηση μέσω της κίνησης να ενδυναμώσει την αυτοπεποίθηση των νέων και να τους διδάξει τις δεξιότητες της συμβίωσης και της επικοινωνίας σε διαπολιτισμικές κοινότητες; Πώς μπορεί η μνήμη του σώματος και η φαντασία μας ν’ αποκαλυφθούν μέσω του χορού και ν’ αποτελέσουν έναυσμα μιας παιδαγωγικής αυτοπροσδιορισμού; Πώς οι χοροί της αλληλεγγύης και η ομαδική χορογραφία δίνουν τη δυνατότητα στα σχολεία και τις κοινότητες να περάσουν από την αφήγηση στη δημιουργία ιστοριών, με στόχο να εδραιώσουν ένα ανθρώπινο και βιώσιμο μέλλον; Τα παραπάνω ερωτήματα-κλειδιά οριοθετούν τους τρεις στόχους και τα βασικά σημεία του εργαστηρίου: Α) να δοθεί στους συμμετέχοντες η δυνατότητα να πειραματιστούν με τεχνικές αφήγησης μέσω του χορού Β) να καταδειχθεί η συμβολή των τεχνικών αυτών στη δημιουργία συλλογικών γλυπτών και παραστάσεων στο πλαίσιο της τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης, καθώς και στο πλαίσιο της εκπαίδευσης των παιδαγωγών, των παιδαγωγών της τέχνης και των πολιτισμικών ακτιβιστών Γ) να τεθούν προς συζήτηση οι δυσκολίες που ανακύπτουν από την πρακτική εφαρμογή των παραπάνω τεχνικών από τους θεωρητικούς και τους ανθρώπους της πράξης και οι πιθανοί τρόποι αντιμετώπισής τους.