Theatro EDU

Διεθνής Συνδιάσκεψη 2008

Θέατρο και εκπαίδευση στο κέντρο της σκηνής

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA), το ΥΠ.Ε.Π.Θ (Διεύθυνση Διεθνών Εκπαιδευτικών Σχέσεων),
τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, πανεπιστημιακά τμήματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό
και άλλους επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς και καλλιτεχνικούς φορείς.

 


 

Εργαστήρια Συνδιάσκεψης 2008


Θέατρο στο αναλυτικό πρόγραμμα: εφικτό ή προβληματικό;

Θέατρο στο αναλυτικό πρόγραμμα: εφικτό ή προβληματικό;

Αθήνα, 29/3/2008, Εργαστήριο, Joachim Reiss

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 29/3/2008 3:30 μμ - 6:00 μμ Export event


«Θέατρο στο αναλυτικό πρόγραμμα: εφικτό ή προβληματικό;»

Joachim Reiss, δάσκαλος θεάτρου, πρόεδρος του Γερμανικού Οργανισμού για το Δράμα/Θέατρο στην Εκπαίδευση (BVDS), Γερμανία

Σάββατο 29/3/2008, 15.30-18.00

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: αγγλικά (με μετάφραση στα ελληνικά)

Αυτό το εργαστήριο είναι ένα σχολικό μάθημα-αστραπή. Στη Γερμανία οι μαθητές των μεγάλων τάξεων του γυμνασίου και λυκείου μπορούν να επιλέξουν το μάθημα του θεάτρου αντί του μαθήματος της μουσικής ή των εικαστικών. Σύμφωνα με το επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα, οι μαθητές θα πρέπει να ασκούν τις αισθητικές, προσωπικές και κοινωνικές τους δεξιότητες που σχετίζονται με το διδακτικό αντικείμενο που τους απασχολεί, συμμετέχοντας σε ένα «δημιουργικό πρόγραμμα» (project). Ένα τέτοιο πρόγραμμα ξεκινάει με ασκήσεις στο πλαίσιο μιας θεατρικής ομάδας και καταλήγει στην παρουσίαση μιας θεατρικής παράστασης. Στο εργαστήριο θα επιδιώξουμε να δείξουμε πώς μπορούν να επιτευχθούν δημιουργικά προγράμματα που θα περιλαμβάνουν και δεξιότητες απαραίτητες για να φτάσουμε στην παράσταση. Θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στα παρακάτω ερωτήματα, αν και οι απαντήσεις ποικίλουν σε κάθε πρόγραμμα: Πώς μπορούν οι δάσκαλοι θεάτρου να αποφύγουν το ρόλο του σκηνοθέτη; Πώς μπορούν να υπηρετήσουν τις ιδέες και τις επιθυμίες των μαθητών τους χωρίς όμως να αγνοούν τους κανόνες της αισθητικής και τη δημιουργική διαδικασία καθαυτή; Πώς μπορούν να αξιολογήσουν και να βαθμολογήσουν τη δουλειά των μαθητών τους; Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, θα προχωρήσουμε μαζί, δάσκαλος και συμμετέχοντες, εξετάζοντας όλα τα βήματα ενός τέτοιου «δημιουργικού προγράμματος». Μόνο που θα προχωρήσουμε πολύ γρήγορα!