Theatro EDU

Διεθνής Συνδιάσκεψη 2008

Θέατρο και εκπαίδευση στο κέντρο της σκηνής

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA), το ΥΠ.Ε.Π.Θ (Διεύθυνση Διεθνών Εκπαιδευτικών Σχέσεων),
τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, πανεπιστημιακά τμήματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό
και άλλους επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς και καλλιτεχνικούς φορείς.

 


 

Εργαστήρια Συνδιάσκεψης 2008


Με αφορμή τη μουσική ....Μια πρόταση για τη δημιουργία ενός σκηνικού δρώμενου

Με αφορμή τη μουσική ....Μια πρόταση για τη δημιουργία ενός σκηνικού δρώμενου

Αθήνα, 29/3/2008, Εργαστήριο, Ελένη Ζησοπούλου, Γεωργία Γκανά

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 29/3/2008 9:30 πμ - 12:00 μμ Export event


«Με αφορμή τη μουσική ....Μια πρόταση για τη δημιουργία ενός σκηνικού δρώμενου»

Ελένη Ζησοπούλου, νηπιαγωγός, εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού

Γεωργία Γκανά, μουσικός, μουσικοπαιδαγωγός, εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού

Σάββατο 29/3/2008, 09.30-12.00

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: ελληνικά

Το γνωστό μουσικό έργο για μπαλέτο Το πουλί της φωτιάς του Ιγκόρ Στραβίνσκι αποτελεί αφορμή και έμπνευση για δρώμενα μουσικά, κινητικά, εικαστικά και θεατρικά με απώτερο στόχο τη δημιουργία παράστασης. Η πρότασή μας αφορά τη δημιουργική διαδικασία που ακολουθούμε κατά την προετοιμασία και την οργάνωση σκηνικών δρώμενων με παιδιά σχολικής και προσχολικής ηλικίας. Περιλαμβάνει μεθοδολογικές τεχνικές που θα επιτρέψουν στον εκπαιδευτικό να λειτουργήσει εμψυχωτικά ως προς τη δημιουργία ομάδας, να επιμεληθεί την πορεία για την οργάνωση και την αποτελεσματική στήριξη των δρώμενων όσον αφορά την κίνηση, το λόγο, τη μουσική καθώς και τα εικαστικά της στοιχεία. Η συγκεκριμένη μεθοδολογία επιχειρεί να συμβάλει στην οργάνωση των επιμέρους στοιχείων και να διασφαλίσει τη δημιουργικότητα μέσα από την ενεργητική συμμετοχή των παιδιών σε όλα τα στάδια προετοιμασίας της παράστασης, λαμβάνοντας υπόψη τα πλεονεκτήματα αλλά και τις αντιξοότητες που παρουσιάζονται όταν δουλεύει κανείς σε σχολικό χώρο. Γιατί στο σχολείο δεν έχει αξία μόνο το αποτέλεσμα, είναι εξίσου σημαντική και η πορεία προς αυτό.
Στο εργαστήριο οι συμμετέχοντες, μέσα από παιχνίδια έκφρασης, θα βιώσουν έννοιες, λέξεις-κλειδιά, για να εμβαθύνουν στα νοήματα του έργου και τη σκηνική απόδοσή τους. Ακόμα, δραστηριότητες βασισμένες σε κώδικες και κανόνες κοινούς στις τέχνες θα εξυπηρετήσουν αποτελεσματικά τη λειτουργία της ομάδας και τη σωματική και συναισθηματική προετοιμασία, ώστε να εξυπηρετηθούν τόσο οι στόχοι του έργου όσο και η παρουσίασή του. Το εργαστήριο θα αναπτυχθεί σε τρία μέρη: Α. Θεωρητική εισαγωγή, όπου θα παρουσιαστούν οι βασικές αρχές και οι άξονες του προγράμματος. Β. Βιωματική προσέγγιση, όπου οι συμμετέχοντες, μέσα από δράσεις. θα γνωρίσουν τις προτεινόμενες έννοιες, τους κώδικες και τη λειτουργία τους στις τέχνες. Γ. Ομάδες εργασίας, όπου οι συμμετέχοντες θα δράσουν αλληλεπιδραστικά, θα οργανώσουν την παρουσίασή τους και θα κάνουν τις δικές τους προτάσεις.