Theatro EDU

Διεθνής Συνδιάσκεψη 2008

Θέατρο και εκπαίδευση στο κέντρο της σκηνής

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA), το ΥΠ.Ε.Π.Θ (Διεύθυνση Διεθνών Εκπαιδευτικών Σχέσεων),
τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, πανεπιστημιακά τμήματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό
και άλλους επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς και καλλιτεχνικούς φορείς.

 


 

Εργαστήρια Συνδιάσκεψης 2008


Το θεατρικό παιχνίδι και η διαθεματικότητα: Μια ιστορία... πολλά ταξίδια

Το θεατρικό παιχνίδι και η διαθεματικότητα: Μια ιστορία... πολλά ταξίδια

Αθήνα, 29/3/2008, Εργαστήριο, Στέλιος Βγαγκές

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 29/3/2008 9:30 πμ - 12:00 μμ Export event


«Το θεατρικό παιχνίδι και η διαθεματικότητα: Μια ιστορία... πολλά ταξίδια»

Στέλιος Βγαγκές, δάσκαλος, εμψυχωτής θεατρικού παιχνιδιού

Σάββατο 29/3/2008, 09.30-12.00

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: ελληνικά

Το θεατρικό παιχνίδι χρησιμοποιώντας τεχνικές του θεάτρου καθίσταται ένα «μέσον ταξιδιού» που περνάει από πολλούς σταθμούς. Σ' αυτούς στέκεται και από τις αποσκευές του βγάζει εκείνα τα ερεθίσματα που θα βοηθήσουν τον ταξιδιώτη να ερευνήσει και να ανακαλύψει τον «τόπο» που έχει επισκεφτεί κάθε φορά. Σ' αυτούς τους σταθμούς, σ' αυτούς τους «τόπους» οι αποσκευές της φαντασίας θ' ανοίγουν και από εκεί θα βγαίνουν εικόνες, ήχοι, αντικείμενα, σκηνικά, χρώματα, που μ' αυτά θα παίζουμε μέσα σε άλλες διαδρομές, της φαντασίας αυτή τη φορά, για να βρούμε εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα μας δώσουν πληροφορίες για να τους γνωρίσουμε καλύτερα. Έτσι, θα σταματήσουμε στη ζούγκλα, θα βρεθούμε στη θάλασσα, θα περπατήσουμε στην έρημο, θα σκαρφαλώσουμε σε βουνά, θα τρέξουμε σε πεδιάδες. Κάθε φορά θα μαθαίνουμε όλο και περισσότερα, γιατί κάθε «ταξίδι», κάθε περιπέτεια μας ανοίγει τους ορίζοντες της γνώσης, ώστε να μπορέσουμε στο τέλος να αντικρίσουμε τα χρώματα της ζωής, τα χρώματα του ουράνιου τόξου... Οι τεχνικές και τα ερεθίσματα που χρησιμοποιεί το θεατρικό παιχνίδι δίνουν την ευκαιρία για πολλαπλές προσεγγίσεις ενός «αντικειμένου» προς εξερεύνηση. Στοχεύουν στην πολύπλευρη ανάπτυξη ενός θέματος μέσα από τις τέχνες της μουσικής, των εικαστικών, της κίνησης και του θεάτρου, στο οποίο εξάλλου συναντώνται όλες οι προηγούμενες. Έτσι, αγγίζει τη διαθεματικότητα στη διδακτική μεθοδολογία, καθώς όλες οι τέχνες εμπεριέχουν δυνάμει τα «μέτρα» (μαθηματικά), το «λόγο» (γλώσσα), τα «φαινόμενα» (φυσική), το «χώρο» (γεωγραφία), τις «σχέσεις» (ιστορία). Ο παίκτης στο θεατρικό παιχνίδι έχει τη δυνατότητα, μέσα από τις πολλαπλές αυτές προσεγγίσεις, να διευρύνει τη δημιουργική του φαντασία και να αναπτύξει την κρίση του, απαραίτητες προϋποθέσεις για την κατάκτηση της γνώσης με τον προσωπικό, μοναδικό τρόπο του καθενός.