Theatro EDU

Διεθνής Συνδιάσκεψη 2018

Θέατρο και παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση

Ουτοπία ή Αναγκαιότητα;

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, στο πλαίσιο της επετείου των 20 χρόνων από την ίδρυσή του (1998-2018), διοργανώνει την 8η Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο και τις Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA), Πανεπιστήμια στην Ελλάδα και το εξωτερικό και άλλους επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς και καλλιτεχνικούς φορείς.

Προφορικές Ανακοινώσεις ανά αίθουσα

Κάθε Προφορική Ανακοίνωση είναι 15λεπτη παρουσίαση των κύριων στοιχείων και ευρημάτων της σχετικής εργασίας. Πλήρη κείμενα θα συμπεριληφθούν στα Πρακτικά της Συνδιάσκεψης.
Όλες οι Προφορικές Ανακοινώσεις θα γίνουν την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2018 σε διάφορες αίθουσες (βλέπε "Πρόγραμμα").
Γλώσσες: ελληνικά ή αγγλικά
Προσοχή: στις Ανακοινώσεις δεν θα υπάρχει ταυτόχρονη μετάφραση
Δεν χρειάζεται κράτηση θέσης. Δικαίωμα παρακολούθησης έχουν όσοι/όσες έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία εγγραφής στη Συνδιάσκεψη 2018.
Η επιστημονική επιτροπή έχει εγκρίνει τις παρακάτω προφορικές ανακοινώσεις:

 


Αίθουσα
Νο. 317

 

Γλώσσα: Ελληνικά

Προεδρείο: Αλεξιάδη Κατερίνα

  • Μάρδας Γιώργος, εκπαιδευτικός, θεατρολόγος:
    «Η επιρροή του Εκπαιδευτικού Δράματος στην ενσυναίσθηση των εφήβων»

  • Βίτσου Μάγδα, εκπαιδευτικός, δρ. θεατροπαιδαγωγός, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Παν/μιο Πελοποννήσου:
    «Η πολυτροπική διάσταση του δράματος: κείμενα ταυτότητας και προσωπική ενδυνάμωση»

  • Πίγκου-Ρεπούση Μυρτώ, δρ. εκπαιδευτικού θεάτρου:
    «Θέατρο και Παιδαγωγική του Πραγματικού στο Σύγχρονο Σχολείο: προοπτικές και δυνατότητες»

  • Αλεξιάδη Κατερίνα, φιλόλογος, θεατρολόγος, μουσικοπαιδαγωγός, πολιτιστική διαχειρίστρια:
    «Σύγχρονος χορός και χοροθέατρο: Η σημασία της ένταξής τους στα σχολικά προγράμματα»


     


Αίθουσα
No. 316

 

Γλώσσα: Ελληνικά

Προεδρείο: Μαρνά Ειρήνη

  • Μέμου Σταματία, φοιτήτρια, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, 
    Πίγκου-Ρεπούση Μυρτώ, δρ. Εκπαιδευτικού Θεάτρου:
    «Η συμβολή του Θεάτρου/Δράματος στην Εκπαίδευση στην ανατροπή των στερεοτύπων στα παραμύθια των αδερφών Γκριμμ»

  • Σταυρογιαννοπούλου Ευθυμία, υποψ. διδάκτορας στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, θεατρολόγος, φιλόλογος:
    «Το Ταξίδι της Χαλιμά: μια αφηγηματολογική προσέγγιση του παραμυθιού και ο δραματουργικός μετασχηματισμός του σε κουκλοθεατρικό έργο»

  • Φαρμακάκη Φανή, δασκάλα:
    «Η συμβολή της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση στην ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας»

  • Παπαϊωάννου Θεοδώρα, διδάκτορας Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας,
    Κοντογιάννη Άλκηστις, ομότιμη καθηγήτρια, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου:
    «Δημιουργώντας πρωτότυπες ιστορίες με τη Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση»


     


Αίθουσα
No. 315

 

Γλώσσα: Ελληνικά

Προεδρείο: Μαυρέας Δημήτρης

  • Στενού Σοφία, φιλόλογος, εμψυχώτρια:
    «Διδάσκοντας Ιστορία μέσω του Εκπαιδευτικού Δράματος, στο πλαίσιο Μουσειοπαιδαγωγικών Παρεμβάσεων, με στόχο την καλλιέργεια της Ιστορικής Ενσυναίσθησης σε μαθητές Λυκείου» 

  • Καραγιάννη Αγνή, εκπαιδευτικός, μουσειοπαιδαγωγός, υποψ. Δρ. Παιδαγωγικής Θεάτρου Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης,
    Παπαδόπουλος Σίμος, επίκουρος καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης:
    «Θέατρο και διερεύνηση στο μουσείο: ουτοπία ή αναγκαιότητα»

  • Βενιέρη Φωτεινή, θεατρολόγος, μουσειολόγος, Ιόνιο Πανεπιστήμιο,
    Shelley Rebecca, θεατροπαιδαγωγός, arts education professional, Ηνωμένο Βασίλειο:
    «Εκπαιδευτικό δράμα και πολιτισμική κληρονομιά: προς μια διαπραγμάτευση ταυτοτήτων μέσα από τη διερεύνηση της κλασικής αρχαιότητας»

  • Παυλίδου Καλλιόπη, δασκάλα, υποψ. διδάκτορας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, 
    Κόνσολας Εμμανουήλ (Μάνος), αναπληρωτής καθηγητής, Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Αιγαίου,
    Κλαδάκη Μαρία, επίκουρη καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου:
    «Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τον εφηβικό αλκοολισμό με την αξιοποίηση της θεατροπαιδαγωγικής μεθόδου»

     


Αίθουσα
No. 314

 

Γλώσσα: Ελληνικά

Προεδρείο: Τσουκαλά Χαρά

  • Χολέβα Αθανασία (Νάσια), θεατροπαιδαγωγός, υπ. Δρ. Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Τ.Ε.Π.Α.Ε.), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,
    Λενακάκης Αντώνης, επίκουρος καθηγητής, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης:
    «Ένοιωσα και έμαθα!: Εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα μέσω θεατροπαιδαγωγικών πρακτικών: Μια έρευνα με εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης»

  • Μπαλτάς Χαράλαμπος, δάσκαλος:
    «Πρόσφυγες και Εκπαίδευση: Δουλεύοντας με τις τεχνικές Freinet την παιδαγωγική της διαφορετικότητας»

  • Κατσαρίδου Μάρθα, δρ., θεατροπαιδαγωγός, μέλος ΕΕΠ, Τμήμα Θεάτρου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,
    Χριστοδούλου Θεοδώρα, θεατρολόγος, Κύπρος:
    «Προσεγγίζοντας το φαινόμενο της Φτώχειας μέσα από τη Θεατρική Αγωγή: Μια εκπαιδευτική παρέμβαση»

  • Τσαρμποπούλου Αντιγόνη, δασκάλα, φιλόλογος:
    «Κι αν ήσουν εσύ στη θέση της … ηρωίδας του βιβλίου; H συμβολή της θεατρικής τέχνης στη συγκρότηση της αναγνωστικής κοινότητας και την ευαισθητοποίηση των παιδιών και των νέων στο προσφυγικό»


     


Αίθουσα
No. 306

 

Γλώσσα: Ελληνικά

Προεδρείο: Μπεκιάρης Γιώργος

  • Βεντούλη Κωνσταντίνα, νηπιαγωγός, Msc,
    Λενακάκης Αντώνης, επίκουρος καθηγητής, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,
    Βουγιούκας Κωνσταντίνος, επίκουρος καθηγητής, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης:
    «Η επίδραση της Θεατροπαιδαγωγικής στην αυτοαντίληψη παιδιών Ε’ και ΣΤ’ τάξεων Δημοτικού Σχολείου»

  • Δήμα Αικατερίνη, εκπαιδευτικός,
    Τσιάρας Αστέριος, αναπληρωτής καθηγητής, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου:
    «Η ενίσχυση των δεξιοτήτων κριτικής σκέψης μέσω του εκπαιδευτικού δράματος στους μαθητές της Ε΄ τάξης δημοτικού σχολείου»

  • Μπουμπλέκα Μαρία, νηπιαγωγός,
    Λενακάκης Αντώνης, επίκουρος καθηγητής, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,
    Σιρώκα Κατερίνα, νηπιαγωγός, μαία:
    «Η συμβολή ενός θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος στην ενδυνάμωση των δικτύων σχέσεων μεταξύ των νηπίων. Μια πειραματική έρευνα»


     


Αίθουσα
No. 305

 

Γλώσσα: Ελληνικά

Προεδρείο: Κρητικού Λένα

  • Παρούση Αντιγόνη, αναπληρώτρια καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών,
    Τσελφές Βασίλης, ομότιμος καθηγητής, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών:
    «Θεατρική αναπαράσταση αφηρημένων ιδεών: η περίπτωση του «χρόνου»

  • Καλλιαντά Θάλεια, δασκάλα, ΜΑ Drama in Education,
    Κοτζαμπασάκη Ευαγγελία, Μsc STEM στην εκπαίδευση:
    «Εκπαιδευτικό δράμα και STEM: STEΑM από τη θεωρία στη πράξη»

  • Γιαννουλάτου Ιωάννα-Δάφνη, υποψ. διδάκτορας στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών,
    Παρούση Αντιγόνη, αναπληρώτρια καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών,
    Τσελφές Βασίλης, ομότιμος καθηγητής, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών:
    «Πωλούνται θεωρίες για το φως: μια εγκατάσταση αναπαράστασης θεωρητικών ιδεών»

  • Τσελφές Βασίλης, ομότιμος καθηγητής, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών,
    Παρούση Αντιγόνη, αναπληρώτρια καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών:
    «Γεφυρώνοντας το χάσμα θεωρίας- εμπειρίας: μια εκπαιδευτική προσέγγιση επιστημολογικών ζητημάτων μέσω της θεατρικής έκφρασης»


     


Αίθουσα
No. 304

 

Γλώσσα: Ελληνικά

Προεδρείο: Αβδή Αύρα

  • Γιαγκιόζη Ευαγγελία, φιλόλογος:
    «Έρευνα δράσης: Η βελτίωση των γραπτών δεξιοτήτων με εφαρμογή στρατηγικών του Εκπαιδευτικού Δράματος»

  • Σπανού Χαριτίνη, φιλόλογος:
    «Η εμπλοκή των μαθητών σε θεατρικές τεχνικές βάσει του ΑΠΣ της Λογοτεχνίας: Εφαρμογή στο διήγημα του Γ. Βιζυηνού «Το μόνον της ζωής του ταξείδιον» στη Γ΄ Γυμνασίου»

  • Καραντζούλη Αιμιλία, εκπαιδευτικός, υποψ. διδάκτορας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών:
    «Θεατρικές Τεχνικές στην Εκπαιδευτική Διαδικασία με την αξιοποίηση των Ψηφιακών Μέσων: Το παράδειγμα της Ψηφιακής Αφήγησης»

  • Αλεξίου Γιούλη, φιλόλογος,
    Αυδή Άβρα, φιλόλογος, θεατροπαιδαγωγός,
    Καραβίτη Τζένη, φιλόλογος, θεατροπαιδαγωγός:
    «Το θέατρο ως εργαλείο βιωματικής μάθησης στη διδασκαλία της γλώσσας και της λογοτεχνίας: αξιοποιώντας το ψηφιακό έργο Πολύτροπη Γλώσσα»


     


Αίθουσα
No. 303

 

Γλώσσα: Ελληνικά

Προεδρείο: Μάντακα Χρύσα

  • Σίμου Πολυξένη, καθηγήτρια δ/θμιας εκπαίδευσης, MSc Drama in Education:
    «Ο δρόμος προς την παράσταση στο θέατρο των νέων δείχνει το δρόμο για την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση»

  • Φραγκή Μαρία, θεατρολόγος, σκηνοθέτης, μέλος ΕΕΠ, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πατρών:
    «Το θέατρο για παιδιά από παιδιά: Η πραγμάτωση ενός έργου»

  • Κακουδάκη Τζωρτζίνα, θεατρολόγος, σκηνοθέτης:
    «To αρχαίο δράμα ως εκπαίδευση: αρχετυπικές ερωτήσεις για νέους θεατές»

  • Μάντακα Χρύσα, επίκουρη καθηγήτρια σκηνογραφίας-ενδυματολογίας Τμήμα Θεάτρου Α.Π.Θ., διδάκτορας Θεάτρου, σκηνογράφος-ενδυματολόγος:
    «Οι συνεργασίες της Κατεύθυνσης σκηνογραφίας-ενδυματολογίας του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ με την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και μια πρώτη τους αποτίμηση (2014-18)»


     


Αίθουσα
No. 411

 

Γλώσσα: Ελληνικά

Προεδρείο: Βγαγκές Στέλιος

  • Στράτου Ελπίδα, εργοθεραπεύτρια,
    Τσιάρας Αστέριος, αναπληρωτής καθηγητής, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου:
    «Η συμβολή του Εκπαιδευτικού Δράματος στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων παιδιών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος»

  • Κωστή Κατερίνα, εκπαιδευτικός, δρ. θεατροπαιδαγωγός, μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστημίου Πελοποννήσου:
    «Από την Ουτοπία στην Αναγκαιότητα: Δραματική Τέχνη και «Ακεραιότητα του Εγώ» στην Τρίτη Ηλικία»

  • Ντάκαρη Βιργινία (Βίνια), μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης:
    «Θέατρο και Ιατρική: Ζητήματα τέχνης, εκπαίδευσης, και κοινωνικής προσφοράς»

  • Βγαγκές Στέλιος, δάσκαλος, εμψυχωτής θεατρικού παιχνιδιού,
    Καλογρίδη Bάλια, νηπιαγωγός ειδικής αγωγής, εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού:
    «Το θέατρο ως μέσο ευαισθητοποίησης σε θέματα Αναπηρίας & ανάπτυξης ενταξιακής κουλτούρας με στόχο την αποδοχή της Διαφορετικότητας»


     


Αίθουσα
No. 410

 

Γλώσσα: Ελληνικά

Προεδρείο: Παπαδόπουλος Σίμος

  • Μήτσικα Ιωάννα, χορογράφος, χορεύτρια:
    «Χορεύοντας το περιορισμένο σώµα: Εργαστήριo θεάτρου και κίνησης στη Δικαστική Φυλακή Διαβατών Θεσσαλονίκης»

  • Μαδίκα Αφροδίτη, εκπαιδευτικός,
    Δουγαλή Άννα, νηπιαγωγός, ειδική παιδαγωγός:
    «Ιχνηλατώντας τους δρόμους του Λιγνίτη»

  • Παπατριανταφύλλου Μαριαλένα, θεατροπαιδαγωγός, ηθοποιός,
    Παπούλια Μυρτώ, θεατροπαιδαγωγός:
    «Συμμετοχικό Θέατρο και Δεσμοί μέσα στην Κοινότητα»

  • Μάμαλη Ευγενία, δασκάλα, υποψ. διδάκτορας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης,
    Παπαδόπουλος Σίμος, επίκουρος καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης:
    «Η σωματικότητα του θεάτρου ως αναπτυξιακό αντιστάθμισμα στην εκπαίδευση της ψηφιακής εποχής: οικοσωματικές, κοινωνιολογικές και νευροεπιστημονικές θεωρήσεις»


     


Αίθουσα
No. 409

 

Γλώσσα: Ελληνικά

Προεδρείο: Φανουράκη Κλειώ

  • Ζάχου Κατερίνα, επίκουρη καθηγήτρια, Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,
    Μακρή Βασούλα, υποψ. διδάκτορας στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης:
    «Θέατρο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Η εμπειρία στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ»

  • Ρήγα Βασιλική, επίκουρη καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών:
    «Ικανότητες, εμπειρίες και γνώσεις των φοιτητών των Performance Studies στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των ΗΠΑ»

  • Παπαστεφανάκη Λυδία, δασκάλα, MSc Θέατρο και Εκπαίδευση:
    «Η παιδαγωγική διάσταση του έργου του Jerzy Grotowski: Η αναζήτηση μιας «γκροτοφσκικής» θεατρικής εμψύχωσης για παιδιά»

  • Φανουράκη Κλειώ, επίκουρη καθηγήτρια, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σκηνοθέτης, δραματουργός:
    «Διγλωσσία και Πολυπολισμικότητα μέσα από το Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση»


     


Αίθουσα
No. 408

 

Γλώσσα: Αγγλικά

Προεδρείο: Prentki Tim

  • Angeloglou Maria-Nefeli, θεατροπαιδαγωγός, Γερμανία:
    «Διεθνής συνάντηση νέων, υπό την αιγίδα του YoungIDEA (Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση) στο Rostock 12- 24 Μαΐου 2018 για το Project: Η καταβεβλημένη Γενιά: Οικογένεια και οικογενειακοί θεσμοί στην εποχή της παγκοσμιοποίησης»

  • Baxter Veronica, αναπληρώτρια καθηγήτρια, Centre for Theatre, Dance and Performance Studies, University of Cape Town, Νότια Αφρική:
    «Το project της Δεύτερης Ευκαιρίας: ουτοπίες σε εφιαλτικές συνθήκες»

  • Bargiel Anna, επιμελήτρια τέχνης, παιδαγωγός,  Πολωνία:
    «"Πότλατς" ένα φιλοσοφικό και παραστατικό πρόγραμμα με συμμετοχή παιδιών και εφήβων»

  • Prentki Tim, καθηγητής, Πανεπιστήμιο Winchester, Ηνωμένο Βασίλειο:
    «Απλώς Παίκτες»


     


Αίθουσα
No. 407

 

Γλώσσα: Αγγλικά

Προεδρείο: Δημοπούλου Νικολέττα

  • Κοσμά Γεωργία, εκπαιδευτικός αγγλικής γλώσσας, υποψ. διδάκτορας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης:
    «Ο Μανδύας του Ειδικού ως μέσο ανάπτυξης της δημιουργικότητας: η περίπτωση της διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας ως ξένης γλώσσας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο»

  • Gümüş Nevin, εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός, Τουρκία:
    «Αναγκαιότητα ή Δράση Χειραφέτησης: Θέατρο/ Δράμα στην σχολική αίθουσα»

  • Λαγού Ελένη, καθηγήτρια αγγλικής γλώσσας, θεατροπαιδαγωγός:
    «Πώς το εκπαιδευτικό θέατρο συμβάλλει στην ανάπτυξη της γλώσσας των μαθητών»


     


Αίθουσα
No. 406

 

Γλώσσα: Αγγλικά

Προεδρείο: Krsmanović-Tasić Sanja

  • Zanetti Federica, αναπληρώτρια καθηγήτρια, Department of Education Studies, University of Bologna, Ιταλία:
    «Rainbow Theatre: ένα πολιτισμικό project για μία έμφυλη διάσταση της εκπαίδευσης μεταξύ θεάτρου/ δράματος και παιδαγωγικής»

  • Dutta Sisir, ιδρυτικό μέλος και γενικός διευθυντής του BITA (Bangladesh Institute of Theatre Arts), Μπανγλαντές,
    Chowdhury Mousumi, ακτιβιστής, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του BITA (Bangladesh Institute of Theatre Arts) Μπανγλαντές:
    «Θέατρο και Δράμα στη Εκπαίδευση: Η Σύνδεση των Παιδιών με την Διασκεδαστική Εκπαίδευση»

  • Jozifek Zsófia, θεατροπαιδαγωγός, Nyitott Kör Egyesület (Ανοιχτός Κύκλος), Ουγγαρία,
    Lendvai Lilla, εμπειρογνώμονας διαπολιτισμικών θεμάτων με εξειδίκευση στην κοινωνική παιδαγωγική, Ουγγαρία:
    «R.U.IN? (Are you in?): Καινοτόμες προσεγγίσεις της θεατροπαιδαγωγικής μεθόδου για την ενίσχυσης της συμπεριληπτικής κουλτούρας στις κοινότητες εφήβων και νέων»

  • Krsmanović-Tasić Sanja, σκηνοθέτης, καθηγήτρια χορού, θεατροπαιδαγωγός, Σερβία:
    «Ομαδικότητα: Η Αναγκαιότητα της Ουτοπίας»


     


Αίθουσα
No. 405

 

Γλώσσα: Αγγλικά

Προεδρείο: Ζώνιου Χριστίνα

  • Fridrichova Petra, επικεφαλής του Educational Research Centre, Faculty of Education, Matej Bel University, Σλοβακία,
    Kováčová Zuzana, βοηθός καθηγητή, Faculty of Education, Matej Bel University, Σλοβακία:
    «Διεθνείς και εθνικές στρατηγικές που υποστηρίζουν την εφαρμογή της παιδαγωγικής του Θεάτρου/ Δράματος την εκπαιδευτική πρακτική»

  • de Vries Paul, επικεφαλής του BA Theatre in Education, HKU University of the Arts, Ουτρέχτη, Ολλανδία:
    «Τρόποι καλλιέργειας του αισθήματος ιδιοκτησίας στο αναλυτικό πρόγραμμα ενός πανεπιστημιακού μαθήματος για το θέατρο/ δράμα στην εκπαίδευση»

  • Metinnam İhsan, βοηθός ερευνητή, Faculty of Education, Trakya University, Τουρκία
    Adıgüzel Ömer, καθηγητής, Faculty of Fine Arts, Ankara University, Τουρκία
    «Θεσπίζοντας Πολιτισμικές Ζώνες Επικοινωνίας μέσα από το Δημιουργικό Δράμα»

  • Özen Zeki, θεατροπαιδαγωγός, βοηθός ερευνητή, Department of Primary Education, Faculty of Educational Sciences, Ankara University, Τουρκία,
    Adıgüzel Ömer, καθηγητής, Faculty of Fine Arts, Ankara University, Τουρκία,
    «Χρησιμοποιώντας το "Commission Model" της Dorothy Heathcote στην εκπαίδευση φοιτητών παιδαγωγικών σχολών με στόχο την προσωπική τους ανάπτυξη σε τομείς συναισθηματικών ικανοτήτων, διαπροσωπικών σχέσεων και μαθησιακών δεξιοτήτων (Δεξιότητες Ζωής)»


     


Αίθουσα
No. 404

 

Γλώσσα: Αγγλικά

Προεδρείο: Naughton Greg

  • Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάριος, επίκουρος καθηγητής, Τμήμα Θεολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών,
    Ποταμούση Αργυρώ, κοινωνιολόγος, θεατροπαιδαγωγός:
    «Η τεχνική της 'Πιο Σημαντικής Αλλαγής': έρευνα για την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων και άλλων κοινωνικών παρεμβάσεων»

  • Coetzee Marié-Heleen, αναπληρώτρια καθηγήτρια, αναπληρώτρια διευθύντρια, Drama Department, University of Pretoria, Νότια Αφρική:
    «Ενσώματες επιστημολογίες: πώς μαθαίνει το σώμα και πώς μαθαίνουμε μέσω του σώματος, αξιοποιώντας τη δραματική τέχνη»

  • Winston Joe, καθηγητής, University of Warwick, Ηνωμένο Βασίλειο:
    «Έρευνα με την Royal Shakespeare Company: Διδάσκοντας Σαίξπηρ στο σχολείο»

  • Naughton Greg, λέκτορας, Department of Performing Arts, University of Winchester, Ηνωμένο Βασίλειο:
    «Η ‘μίμησις’ ως μία δομή συνειδητοποίησης»