Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

 


 

Τι είναι…
«Διάλογοι σε καραντίνα: ονόματα, ιστορίες, στίχοι - ΜΑΖΙ» είναι μια δράση για έφηβους/έφηβες προσφυγικού και τοπικού πληθυσμού του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, που υλοποιείται σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στο πλαίσιο της δράσης «ΜΑΖΙ» του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;».

Στόχος… 
Στόχος της δράσης είναι η ενδυνάμωση της γραπτής έκφρασης των εφήβων σε συνθήκες διαπολιτισμικής επικοινωνίας και συνεργατικής μάθησης. Η δράση  φέρνει σε επαφή μαθητές πρόσφυγες και μαθητές της κοινότητας υποδοχής,  οι οποίοι έζησαν σε συνθήκες προσωρινής καραντίνας λόγω του COVID-19, από τον Δεκέμβριο 2020 έως τον Μάιο 2021. Οι έφηβοι πρόσφυγες διαμένουν σε διάφορες δομές της χώρας, ενώ όλοι οι μαθητές που συμμετέχουν στη δράση φοιτούν σε σχολεία που συνεργάζονται με το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;».

Τι κάνει…
Στο πλαίσιο της δράσης «Διάλογοι σε καραντίνα» οργανώνεται σειρά εργαστηρίων δημιουργικής γραφής, στα οποία έφηβοι/έφηβες προσφυγικού και τοπικού πληθυσμού σε ζεύγη ή μικρές ομάδες, ενθαρρύνονται να γράψουν μικρά συνεργατικά κείμενα, πεζά ή ποιήματα  
Τα εργαστήρια υλοποιούνται σε κύκλους των 6 δίωρων διαδικτυακών συναντήσεων εκτός ωρών σχολικού προγράμματος. Σε κάθε κύκλο εργαστηρίων παίρνουν μέρος  μέχρι 16 έφηβοι (πρόσφυγες και μαθητές τοπικού πληθυσμού). 
Τα εργαστήρια εμψυχώνουν εκπαιδευμένοι θεατροπαιδαγωγοί του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» και υποστηρίζονται από διερμηνείς και από εκπαιδευτικούς που λειτουργούν ως σύνδεσμοι της δράσης. 
Τα κείμενα των εφήβων μετά από σχετική επιμέλεια δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα της δράσης.

Περιεχόμενο εργαστηρίων...
Μέσα από παιγνίδια και δραστηριότητες εκπαιδευτικού δράματος, αφήγησης προσωπικών ιστοριών και ανταλλαγής πολιτισμικών στοιχείων, οι έφηβοι/έφηβες γνωρίζονται, αντλούν έμπνευση, ανακαλύπτουν τα νήματα που συνδέουν τις αφηγήσεις αυτές, φτιάχνουν τα ζευγάρια ή τις μικρές ομάδες και οδηγούνται στην συν-γραφή πεζών ή ποιημάτων. Στα εργαστήρια αξιοποιείται υλικό του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» και ειδικά του σεμιναρίου εκπαιδευτικών με τίτλο «Το όνομά μου είναι… δικό μου» (Σχεδιασμός: Τζένη Καραβίτου. Διαδικτυακός σχεδιασμός-προσαρμογή: Ειρήνη Μαρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου)

Συντονισμός δράσης «Διάλογοι σε καραντίνα»: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
Υποστήριξη: Κατερίνα Αλεξιάδη, Νικολέττα Δημοπούλου, Χριστόδουλος Κωτσίνας, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
Εμψύχωση εργαστηρίων: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, Χριστίνα Αμανατιάδου, Νικολέττα Δημοπούλου, Κατερίνα Αλεξιάδη, Χριστόδουλος Κωτσίνας και άλλοι πιστοποιημένοι θεατροπαιδαγωγοί του προγράμματος

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;"

Πληροφορίες: info@theatroedu.gr / 2106541600 / www.TheatroEdu.gr


 

Δράση «Μαζί» - «Διάλογοι σε καραντίνα»

Δράση «Μαζί» - «Διάλογοι σε καραντίνα»

Διαδικτυακά, 18,25/5, 1,8,15,22/6/2021 (Δυτική), Δράση «Μαζί»

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 1/6/2021 5:00 μμ - 7:00 μμ Export event


Διάλογοι σε καραντίνα: ονόματα, ιστορίες, στίχοι – ΜΑΖΙ
για έφηβους/έφηβες προσφυγικού και τοπικού πληθυσμού
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΕΦΗΒΟΥΣ
ΟΜΑΔΑ Ηπείρου (
Δυτική)

Διαδικτυακά, Τρίτη 18/5/2021, 25/5/2021, 1/6/2021, 8/6/2021, 15/6/2021, 22/6/2021

Ώρες διεξαγωγής: 17:00 – 19:00
Εμψύχωση: Χριστόδουλος Κωτσίνας, Δημήτρης Κονετάς 

Συμμετέχουν 16 μαθητές προσφυγικού και τοπικού πληθυσμού που φοιτούν στο Γυμνάσιο Πεδινής, και στο ΓΕΛ Ελεούσας, ή/και διαμένουν στη Δομή Φιλοξενίας Προσφύγων Φιλιππιάδας και στην Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων «ΑΡΣΙΣ».

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, στο πλαίσιο της Δράσης «Μαζί» του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, διοργανώνει σεμινάριο δημιουργικής γραφής με τίτλο «Διάλογοι σε καραντίνα: Το όνομά μου είναι...δικό μου!» με τη συμμετοχή εφήβων που ζουν σε διαφορετικά μέρη της Ελλάδας και κατάγονται από διάφορες χώρες.
Σκοπός του σεμιναρίου είναι η ανάπτυξη της γραπτής έκφρασης σε συνθήκες διαπολιτισμικής επικοινωνίας και συνεργατικής μάθησης. Στα εργαστήρια, μέσα από δραστηριότητες δημιουργικής γραφής και θεατρικές τεχνικές, οι έφηβοι, ζεύγη ή μικρές ομάδες, θα γράψουν μικρά κείμενα και ποιήματα για ό,τι τους απασχολεί και θέλουν να το μοιραστούν με άλλους.

Βιογραφικά Σημειώματα

Ο Χριστόδουλος Κωτσίνας είναι απόφοιτος του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Σχολή Καλών Τεχνών. Το 2011 για δύο συναπτά έτη εργάστηκε σε ερευνητικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με τίτλο «Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών». Από το 2013 έως και σήμερα εργάζεται ως εκπαιδευτικός θεατρική αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Έχει παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων. Το 2016 εισήχθη στο Π.Μ.Σ. Δημιουργική Γραφή με κατεύθυνση Συγγραφή όπου αποφοίτησε με Άριστα. Έχει σκηνοθετήσει και συμμετάσχει σε θεατρικές παραστάσεις και ταινίες μικρού μήκους. Διετέλεσε Έφηβος Βουλευτής της επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων του προγράμματος της Βουλής των Ελλήνων το 2003. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και συμμετέχει στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» επιμορφωτής/ εμψυχωτής και Τοπικός Συντονιστής Θεσπρωτίας από το 2018.

O Δημήτρης Κονετάς είναι Μηχανικός Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πάτρας, κάτοχος Μεταπτυχιακού στις Σπουδές στην Εκπαίδευση στο Ε.Α.Π. και Πτυχίου Παιδαγωγικών Σπουδών στην ΑΣΠΑΙΤΕ. Υποδιευθυντής και Ειδικός Γραμματέας του Δ.Σ. της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας. Έχει εργαστεί ως: σύμβουλος πληροφορικής, Διαχειριστής συστημάτων (βιβλιοθηκών), στέλεχος σε μεγάλο αριθμό ευρωπαϊκών προγραμμάτων καθώς και ως υπεύθυνος προγραμμάτων κατάρτισης προσωπικού. Το σημαντικότερο επιστημονικό ενδιαφέρον καθώς και οι δημοσιεύσεις του εστιάζουν σε θέματα εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Σήμερα διδάσκει Πληροφορική στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ιωαννίνων στο Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής του ΤΕΙ Ηπείρου και στο Κέντρο για Χαρισματικά Ταλαντούχα Παιδιά του Johns Hopkins University (CTY-Greece). Είναι πρεσβευτής της Ακαδημίας Ασφαλούς Διαδικτύου Saferinternet, συντονιστής των προγραμμάτων «Νοιάζομαι και Δρω» στην Ήπειρο και τοπικός συνεργάτης του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση στο Νομό Ιωαννίνων. Έχει συντονίσει πλειάδα εκπαιδευτικών προγραμμάτων: Διακρατικών, Πολιτισμού, Αγωγής Υγείας, Ισότητας, Σταδιοδρομίας, Καινοτομίας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης & Εθελοντισμού. 


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Περιφερειακή Διαχείριση Προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;» Δυτική Ελλάδα: Γιώργος Μπεκιάρης 
Τοπικός Συντονιστής Ιωαννίνων: Χριστόδουλος Κωτσίνας

Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / info@theatroedu.gr

Στο πλαίσιο της δράσης «Μαζί» του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Πρόκειται για δράση που υποστηρίζει δραστηριότητες συνεργασίας τοπικού και προσφυγικού πληθυσμού με έμφαση στα παιδιά και νέους.

Print

Number of views (14361)/Σχόλια (0)