Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

 


 

Τι είναι…
«Διάλογοι σε καραντίνα: ονόματα, ιστορίες, στίχοι - ΜΑΖΙ» είναι μια δράση για έφηβους/έφηβες προσφυγικού και τοπικού πληθυσμού του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, που υλοποιείται σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στο πλαίσιο της δράσης «ΜΑΖΙ» του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;».

Στόχος… 
Στόχος της δράσης είναι η ενδυνάμωση της γραπτής έκφρασης των εφήβων σε συνθήκες διαπολιτισμικής επικοινωνίας και συνεργατικής μάθησης. Η δράση  φέρνει σε επαφή μαθητές πρόσφυγες και μαθητές της κοινότητας υποδοχής,  οι οποίοι έζησαν σε συνθήκες προσωρινής καραντίνας λόγω του COVID-19, από τον Δεκέμβριο 2020 έως τον Μάιο 2021. Οι έφηβοι πρόσφυγες διαμένουν σε διάφορες δομές της χώρας, ενώ όλοι οι μαθητές που συμμετέχουν στη δράση φοιτούν σε σχολεία που συνεργάζονται με το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;».

Τι κάνει…
Στο πλαίσιο της δράσης «Διάλογοι σε καραντίνα» οργανώνεται σειρά εργαστηρίων δημιουργικής γραφής, στα οποία έφηβοι/έφηβες προσφυγικού και τοπικού πληθυσμού σε ζεύγη ή μικρές ομάδες, ενθαρρύνονται να γράψουν μικρά συνεργατικά κείμενα, πεζά ή ποιήματα  
Τα εργαστήρια υλοποιούνται σε κύκλους των 6 δίωρων διαδικτυακών συναντήσεων εκτός ωρών σχολικού προγράμματος. Σε κάθε κύκλο εργαστηρίων παίρνουν μέρος  μέχρι 16 έφηβοι (πρόσφυγες και μαθητές τοπικού πληθυσμού). 
Τα εργαστήρια εμψυχώνουν εκπαιδευμένοι θεατροπαιδαγωγοί του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» και υποστηρίζονται από διερμηνείς και από εκπαιδευτικούς που λειτουργούν ως σύνδεσμοι της δράσης. 
Τα κείμενα των εφήβων μετά από σχετική επιμέλεια δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα της δράσης.

Περιεχόμενο εργαστηρίων...
Μέσα από παιγνίδια και δραστηριότητες εκπαιδευτικού δράματος, αφήγησης προσωπικών ιστοριών και ανταλλαγής πολιτισμικών στοιχείων, οι έφηβοι/έφηβες γνωρίζονται, αντλούν έμπνευση, ανακαλύπτουν τα νήματα που συνδέουν τις αφηγήσεις αυτές, φτιάχνουν τα ζευγάρια ή τις μικρές ομάδες και οδηγούνται στην συν-γραφή πεζών ή ποιημάτων. Στα εργαστήρια αξιοποιείται υλικό του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» και ειδικά του σεμιναρίου εκπαιδευτικών με τίτλο «Το όνομά μου είναι… δικό μου» (Σχεδιασμός: Τζένη Καραβίτου. Διαδικτυακός σχεδιασμός-προσαρμογή: Ειρήνη Μαρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου)

Συντονισμός δράσης «Διάλογοι σε καραντίνα»: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
Υποστήριξη: Κατερίνα Αλεξιάδη, Νικολέττα Δημοπούλου, Χριστόδουλος Κωτσίνας, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
Εμψύχωση εργαστηρίων: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, Χριστίνα Αμανατιάδου, Νικολέττα Δημοπούλου, Κατερίνα Αλεξιάδη, Χριστόδουλος Κωτσίνας και άλλοι πιστοποιημένοι θεατροπαιδαγωγοί του προγράμματος

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;"

Πληροφορίες: info@theatroedu.gr / 2106541600 / www.TheatroEdu.gr


 

Δράση «Μαζί» - «Διάλογοι σε καραντίνα»

Δράση «Μαζί» - «Διάλογοι σε καραντίνα»

Διαδικτυακά, 4&11&22&26/3, 1&12/4/2021 (Νότια), Δράση «Μαζί»

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 12/4/2021 7:30 μμ - 9:30 μμ Export event


Διάλογοι σε καραντίνα: ονόματα, ιστορίες, στίχοι – ΜΑΖΙ
για έφηβους/έφηβες προσφυγικού και τοπικού πληθυσμού

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΕΦΗΒΟΥΣ

Ομάδα ΛΕΣΒΟΥ - Νότια

Διαδικτυακά, Πέμπτη 4/3/21, Πέμπτη 11/3/21, Δευτέρα 22/3/21, Παρασκευή 26/3/21 και Πέμπτη 1/4/21, Δευτέρα 12/4/2021 

Ώρες διεξαγωγής: 19:30 – 21:30

Συμμετέχουν 13 μαθητές και μαθήτριες ντόπιου και προσφυγικού πληθυσμού, που φοιτούν στο Πρότυπο Λύκειο Μυτιλήνης και στο 2ο ΕΠΑΛ Μυτιλήνης, καθώς και 7 καθηγητές/τριες
Εμψύχωση: Νικολέττα Δημοπούλου, Κατερίνα Αλεξιάδη

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, στο πλαίσιο του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» και της δράσης «Μαζί» που υλοποιεί με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, διοργανώνει σειρά εργαστηρίων δημιουργικής γραφής με τίτλο «Διάλογοι σε καραντίνα: ονόματα, ιστορίες, στίχοι – ΜΑΖΙ, για έφηβους/έφηβες προσφυγικού και τοπικού πληθυσμού»

Στο πλαίσιο της δράσης «Διάλογοι σε καραντίνα» οργανώνεται σειρά εργαστηρίων δημιουργικής γραφής, στα οποία έφηβοι/έφηβες προσφυγικού και τοπικού πληθυσμού σε ζεύγη ή μικρές ομάδες, ενθαρρύνονται να γράψουν μικρά συνεργατικά κείμενα, πεζά ή ποιήματα  

Σύντομα βιογραφικά σημειώματα

Η Κατερίνα Αλεξιάδη έχει οργανική θέση ως φιλόλογος στο Πειραματικό Μουσικό Γυμνάσιο Παλλήνης. Από τον Σεπτέμβριο του 2014 μέχρι τον Αύγουστο του 2019 εργάστηκε στη ΔΔΕ Ανατολικής Αττικής ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων. Είναι πτυχιούχος του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (κατεύθυνση Θεατρολογία – Μουσικολογία) και του Μεταπτυχιακού της Πολιτιστικής Διαχείρισης του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου, καθώς και υποψήφια διδάκτωρ του ιδίου τμήματος στον Τομέα του Οπτικού Πολιτισμού.  
Είναι απόφοιτος του Διετούς Επαγγελματικού Κύκλου Σπουδών Μουσικοκινητικής Αγωγής C. ORFF της Σχολής Μωραΐτη. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα κλασικού τραγουδιού, αρμονίας της μουσικής και κλασικού και σύγχρονου χορού, καθώς και το πρόγραμμα Ηλεκτρονικής Μουσικής του Ωδείου Αθηνών.  Έχει συμμετάσχει σε θεατρικές παραστάσεις και σε παραστάσεις χορού. Έχει εργαστεί με θεατρικές ομάδες παιδιών και έχει διοργανώσει παραστάσεις.
Είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του περιοδικού Εκπαίδευση & Θέατρο και του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Από το 2021 είναι Περιφερειακή Συντονίστρια Νότιας Ελλάδας & Νησιών Αιγαίου του προγράμματος “Κι αν ήσουν εσύ;” που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα

Η Νικολέττα Δημοπούλου, θεατρολόγος/θεατροπαιδαγωγός, είναι απόφοιτη του Τμήματος Θεάτρου της σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ. και του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών Master of Arts in International Performance Research των πανεπιστημίων του Άμστερνταμ και του Βελιγραδίου. Έχει σχεδιάσει προγράμματα διαχείρισης κοινωνικών διακρίσεων και κατάρριψης στερεοτύπων (Jugend- & Kulturprojekt e.V., Γερμανία) καθώς και προγράμματα παραστατικών τεχνών για εφήβους (British Council Greece, Επίκεντρο, Actionaid). Είναι δημιουργός της διαγενεακής παράστασης-εργαστηρίου «Τσάντα για μαξιλάρι. Μια υπόθεση Τραγική» που πραγματεύεται την εφηβεία και τη διαμόρφωση της ταυτότητας εξερευνώντας ήρωες και ηρωίδες της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας. Έχει συνεργαστεί με το British Council στο πρόγραμμα «Life Skills_Αναπτύσσοντας ενεργούς πολίτες» και «Life Skills_Αναπτύσσοντας κοινωνικούς επιχειρηματίες». Από το 2016 είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση ενώ από το 2018 έχει αναλάβει το συντονισμό του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» στην περιφέρεια της Νότιας Ελλάδας και στα νησιά του Αιγαίου σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Συντονισμός δράσης «Διάλογοι σε καραντίνα»: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου

Περιφερειακή Διαχείριση Προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» Νότια Ελλάδα και Νησιά Αιγαίου: Κατερίνα Αλεξιάδη 
Τοπική Συντονίστρια Αττικής, βοηθός Γενικού Συντονισμού & Διαχείρισης Νότιας Ελλάδας & Νησιών Αιγαίου: Δέσποινα Μιτσιάλη
Τοπικός Συντονιστής Λέσβου: Διονύσης Παύλου

Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / info@theatroedu.gr

Στο πλαίσιο της δράσης «Μαζί» του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Πρόκειται για δράση που υποστηρίζει δραστηριότητες συνεργασίας τοπικού και προσφυγικού πληθυσμού με έμφαση στα παιδιά και νέους.