Αποτελέσματα αναζήτησης

Αναζητώντας τον ποταμό της γνώσης: πως η λογοτεχνία και η δραματική τέχνη μεταμορφώνουν το μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας στη β΄ γυμνασίου

Αναζητώντας τον ποταμό της γνώσης: πως η λογοτεχνία και η δραματική τέχνη μεταμορφώνουν το μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας στη β΄ γυμνασίου

Αθήνα, 14/3/2004, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2004, Έλενα Μίντση

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 14/3/2004 12:00 μμ - 2:30 μμ Export event

4η Διεθνής Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 

12-13-14 Μαρτίου 2004, Αθήνα, Αρσάκειο Ψυχικού

 

Αναζητώντας τον ποταμό της γνώσης: πως η λογοτεχνία και η δραματική τέχνη μεταμορφώνουν 
το μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας στη β΄ γυμνασίου
Έλενα Μίντση, φιλόλογος, εκπαιδευτικός του δράματος

Πρακτική εφαρμογή μιας εναλλακτικής  πρότασης όπου με υλικό παρμένο από το διήγημα του Αντώνη Σαμαράκη, "Το ποτάμι" και μέρος της διδακτέας ύλης της  Νεοελληνικής γλώσσας της Δευτέρας Γυμνασίου, η δραματική τέχνη μεταμορφώνει το μαθητή δέκτη, σε μαθητή συν-δημιουργό και συμμέτοχο της εκπαιδευτικής γνώσης.  Στόχος του εργαστηρίου είναι : α) η παρουσίαση ενός μοντέλου εργασίας ήδη εφαρμοσμένου με επιτυχία στο Ελληνικό Γυμνάσιο,  β) η ανάπτυξη της δημιουργικότητας των μαθητών στο σημερινό σχολείο, όταν το θέατρο και οι  άλλες παραστατικές τέχνες εμπλέκονται ουσιαστικά σε αυτό, γ) η απομυθοποίηση των ανυπέρβλητων δυσκολιών για την εφαρμογή μιας εναλλακτικής εκπαιδευτικής μεθόδου   στο σύγχρονο ευέλικτο σχολείο από εκπαιδευτικούς που δεν έχουν εξειδικευμένες γνώσεις, δ) η απόδειξη της συμβολής της δραματοποίησης και της δραματικής τέχνης  στη μεταμόρφωση ενός συνηθισμένου μαθήματος, σε μοχλό προόδου και κατανόησης του διδασκόμενου μαθήματος.  Στάδια του εργαστηρίου: Α) Γνωριμία των μελών της ομάδας, β) Παρουσίαση των συνθηκών του μοντέλου, γ) Ασκήσεις προθέρμανσης, δ) Οι καθηγητές στους ρόλους των μαθητών, ε) Εξέλιξη του εργαστηρίου με δραστηριότητες  που ακολουθήθηκαν στο πρόγραμμα, στ) Επιλογή δραστηριοτήτων που επιτρέπουν την κατανόηση του προγράμματος, την παρουσίαση και την εξοικείωση των συμμετεχόντων με τις τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος, στ) Χρόνος ανατροφοδότησης, παρουσίασης /επεξήγησης φωτοτυπιών, αξιολόγηση προγράμματος.

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2004
Πόλεις
  • Αθήνα
Εμψυχωτές
  • Μίντση Έλενα
Print

Number of views (1270)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Νοέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
28
Theatre Makes Politics (TMP)

Theatre Makes Politics (TMP)

Dortmund Germany 27-28/10/2024 Partners Meeting
293031
Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Διαδικτυακά, 31/10/2024, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μόσχος
12
3
4
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 4/11/2024 Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
567
8
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Σάμος 8/11/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Σοφία Μπουτμπάρα
9
10
11
«Μαθήματα Εφηβείας»

«Μαθήματα Εφηβείας»

Αθήνα 11 Νοεμβρίου 2024, σεμινάριο, Βιργινία Κεχαγιά
121314151617
1819
«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

Διαδικτυακά, 19/11/2024 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
20

D.I.S.C. - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Αιτήσεις συμμετοχής μέχρι τις 20/11/2024
21
22
«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

Παραμυθιά Θεσπρωτίας, 22/11/2024, θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα -Παράσταση θεάτρου φόρουμ
23
«Tα χέρια έχουν φωνή»

«Tα χέρια έχουν φωνή»

Ηγουμενίτσα 23/11/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης
24
25262728
«Πες το δυναμικά με εικόνες»

«Πες το δυναμικά με εικόνες»

Πάτρα 28/11/2024, Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (β' μέρος)
2930
1
2345
67
8

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά