Αποτελέσματα αναζήτησης

Αναζητώντας τον ποταμό της γνώσης: πως η λογοτεχνία και η δραματική τέχνη μεταμορφώνουν το μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας στη β΄ γυμνασίου

Αναζητώντας τον ποταμό της γνώσης: πως η λογοτεχνία και η δραματική τέχνη μεταμορφώνουν το μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας στη β΄ γυμνασίου

Αθήνα, 14/3/2004, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2004, Έλενα Μίντση

Event date: 3/14/2004 12:00 PM - 2:30 PM Export event

4η Διεθνής Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 

12-13-14 Μαρτίου 2004, Αθήνα, Αρσάκειο Ψυχικού

 

Αναζητώντας τον ποταμό της γνώσης: πως η λογοτεχνία και η δραματική τέχνη μεταμορφώνουν 
το μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας στη β΄ γυμνασίου
Έλενα Μίντση, φιλόλογος, εκπαιδευτικός του δράματος

Πρακτική εφαρμογή μιας εναλλακτικής  πρότασης όπου με υλικό παρμένο από το διήγημα του Αντώνη Σαμαράκη, "Το ποτάμι" και μέρος της διδακτέας ύλης της  Νεοελληνικής γλώσσας της Δευτέρας Γυμνασίου, η δραματική τέχνη μεταμορφώνει το μαθητή δέκτη, σε μαθητή συν-δημιουργό και συμμέτοχο της εκπαιδευτικής γνώσης.  Στόχος του εργαστηρίου είναι : α) η παρουσίαση ενός μοντέλου εργασίας ήδη εφαρμοσμένου με επιτυχία στο Ελληνικό Γυμνάσιο,  β) η ανάπτυξη της δημιουργικότητας των μαθητών στο σημερινό σχολείο, όταν το θέατρο και οι  άλλες παραστατικές τέχνες εμπλέκονται ουσιαστικά σε αυτό, γ) η απομυθοποίηση των ανυπέρβλητων δυσκολιών για την εφαρμογή μιας εναλλακτικής εκπαιδευτικής μεθόδου   στο σύγχρονο ευέλικτο σχολείο από εκπαιδευτικούς που δεν έχουν εξειδικευμένες γνώσεις, δ) η απόδειξη της συμβολής της δραματοποίησης και της δραματικής τέχνης  στη μεταμόρφωση ενός συνηθισμένου μαθήματος, σε μοχλό προόδου και κατανόησης του διδασκόμενου μαθήματος.  Στάδια του εργαστηρίου: Α) Γνωριμία των μελών της ομάδας, β) Παρουσίαση των συνθηκών του μοντέλου, γ) Ασκήσεις προθέρμανσης, δ) Οι καθηγητές στους ρόλους των μαθητών, ε) Εξέλιξη του εργαστηρίου με δραστηριότητες  που ακολουθήθηκαν στο πρόγραμμα, στ) Επιλογή δραστηριοτήτων που επιτρέπουν την κατανόηση του προγράμματος, την παρουσίαση και την εξοικείωση των συμμετεχόντων με τις τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος, στ) Χρόνος ανατροφοδότησης, παρουσίασης /επεξήγησης φωτοτυπιών, αξιολόγηση προγράμματος.

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2004
Cities
  • Athens
Facilitators
  • Μίντση Έλενα
Print

Number of views (1634)/Comments (0)

Αρχείο

«October 2025»
MonTueWedThuFriSatSun
29301234
«Η τέχνη αντίδοτο στη βία»

«Η τέχνη αντίδοτο στη βία»

Θεσσαλονίκη, 4/10/2025 εργαστήρια για εκπαιδευτικούς
5
678

TheatreInMathematics2 (TiM^2) management meeting

online 8/10/2025 Greek team management meeting
9101112
13141516171819
20
212223242526
2728293031
Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Διαδικτυακά, 31/10/2025, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μόσχος
12
345
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 5/11/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
6
789

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά