Αποτελέσματα αναζήτησης

Σώμα - ηχογόνο σώμα»: ρυθμοκινητική αγωγή και μουσικότητα, με επίκεντρο την κρούση

Σώμα - ηχογόνο σώμα»: ρυθμοκινητική αγωγή και μουσικότητα, με επίκεντρο την κρούση

Αθήνα, 18/3/2006, Εργαστήριο, Δημήτρης Σαρρής

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 18/3/2006 11:00 πμ - 1:30 μμ Export event

5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Δημήτρης Σαρρής, Εργαστήριο Τεχνολογίας και Πολιτισμού, Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής, ΤΕΙ Ηπείρου

«Σώμα - ηχογόνο σώμα»: ρυθμοκινητική αγωγή και μουσικότητα, με επίκεντρο την κρούση»

 

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά

 

Μια «ρυθμολογική αγωγή» συναρτάται με την κίνηση του σώματος τόσο στη μουσική πράξη όσο και στην καθημερινή εκφορά. Το ιδιαίτερο κομμάτι της μουσικοκινητικής αγωγής που αφορά στο ρυθμό, ό,τι εδώ αποκαλούμε «ρυθμοκινητική», αφορά στην κίνηση του σώματος και την επαφή του με τα ηχογόνα σώματα του περιβάλλοντος, κυρίως με τα χέρια και τις μπαγκέτες. Κατανοώντας κανείς την έννοια της ρυθμικότητας, κρούοντας τα κατάλληλα σώματα με τον κατάλληλο τρόπο, απελευθερώνει ένα ανάλογο κομμάτι της δημιουργικότητάς του και αποκτά μια κριτική σχέση με το φαινόμενο του ρυθμού. Είναι μια πράξη που ανακαλεί την ολική συμμετοχή του σώματος στη ρυθμική εκφορά, συνεπώς μια πράξη βαθιά «φυσιολογική». Παράλληλα, οι ποιοτικές διακρίσεις στον ήχο από κρούση, η οργανογνωστική δεξιότητα, ώστε να αναδυθούν οι κατάλληλοι ήχοι από καθημερινά ηχογόνα σώματα, της δίνουν και αισθητική, διανοητική υπόσταση.  Οι συμμετέχοντες του εργαστηρίου μπορούν να είναι παιδαγωγοί ή μελετητές των τεχνών που έχουν σχετικό ενδιαφέρον και δεν χρειάζεται να έχουν καμιά ειδική δεξιότητα. Θα κληθούν χρησιμοποιώντας κουτιά, δοχεία, σωλήνες, αντικείμενα που βρίσκει κανείς ακόμη και πεταμένα και θα τους δοθούν επί τόπου, να αναπτύξουν ρυθμική τεχνική, να ασκηθούν κινητικά και να ερμηνεύσουν μικρές «οπτικοποιητικές» παρτιτούρες, άμεσα καταληπτά δηλαδή σχήματα. Τελειώνοντας το εργαστήριο, θα μπορούν να οδηγηθούν σε δημιουργικές ιδέες με βάση το ρυθμό, την κρούση και την ηχητικότητα των αντικειμένων του καθημερινού μας περιβάλλοντος.

 

Ο Δημήτρης Σαρρής είναι καθηγητής μουσικής με διδακτικό έργο στην πρωτοβάθμια (μουσική γενικής παιδείας), τριτοβάθμια (μουσική, ήχος, πολιτισμός, τεχνολογία) και ωδειακή (λαϊκή, παραδοσιακή μουσική, ανώτερα θεωρητικά) εκπαίδευση καθώς και σε προγράμματα πολιτισμικής αγωγής και σεμιναριακής επιμόρφωσης σε μουσικούς και πολιτισμικούς φορείς. Πραγματοποίησε σπουδές ανωτέρων θεωρητικών μουσικής, παρακολούθησε μαθήματα λαϊκής και παραδοσιακής μουσικής (έγχορδα και κρουστά), ρυθμολογίας και κρουστών, ηλεκτρικής και τζαζ κιθάρας, βυζαντινής μουσικής, κλασσικού και παραδοσιακού βιολιού, από δασκάλους με σημαντικό καλλιτεχνικό και ερευνητικό έργο. Σπούδασε στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Αθήνας και στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου (πρώτο πτυχίο και μεταπτυχιακός τίτλος). Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα, στα πλαίσια του Εργαστηρίου Τεχνολογίας και Πολιτισμού του Τμήματος Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής στο ΤΕΙ Ηπείρου (tlpm.teiep.gr), όπου είναι υπεύθυνος ανάπτυξης, στρέφονται στα ιδιόφωνα ηχογόνα σώματα και τις εφαρμογές τους στην εκπαιδευτική τεχνολογία μέσα από τη διαμόρφωση μιας «ηχητικής αγωγής». Συμμετέχει στην Παιδαγωγική Ομάδα της Ένωσης Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (www.primarymusic.gr)

 

 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2006
Πόλεις
  • Αθήνα
Εμψυχωτές
  • Σαρρής Δημήτρης
Print

Number of views (1444)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Φεβρουάριος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
2728
2930
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 30/01/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
31
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1
2
3
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Διαδικτυακά, 3/2/2025, Γιώργος Μπεκιάρης, Λάμπρος Αραπάκος, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μόσχος, Διονύσης Παύλου, Ευγενία Ζάγουρα
4
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζουν Νίκος Γκόβας
5
"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

Ρέθυμνο 5/2/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Χρήστος Ραχιώτης
6
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Ζάκυνθος, 06/02/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
78
9
10
11
12
13
Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Ιωάννινα, 13/2/2025 Εργαστήριο σε σχολείο. Δράση «Μαθητικά Φεστιβάλ Μαζί», Γυμνάσιο Πεδινής Ιωαννίνων
14
15

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
16

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
1718
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 18/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
192021
TiM2-Theatre in Mathematics2  Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

TiM2-Theatre in Mathematics2 Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Ηράκλειο, 21-23 Φεβρουαρίου 2025 σεμιναριο εκπαιδευτικών. Ιωάννα Μούντριζα, Θοδωρής Παράσχου
22
23
2425
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 25/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
26272812
34
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/3/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
567
«Ηχορροές»

«Ηχορροές»

Αθήνα, 7/3/2025 εργαστήριο. Φοίβος-Άγγελος Κόλλιας, Χριστίνα Στουραίτη
89

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά