Αποτελέσματα αναζήτησης

Σώμα - ηχογόνο σώμα»: ρυθμοκινητική αγωγή και μουσικότητα, με επίκεντρο την κρούση

Σώμα - ηχογόνο σώμα»: ρυθμοκινητική αγωγή και μουσικότητα, με επίκεντρο την κρούση

Αθήνα, 18/3/2006, Εργαστήριο, Δημήτρης Σαρρής

Event date: 3/18/2006 11:00 AM - 1:30 PM Export event

5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Δημήτρης Σαρρής, Εργαστήριο Τεχνολογίας και Πολιτισμού, Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής, ΤΕΙ Ηπείρου

«Σώμα - ηχογόνο σώμα»: ρυθμοκινητική αγωγή και μουσικότητα, με επίκεντρο την κρούση»

 

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά

 

Μια «ρυθμολογική αγωγή» συναρτάται με την κίνηση του σώματος τόσο στη μουσική πράξη όσο και στην καθημερινή εκφορά. Το ιδιαίτερο κομμάτι της μουσικοκινητικής αγωγής που αφορά στο ρυθμό, ό,τι εδώ αποκαλούμε «ρυθμοκινητική», αφορά στην κίνηση του σώματος και την επαφή του με τα ηχογόνα σώματα του περιβάλλοντος, κυρίως με τα χέρια και τις μπαγκέτες. Κατανοώντας κανείς την έννοια της ρυθμικότητας, κρούοντας τα κατάλληλα σώματα με τον κατάλληλο τρόπο, απελευθερώνει ένα ανάλογο κομμάτι της δημιουργικότητάς του και αποκτά μια κριτική σχέση με το φαινόμενο του ρυθμού. Είναι μια πράξη που ανακαλεί την ολική συμμετοχή του σώματος στη ρυθμική εκφορά, συνεπώς μια πράξη βαθιά «φυσιολογική». Παράλληλα, οι ποιοτικές διακρίσεις στον ήχο από κρούση, η οργανογνωστική δεξιότητα, ώστε να αναδυθούν οι κατάλληλοι ήχοι από καθημερινά ηχογόνα σώματα, της δίνουν και αισθητική, διανοητική υπόσταση.  Οι συμμετέχοντες του εργαστηρίου μπορούν να είναι παιδαγωγοί ή μελετητές των τεχνών που έχουν σχετικό ενδιαφέρον και δεν χρειάζεται να έχουν καμιά ειδική δεξιότητα. Θα κληθούν χρησιμοποιώντας κουτιά, δοχεία, σωλήνες, αντικείμενα που βρίσκει κανείς ακόμη και πεταμένα και θα τους δοθούν επί τόπου, να αναπτύξουν ρυθμική τεχνική, να ασκηθούν κινητικά και να ερμηνεύσουν μικρές «οπτικοποιητικές» παρτιτούρες, άμεσα καταληπτά δηλαδή σχήματα. Τελειώνοντας το εργαστήριο, θα μπορούν να οδηγηθούν σε δημιουργικές ιδέες με βάση το ρυθμό, την κρούση και την ηχητικότητα των αντικειμένων του καθημερινού μας περιβάλλοντος.

 

Ο Δημήτρης Σαρρής είναι καθηγητής μουσικής με διδακτικό έργο στην πρωτοβάθμια (μουσική γενικής παιδείας), τριτοβάθμια (μουσική, ήχος, πολιτισμός, τεχνολογία) και ωδειακή (λαϊκή, παραδοσιακή μουσική, ανώτερα θεωρητικά) εκπαίδευση καθώς και σε προγράμματα πολιτισμικής αγωγής και σεμιναριακής επιμόρφωσης σε μουσικούς και πολιτισμικούς φορείς. Πραγματοποίησε σπουδές ανωτέρων θεωρητικών μουσικής, παρακολούθησε μαθήματα λαϊκής και παραδοσιακής μουσικής (έγχορδα και κρουστά), ρυθμολογίας και κρουστών, ηλεκτρικής και τζαζ κιθάρας, βυζαντινής μουσικής, κλασσικού και παραδοσιακού βιολιού, από δασκάλους με σημαντικό καλλιτεχνικό και ερευνητικό έργο. Σπούδασε στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Αθήνας και στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου (πρώτο πτυχίο και μεταπτυχιακός τίτλος). Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα, στα πλαίσια του Εργαστηρίου Τεχνολογίας και Πολιτισμού του Τμήματος Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής στο ΤΕΙ Ηπείρου (tlpm.teiep.gr), όπου είναι υπεύθυνος ανάπτυξης, στρέφονται στα ιδιόφωνα ηχογόνα σώματα και τις εφαρμογές τους στην εκπαιδευτική τεχνολογία μέσα από τη διαμόρφωση μιας «ηχητικής αγωγής». Συμμετέχει στην Παιδαγωγική Ομάδα της Ένωσης Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (www.primarymusic.gr)

 

 

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2006
Cities
  • Athens
Facilitators
  • Σαρρής Δημήτρης
Print

Number of views (1296)/Comments (0)

Αρχείο

«November 2024»
MonTueWedThuFriSatSun
28
Theatre Makes Politics (TMP)

Theatre Makes Politics (TMP)

Dortmund Germany 27-28/10/2024 Partners Meeting
293031
Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Διαδικτυακά, 31/10/2024, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μόσχος
12
3
4
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 4/11/2024 Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
567
8
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Σάμος 8/11/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Σοφία Μπουτμπάρα
9
10
11
«Μαθήματα Εφηβείας»

«Μαθήματα Εφηβείας»

Αθήνα 11 Νοεμβρίου 2024, σεμινάριο, Βιργινία Κεχαγιά
121314151617
1819
«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

Διαδικτυακά, 19/11/2024 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
20

D.I.S.C. - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Αιτήσεις συμμετοχής μέχρι τις 20/11/2024
21
22
«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

Παραμυθιά Θεσπρωτίας, 22/11/2024, θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα -Παράσταση θεάτρου φόρουμ
23
«Tα χέρια έχουν φωνή»

«Tα χέρια έχουν φωνή»

Ηγουμενίτσα 23/11/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης
24
25262728
«Πες το δυναμικά με εικόνες»

«Πες το δυναμικά με εικόνες»

Πάτρα 28/11/2024, Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (β' μέρος)
2930
1
2345
67
8

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά