Αποτελέσματα αναζήτησης

«Όταν οι νότες μιλούν…»

Ηράκλειο, 3/4/2005, Εργαστήριο 5η συνάντησης για τη θεατρική αγωγή στην εκπαίδευση, Μαριμέλ Χρύση

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 3/4/2005 10:00 πμ - 1:00 μμ Export event

5η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

«Όταν τα κείμενα μιλούν…»

 

Ηράκλειο

Παρασκευή 1, Σάββατο 2 & Κυριακή 3 Απριλίου 2005

36ο Δημοτικό Σχολείο (Γιακουμάκη 41)

 

Μαριμέλ Χρύση, Λυρική τραγουδίστρια (σοπράνο), Φιλόλογος

«Όταν οι νότες μιλούν…»

3/4/2005 (επανάληψη)

Το τραγούδι είναι επικοινωνία περισσότερο ενισχυμένη συγκινησιακά από το λόγο (πρόζα), γιατί πέρα από το καθαρά λεκτικό επίπεδο υπάρχει η μουσική που από μόνη της δημιουργεί έντονο συγκινησιακό περιβάλλον. Έτσι, το τραγούδι αποκτά ιδιαίτερη σημασία, αφού το μήνυμα «περνά» από διπλό εκφραστικό κανάλι, το λόγο και τη μουσική. Ταυτόχρονα όμως αυτό δημιουργεί περιορισμούς στις δυνατότητες εκφραστικού χρωματισμού σε σύγκριση με τον λόγο (πρόζα), αφού στο τραγούδι η «εκφραστική οδός» είναι περισσότερο προδιαγεγραμμένη απ’ ότι στην πρόζα. Επιπλέον ενέχεται η πρόσθετη δυσκολία της κατάκτησης μιας επαρκούς τεχνικής του τραγουδιού, απαραίτητης προϋπόθεσης για να μπορέσει στη συνέχεια ο τραγουδιστής να επικεντρωθεί στο επικοινωνιακό μέρος.
Στο εργαστήρι αυτό θα γίνει κατ’ αρχήν μια πρώτη προσέγγιση σε θέματα σχετικά με τη λειτουργία του φωνητικού οργάνου και την τεχνική της σωστής φώνησης. Σκοπός του εργαστηρίου είναι η συνειδητοποίηση ενός «οργάνου» που είναι αόρατο και μας ειδοποιεί με αίσθηση. Επίσης, η βελτίωση της ποιότητας της φωνής και η φώνηση χωρίς κόπο. Θα εντοπιστούν αποτελέσματα κακής ή υπερβολικής χρήσης της φωνής, ασθένειες που σχετίζονται με τη φωνή και τρόποι πρόληψης αλλά και αντιμετώπισής τους. Η επικοινωνία, που είναι και ο τελικός σκοπός του τραγουδιού, σημαίνει τη μεταφορά του μηνύματος από τον συνθέτη στον ακροατή, με τον τραγουδιστή να παίζει τον ενδιάμεσο και απόλυτα καθοριστικό ρόλο. Αυτό μετατοπίζει το ενδιαφέρον του τραγουδιστή από την αποκλειστική ενασχόληση με την τεχνική αρτιότητα στην έκφραση και απόδοση συναισθημάτων και μηνυμάτων. Με γνωστά τραγούδια ως μουσικά παραδείγματα θα προσπαθήσουμε να ανιχνεύσουμε τρόπους και δυνατότητες ερμηνείας.

 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2005
Πόλεις
  • Ηράκλειο
Εμψυχωτές
  • Χρύση Μαριμέλ
Συνεργαζόμενοι
  • ΔΔΕ Ηρακλείου
  • Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Ηρακλείου
  • Θεατρική Ομάδα Καθηγητών Ηρακλείου
  • Ένωση Φιλολόγων Νομού Ηρακλείου
  • ΠΔΠΕ Κρήτης
  • ΠΔΔΕ Κρήτης
  • Περιφέρεια Κρήτης
Print

Number of views (1341)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Μάρτιος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
2425
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 25/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
26272812
34
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/3/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
567
«Ηχορροές»

«Ηχορροές»

Αθήνα, 7/3/2025 εργαστήριο. Φοίβος-Άγγελος Κόλλιας, Χριστίνα Στουραίτη
89
1011
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 11/3/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
12131415
16
«Exploring Contemporary Physical Theatre»

«Exploring Contemporary Physical Theatre»

Ηράκλειο 15-16/3/2025 σεμινάριο. Sanja Krsmanović Tasić
1718
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 18/3/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
19
20
21
22
23
24252627
«Process drama for learning with pleasure, together»

«Process drama for learning with pleasure, together»

Ναύπλιο 27-28/3/2025 εργαστήριο. John O'Toole
28
«Process drama for learning with pleasure, together»

«Process drama for learning with pleasure, together»

Ναύπλιο 27-28/3/2025 εργαστήριο. John O'Toole
29
30
31123456

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά