Αποτελέσματα αναζήτησης

«Όταν οι νότες μιλούν…»

Ηράκλειο, 3/4/2005, Εργαστήριο 5η συνάντησης για τη θεατρική αγωγή στην εκπαίδευση, Μαριμέλ Χρύση

Event date: 4/3/2005 10:00 AM - 1:00 PM Export event

5η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

«Όταν τα κείμενα μιλούν…»

 

Ηράκλειο

Παρασκευή 1, Σάββατο 2 & Κυριακή 3 Απριλίου 2005

36ο Δημοτικό Σχολείο (Γιακουμάκη 41)

 

Μαριμέλ Χρύση, Λυρική τραγουδίστρια (σοπράνο), Φιλόλογος

«Όταν οι νότες μιλούν…»

3/4/2005 (επανάληψη)

Το τραγούδι είναι επικοινωνία περισσότερο ενισχυμένη συγκινησιακά από το λόγο (πρόζα), γιατί πέρα από το καθαρά λεκτικό επίπεδο υπάρχει η μουσική που από μόνη της δημιουργεί έντονο συγκινησιακό περιβάλλον. Έτσι, το τραγούδι αποκτά ιδιαίτερη σημασία, αφού το μήνυμα «περνά» από διπλό εκφραστικό κανάλι, το λόγο και τη μουσική. Ταυτόχρονα όμως αυτό δημιουργεί περιορισμούς στις δυνατότητες εκφραστικού χρωματισμού σε σύγκριση με τον λόγο (πρόζα), αφού στο τραγούδι η «εκφραστική οδός» είναι περισσότερο προδιαγεγραμμένη απ’ ότι στην πρόζα. Επιπλέον ενέχεται η πρόσθετη δυσκολία της κατάκτησης μιας επαρκούς τεχνικής του τραγουδιού, απαραίτητης προϋπόθεσης για να μπορέσει στη συνέχεια ο τραγουδιστής να επικεντρωθεί στο επικοινωνιακό μέρος.
Στο εργαστήρι αυτό θα γίνει κατ’ αρχήν μια πρώτη προσέγγιση σε θέματα σχετικά με τη λειτουργία του φωνητικού οργάνου και την τεχνική της σωστής φώνησης. Σκοπός του εργαστηρίου είναι η συνειδητοποίηση ενός «οργάνου» που είναι αόρατο και μας ειδοποιεί με αίσθηση. Επίσης, η βελτίωση της ποιότητας της φωνής και η φώνηση χωρίς κόπο. Θα εντοπιστούν αποτελέσματα κακής ή υπερβολικής χρήσης της φωνής, ασθένειες που σχετίζονται με τη φωνή και τρόποι πρόληψης αλλά και αντιμετώπισής τους. Η επικοινωνία, που είναι και ο τελικός σκοπός του τραγουδιού, σημαίνει τη μεταφορά του μηνύματος από τον συνθέτη στον ακροατή, με τον τραγουδιστή να παίζει τον ενδιάμεσο και απόλυτα καθοριστικό ρόλο. Αυτό μετατοπίζει το ενδιαφέρον του τραγουδιστή από την αποκλειστική ενασχόληση με την τεχνική αρτιότητα στην έκφραση και απόδοση συναισθημάτων και μηνυμάτων. Με γνωστά τραγούδια ως μουσικά παραδείγματα θα προσπαθήσουμε να ανιχνεύσουμε τρόπους και δυνατότητες ερμηνείας.

 

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2005
Cities
  • Ηράκλειο
Facilitators
  • Χρύση Μαριμέλ
Συνεργαζόμενοι
  • ΔΔΕ Ηρακλείου
  • Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Ηρακλείου
  • Θεατρική Ομάδα Καθηγητών Ηρακλείου
  • Ένωση Φιλολόγων Νομού Ηρακλείου
  • ΠΔΠΕ Κρήτης
  • ΠΔΔΕ Κρήτης
  • Περιφέρεια Κρήτης
Print

Number of views (1316)/Comments (0)

Αρχείο

«February 2025»
MonTueWedThuFriSatSun
2728
2930
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 30/01/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
31
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1
2
3
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Διαδικτυακά, 3/2/2025, Γιώργος Μπεκιάρης, Λάμπρος Αραπάκος, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μόσχος, Διονύσης Παύλου, Ευγενία Ζάγουρα
4
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζουν Νίκος Γκόβας
5
"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

Ρέθυμνο 5/2/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Χρήστος Ραχιώτης
6
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Ζάκυνθος, 06/02/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
78
9
10
11
12
13
Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Ιωάννινα, 13/2/2025 Εργαστήριο σε σχολείο. Δράση «Μαθητικά Φεστιβάλ Μαζί», Γυμνάσιο Πεδινής Ιωαννίνων
14
15

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
16

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
1718
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 18/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
192021
TiM2-Theatre in Mathematics2  Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

TiM2-Theatre in Mathematics2 Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Ηράκλειο, 21-23 Φεβρουαρίου 2025 σεμιναριο εκπαιδευτικών. Ιωάννα Μούντριζα, Θοδωρής Παράσχου
22
23
2425
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 25/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
26272812
34
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/3/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
567
«Ηχορροές»

«Ηχορροές»

Αθήνα, 7/3/2025 εργαστήριο. Φοίβος-Άγγελος Κόλλιας, Χριστίνα Στουραίτη
89

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά