Αποτελέσματα αναζήτησης

«Nour: Η αξιοποίηση της κινηματογραφικής εικόνας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης»

«Nour: Η αξιοποίηση της κινηματογραφικής εικόνας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης»

Διαδικτυακά, 21/12/2023 Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς Ιωάννης Πούλιος

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 21/12/2023 6:00 μμ - 9:30 μμ Export event

Σεμινάριο-Εργαστήριο «Nour: Η αξιοποίηση της κινηματογραφικής εικόνας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και ειδικότερα τα θέματα προσφύγων»

Δωρεάν σεμινάριο για εκπαιδευτικούς και εμψυχωτές/εμψυχώτριες νεανικών ομάδων. Θέσεις περιορισμένες. Διάρκεια: 3,5 ώρες

Διαδικτυακά (ΖΟΟΜ), 21/12/2023, Ώρες: 18.00-21.30

Επιμορφωτής: Ιωάννης Πούλιος
Υποστήριξη: Αρτεμις Παπακωνσταντινοπούλου

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεγασία με το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.) στο πλαίσιο του προγράμματός τους "Κι αν ήσουν εσύ; - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος” διοργανώνει επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο με τίτλο «Nour: Η αξιοποίηση της κινηματογραφικής εικόνας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και ειδικότερα τα θέματα προσφύγων» για την υποστήριξη εκπαιδευτικών και εμψυχωτών/εμψυχωτριών νεανικών ομάδων που υλοποιούν ή που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα.

Το σεμινάριο/εργαστήριο εντάσσεται στον επιμορφωτικό κύκλο με τίτλο ΄κι αν ήσουν εσύ;  - επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εμψυχωτών / εμψυχωτριών νεανικών ομάδων για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με την αξιοποίηση παραστατικών τεχνών και βιωματικών δραστηριοτήτων  που, υπό προϋποθέσεις, οδηγεί  σε Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης έως και 170 ωρών.  Το πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" σχεδιάστηκε και υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα και με την επιστημονική στήριξη των: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό προγραμμα), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ / Τμήμα Θεάτρου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA). 

Το εργαστηριο «Nour: Η αξιοποίηση της κινηματογραφικής εικόνας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και ειδικότερα τα θέματα προσφύγων» ανήκει στην Ενότητα Β του επιμορφωτικού κύκλου του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" 
Δείτε περισσότερα ΕΔΩ (& www.theatroedu.gr)

 

Δήλωση συμμετοχής: Το σεμιναριο προσφέρεται δωρεάν αλλά οι θέσεις είναι περιορισμένες. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ) Οι ενδιαφερόμενοι/ενδιαφερόμενες πρέπει να συμπληρώσουν τη  Φόρμα εγγραφής και θα τους σταλεί ο σύνδεσμος ΖΟΟΜ στο ιμέιλ τους την παραμονή του σεμιναρίου.

ΓΙΝΕ ΜΕΛΟΣ - ΣΤΗΡΙΞΕ ΠΔΘΕ


Σύντομη περιγραφή σεμιναρίου

​Στόχος: Η εξοικείωση των συμμετεχόντων με τη γλώσσα της κινηματογραφικής αφήγησης ώστε να μπορούν να αξιοποιούν κινηματογραφικά προϊόντα με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών και την καλλιέργεια σε αυτούς θετικών στάσεων για τους πρόσφυγες και τα ανθρώπινα δικαιώματα. 
Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα: Στο τέλος του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες θα έχουν κατακτήσει μια στοιχειώδη εξοικείωση με τη κινηματογραφική «γλώσσα» και τους κινηματογραφικούς κανόνες. Ακόμη θα έχουν κατανοήσει εναλλακτικούς τρόπους αξιοποίησης κινηματογραφικών ταινιών –κυρίως μικρού μήκους- στο σχολικό περιβάλλον. 
Περιεχόμενο, τεχνικές, μεθοδολογία: Το σεμινάριο πραγματεύεται το πρόβλημα των ασυνόδευτων προσφυγόπουλων με αφορμή την ταινία μικρού μήκους «Nour σημαίνει φως», που δημιουργήθηκε από το 1ο Δημ. Σχολείο Καλλιθέας & το 1ο ΕΠΑΛ Πειραιά, το σχολικό έτος 2017-18, στο πλαίσιο του Διεθνούς Μαθητικού Διαγωνισμού Ταινιών Μικρού Μήκους. Μετά την παρακολούθηση της ταινίας, οι συμμετέχοντες σε ομάδες αναστοχάζονται για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να προσεγγίσουν κριτικά την ταινία στη σχολική τάξη, περιγράφοντας σχετικές δράσεις ή διατυπώνοντας ανάλογες ερωτήσεις. Στην ολομέλεια, αξιοποιώντας την τεχνική της «ανακριτικής καρέκλας», οι συμμετέχοντες παίρνουν διάφορους ρόλους από την ταινία. Δουλεύοντας σε ομάδες, επεξεργάζονται και παρουσιάζουν σχέδια διαθεματικής αξιοποίησης της ταινίας σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα (Γλώσσα, Ιστορία, Γεωγραφία, Θρησκευτικά, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή κλπ). Το σεμινάριο ολοκληρώνεται με συζήτηση για δημιουργικές επεκτάσεις της ταινίας (σποτ, storyboard κλπ). 
 Τεχνικές απαιτήσεις: Χρήση κάμερας και μικροφώνου (στο πλαίσιο της εφαρμογής Zoom)

Προσοχή: Το σεμινάριο είναι διαδικτυακό και συμμετοχικό, έχει τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου και περιλαμβάνει παιχνίδια και αυτοσχεδιασμούς.
Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες είναι απαραίτητο:
− να παρακολουθήσουν το σύνολο του σεμιναρίου
− να έχουν διασφαλίσει έναν χώρο στον οποίο θα μπορούν να συγκεντρωθούν χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους
− να έχουν μαζί τους... κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Βιογραφικό Σημείωμα
Ο Πούλιος Ιωάννης είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ και του Διδασκαλείου «Δημ. Γληνός» διετούς μετεκπαίδευσης του ΑΠΘ. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στις επιστήμες της Αγωγής από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Το 2019 έλαβε τον διδακτορικό του τίτλο στις επιστήμες της αγωγής (Οπτικοακουστική Αγωγή και Κινηματογραφική Παιδεία). Είναι συγγραφέας 26 επιστημονικών βιβλίων σχετικών με τις επιστήμες της αγωγής. Παράλληλα, έχει δημοσιεύσει ποικίλα άρθρα σε ελληνικά και αγγλόφωνα περιοδικά, ενώ έχει συμμετάσχει σε εγχώρια και διεθνή συνέδρια. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην οπτικοακουστική αγωγή και τα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα. Είναι ιδρυτής του Εθνικού Θεματικού Δικτύου Σχολείων «Αγωγής Τηλεόρασης» συνιδρυτής του Εθνικού Θεματικού Δικτύου «Παιδεία στα Μέσα» (2019-2021). Ακόμη σχεδίασε και συντονίζει πανελλήνια και διεθνή προγράμματα όπως: «Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες», «Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός Ταινιών Μικρού Μήκους» και «Ποντιακός Ελληνισμός». Έχει μεγάλο επιμορφωτικό έργο σε θέματα οπτικοακουστικής αγωγής και καινοτόμων προγραμμάτων. Από το 2012-2023 υπηρέτησε  ως Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών και από το 2023 είναι Σύμβουλος Εκπαίδευσης Δασκάλων της ίδιας Διεύθυνσης
. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, επιμορφωτής και τοπικός συντονιστής στο Ν. Σερρών στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Γραμματεία/Πληρ.: info@theatroedu.gr  / 2106541600


 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Προγράμματα
  • κι αν ήσουν εσύ;
Σ4/Σ20κλπ
  • Σ3
  • ΕΠ100 Ενότητα Β'
Σεμινάρια εκπαιδευτικών
  • Nour
Έτος
  • 2023 δ΄τρίμηνο
Πόλεις
  • Διαδικτυακά
Εμψυχωτές
  • Παπακωνσταντινοπούλου Άρτεμις
  • Πούλιος Ιωάννης
Print

Number of views (2005)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Δεκέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
13
14
15
161718
19
«Εγώ κι ο άλλος…»

«Εγώ κι ο άλλος…»

Πάτρα 19/12/2024,Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (β΄μέρος)
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά