Αποτελέσματα αναζήτησης

Sustain-Art βιώσιμη τέχνη, βιώσιμη ανάπτυξη

Sustain-Art βιώσιμη τέχνη, βιώσιμη ανάπτυξη

Αθήνα εργαστήρια 2ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθήνας

Sustain-Art βιώσιμη τέχνη, βιώσιμη ανάπτυξη

εργαστήρια στο 2ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθήνας
 

   

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση στο πλαίσιο του προγράμματος Sustain Art-βιώσιμη τέχνη, βιώσιμη ανάπτυξη, οργανώνει καλλιτεχνικά εργαστήρια στο 2ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθήνας

Καλλιτέχνις: Τζωρτζίνα Κακουδάκη

Εκπαιδευτικός: Δημήτρης Μαυρέας

Αριθμός παιδιών: 26 παιδιά ΄Β Λυκείου

Αριθμός συναντήσεων – εργαστηρίων: 6

Στόχοι συναντήσεων:

- Εξοικείωση με τις θεατρικές τεχνικές

- Διερεύνηση της τραγωδίας της Αντιγόνης

- Σύνδεση της υπόθεσης του έργου με τα ζητήματα του περιβάλλοντος

Τα Καλλιτεχνικά μέσα που χρησιμοποιήθηκαν:

- Θεατρικές τεχνικές

Στα εργαστήρια τα παιδιά:

-  Διερεύνησαν τους βασικούς άξονες της τραγωδίας της Αντιγόνης του Σοφοκλή με αναφορές στα βασικά του πρόσωπα.

α)Ποιος έχει την εξουσία;

β)Ποιος θυσιάζεται για τα ιδανικά, στηρίζει την παράδοση;

γ)Ποιος ασκεί αντιπολίτευση;

δ)Ποιος είναι ο ενεργός πολίτης;

ε)Ποιος είναι κοιτάει το ατομικό του συμφέρον;

- Προβληματίστηκαν ως προς το πώς οι παραπάνω άξονες μπορούν να συσχετιστούν με την ανθρώπινη συμπεριφορά απέναντι στο περιβάλλον

- Διερεύνησαν έννοιες όπως,

  • Νομοταγής πολίτης
  • Ιδιώτης
  • Ενεργός πολίτης, αυτός που έχει κριτική σκέψη
  • Επαναστάτης, αυτός που διαφωνεί, που ασκεί αντιπολίτευση
  • Εξουσία, θεσμοί

 - Συζήτησαν ως προς τις πρωτοβουλίες που μπορούν να πάρουν για το περιβάλλον, όπως

  • Τι κάνω εγώ
  • Τι κάνουμε εμείς/ οι φίλοι μας/ η οικογένειά μας/εθελοντικά
  • Τι κάνει η κοινότητα/η πόλη/συλλογικό
  • Τι κάνουν οι θεσμοί/το κράτος/απρόσωπο

- Διάλεξαν κάποια σημαντικά για εκείνα θέματα που αφορούν στο περιβάλλον, όπως

  • ανακύκλωση/σκουπίδια
  • κλιματική αλλαγή λόγω της βιομηχανίας
  • διαχείριση της διατροφής 
  • οικονομία ενέργειας
  • υποβάθμιση φυσικού περιβάλλοντος

-  Αυτοσχεδίασαν σε διάφορες διαφορετικές επικοινωνιακές συνθήκες, όπως

  • Πεζοπορία στο βουνό, στο δάσος. Πέρυσι είχε συμβεί μια μεγάλη πυρκαγιά
  • Στην παραλία. Πέρυσι ένα ατύχημα με ένα δεξαμενόπλοιο ρύπανε την παραλία
  • Τηλεοπτικό πάνελ. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης
  • Καφετέρια. Η χρήση των πλαστικών μιας χρήσης
  • Δικαστήριο. Η κακοποίηση των ζώων

- Συσχέτισαν το χορικό από το πρώτο στάσιμο της “Αντιγόνης” του Σοφοκλή με το ερώτημα “Πώς συμπεριφέρομαι ως πολίτης”

- Ετοίμασαν ένα θεατρικό εγχειρίδιο του “πώς να αλλάξουν τον κόσμο”

- Δημιούργησαν και παρουσίασαν σκηνικές συνθέσεις


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση / 2106541600 / info@theatroedu.gr
Συντονίστρια: Δέσποινα Μιτσιάλη

Το πρόγραμμα τελείται υπό τη χορηγία του Υπουργείου Πολιτισμού

Κατηγορία Δράσης
  • Εργαστήρια για μαθητές
Προγράμματα
  • SustainArt
Έτος
  • 2023 δ΄τρίμηνο
Πόλεις
  • Αθήνα
Εμψυχωτές
  • Κακουδάκη Τζωρτζίνα
Σχολεία
  • 1ο Γυμνάσιο Πειραιά
Print

Number of views (560)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Οκτώβριος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
29301234
«Η τέχνη αντίδοτο στη βία»

«Η τέχνη αντίδοτο στη βία»

Θεσσαλονίκη, 4/10/2025 εργαστήρια για εκπαιδευτικούς
5
678

TheatreInMathematics2 (TiM^2) management meeting

online 8/10/2025 Greek team management meeting
9101112
13141516171819
20
«349’ ακόμα…»

«349’ ακόμα…»

Πάτρα, 20 Οκτωβρίου 2025, παράσταση θεάτρου φόρουμ για την ενδοσκολική βία
212223242526
272829303112
3456
Πάμε θέατρο ‘Εχθρός του λαού’

Πάμε θέατρο ‘Εχθρός του λαού’

Αθήνα, 6/11/2025, Πάμε Θέατρο
789

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά