Αποτελέσματα αναζήτησης

Θέατρο και παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση: Ουτοπία ή Αναγκαιότητα;

Θέατρο και παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση: Ουτοπία ή Αναγκαιότητα;

Θέατρο και παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση: Ουτοπία ή Αναγκαιότητα;

Πρακτικά από την 8η Διεθνή Συνδιάσκεψη της Αθήνας 2018

Επιμέλεια: Μπέττυ Γιαννούλη, Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Εκδοση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το θέατρο στην Εκπαίδευση
Αθήνα, Δεκέμβριος 2019

Για παραγγελίες γράψτε στο info@theatroedu.gr

Ψηφιακή έκδοση... εδώ!


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Προλεγόμενα της έκδοσης – Editorial

Βιογραφικά σημειώματα

Οργάνωση της Συνδιάσκεψης 2018 – Conference 2018 Organisation


ΜΕΡΟΣ Α΄ – Part 1: Θέσεις και κρίσεις για το Θέατρο και την Εκπαίδευση,
Κεντρικές ομιλίες – Views for Theatre & Education, keynote speeches

Χαρά Τσουκαλά: Εναρκτήρια Ομιλία στη Διεθνή Συνδιάσκεψη 2018

Μπέττυ Γιαννούλη: H θέση του Θεάτρου στην Εκπαίδευση – Διεθνείς προσεγγίσεις και  ελληνική πραγματικότητα

Γιώργος Γρόλλιος: Βασικές θέσεις της κριτικής παιδαγωγικής

Robin Pascoe: No one learns alone… Reminding ourselves why our associations are important Celebrating 20 years of the Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr)

Ulrike Hentschel: Learning from the Arts? Knowledge Production in the Arts and in Arts Education


ΜΕΡΟΣ Β΄ – Part 2: Διδασκαλία και Μάθηση – Teaching and Learning

Κατερίνα Αλεξιάδη: Ελεύθερη έκφραση στην Παιδαγωγική Freinet – Θεσμική Παιδαγωγική –  Κινητικός και μουσικός αυτοσχεδιασμός με αφορμή ένα ποίημα

Κατερίνα Αλεξιάδη: Σύγχρονος χορός και χοροθέατρο: Η σημασία της ένταξής τους στα σχολικά προγράμματα (Πίνα Μπάους και Άκραμ Καν: σπουδή στη διαφορετικότητα)

Γιούλη Αλεξίου, Άβρα Αυδή, Τζένη Καραβίτη: Το θέατρο ως εργαλείο βιωματικής μάθησης στη διδασκαλία της γλώσσας και της λογοτεχνίας – Αξιοποιώντας το ψηφιακό έργο Πολύτροπη Γλώσσα

Θάλεια Καλλιαντά, Ευαγγελία Κοτζαμπασάκη: Επιστημονικό Δράμα και STEM: STEΑM από τη θεωρία στην πράξη

Αγνή Λ. Καραγιάννη, Σίμος Παπαδόπουλος: Θέατρο και διερεύνηση στο μουσείο: ουτοπία ή αναγκαιότητα;

Αιμιλία Καραντζούλη: Θεατρικές τεχνικές στην εκπαιδευτική διαδικασία με την αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων – Το παράδειγμα της Ψηφιακής Αφήγησης

Ευγενία Μάμαλη, Σίμος Παπαδόπουλος: Η σωματικότητα του θεάτρου ως αναπτυξιακό αντιστάθμισμα στην εκπαίδευση της ψηφιακής εποχής: κοινωνιολογικές, οικοσωματικές και νευροεπιστημονικές θεωρήσεις

Αλεξάνδρα Σίμου: Το Δράμα στην αίθουσα των ξένων γλωσσών – Ένα παράδειγμα δημιουργικής επεξεργασίας αγγλικής λογοτεχνίας

Kung Man Matthew Cheung: Drama Additional Language Acquisition: Creating a New Utopia through Necessity

Petra Fridrichová, Zuzana Kováčová: Drama Education within the Context of National and International Strategies

Georgia Kosma: Mantle of the Expert as a Means of Developing Creativity; the Case of EFL (English as a Foreign Language) Teaching in Greek Primary School

Foteini Venieri, Rebecca Shelley: Drama and Theatre in Heritage Education: Negotiating History


ΜΕΡΟΣ Γ΄ – Part 3: Εκπαιδευτική διαδικασία και έρευνα – Educational process and research

Κωνσταντίνα Βεντούλη, Αντώνης Λενακάκης, Κωνσταντίνος Βουγιούκας: Η επίδραση της Θεατροπαιδαγωγικής στην αυτοαντίληψη παιδιών Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού σχολείου

Μάγδα Βίτσου: Η πολυτροπική διάσταση του Δράματος: κείμενα ταυτότητας και προσωπική ενδυνάμωση

Ευαγγελία Γιαγκιόζη: Η βελτίωση των γραπτών δεξιοτήτων με εφαρμογή στρατηγικών του Εκπαιδευτικού Δράματος

Αικατερίνη Δήμα, Αστέριος Τσιάρας: Η ενίσχυση των δεξιοτήτων κριτικής σκέψης μέσω του Εκπαιδευτικού Δράματος στους μαθητές της Ε΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου

Μάρθα Κατσαρίδου, Θεοδώρα Χριστοδούλου: Προσεγγίζοντας το φαινόμενο της φτώχειας μέσα από τη Θεατρική Αγωγή: μια εκπαιδευτική παρέμβαση

Κατερίνα Κωστή: Από την Ουτοπία στην Αναγκαιότητα: Δραματική Τέχνη και «ακεραιότητα του εγώ» στην τρίτη ηλικία

Γιώργος Μάρδας: Η επιρροή του Εκπαιδευτικού Δράματος στην ενσυναίσθηση των εφήβων

Θεοδώρα Παπαϊωάννου, Άλκηστις Κοντογιάννη: Δημιουργώντας πρωτότυπες ιστορίες με τη Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση

Πόπη Παυλίδου, Μάνος Κόνσολας, Μαρία Κλαδάκη: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τον εφηβικό αλκοολισμό με την αξιοποίηση της θεατροπαιδαγωγικής μεθόδου

Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση: Θέατρο και Παιδαγωγική του Πραγματικού στο σύγχρονο σχολείο: προοπτικές και δυνατότητες

Βασιλική Ρήγα: Ικανότητες, εμπειρίες και γνώσεις των φοιτητών των Performance Studies στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των ΗΠΑ

Πολυξένη Σίμου: Ο δρόμος προς την παράσταση στο θέατρο των νέων δείχνει τον δρόμο για την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση

Σοφία Στενού: Διδάσκοντας Ιστορία μέσω του Εκπαιδευτικού Δράματος, στο πλαίσιο μουσειοπαιδαγωγικών παρεμβάσεων, με στόχο την καλλιέργεια της ιστορικής ενσυναίσθησης σε μαθητές Λυκείου

Ελπίδα Στράτου, Αστέριος Τσιάρας: Η συμβολή του Εκπαιδευτικού Δράματος στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων παιδιών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος

Θεοφανώ Φαρμακάκη: Η συμβολή της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση στην ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας

Athanasia Choleva, Antonis Lenakakis: “I felt and learned!” Education on Human Rights through Drama: A Research on Primary and Secondary Education Teachers

Ioanna Giannoulatou, Antigoni Paroussi, VassilisTselfes: Theories about Light for Sale: An Installation Representing Theoretical Concepts

Nevin Gümüş, Özge Metinnam: Necessity or Emancipatory Action: Drama in the Classroom

Lilla Lendvai, Zsófia Jozifek: Are You In? – Theatre in Education for Raising Awareness About BULLYING

Marios Koukounaras-Liagkis, Iro Potamousi: The “Most Significant Change” Technique: Research on the Evaluation of Theatre in Education (TiE) Programmes

İhsan Metinnam, Ömer Adıgüzel: Establishing Cultural Contact Zones through Creative Drama

Zeki Özen, Ömer Adıgüzel: Using Dorothy Heathcote’s Commission Model Approach to Promote the Teacher Candidates’ School-Real Life Relationship Skills

Antigoni Paroussi, Vasilis Tselfes: A Theatrical Representation of Abstract Ideas: The Case of “Time”

Vasilis Tselfes, Antigoni Paroussi: Bridging the Theory - Experience Gap: An Educational Approach of Epistemological Issues through Theatrical Expression


ΜΕΡΟΣ Δ΄ – PART 4: Κοινωνική παρέμβαση – Social Intervention

Κατερίνα Ζάχου, Βασούλα Μακρή: Θέατρο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Η Θεατρική Ομάδα του Γερμανικού Τμήματος ΑΠΘ αντιμέτωπη με την κρίση

Ιωάννα Μήτσικα: Χορεύοντας το περιορισμένο σώμα: ένα εργαστήριο θεάτρου και κίνησης στο Γενικό Κατάστημα Κράτησης Θεσσαλονίκης

Λυδία Παπαστεφανάκη: Η παιδαγωγική διάσταση του έργου του JerzyGrotowski – Η αναζήτηση μιας γκροτοφσκικής θεατρικής εμψύχωσης για παιδιά

Ευθυμία Σταυρογιαννοπούλου: Το Ταξίδι της Χαλιμά: μια αφηγηματολογική προσέγγιση του παραμυθιού και ο δραματουργικός μετασχηματισμός του σε κουκλοθεατρικό έργο

Αντιγόνη Τσαρμποπούλου: Κι αν ήσουν εσύ στη θέση της… ηρωίδας του βιβλίου; Η συμβολή της θεατρικής τέχνης στη συγκρότηση της αναγνωστικής κοινότητας και στην ευαισθητοποίηση των παιδιών και των νέων στο προσφυγικό

Κλειώ Φανουράκη: Διγλωσσία και Πολυπολιτισμικότητα μέσα από το Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση

Maria Karamoutsiou, Alexandra Karamoutsiou, Vivian Doumpa: Listen to the Space, See the Sound: The City as a Motive for a Collaborative Performance

Gregory Naughton: ‘‘Mimesis’’ as a Structure of Consciousness


ΜΕΡΟΣ Ε΄ – PART 5: Πρακτικές εφαρμογές – Παρουσιάσεις. Workshops – Presentations

1.Πρακτικές εφαρμογές – Workshops

Χριστίνα Ζουρίδου, Ρίτα Πουταχίδου: Ο ελέφαντας, το μυρμήγκι και η σκιουρίνα – Ένα θεατροπαιδαγωγικό εργαστήριο για μαθητές προσχολικής ηλικίας και δημοτικού

Τζωρτζίνα Κακουδάκη: Eυριπίδη Eλένη: η αλήθεια μέσα από τις πλάνες

Μαίρη Καλδή: Ένα βράδυ που ο Καρυωτάκης συνάντησε τον Βαν Γκογκ

Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης: Εκπαίδευση εκπαιδευτικών με θέμα τη θέση της θρησκείας στο σχολείο – Βιωματικό εργαστήριο για ένα σχολείο με ανθρώπους για ανθρώπους

Χαρά Λιόλιου: Αδιέξοδα στη… δημοκρατία – Ο Τουρτούρι συναντά τον Περικλή, στην Πολιτεία των ανθρώπων με τα κίτρινα καπέλα

Μαρίτα Λώλη, Γιώργος Μάρδας: Θεατρικές τεχνικές για την εκμάθηση των ξένων γλωσσών

Δημήτρης Μαυρέας, Σόνια Μολογούση, Ηρώ Ποταμούση: Φύλακας ή Πιάστης: Η θέση του εκπαιδευτικού στην ομάδα

Σταματία Μέμου, Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση: Η συμβολή του Θεάτρου/ Δράματος στην Εκπαίδευση στην ανατροπή των στερεοτύπων στα παραμύθια των Αδερφών Γκριμ

Χαράλαμπος Μπαλτάς, Φωτεινή Παπαρήγα, Κατερίνα Αλεξιάδη: Ολοκαύτωμα και εκπαίδευση: δουλεύοντας θεατρικά με την παιδαγωγική του Janusz Korczak

Αικατερίνη-Απάνα Μπίρμπα: «Ο τελευταίος χρησμός της Κασσάνδρας» ή αλλιώς… «Εγώ δεν είμαι ρατσιστής!»

Σίμος Παπαδόπουλος: Εμείς οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι: Η Παιδαγωγική του Θεάτρου στη διδασκαλία του ποιήματος

Αριστέα Σταφυλαράκη, Χάρης Κρεμμύδας: Σεβασμός στην ιστορία του άλλου

Δήμητρα Σωκράτους: Αναζητώντας την παιδική αλήθεια για τον καρκίνο: Η Μαίρη και το Λευκό Μπιζέλι

Νάντια Τομασίδου: Μαθαίνοντας να δεχόμαστε το διαφορετικό: «Το Αστερόπαιδο» του Oscar Wilde

John Andreasen: Easy Drama “Writings”

Patrice Baldwin: Bringing a Legend Alive through Inter-thinking, Talk and Embodiment

Paul de Vries: How to Cultivate a Culture of Ownership in the Curriculum of a Theatre in Education Course

Ana Marjanović-Shane, Ljubica Beljanski-Ristić, Aleksandra Jelić, Jelena Stojiljković: In Quest for Drama in Open Education: Incentives, Challenges and Traps

 

2. Παρουσιάσεις – Presentations

Xρύσα Μάντακα: Οι συνεργασίες της Κατεύθυνσης Σκηνογραφίας-Ενδυματολογίας του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και μια πρώτη τους αποτίμηση

Maria Nefeli Angeloglou, Marion Küster: The Young IDEA 1st International Students Meeting 2018 (ISM). The Overwhelmed Generation: Family Developments in the Age of Globalisation

Sisir Dutta, Mousumi Chowdhury: Theatre in Education: Connecting Children with Entertaining Education

Georgina Kakoudaki: Ancient Greek Drama as Education: Archetypical Questions for Adolescent Audiences. The Dramaturgy of the Unexpected

Sanja Krsmanović-Tasić: “TOGETHERNESS” - The Necessity of Utopia


 

Έτος Έκδοσης2019
Print

Number of views (5846)/Σχόλια (0)

Σχετικά έγγραφα

Αρχείο

«Νοέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
28
Theatre Makes Politics (TMP)

Theatre Makes Politics (TMP)

Dortmund Germany 27-28/10/2024 Partners Meeting
293031
Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Διαδικτυακά, 31/10/2024, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μόσχος
12
3
4
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 4/11/2024 Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
567
8
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Σάμος 8/11/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Σοφία Μπουτμπάρα
9
10
11
«Μαθήματα Εφηβείας»

«Μαθήματα Εφηβείας»

Αθήνα 11 Νοεμβρίου 2024, σεμινάριο, Βιργινία Κεχαγιά
121314151617
1819
«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

Διαδικτυακά, 19/11/2024 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
20

D.I.S.C. - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Αιτήσεις συμμετοχής μέχρι τις 20/11/2024
21
22
«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

Παραμυθιά Θεσπρωτίας, 22/11/2024, θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα -Παράσταση θεάτρου φόρουμ
23
«Tα χέρια έχουν φωνή»

«Tα χέρια έχουν φωνή»

Ηγουμενίτσα 23/11/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης
24
25262728
«Πες το δυναμικά με εικόνες»

«Πες το δυναμικά με εικόνες»

Πάτρα 28/11/2024, Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (β' μέρος)
2930
1
2345
67
8

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά