2018 Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Πήλιο

17η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ "ΠΗΛΙΟ 2018"
26 Αυγούστου έως 1 Σεπτεμβρίου 2018,
ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ, ΠΗΛΙΟ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Συμπληρωματικά Εργαστήρια "Πήλιο 2018"

Τα παρακάτω σύντομης διάρκειας εργαστήρια πραγματοποιούνται τα απογεύματα και είναι αυτοτελή.
Δηλώσεις συμμετοχής θα γινουν κατα την άφιξη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 3/12/2022 9:00 πμ - 3:00 μμ Export event
Ημερίδα ΑΘΗΝΑΣ - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2022

Ημερίδα ΑΘΗΝΑΣ - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2022

Αθήνα 3/12/2022, το πρόγραμμα της Ημερίδας

2022 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2022: Καλλιτέχνες και Εκπαιδευτικοί συμπράττουν και συνδημιουργούν στα σχολεία - Μοντέλα, δυνατότητες,

 

ΑΘΗΝΑ, Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2022, 9.30- 15.00

ΗΜΕΡΙΔΑ  ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ)

Εργαστήρια- Ομιλίες- Ανοιχτές συζητήσεις

Όλες οι εκδηλώσεις είναι δωρεάν και θα πραγματοποιηθούν
 στο 2ο Πρότυπο Λύκειο Αθηνών, Τιμολέοντος Φιλήμονος 30-32 & Έλενας Βενιζέλου τ.κ. 11521 (σταθμός μετρό: Αμπελόκηποι)


Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση, όπως αυτή έχει οριστεί διεθνώς για τις 27 Νοεμβρίου. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση διοργανώνει μία σειρά εκδηλώσεων, εργαστηρίων, εισηγήσεων και συζητήσεων υπογραμμίζοντας τη σημαντική θέση του θεάτρου και των τεχνών στην Εκπαίδευση για τη δημιουργική, συναισθηματική, κοινωνική και καλλιτεχνική ανάπτυξη παιδιών, νέων και ενηλίκων.

Στις 3 Δεκεμβρίου 2022 η συντονιστική επιτροπή του γραφείου Αττικής του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση μας προσκαλεί σε μια ημερίδα, η οποία επιδιώκει να διερευνήσει και να αναστοχαστεί πάνω στους τρόπους με τους οποίους καλλιτέχνες και εκπαιδευτικοί μοιράζονται μεθοδολογίες και διαδικασίες, τρόπους και μέσα, με σκοπό να οικοδομήσουν σχέσεις συνεργασίας σε εκπαιδευτικό πλαίσιο. Θα μας απασχολήσουν ερωτήματα όπως: Τι οφέλη μπορεί να έχει η συνύπαρξη εκπαιδευτικών - καλλιτεχνών για τα παιδιά στη σχολική τάξη; Πώς μπορούν να καλλιεργηθούν μορφές συνεργασίας και πώς μπορούν να γεφυρωθούν τυχόν διαφορές μεταξύ εκπαιδευτικού και καλλιτέχνη; Όλα τα παραπάνω διερευνώνται μέσα από εργαστήρια, εισηγήσεις - παρουσιάσεις και κριτικό διάλογο με τη συμμετοχή καλλιτεχνών και εκπαιδευτικών που δραστηριοποιούνται στο πεδίο των τεχνών και της εκπαίδευσης.  

 Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2022

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

9.00-9.30: Προσέλευση- Εγγραφές στα Βιωματικά εργαστήρια

9.30-12.00: Βιωματικά Εργαστήρια

12.00-13.00: Διάλειμμα - καφές και σνακ

13.00-15.00: Εισηγήσεις - Συζήτηση: «Καλλιτέχνες και Εκπαιδευτικοί συμπράττουν και συνδημιουργούν στα σχολεία - Μοντέλα, δυνατότητες, προοπτικές».

 

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

09.30-12.00: Εργαστήριο 1: «Το πριν, το τώρα, το μετά»

 Ένα εργαστήριο θεατροπαιδαγωγικής βασισμένο στη μεθοδολογία του ευρωπαϊκού προγράμματος Ι-ΤΑP-PD

Εμψύχωση: Τζωρτζίνα Κακουδάκη, θεατρολόγος - σκηνοθέτις, Όλγα Ορφανίδου, εκπαιδευτικός - κοινωνική επιστήμονας

Το εργαστήριο προτείνει τρόπους για να δούμε τον εαυτό μας, μέσα στον χρόνο. Πώς αλλάζουν οι αντιλήψεις μας, τι προσφέρει η εμπειρία, πώς προσαρμοζόμαστε σε έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει; Μέσα από δράσεις ενεργοποίησης και σκηνικής σύνθεσης οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν την εμπειρία να δουλεύουν ατομικά και ομαδικά και να συντονίζουν τις ιδέες τους συλλογικά.

Στην εφαρμογή του στην τάξη, μετά από την ενεργοποίησή της μέσα από δραστηριότητες δομής εμπνευσμένες από τη γεωμετρία, που ανέλαβε η δασκάλα της τάξης, η ομάδα χωρίστηκε σε υποομάδες των 5-6 ατόμων. Οι ομάδες είχαν να οργανώσουν μια παρουσίαση με λόγο και κίνηση σε τρία στάδια με θέμα «Κάτι που νόμιζα ότι είναι αλήθεια/ κάτι που έγινε και άλλαξε την αλήθεια, όπως την πίστευα ως τότε/ πώς άλλαξε ο τρόπος που βλέπω τα πράγματα, μια νέα αλήθεια». Το παράδειγμα που τέθηκε ήταν «Υπάρχει ακόμα ο Άι- Βασίλης;» (η ζωή μου όταν νόμιζα ότι υπάρχει / ένα γεγονός που με έκανε να καταλάβω ποιος πραγματικά φέρνει τα δώρα / από ποιον και τι ζητάω τώρα για τα Χριστούγεννα). Οι ομάδες είχαν πολλές ιδέες και δημιουργικότητα. Οι δράσεις είχαν ενδιαφέρον ως προς το περιεχόμενο (η νεραΐδα των δοντιών, το ποδόσφαιρο, τα γενέθλια κ.ο.κ.) και αποτύπωναν την εμπειρία ενός ανθρώπου σε μια ηλικία μετάβασης, αλλά και ως προς τον προσδιορισμό του χρόνου (εύρος ηλικίας / από τα 5 έτη έως την ηλικία των 11, με πολύ θεατρικούς τρόπους μετάβασης στην επόμενη σκηνή / στη διαχείριση του χρόνου της κάθε δράσης).
Αριθμός συμμετεχόντων: 25

Δηλώσεις συμμετοχής: Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

10:00-12.00: Εργαστήριο 2: «Το χρώμα ως γλώσσα, η λέξη ως σχήμα»

Ένα εργαστήριο βασισμένο στην μεθοδολογία του ευρωπαϊκού προγράμματος I-TAP-PD

Εμψύχωση: Φώτης Κολοκυθάς, εικαστικός, Θάλεια Καλλιαντά, εκπαιδευτικός

Το εργαστήριο «Το χρώμα ως γλώσσα, η λέξη ως σχήμα» δανείζεται οπτικό υλικό και λέξεις από το εικαστικό και ποιητικό έργο της Etel Adnan, με σκοπό να εξερευνήσει τη σύνδεση γλώσσας, χρώματος, σχήματος και υλικού. Το χρώμα της νύχτας, οι λέξεις που περιγράφουν το κόκκινο, το σχήμα που έχει η αγάπη.

Συνδυάζοντας AR τεχνολογία (Επαυξημένη πραγματικότητα) με φυσικά υλικά και εργαλεία, γίνεται μια μετάβαση από τον φυσικό χώρο στον ψηφιακό και αντιστρόφως, σε μια διαδικασία που το ένα μέσο τροφοδοτεί το άλλο. Τα ζωγραφικά έργα της Adnan τοποθετημένα σε διάφορα σημεία του χώρου, «ενεργοποιούνται» ψηφιακά μέσω ενός κινητού και προβάλουν λέξεις, ήχο, κινούμενη εικόνα. Λειτουργούν ως αφετηρία για τη δημιουργία ομαδικών ζωγραφικών – διαδραστικών έργων τα οποία με τη σειρά τους θα αποκαλύπτουν νέες ιστορίες, νέα σχήματα, νέες λέξεις.

Θέτοντας ως κεντρικό άξονα τη συνεργασία εκπαιδευτικού – καλλιτέχνη και συνδυάζοντας εκπαιδευτικούς σκοπούς και εκφραστικά μέσα, επιδιώκουμε μέσω του εργαστηρίου τη συνεργασία των ατόμων σε ομάδες για ένα συλλογικό έργο, την ατομική έκφραση, την εξοικείωση και τον πειραματισμό με νέα τεχνολογικά μέσα και την ενεργή διάδραση των ατόμων με τον χώρο, τα έργα τέχνης και συνεπακόλουθα με το περιβάλλον τους.

Αριθμός συμμετεχόντων: 25
Δηλώσεις συμμετοχής: Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

10.00-12.00: Εργαστήριο 3: «Γεωγραφία αλλιώς»

Εμψύχωση: Θεατρική ομάδα 4Frontal, Χάρης Κρεμμύδας, ηθοποιός, Αριστέα Σταφυλαράκη, ηθοποιός-θεατρολόγος

Σε αυτό το εργαστήριο θα ανακαλύψουμε πώς ένα σχολικό εγχειρίδιο μπορεί να γίνει αφορμή για μια βιωματική εμπειρία με όχημα αφηγηματικές και θεατρικές τεχνικές. Στόχος είναι να εξερευνήσουμε τρόπους με τους οποίους ένα κεφάλαιο της Γεωγραφίας που διδάσκεται στη ΣΤ’ Δημοτικού, μπορεί να γίνει μια δημιουργική και εμπλουτισμένη εμπειρία συνδυάζοντας τη γνώση με την εκφραστικότητα.

Οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν θεατρικούς όρους και τεχνικές (διακύβευμα, αυτοσχεδιασμός, κορύφωση, σωματοποίηση κτλ), εμπλουτίζοντας τις δεξιότητες τους στην εμψύχωση και καθοδήγηση μιας ομάδας έφηβων μαθητών πάνω σε ένα σχολικό μάθημα. Με τον τρόπο αυτό θα διερευνήσουμε στάσεις με τις οποίες το μάθημα της γεωγραφίας μπορεί να βοηθήσει στην κατάρριψη των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων σε σχέση με τους συμπολίτες μας, δίνοντας έμφαση στην ομαδικότητα και την καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
Αριθμός συμμετεχόντων: 25

Δηλώσεις συμμετοχής: Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

09.30-12.00: Εργαστήριο 4:«Εσύ θα πάρεις τη σκυτάλη;»

Εμψύχωση: Ιωάννης Μαργώνης, χορευτής (Ομάδα Χορού «Σκυτάλη»)

Στη διάρκεια αυτού του εργαστηρίου θα δοκιµάσουµε βασικά σκυταλο-παιχνίδια, θα φτιάξουµε δικά µας και θα πάρουµε µια γεύση από νέα παιχνίδια µε βάση την ύλη της πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης. Αυτός/ή που παίρνει τη σκυτάλη µαθαίνει να νικάει, να χάνει, να πέφτει, να σηκώνεται, να συνεργάζεται και να προτείνει. Με λίγα λόγια γίνεται ξανά παιδί. Τα πρωτογενή υλικά του παιχνιδιού, η οµαδικότητα, η εµπιστοσύνη, η διερεύνηση των επιλογών και η πρωτοβουλία µπορούν να γίνουν πράξεις συνειδητές και να διαποτίσουν την καθηµερινότητα και τις σχέσεις µε τον κοινωνικό περίγυρο. (Το εκπαιδευτικό-κινητικό προγράµµα Σκυτάλη αφορά το παιδί, το παιχνίδι, την ένταξη του χορού στα σχολεία και µία διαφορετική µατιά στην παιδαγωγική του χορού.) 
Αριθμός συμμετεχόντων: 25 

Δηλώσεις συμμετοχής: Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

 

Στα εργαστήρια οι θέσεις είναι περιορισμένες. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή μόνο σε ένα εργαστήριο. Οι εγγραφές θα πραγματοποιηθούν στο 2ο Πρότυπο Λύκειο Αθηνών (χώρος διεξαγωγής της ημερίδας) από τις 09.00-09.30.

 

13.00-15.00: Εισηγήσεις- Ανοιχτή Συζήτηση με θέμα:

«Καλλιτέχνες και Εκπαιδευτικοί συμπράττουν και συνδημιουργούν στα σχολεία - Μοντέλα, δυνατότητες, προοπτικές»

13.00-13.15: Χαιρετισμός από τη συντονιστική επιτροπή του Γραφείου Αττικής και σύντομη αναφορά στην φυσιογνωμία και στις δράσεις του ΠΔΘΕ.

Εισηγήτριες/εισηγητές:

13.15-13.25: Μπέττυ Γιαννούλη, Θεατροπαιδαγωγός, Ε.Ε.Π, ΤΕΑΠΗ -ΕΚΠΑ –Αναφορά στην πορεία του Προγράμματος I-TAP-PD: Διεθνής συνεργασία Εκπαιδευτικού- Καλλιτέχνη - Επαγγελματική Ανάπτυξη.

13.25-13.35: Μαρία Παπαδοπούλου, Χορεύτρια, Εκπαιδευτικός - «Ο χορός στην εκπαίδευση και η εκπαίδευση χορού μέσα από το παράδειγμα του εκπαιδευτικού προγράμματος Οι χίλιες γλώσσες του χορού»

13.35-13.45: Μαρίζα Βαμβουκλή, Μουσικοπαιδαγωγός: «Polyphonica Αιγαίου: Μια σύμπραξη εκπαιδευτικών και καλλιτεχνών σε άτυπο εκπαιδευτικό πλαίσιο»

13.45-13.55: Τάκης Τζαμαργιάς, Σκηνοθέτης, Διδάσκων στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παιδαγωγός Θεάτρου - «Εκπαιδευτικός & Καλλιτέχνης: Δύο κόσμοι σε μια συνάντηση. Συγκλίσεις - αποκλίσεις»

13.55-14.05: Δανάη Πάνου, Χορεύτρια, Χριστίνα Σιδέρη- Χορεύτρια - Ψυχολόγος- «Ο χορός στο σχολείο- εκπαιδευτικό πρόγραμμα Σκυτάλη»

 14.05-15.00: Ανοιχτή συζήτηση

Οργανωτική επιτροπή: Συντονιστική επιτροπή Γραφείου Αττικής - Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: http://theatroedu.gr/

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ ΕΜΨΥΧΩΤΩΝ ΚΑΙ ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΩΝ (αλφαβητική σειρά)

  Η Μαρίζα Βαμβουκλή μεγάλωσε στη Λέσβο. Αποφοίτησε με άριστα από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. Παράλληλα σπούδασε πιάνο, ακορντεόν και θεωρητικά της μουσικής. Συνέχισε (ως υπότροφος 2 ιδρυμάτων) με μεταπτυχιακές σπουδές στο Middlesex University του Λονδίνου στον τομέα της Μουσικής Παιδαγωγικής και στο York University της Αγγλίας πάνω στο αντικείμενο Community Music («Μουσική στην Κοινότητα», μουσική εμψύχωση με ευπαθείς ομάδες πληθυσμού). Έχει παρακολουθήσει κύκλους μαθημάτων φωνητικής, μουσικοθεραπείας, κρουστών οργάνων, μουσικοκινητικής, μουσικής για θέατρο-κιν/φο, ακουστικής οικολογίας, σωματικού θεάτρου κ.ά. Διδάσκει ως μόνιμη μουσικός στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Για 8 χρόνια ανέλαβε τη μουσική προετοιμασία του prejunior τμήματος της διακεκριμένης παιδικής χορωδίας ‘Rosarte’ στην Αθήνα. Από το 2012 διηύθυνε τη διαπολιτισμική παιδική χορωδία 'Polyphonica' σε συνεργασία με άλλες δύο μουσικοπαιδαγωγούς. Το 2016 ίδρυσε παράρτημα της τελευταίας χορωδίας στη Μυτιλήνη (Polyphonica Aegean), όπου γίνεται προσπάθεια να συμπεριληφθούν παιδιά προσφύγων και ντόπιων. Ταυτόχρονα ξεκίνησε τον συντονισμό της διαπολιτισμικής χορωδίας ενηλίκων «Cantaλαλούν». Και οι δύο χορωδίες συνέχισαν την λειτουργία τους καθ’όλη την διάρκεια της πανδημίας, διά ζώσης και διαδικτυακά. Έχει τιμηθεί με το βραβείο εκπαιδευτικής προσφοράς σε παραμεθόριες περιοχές από την UNESCO το 2019.

   H Μπέττυ Γιαννούλη είναι διδάκτωρ Παιδαγωγικής του Θεάτρου και κοινωνιολόγος. Απο το 1998 συμμετέχει σε συλλογικότητες για την προώθηση της έρευνας και της πρακτικής του Θεάτρου στην Εκπαίδευση. Στα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται η θεωρία και η πράξη του Θεάτρου ως εργαλείου μάθησης, ως πολιτισμική δράση και ως κοινωνική παρέμβαση. Έχει πάρει μέρος στον σχεδιασμό και την υλοποίηση θεατροπαιδαγωγικών προγαμμάτων για παιδιά και νέους, προγραμάτων επιμόρφωσης εκπαιδευτικών καθώς και στη διοργάνωση και τον συντονισμό διεθνών συνεδρίων για το Θέατρο στην Eκπαίδευση. Από το 2006 διετέλεσε επιστημονική συνεργάτις σε ευρωπαϊκά και διεθνή προγράμματα που αξιοποιούν το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Από το 2020 είναι συντονίστρια για την Ελλάδα στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα “International Teacher Artist Partnership-Professional Development (I-TAP-PD) με εταίρους το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και φορείς εκπαίδευσης και τέχνης και οργανισμούς επιμόρφωσης από την Ολλανδία τη Σερβία και την Ιρλανδία. Είναι ιδρυτικό μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, διετέλεσε πρόεδρος και αντιπρόεδρος ΔΣ της ένωσης και είναι μέλος της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού Εκπαίδευση και Θέατρο. Για 25 έτη δίδαξε και υπηρέτησε στη διοίκηση σχολικής μονάδας στη δημόσια εκπαίδευση. Από το 2017 διδάσκει στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΤΕΑΠΗ) με αντικείμενο το Θέατρο στην τυπική και τη μη τυπική εκπαίδευση.

Η Τζωρτζίνα Κακουδάκη είναι θεατρολόγος, σκηνοθέτις. Έχει διδάξει  «Διδακτική του Θεάτρου» στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πάτρας (2004 - 2007) και «Εμψύχωση κούκλας στο Νηπιαγωγείο» στο Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης  Βόλου και το Διδασκαλείο Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Αθηνών (2007 - 2012). Έχει διδάξει Θεατρική Αγωγή στην Α΄βάθμια και Β΄βάθμια Εκπαίδευση, στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο / Λύκειο Γέρακα, στο ΣΔΕ Φυλακών Κορυδαλλού, σε πλήθος δημοσιών ΙΕΚ (από το 2002 - 2012) και σε διεθνή προγράμματα παιδαγωγικής μέσω του θεάτρου (με τελευταίο το πρόγραμμα της Ύπατης Αρμοστείας και του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 2015). Διδάσκει Ιστορία / Δραματουργία Θεάτρου στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών και στη δραματική σχολή Πράξη Επτά. Έχει  διευθύνει βιωματικά θεατρικά εργαστήρια σε πανεπιστημιακά φεστιβάλ θεάτρου στο Βέλγιο, Λιθουανία, Λευκορωσία, Πολωνία, Γερμανία, Αίγυπτο, Μεξικό, Λίβερπουλ.  Υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης και του Αρχείου του Εθνικού Θεάτρου (1997- 2004). Συν-συγγραφέας του Βιβλίου «Θέατρο - Θεατρική Αγωγή» του ΙΔΕΚΕ, 2007 και «Διαδρομές Βιωματικής Μάθησης», εκδ. Κέδρος, 2011. Έχει συντάξει τους Οδηγούς Σπουδών των Καλλιτεχνικών Σχολείων για τα μαθήματα Σκηνοθεσία Θεάτρου και Αισθητική/Σκηνοθεσία Κινηματογράφου του ΙΕΠ (2015). Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις για νέους Μετά τον Αφρό 2009 (Youth Festival, Θέατρο Χώρα), Tζακ Θορν Ρισπέκτ / Θάβοντας τον αδελφό σου στο πεζοδρόμιο 2010 (Θέατρο Χώρα), Αριστοφάνη Όρνιθες 2011, Σαίξπηρ Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας 2012, Γκαίτε Φάουστ 2013, Σοφοκλή Αντιγόνη 2014-16, Αριστοφάνη Νεφέλες, 2016, Ευριπίδη Ελένη, 2018 και εξής (στο Θέατρο Νέου Κόσμου και σε σχολεία Β Βάθμιας Εκπαίδευσης) και περιπατητικές παραστάσεις όπως Δημόσιο Σήμα / Επιτάφιος του Περικλή, Ίχνη - η αναζήτηση του Πυθαγόρα. Έχει συνεργαστεί ως δραματουργός σε πλήθος παραστάσεων (πάνω από 30) θεάτρου και χορού. Έχει διοργανώσει πλήθος φεστιβάλ Νέων Δημιουργών σε συνεργασία με διάφορους οργανισμούς και θέατρα. Από το 2016 ήταν υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και υπεύθυνη του καλοκαιρινού σχολείου για ηθοποιούς «Λύκειο Επιδαύρου». Το 2021 ήταν η καλλιτεχνική υπεύθυνη του "Θερινού Μαντείου" στη Δωδώνη.

   Η Θαλεια Καλλιαντά είναι δασκάλα στη Δημόσια Εκπαίδευση (2001) και Διευθύντρια στο 7ο Δημ. Ελευσίνας (2021). Φοίτησε στο ΠΤΔΕ Αθηνών, στο Μαράσλειο Διδασκαλείο και στο Πανεπιστήμιο Κεντρικής Αγγλίας (MA: Drama in Education, U.C.E.) Συμμετέχοντας στο πρόγραμμα Erasmus φοίτησε στο Πανεπιστήμιο Joensuu της Φινλανδίας. Έχει παρακολουθήσει μεγάλο αριθμό σεμιναρίων για τις Τέχνες και την Εκπαίδευση, την Ειδική Αγωγή, τη Συστημική Ψυχοθεραπεία και τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση. Έχει συμμετάσχει στην οργάνωση παιδικών κατασκηνώσεων και σε ξεναγήσεις στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας. Έχει κάνει παρουσιάσεις κι εμψυχώσεις εργαστηρίων σε ενήλικες και παιδιά σε συνέδρια, Επιστημονικούς Συλλόγους και δομές Εκπαίδευσης. Έχει γράψει άρθρα σε εκπαιδευτικά περιοδικά και ιστοσελίδες. Ήταν υπεύθυνη του Εκπαιδευτικού Τμήματος του Θεάτρου Νέων του Δ. Σεϊτάνη (2010-2014). Είναι μέλος του του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Έχει διατελέσει μέλος του Δ.Σ. του ΠΑ.Σ.Ε.Δ.. και  έχει υπάρξει μέλος του Π.Ε.ΣΥ.Θ. και της Ένωσης Ε3 STEM.

   Ο Φώτης Κολοκυθάς αποφοίτησε από τη Σχολή Καλών Τεχνών της Φλώρινας το 2014 με κατεύθυνση τη ζωγραφική και τα πολυμέσα. Φοίτησε στο εργαστήριο του Γιάννη Καστρίτση. Το 2019 ολοκλήρωσε με υποτροφία το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, στο τμήμα Οπτικοακουστικών Τεχνών, με αντικείμενο σπουδών τις διαδραστικές εγκαταστάσεις και το video art.  Έχει λάβει μέρος σε διάφορες εικαστικές εκθέσεις και φεστιβάλ, στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Απρίλιος 2019/  “Espacio Enter”, στο Tenerife Espacio de las Artes , Τενερίφη, Κανάρια. Απρίλιος 2019 /  “Videolands” στο MOMus (Πειραματικό κέντρο τεχνών Θεσσαλονίκης). Ιούλιος 2017/ Φεστιβάλ Video Art “Μηδέν”, Καλαμάτα. Ιούλιος 2014 /  Ομαδική Έκθεση Αποφοίτων στην Γκαλερί Σύγχρονης Τέχνης και Βαλκανικής Τέχνης, Λήμνος . Δεκέμβριος 2012/  Ομαδική έκθεση  “SPECIES INDUSTRIALISM” στον πολυχώρο “BOOZE Cooperativa” Αθήνα. Μάιος 2012/ Συμμετοχή στο Διεθνές Φεστιβάλ Ψηφιακών Τεχνών και Νέων Μέσων (Athens Video Art Festival), Αθήνα. Δεκέμβριος 2011 /  Ομαδική Έκθεση του εργαστηρίου «Τρισδιάστατες Εφαρμογές» της Σχολής Καλών Τεχνών – Εργασία σε τοπικό σιδηρουργείο για δημιουργία γλυπτών στο δημόσιο χώρο, Φλώρινα. Μάιος 2011/ Συμμετοχή στην Ομαδική Έκθεση «Οδός Αγίου Ανδρέου», Πάτρα. Από το 2017 εργάζεται ως εκπαιδευτικός ενηλίκων σε τμήματα ΔΙΕΚ.

   Ο Χάρης Κρεμμύδας είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών (2011). Έχει σπουδάσει Γεωλογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και έχει Master από το πανεπιστήμιο της Νέας Ύορκης (NYU) στο τμήμα Performing Arts Administration με κατεύθυνση στο Theatre Production and Management. Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας 4frontal. Πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα σε συνεργασία με τον Θανάση Ζερίτη αποτέλεσε η παράσταση «Η εκπαίδευση εις τα του οίκου δια νεαράς κορασίδας» που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του θεσμού «Ολη η Ελλάδα ένας πολιτισμός 2021» «Η εκπαίδευση στον αύλειο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου της Ερέτριας  και συνέχισε την πορεία της  προσαρμοσμένη στο Θέατρο του Νέου Κόσμου (Δεκέμβριος  2021-Μάρτιο 2022). Έχει ολοκληρώσει εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Εκπαίδευση στην εμψύχωση και ενδυνάμωση ομάδων" του Learn Inn, ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ του Ε.Κ.Π.Α. Στη Νέα Υόρκη δούλεψε στο Atlantic Theater Company, στο Drama League, και στο MCC Theatre στο τμήμα του καλλιτεχνικού προγραμματισμού και διαχείρισης. Έχει συμμετάσχει σαν ηθοποιός στις παραστάσεις “Cavafy” (Town Hall Theatre NY, 2013), «Υμπύ Τύραννος» (2012), «Η τελεία» (2011), «Σσς.. κάποιος έρχεται» (2012), “Spring Xpress”(2013), «ΓΑΜ» (2013), «Ο_Μισ@νθρωπος» (2018), «Ο Μύρτος» (2019), «Ω Παίδες Ελλήνων» (2021), Βάρδιες των πουλιών(2022), Αριστερόχειρες (2022-2023) και σα βοηθός σκηνοθέτη στις παραστάσεις: «Φτερά Μπεκάτσας» (2020) «Η αύξηση» (2014), «Ο Eραστής» (2011) και “Woman Without Men” (2010), «ΓΑΜ» (2013) και «Οικογένεια Μπες Βγες» (2015-17). Έχει παρουσιάσει το εργαστήριο «Σεβασμός στην ιστορία του άλλου» στο πλαίσιο της 8ης Διεθνούς Συνδιάσκεψης για το Θέατρο και τις Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση, μαζί με την Αριστέα Σταφυλαράκη, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο Κόσμος που θέλω να ζω» για εφήβους υπό την αιγίδα του υπουργείου πολιτισμού με τους Τζωρτζίνα Κακουδάκη και Θανάση Ζερίτη, το θεατρικό εργαστήριο «λάμπα» για ενήλικες, workshops και εκπαιδευτικά προγράμματα για νεοφυείς επιχειρήσεις σε συνεργασία με τον ΕΒΕΑ. Ανήκει στην ομάδα εμψυχωτών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Learn Inn). Ενδεικτικά, έχει συνεργαστεί με τους παρακάτω σκηνοθέτες: Rachel Chavkin, Θανάσης Ζερίτης, Σταύρος Γιαννουλάδης, Κατερίνα Ευαγγελάτου, Δημήτρης Μπογδάνος, Τζωρτζίνα Κακουδάκη, Άρτεμις Ιγνατίου κ.ά.

     Ο Ιωάννης Μαργώνης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος του τμήματος Αθλητικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Στρασβούργου. Έχει μετεκπαίδευση στην Παιδοψυχολογία καθώς και ως ειδικός αθλητικής παιδαγωγικής και ψυχολογίας. Είναι από το 2018 μέλος στο εκπαιδευτικό κινητικό πρόγραμμα της Σκυτάλης (Χορός μέσα από το παιχνίδι). Έχει συμμετάσχει σε αρκετά σεμινάρια εμψύχωσης ομάδων ενηλίκων και παιδιών. Έχει μεγάλη αγάπη στις υπαίθριες δραστηριότητες όπου με την εμπειρία του (Σχολή χειμερινής διαβίωσης, Οδηγός βουνού και Παιδαγωγική του Δάσους) συνεργάζεται τα τελευταία χρόνια με ομάδες κ εταιρείες που διοργανώνουν υπαίθριες δραστηριότητες για παιδιά. Είναι δημιουργός και εμψυχωτής αθλητικών και περιβαντολλογικών προγραμμάτων για παιδιά προσχολικής ηλικίας που έχουν σα βάση τους το παιχνίδι. Έχει επίσης εργαστεί για δύο χρόνια ως παιδαγωγός σε σπίτι φιλοξενίας του Χαμόγελου του Παιδιού.

Η Όλγα Ορφανίδου έχει σπουδάσει Πολιτική Επιστήμη, Παιδαγωγικά, Κοινωνική Ανθρωπολογία και Θέατρο. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο Φύλο και τις Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Έχει παρακολουθήσει και συμμετάσχει σε πολλά βιωματικά σεμινάρια, εργαστήρια, συνέδρια, και ομάδες εργασίας και είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας για το άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12) της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Ως εκπαιδευτικός έχει εργαστεί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ, σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, ως Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων, καθώς και στη θεραπευτική κοινότητα του ΚΕΘΕΑ Έξοδος. Στην εκπαίδευση έχει σχεδιάσει και πραγματοποιήσει πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα αγωγής υγείας και καλλιτεχνικών και έχει συντονίσει πολυμερή σύμπραξη σχολείων στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius. Τα εκπαιδευτικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην πρωτογενή πρόληψη των εξαρτήσεων και της βίας, καθώς και στον ενταξιακό ρόλο του σχολείου και την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού.

      Η Δανάη Πάνου ζει και εργάζεται στην Αθήνα, το 2014 αποφοίτησε από το SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance) ύστερα από σπουδές στην επαγγελματική σχολή χορού «Νίκη Κονταξάκη». Εργάζεται ως χορογράφος, χορεύτρια και διδάσκει σύγχρονο χορό, ενώ παράλληλα συνεργάζεται με το εθελοντικό πρόγραμμα «Σκυτάλη». Τα έργα της έχουν παρουσιαστεί σε Ελλάδα, Αυστρία, Ιορδανία και Γερμανία, ενώ η χορευτική της καριέρα την έχει ταξιδέψει σε διάφορες γωνιές του κόσμου, άλλοτε διδάσκοντας και άλλοτε χορεύοντας. Μια μοναδική εμπειρία για εκείνη, ήταν όταν πρωταγωνίστησε στη μικρού μήκους ταινία “Waving-mind” της σκηνοθέτιδας Cecile Psaltopoulos. Η ίδια δημιουργεί για την σκηνή και την οθόνη, αυτή τη στιγμή εργάζεται πάνω στο τρίτο της video-dance έργο και ετοιμάζει την δεύτερη προσωπική δουλειά της με την ομάδα Φλαμπουαγιας που ίδρυσε το 2021.  Παράλληλα με τις σπουδές της στον χορό, σπούδασε φωτογραφία και οπτικοακουστικές τέχνες στο Τ.Ε.Ι Αθηνών και δουλεύει ως φωτογράφος σκηνής και πορτρέτων.

Η Μαρία Παπαδοπούλου έχει αποφοιτήσει από την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και από το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του ΕΚΠΑ. Επί του παρόντος, είναι τελειόφοιτη του ΠΜΣ «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» του ΕΚΠΑ. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εμπίπτουν στην ανάλυση παιδαγωγικών πρακτικών και στην εκπαίδευση μειονοτήτων. Διδάσκει κίνηση και αυτοσχεδιασμό σε παιδιά και ενήλικες. Είναι διαχειρίστρια της ΑΜΚΕ «Εκπαιδευτικές και Πολιτιστικές απο-δράσεις» με την οποία σχεδιάζει και υλοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα αξιοποιώντας το χορό ως παιδαγωγικό εργαλείο υπό το πρίσμα της συμπεριληπτικής μάθησης («Χίλιες και  μία γλώσσες του χορού» , «χορεύοντας τη διαφορά».

         Η Χριστίνα Σιδέρη είναι ψυχολόγος, απόφοιτη του Τμήματος Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ και μεταπτυχιακή φοιτήτρια της Ιατρικης σχολής στις Ψυχοθεραπείες. Εργάζεται από το 2020 στο ΚΕΘΕΑ. Έχει ενεργή ενασχόληση με το χορό, το σωματικό θέατρο και τη χοροθεραπεια από το 2010. Έχει υπάρξει μέλος της χοροθεατρικής ομάδας Gratia Artis από το 2017 μέχρι το 2019 και έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις και φεστιβάλ στην Αθήνα, στα Χανιά και στη Σύρο. Είναι μέλος της Σκυτάλης από το 2019.

   Η Αριστέα Σταφυλαράκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Χανιά. Είναι απόφοιτος του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (2008) και της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών (2011). Έχει παρακολουθήσει το masteclass υποκριτικής με τον Ανδρέα Μανωλικάκη (2018). Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας 4Frontal. Έχει συμμετάσχει στις παραστάσεις «Οι βάρδιες των πουλιών», Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός 2022 (σκην. Σταυρος Γιαννουλάδης), «Η εκπαίδευση εις τα του οίκου δια νεαράς κορασίδας», Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός 2021 (σκην. Θανάσης Ζερίτης & Χάρης Κρεμμύδας),  «Ο_ Μισ@νθρωπος» (σκην. Σταύρος Γιαννουλάδης), «Σοφία Λασκαρίδου: Μια αγάπη μεγάλη» (σκην. Παντελής Δεντάκης,) «Οικογένεια Μπες-Βγες» (σκην. Θανάσης Ζερίτης), «O Μουνής» (σκην. Παντελής Δεντάκης) κ.ά. Την περίοδο 2012-2016 ασχολήθηκε με το εφηβικό θέατρο παρουσιάζοντας τις παραστάσεις «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας ...γιατί τα πάντα είναι πιθανά», «Φάουστ...εγώ μέσα στον κόσμο που ζω» και «Αντιγόνη» για σχολεία, υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού/ σκηνοθέτη Τζωρτζίνας Κακουδάκη. Ως εμψυχωτής/ θεατροπαιδαγωγός έχει συμμετάσχει στα εκπαιδευτικά προγράμματα της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση «Πες το με ένα παραμύθι» και «Onassis Youth Festival» (2017-2020). Έχει συνεργαστεί με τον Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, παρουσιάζοντας σεμινάρια για ενήλικες και εφήβους. Έχει ολοκληρώσει την παρακολούθηση των προγραμμάτων «Εκπαίδευση στην εμψύχωση και ενδυνάμωση ομάδων» και «Εκπαίδευση εκπαιδευτή ενηλίκων» του Κέντρο Δια Bίου Μάθησης του ΕΚΠΑ, Learn Inn με το οποίο συνεργάστηκε ταυτόχρονα στην υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για σχολεία (2019- 2020).

Ο Τάκης Τζαμαργιάς είναι απόφοιτος της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Πειραϊκού Συνδέσμου, πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος του ΕΚΠΑ, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος του ιδίου τμήματος με ειδίκευση «Θέατρο στην εκπαίδευση» και  υποψήφιος διδάκτορας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 2003 διδάσκει στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και στο Τμήμα Επιστημών Αγωγής του ΕΚΠΑ. Δίδαξε επίσης, Υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου, του Εμπρός και του Γιώργου Αρμένη και σε ποικίλα εργαστήρια δήμων και κοινοτήτων. Για 15 χρόνια υπήρξε υπεύθυνος σκηνοθέτης της Θεατρικής Σκηνής του Δήμου Κερατσινίου και ιδρυτής της Εταιρείας Θεάτρου Δυτικά της Πόλης, συνεργαζόμενος με τα κρατικά Θέατρα Εθνικό Θέατρο, ΘΟΚ, ΚΘΒΕ, και τους ελεύθερους θιάσους στην Ελλάδα και στην Κύπρο, έχοντας συμμετοχή σε Φεστιβάλ Αθηνών κ.ά. Από το 2013 ως το 2015 ήταν ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Επίσης, έχει λάβει μέρος σε συνέδρια και ημερίδες σχεδόν αποκλειστικά για το θέατρο στο σχολείο και έχει γράψει άρθρα για αυτό. Ανήκε στις συγγραφικές ομάδες για τα βιβλία «Στοιχεία Θεατρολογίας» της Α΄ Λυκείου (Αθήνα, ΟΕΔΒ,1998), «Πολιτιστικές Εκδηλώσεις στο Σχολείο» Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Αθήνα, Ατραπός, 2004), «Στη Χώρα του Τοτώρα» (Αθήνα, Πατάκης, 2010), διετέλεσε πρόεδρος της Επιτροπής του ΥΠΠΟ για τα βραβεία Θεάτρου για ανήλικους θεατές καθώς και μέλος Επιτροπής Κρατικών Επιχορηγήσεων. Ανάμεσα στις πολυάριθμες σκηνοθεσίες του συγκαταλέγονται οι: Το Τρίτο Στεφάνι (Κώστας Ταχτσής - ΘΟΚ - 2014-15, Βραβείο Σκηνοθεσίας στα βραβεία Θεάτρου Κύπρου), Συγγνώμη (Μάρτα Μπουτσάκα - Σταθμός - 2015), Ριχάρδος ο Γ΄ (Σαίξπηρ - μτφρ. Κ. Καρθαίος - 2016), Ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου (Άλκη Ζέη - ΘΟΚ - 2016), Η τάξη μας (Ταντέους Σλομποτζιάνεκ - Εθνικό Θέατρο - 2017), Μίζερι (Στήβεν Κινγκ - Ιλίσια Βολανάκης - 2018), Τα ορφανά (Ντένις Κέλλυ - ΚΘΒΕ - 2018), Φυλές (Νίνα Ρέιν - Σταθμός - 2019). Η Τριλογία του Παραθερισμού (Κάρλο Γκολντόνι – Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου ΘΟΚ – 2019), Ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου (Άλκη Ζέη – Νέο Θέατρο Κατερίνας Βασιλάκου- 2021), Το Μινόρε της Αυγής (Διασκευή Δ. Χαλιώτη από την ομώνυμη τηλεοπτική σειρά των Δ. Μοσθωναίου & Β. Γκούφα- Δημοτικό Θέατρο Πειραιά- 2020-21), Η Βεγγέρα (Ηλία Καπετανάκη - ραδιοφωνική μεταφορά για το Εθνικό Θέατρο- 2021-23), Αιολική Γη (Ηλίας Βενέζης – Εθνικό Θέατρο –Σκηνή Μαρίκα Κοτοπούλη, 2021), photograph 51 (Άννα Ζίγκλερ –Θέατρο Τέχνης Υπόγειο, 2022).

 

 

Print