Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

 


 

Τι είναι…
«Διάλογοι σε καραντίνα: ονόματα, ιστορίες, στίχοι - ΜΑΖΙ» είναι μια δράση για έφηβους/έφηβες προσφυγικού και τοπικού πληθυσμού του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, που υλοποιείται σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στο πλαίσιο της δράσης «ΜΑΖΙ» του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;».

Στόχος… 
Στόχος της δράσης είναι η ενδυνάμωση της γραπτής έκφρασης των εφήβων σε συνθήκες διαπολιτισμικής επικοινωνίας και συνεργατικής μάθησης. Η δράση  φέρνει σε επαφή μαθητές πρόσφυγες και μαθητές της κοινότητας υποδοχής,  οι οποίοι έζησαν σε συνθήκες προσωρινής καραντίνας λόγω του COVID-19, από τον Δεκέμβριο 2020 έως τον Μάιο 2021. Οι έφηβοι πρόσφυγες διαμένουν σε διάφορες δομές της χώρας, ενώ όλοι οι μαθητές που συμμετέχουν στη δράση φοιτούν σε σχολεία που συνεργάζονται με το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;».

Τι κάνει…
Στο πλαίσιο της δράσης «Διάλογοι σε καραντίνα» οργανώνεται σειρά εργαστηρίων δημιουργικής γραφής, στα οποία έφηβοι/έφηβες προσφυγικού και τοπικού πληθυσμού σε ζεύγη ή μικρές ομάδες, ενθαρρύνονται να γράψουν μικρά συνεργατικά κείμενα, πεζά ή ποιήματα  
Τα εργαστήρια υλοποιούνται σε κύκλους των 6 δίωρων διαδικτυακών συναντήσεων εκτός ωρών σχολικού προγράμματος. Σε κάθε κύκλο εργαστηρίων παίρνουν μέρος  μέχρι 16 έφηβοι (πρόσφυγες και μαθητές τοπικού πληθυσμού). 
Τα εργαστήρια εμψυχώνουν εκπαιδευμένοι θεατροπαιδαγωγοί του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» και υποστηρίζονται από διερμηνείς και από εκπαιδευτικούς που λειτουργούν ως σύνδεσμοι της δράσης. 
Τα κείμενα των εφήβων μετά από σχετική επιμέλεια δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα της δράσης.

Περιεχόμενο εργαστηρίων...
Μέσα από παιγνίδια και δραστηριότητες εκπαιδευτικού δράματος, αφήγησης προσωπικών ιστοριών και ανταλλαγής πολιτισμικών στοιχείων, οι έφηβοι/έφηβες γνωρίζονται, αντλούν έμπνευση, ανακαλύπτουν τα νήματα που συνδέουν τις αφηγήσεις αυτές, φτιάχνουν τα ζευγάρια ή τις μικρές ομάδες και οδηγούνται στην συν-γραφή πεζών ή ποιημάτων. Στα εργαστήρια αξιοποιείται υλικό του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» και ειδικά του σεμιναρίου εκπαιδευτικών με τίτλο «Το όνομά μου είναι… δικό μου» (Σχεδιασμός: Τζένη Καραβίτου. Διαδικτυακός σχεδιασμός-προσαρμογή: Ειρήνη Μαρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου)

Συντονισμός δράσης «Διάλογοι σε καραντίνα»: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
Υποστήριξη: Κατερίνα Αλεξιάδη, Νικολέττα Δημοπούλου, Χριστόδουλος Κωτσίνας, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
Εμψύχωση εργαστηρίων: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, Χριστίνα Αμανατιάδου, Νικολέττα Δημοπούλου, Κατερίνα Αλεξιάδη, Χριστόδουλος Κωτσίνας και άλλοι πιστοποιημένοι θεατροπαιδαγωγοί του προγράμματος

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;"

Πληροφορίες: info@theatroedu.gr / 2106541600 / www.TheatroEdu.gr


 

Δράση «Μαζί» - «Διάλογοι σε καραντίνα»

Δράση «Μαζί» - «Διάλογοι σε καραντίνα»

Διαδικτυακά, 9,10,11,16,17/12/2020 & 10/2/2021 (Βόρεια), Δράση «Μαζί»

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 16/12/2020 6:00 μμ - 8:00 μμ Export event


Διάλογοι σε καραντίνα: ονόματα, ιστορίες, στίχοι – ΜΑΖΙ
για έφηβους/έφηβες προσφυγικού και τοπικού πληθυσμού
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΕΦΗΒΟΥΣ

Ομάδα Β. ΕΛΛΑΔΑ - ΠΙΛΟΤΙΚΗ

Διαδικτυακά, Τετάρτη 9/12/2020, Πέμπτη 10/12/2020, Παρασκευή 11/12/2020, Τετάρτη 16/12/2020, Πέμπτη 17/12/2020 και Τετάρτη10/02/2021

Ώρες διεξαγωγής: 18:00 – 20:00

Εμψύχωση: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, Χριστίνα Αμανατιάδου

Συμμετέχουν 20 μαθητές ντόπιου και προσφυγικού μαθητικού πληθυσμού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που φοιτούν σε σχολεία των πόλεων Βελβεντό Κοζάνης, Σιάτιστα, Γρεβενά, Θεσσαλονίκη και Καβάλα ή/και διαμένουν στην Ανοιχτή Δομή Προσωρινής Υποδοχής Προσφύγων Διαβατών και στα εποπτευόμενα διαμερίσματα ανηλίκων- Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων «ΑΡΣΙΣ»-ΚΟΖΑΝΗ, καθώς και 4 εκπαιδευτικοί.

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, στο πλαίσιο του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» και της δράσης «Μαζί» που υλοποιεί με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, διοργανώνει σειρά εργαστηρίων δημιουργικής γραφής με τίτλο «Διάλογοι σε καραντίνα: ονόματα, ιστορίες, στίχοι – ΜΑΖΙ, για έφηβους/έφηβες προσφυγικού και τοπικού πληθυσμού»

Στο πλαίσιο της δράσης «Διάλογοι σε καραντίνα» οργανώνεται σειρά εργαστηρίων δημιουργικής γραφής, στα οποία έφηβοι/έφηβες προσφυγικού και τοπικού πληθυσμού σε ζεύγη ή μικρές ομάδες, ενθαρρύνονται να γράψουν μικρά συνεργατικά κείμενα, πεζά ή ποιήματα  

Βιογραφικά Σημειώματα

Η Χριστίνα-Μαρία Αμανατιάδου είναι θεατρολόγος, απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με μεταπτυχιακό τίτλο. Έχει εργαστεί σαν βοηθός σκηνοθέτη σε θεατρικές παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη. Από το 2017 είναι εμψυχώτρια δημιουργικών εργαστηρίων σε παιδιά στην ομάδα KIRKO. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και από το 2018 μέχρι και σήμερα διατελεί Βοηθός Διαχείρισης Βορείου Ελλάδος, εμψυχώτρια και από το 2020 τοπική συντονίστρια Θεσσαλονίκης στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;», που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Έχει λάβει μέρος σε επιμορφωτικά σεμινάρια και project με θέματα την διαπολιτισμικότητα, το θέατρο και τα ανθρώπινα δικαιώματα, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Εργασία της έχει συμπεριληφθεί στο βιβλίο "Όταν ο Δάσκαλος μπαίνει σε Ρόλο. 50 προτάσεις για θεατρικά εργαστήρια με δάσκαλο σε ρόλο", των Μελίνα Χατζηγεωργίου και Άβρα Αυδή που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

Η Αντιγόνη Τσαρμποπούλου είναι απόφοιτη της Παιδαγωγικής Σχολής του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης ΑΠΘ και της Φιλοσοφικής Σχολής ΑΠΘ, με μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής και ειδίκευση στη Διδακτική της Γλώσσας. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια εκπαιδευτικού δράματος και εργαστήρια για το θέατρο και τις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και μαθήματα θεάτρου στο διετές Εργαστήριο Υποκριτικής και Θεατρικής Έκφρασης της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης» Θεσσαλονίκης. Έχει πάρει μέρος στον σχεδιασμό και την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς και στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού. Ενδεικτικά: Σκυταλοδρομία Ανάγνωσης ΕΚΕΒΙ, Υλικό για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας Α΄και Β΄Γυμνασίου, Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Θράκης, ΕΚΠΑ, Ψηφιακός Φάκελος ΕΚΕΒΙ: Ο ξένος, εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, Ψηφιακά σενάρια ΠΡΩΤΕΑΣ και Ψηφίδες για την ελληνική γλώσσα & τη γλωσσική εκπαίδευση: Εξερευνώ τις ιστορίες, http://www.e-istories.gr/, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, εμψυχώτρια και επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Εργάζεται ως δασκάλα στη δημόσια εκπαίδευση.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Περιφερειακή Διαχείριση Προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;» Βόρεια Ελλάδα: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου 
Τοπικές Συντονίστριες Θεσσαλονίκης και Κοζάνης: Χριστίνα Αμανατιάδου, Αναστασία Πάτσιου

Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / info@theatroedu.gr

Στο πλαίσιο της δράσης «Μαζί» του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Πρόκειται για δράση που υποστηρίζει δραστηριότητες συνεργασίας τοπικού και προσφυγικού πληθυσμού με έμφαση στα παιδιά και νέους.