Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Οι δράσεις του "Κι αν ήσουν εσύ;"

 


 


Σεμινάρια εκπαιδευτικών

Διάλογοι σε καραντίνα

Δράσεις για μαθητές

Διαδραστικές παραστάσεις

Μονόλογοι σε καραντίνα

Μαθητικά φεστιβάλ

Μονόλογοι από το Αιγαίο

Πώς μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να πάρουν μέρος​

  1. Για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των άλλων επιμορφούμενων στα σεμινάρια οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να βλέπουν τις κατά περίπτωση οδηγίες-ανακοινώσεις στις επιμέρους σελίδες των δράσεων καθώς σε διαφορετικές πόλεις η διαδικασία εγγραφής και συμμετοχής ενδέχεται να διαφέρει.
     
  2. Η επιλογή σχολείων για τα Δίκτυα Σχολείων «κι αν ήσουν εσύ;» γίνεται με τη συνεργασία των Περιφερειακών και των Τοπικών ανά πόλη Συντονιστών του προγράμματος με τα κατά τόπους στελέχη της Εκπαίδευσης (Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, Διευθύνσεις Πρωτοβάθμας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Υπεύθυνους Σχολικών Δραστηριοτήτων, Πολιτιστικών Θεμάτων, Περιβαλλοντικής, Αγωγής Υγείας, Συντονιστές Εκπαίδευσης στα ΠΕΚΕΣ, Υπεύθυνους ΚΠΕ κ.ά.). Τα ενδιαφερόμενα σχολεία υποβάλουν αίτημα ένταξης στο πρόγραμμα.
     
  3. Για τα αυτοτελή εργαστήρια σε μαθητές, το ενδιαφερόμενο σχολείο θα πρέπει να συμπληρώνει τη σχετική φόρμα αίτησης.
     
  4. Οι δράσεις «Μαζί» είναι ανοιχτές στην εκπαιδευτική αλλά και την ευρύτερη τοπική κοινότητα. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερώνονται με σχετικές ανακοινώσεις για τον τρόπο συμμετοχής και επικοινωνίας από την ιστοσελίδα του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

     

 

Χρονολογική λίστα των δράσεων του "Κι αν ήσουν εσύ;"

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 7/12/2022 17:00-20:00, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 7/12/2022 5:00 μμ - 8:00 μμ Export event

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ3), Διαδικτυακά, 7/12/2022, Ώρες: 17:00-20:00, (Διάρκεια: 3 ώρες)


Απευθύνεται: σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων.

Σχεδιασμός - Εμψύχωση: Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου

Δηλώστε συμμετοχή: Φόρμα Εγγραφής

Το σεμιναριο προσφέρεται δωρεάν αλλά οι θέσεις είναι περιορισμένες. Προταιρεότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Σε περίπτωση που οι αιτήσεις είναι πολλές θα  γίνει κλήρωση.
 Όσοι/όσες κληρωθούν θα ειδοποιηθούν και θα τους σταλεί ο σύνδεσμος ΖΟΟΜ το αργότερο την προηγουμενη της εκδήλωσης

Το σεμινάριο/εργαστήριο είναι μέρος του ευρύτερου επιμορφωτικού κύκλου με τίτλο ΄κι αν ήσουν εσύ;  - επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εμψυχωτών νεανικών ομάδων για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με την αξιοποίηση παραστατικών τεχνών και βιωματικών δραστηριοτήτων’  που υπό προϋποθέσεις οδηγεί  σε Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης.  Δείτε περισσότερα ΕΔΩ

Σύντομη περιγραφή
Το σεμινάριο προσεγγίζει το Εκπαιδευτικό Δράμα (Drama in Education) ως εργαλείο βιωματικής μάθησης, συνδυάζοντας τη θεωρία με την πρακτική εφαρμογή. Περιλαμβάνει δύο μέρη: α) Εισήγηση—Συζήτηση: «Εκπαιδευτικό Δράμα: Βασικές αρχές και σχεδιασμός» και β) Εργαστήριο: «Ένα απειλητικό γράμμα», ενδεικτικό παράδειγμα εφαρμογής. Στο πρώτο,  θεωρητικό, μέρος παρουσιάζεται το παιδαγωγικό πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται η μέθοδος του Εκπαιδευτικού Δράματος καθώς και τα βασικά στοιχεία για τον σχεδιασμό ενός μαθήματος. Στο δεύτερο μέρος, δίνεται η ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς να προσεγγίσουν βιωματικά τη μέθοδο συμμετέχοντας στο δράμα  «Ένα απειλητικό γράμμα» με θέμα την ενδοσχολική βία εναντίον του «ξένου». 
Βασικός σκοπός του σεμιναρίου είναι να εισαγάγει τους συμμετέχοντες στη μέθοδο του Εκπαιδευτικού Δράματος (Ε.Δ.), προκειμένου να εμπλουτίσουν τα παιδαγωγικά εργαλεία τους  και να αξιοποιήσουν τις δημιουργικές ικανότητες τους ως διδάσκοντες  είτε τα γνωστικά αντικείμενα της ειδικότητάς τους είτε θέματα που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα, το προσφυγικό, τον ρατσισμό, τη στάση απέναντι στον «ξένο». Συγκεκριμένοι στόχοι: α) Να ενημερώσει τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τις θεωρίες μάθησης στις οποίες στηρίζεται το Ε.Δ. , να καταδείξει τα κλειδιά της μεθόδου και τον τρόπο σχεδιασμού ενός μαθήματος  (οργάνωση, δομή, επεισόδια, θεατρικές τεχνικές, εσωτερική συνοχή). β) Να τους δώσει την ευκαιρία να βιώσουν το θέμα της ενδοσχολικής βίας εναντίον του «ξένου»  και να αναστοχαστούν πάνω στη μέθοδο, συμμετέχοντας σε ένα δράμα.  γ) Να τους προσφέρει ερεθίσματα για προβληματισμό, ιδέες και εργαλεία, για να προχωρήσουν και να σχεδιάσουν το δικό τους μάθημα, ανάλογα με τις ανάγκες της ομάδας τους. 

Σύντομα βιογραφικά σημειώματα

Άβρα Αυδή
Φιλόλογος και θεατροπαιδαγωγός. Υπηρέτησε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως καθηγήτρια και ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών (1982-2011). Παράλληλα, δίδαξε, επί 15 έτη (2001-2016), στο Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ. τα μαθήματα «Δραματοποίηση» και «Το Θέατρο στο σχολείο». Ασχολήθηκε συστηματικά με το Εκπαιδευτικό Δράμα και με το σχολικό θέατρο, αξιοποιώντας τις γνώσεις που αποκόμισε από μεταπτυχιακές σπουδές και σχετική έρευνα. Δίδαξε σε επιμορφωτικά σεμινάρια και δημοσίευσε ποικίλα άρθρα σχετικά με τη θεατρική παιδεία. Συνέγραψε με τη Μελίνα Χατζηγεωργίου το βιβλίο «Η τέχνη του Δράματος στην εκπαίδευση. 48 προτάσεις για εργαστήρια θεατρικής αγωγής» (Μεταίχμιο 2007) και το βιβλίο «Όταν ο δάσκαλος μπαίνει σε ρόλο. 50 προτάσεις για θεατρικά εργαστήρια με Δάσκαλο σε Ρόλο»  (Μεταίχμιο 2018). Στον τομέα της γλωσσικής διδασκαλίας έχει επίσης διδακτικό, επιμορφωτικό και συγγραφικό έργο. Συμμετείχε, ανάμεσα σε άλλα, στη συγγραφή των παρακάτω ομαδικών έργων: Εγχειρίδια «Έκφραση-Έκθεση» για το λύκειο (1985-89),  Πρόγραμμα Σπουδών για τη Νεοελληνική Γλώσσα (1998), ψηφιακό έργο ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΓΛΩΣΣΑ (2017).

Μελίνα Χατζηγεωργίου
Η Μελίνα Χατζηγεωργίου είναι δασκάλα και θεατροπαιδαγωγός με μεταπτυχιακές σπουδές στο Εκπαιδευτικό Δράμα (Μ.Α. Drama in Education). Δίδαξε επί 15 έτη στο Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ. τα μαθήματα «Δραματοποίηση» και «Το Θέατρο στο σχολείο».  Έχει εργαστεί ως δασκάλα Δράματος σε σχολεία, στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων, στο Παιδικό Στέκι του Εθνικού Θεάτρου, στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Δίδαξε σε επιμορφωτικά σεμινάρια για το Εκπαιδευτικό Δράμα που οργανώθηκαν από πανεπιστήμια και ποικίλους φορείς όπως το Πανελλήνιο Δίκτυο Εκπαιδευτικών για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης, τη Future Library, κ.ά. Επιπλέον, σχεδίασε και συντόνισε θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα σε μουσεία και άλλους φορείς.  Συνέγραψε με την Άβρα Αυδή το βιβλίο «Η τέχνη του Δράματος στην εκπαίδευση. 48 προτάσεις για εργαστήρια θεατρικής αγωγής» (Μεταίχμιο 2007) και το βιβλίο «Όταν ο δάσκαλος μπαίνει σε ρόλο. 50 προτάσεις για θεατρικά εργαστήρια με Δάσκαλο σε Ρόλο» (Μεταίχμιο 2018). 


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Γραμματεία/Πληρ.: info@theatroedu.gr  / 2106541600


 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Προγράμματα
  • κι αν ήσουν εσύ;
Σ4/Σ20κλπ
  • Σ3
  • ΕΠ100 Ενότητα Α'
Σεμινάρια εκπαιδευτικών
  • Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο του Εκπαιδευτικού Δράματος
Έτος
  • 2022 δ΄τρίμηνο
Πόλεις
  • Διαδικτυακά
Εμψυχωτές
  • Αυδή Άβρα
  • Χατζηγεωργίου Μελίνα
Print

Number of views (1456)/Σχόλια (0)