Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 23/3/2008 Export event
Η μεταμόρφωση μέσα από το χορό, τις προσωπικές και τις συλλογικές αφηγήσεις

Η μεταμόρφωση μέσα από το χορό, τις προσωπικές και τις συλλογικές αφηγήσεις

Πάτρα, 23/3/2008, Master Workshop Συνδιάσκεψη 2008, Manoela Souza

Διεθνής Συνδιάσκεψη 2008
Θέατρο και εκπαίδευση στο κέντρο της σκηνής

MASTER WORKSHOPS
Αθήνα, Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο Κρήτης

2. «Η μεταμόρφωση μέσα από το χορό, τις προσωπικές και τις συλλογικές αφηγήσεις»

Manoela Souza, εκπαιδευτικός θεάτρου, χορού, Βραζιλία

Πάτρα, Κυριακή 23 Μαρτίου 2008

Σε αυτές τις τρεις συναντήσεις θα παρουσιαστούν τεχνικές αφήγησης και μυθοπλασίας μέσω της κίνησης, με στόχο να αποκαλυφθεί η δύναμη και συμβολή του χορού στη δημιουργία προσωπικής ταυτότητας και διαπολιτισμικών κοινοτήτων. Θα χρησιμοποιηθούν στοιχεία από την capoeira, τη samba και αφροβραζιλιάνικους χορούς, στοιχεία που μπορούν να βρουν εφαρμογή τόσο στην τυπική και μη τυπική εκπαίδευση όσο και στις κοινότητες. Πώς μπορεί η αφήγηση μέσω της κίνησης να ενδυναμώσει την αυτοπεποίθηση των νέων και να τους διδάξει τις δεξιότητες της συμβίωσης και της επικοινωνίας σε διαπολιτισμικές κοινότητες; Πώς μπορεί η μνήμη του σώματος και η φαντασία μας να αποκαλυφθούν μέσω του χορού και να αποτελέσουν έναυσμα για μια παιδαγωγική αυτοπροσδιορισμού; Πώς οι «χοροί της αλληλεγγύης» και η «ομαδική χορογραφία» δίνουν τη δυνατότητα στα σχολεία και τις κοινότητες να περάσουν από την αφήγηση στη δημιουργία ιστοριών, με στόχο να εδραιώσουν ένα ανθρώπινο και βιώσιμο μέλλον; Τα παραπάνω ερωτήματα-κλειδιά οριοθετούν τους τρεις στόχους και τα βασικά σημεία του εργαστηρίου: Α) να δοθεί στους συμμετέχοντες η δυνατότητα να πειραματιστούν με τεχνικές αφήγησης μέσω του χορού Β) να καταδειχθεί η συμβολή των τεχνικών αυτών στη δημιουργία «συλλογικών γλυπτών» και παραστάσεων στο πλαίσιο της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης καθώς και στο πλαίσιο της εκπαίδευσης των παιδαγωγών, των παιδαγωγών της τέχνης και των πολιτισμικών ακτιβιστών Γ) να τεθούν προς συζήτηση οι δυσκολίες που ανακύπτουν από την πρακτική εφαρμογή των παραπάνω τεχνικών από τους θεωρητικούς και τους ανθρώπους της πράξης και οι πιθανοί τρόποι αντιμετώπισής τους.

Print