Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

Εκπαίδευση εμψυχωτών, επιμορφωτών,συντονιστών
 σεμινάρια στελεχών

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και της συνεχούς επιμόρφωσης των στελεχών, εμψυχωτών και επιμορφωτών του προγράμματος, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση οργανώνει σειρά Σεμιναρίων - Εργαστηρίων στελεχών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης ενηλίκων, θέματα που αφορούν τη προσφυγική κρίση, τεχνικές αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος, ανατροφοδότησης κ.ά. ​Παράλληλα οργανώνει σε διάφορες πόλεις σειρά "παιδαγωγικών-συντονιστικών" συναντήσεων με τοπικούς συντονιστές, εκπαιδευτικούς και στελέχη τοπικής κοινωνίας, για την οργάνωση και συντονισμό των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος στη περιοχής τους.

Εκπαίδευση στελεχών - Κι αν ήσουν εσύ;

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 21/3/2025 4:30 μμ - 7:00 μμ Export event

Χίλιες γλώσσες του χορού: Ο χορός ως εργαλείο συμπερίληψης

Αθήνα, 21/03/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Μαρία Παπαδοπούλου

Χίλιες γλώσσες του χορού: Ο χορός ως εργαλείο συμπερίληψης

 

Μαρία Παπαδοπούλου, εκπαιδευτικός κίνησης, InDancEdu

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Στο Διεθνές Συνέδριο "Θέατρο & Συμπεριληπτική Εκπαίδευση"

Αθήνα 21, 22, 23 Μαρτίου 2025

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

 

Γλώσσα: Ελληνικά

Θέσεις περιορισμένες
 

Σύντομη περιγραφή εργαστηρίου

Το εργαστήριο "Χίλιες γλώσσες του χορού: Ο χορός ως εργαλείο συμπερίληψης" είναι μια βιωματική εκπαιδευτική δράση που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης, με εστίαση στην ποικιλομορφία των μαθητικών πληθυσμών τους. Βασίζεται σε τέσσερα χρόνια εμπειρίας από την υλοποίηση προγραμμάτων καλλιτεχνικής παρέμβασης του φορέα "InDancEdu AMKE" στο 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, όπως τα “Χίλιες γλώσσες του χορού”, “Χορεύοντας τη Διαφορά”, "zOOming out school / zOOming in diversity”, και “Play it Right: A Dance into Consent and Respect”. Τα προγράμματα αυτά εφαρμόστηκαν από το 2021 και συνεχίζονται με τα ίδια παιδιά, από τη Γ' Δημοτικού μέχρι τη ΣΤ’.

 

Το εργαστήριο θα δομηθεί γύρω από βιωματικές δραστηριότητες και διαδραστικές ασκήσεις, επιτρέποντας στους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν το υλικό στην τάξη τους και να προσαρμόσουν τις δραστηριότητες στις ανάγκες των μαθητών/τριών τους. Η προσέγγιση συνδυάζει καλλιτεχνική δημιουργία με διδακτικές πρακτικές, προωθώντας την κοινωνική συνοχή μέσω της κίνησης και του χορού.

 

Θα παρουσιαστεί ένας «οδηγός» που περιλαμβάνει βασικές ασκήσεις, τους στόχους τους, συμβουλές και παραλλαγές για την εφαρμογή τους σε πολυπολιτισμικές τάξεις. Ο οδηγός χωρίζεται σε: ασκήσεις εισαγωγής, παιχνίδια, βασικές κινητικές δράσεις, τραγούδια, δράσεις με αντικείμενα, ασκήσεις επαφής, πολυτροπικές ασκήσεις και αναστοχασμούς, που ενισχύουν τη δημιουργική έκφραση και τη συνεργασία. Οι ασκήσεις βασίζονται στην κίνηση και σε πολυτροπικές δραστηριότητες που συνδυάζουν χορό, μουσική, εικαστικές τέχνες και γλώσσα, καλλιεργώντας την ενσώματη μάθηση και την κοινωνική ένταξη μέσω του χορού. Ο χορός χρησιμοποιείται ως εργαλείο ένταξης, ενδυνάμωσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων, δημιουργώντας ένα περιβάλλον όπου τα παιδιά μπορούν να εκφράσουν τις διαφορετικές ταυτότητές τους και να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και αλληλοκατανόηση. Το υλικό διατίθεται σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, με σκοπό να υποστηρίξει τους εκπαιδευτικούς στην εφαρμογή των δραστηριοτήτων τους στην τάξη.

 

Τα αναμενόμενα αποτελέσματα περιλαμβάνουν την ανάπτυξη κατανόησης της ενσώματης μάθησης από τους/τις εκπαιδευτικούς, την απόκτηση πρακτικών εργαλείων για την ένταξη του χορού στην καθημερινή διδασκαλία, και την ενίσχυση της ενσυναίσθησης μέσα από δεξιότητες διαπολιτισμικής επικοινωνίας.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το εργαστήριο θα διεξαχθεί στα ελληνικά.

Οι συμμετέχουσες/οντες θα πρέπει να φορούν άνετα ρούχα που επιτρέπουν την ελεύθερη κίνηση. Το εργαστήριο περιλαμβάνει ασκήσεις με πιθανή σωματική επαφή.

 

 

Η Μαρία Παπαδοπούλου ασχολείται με την κίνηση, την εκπαίδευση και τη θεραπεία. Αποφοίτησε από την ΚΣΟΤ (2014), το ΤΕΑΠΗ του ΕΚΠΑ (2016) και το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» του ΕΚΠΑ (2023). Ως χορεύτρια, συνεργάστηκε με σύγχρονους χορογράφους και συμμετείχε σε διεθνή προγράμματα (Ίδρυμα Ωνάση, Watermill Center). Από το 2021, διευθύνει τον φορέα «InDancEdu ΑΜΚΕ», που προάγει την ενταξιακή εκπαίδευση μέσω του χορού. Έχει συνεργαστεί με φορείς όπως η Κokoika, το Genderhood και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε ρόλους εμψύχωσης και παιδαγωγικής εποπτείας. Ερευνητικά, ασχολείται με την ανάλυση παιδαγωγικών πρακτικών και διδάσκει παιδαγωγικά στην Επαγγελματική Σχολή Χορού Μοραγέμου. Παράλληλα, προσφέρει ολιστικές σωματικές θεραπείες και εκπαιδεύεται στο πρόγραμμα SME του Body Mind Centering.

 


 

 

Print