Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

"ΜΑΖΙ"

 

Η Δράση "Μαζί" υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;». Πρόκειται για δράση που υποστηρίζει δραστηριότητες συνεργασίας τοπικού και προσφυγικού πληθυσμού με έμφαση στα παιδιά και νέους π.χ. συνεργασίες τοπικών σχολείων με σχολεία όπου φοιτούν παιδιά πρόσφυγες ή με καταυλισμούς, εργαστήρια τέχνης, επισκέψεις σε χώρους παραστάσεων, μουσείων κ.ά., ανοιχτές δράσεις σε δημόσιους χώρους, κλπ. Σημαντικό στοιχείο και προτεραιότητα σε αυτές τις συνεργασίες είναι τα παιδιά να συναντιούνται με στόχο να δημιουργήσουν κάτι μαζί αξιοποιώντας εργαλεία από τις τέχνες (θέατρο, χορός, βίντεο, μουσική, εικαστικά κ.ά). Έχουν δηλαδή τη μορφή «δημιουργικών εργαστηρίων τέχνης».


Οι σχετικές δράσεις προβάλλονται εν συντομία σε αυτό το χώρο.
Εκπαιδευτικοί που υλοποιούν ανάλογες δράσεις μπορούν να στείλουν σύντομη περιγραφή για ανάρτηση. 
Το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» μπορεί να στηρίξει ανάλογες πρωτοβουλίες

α)  με τη παραχώρηση καλλιτεχνών (θεατροπαιδαγωγών, μουσικών, χορευτών κ.ά), β) με κάλυψη μέρους των εξόδων για υλικά, γ) με κάλυψη εξόδων μετακινήσεων. 
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτημα συνεργασίας και στήριξης από το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» στο info@theatroedu.gr


 

 

Οι δράσεις "ΜΑΖΙ" - Κι αν ήσουν εσύ;

Δράση "Μαζί"

Δράση "Μαζί"

Θεσσαλονίκη, 16/11/2018, Δράση "Μαζί", 1ο Πειραματικό ΔΣ Θεσσαλονίκης

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 16/11/2018 9:00 πμ - 11:00 πμ Export event


Δράση "Μαζί"

 

Θεσσαλονίκη, 16/11/2018,

Τόπος: 1ο Πειραματικό ΔΣ Θεσσαλονίκης

Παίρνουν μέρος: Το σύνολο των μαθητών του σχολείου και 20 παιδιά από τη Δομή Φιλοξενίας Προσφύγων στα Διαβατά Θεσσαλονίκης από Συρία, Αφγανιστάν, Ιράκ και Ιράν που φοιτούν σε δημοτικά σχολεία στη Δυτική Θεσσαλονίκη.

Τα παιδιά συνόδευε η Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων Δυτ. Θεσσαλονίκης.

Το σχολείο ανήκει στο δίκτυο σχολείων του Προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;» και η συνάντηση εντάσσεται στις δράσεις για την ευαισθητοποίηση των παιδιών και των γονιών τους για το προσφυγικό ζήτημα.

"Φτιάξαμε πρωινό με ελληνικές γεύσεις για να υποδεχτούμε τα παιδιά και συμμετείχαμε σε εργαστήριο κατασκευής με γυψόγαζα «Τα χέρια της φιλίας» και σελιδοδεικτών που δόθηκαν ως αναμνηστικό δώρο στα προσφυγόπουλα. Έγινε ανάγνωση του βιβλίου «Το μικρό Εγώ είμαι Εγώ» της MiraLobe, στα ελληνικά, αραβικά και φαρσί, παίξαμε παιχνίδια στην αυλή, φτιάξαμε πανό με μηνύματα αλληλεγγύης σε διάφορες γλώσσες".

Προηγήθηκε ημερίδα ενημέρωσης των γονιών του σχολείου σε συνεργασία με την οργάνωση «Άρσις».


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / humanrights@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr

Στο πλαίσιο της δράσης «Μαζί» του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Πρόκειται για δράση που υποστηρίζει δραστηριότητες συνεργασίας τοπικού και προσφυγικού πληθυσμού με έμφαση στα παιδιά και νέους.

Print

Number of views (1835)/Σχόλια (0)

Διαβάστε εδώ την ευχαριστήρια επιστολή εκ μέρους της ΧΑΝΘ για τις δράσεις «Μαζί» που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος «ΔΙΑ-δρασις»


Άλλα σχόλια

«Ήταν η πρώτη φορά που βρέθηκα και συμμετείχα σε εργαστήριο της δράσης «Μαζί». Είχα ανυπομονησία και περιέργεια για το πως θα ήταν!

Και ήταν όπως κάθε άλλο εργαστήριο με παιδιά! Στην αρχή λίγη καχυποψία για τους «άλλους» και σιγά- σιγά μέσω του εργαστηρίου τα σώματα και τα βλέμματα λύνονταν και γινόντουσαν πιο φιλικά και η ντροπή και η συστολή έμεναν πίσω και αυτό που έβγαινε μπροστά ήταν η ανάγκη για συμμετοχή, για αλληλεπίδραση για έκφραση... Η γλώσσα ήταν σίγουρα ένα εμπόδιο αλλά με τη βοήθεια τόσο του διερμηνέα όσο και των εμψυχωτών αλλά και των ίδιων των βιωματικών δραστηριοτήτων και του θεάτρου εν γένει, νομίζω ότι βρέθηκαν κι άλλοι κώδικες επικοινωνίας που βοήθησαν στο να ξεπεραστεί το αρχικό εμπόδιο. Μεγάλος σύμμαχος στην επικοινωνία ήταν φυσικά και τα Αγγλικά που γνώριζαν τόσο κάποιοι από τους μαθητές της Ελευσίνας, όσο και από το σχολείο των Αναβρύτων.

Νομίζω ότι ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία για όσους βρεθήκαμε εκεί, αλλά κυρίως για τα ίδια τα παιδιά που συμμετείχαν στο εργαστήριο!» 

Καλλιόπη Διονυσοπούλου, YouthProjectsAssistant- Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες