Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2024-2025

"ΜΑΖΙ"

 

Η Δράση "Μαζί" υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;». Πρόκειται για δράση που υποστηρίζει δραστηριότητες συνεργασίας τοπικού και προσφυγικού πληθυσμού με έμφαση στα παιδιά και νέους π.χ. συνεργασίες τοπικών σχολείων με σχολεία όπου φοιτούν παιδιά πρόσφυγες ή με καταυλισμούς, εργαστήρια τέχνης, επισκέψεις σε χώρους παραστάσεων, μουσείων κ.ά., ανοιχτές δράσεις σε δημόσιους χώρους, κλπ. Σημαντικό στοιχείο και προτεραιότητα σε αυτές τις συνεργασίες είναι τα παιδιά να συναντιούνται με στόχο να δημιουργήσουν κάτι μαζί αξιοποιώντας εργαλεία από τις τέχνες (θέατρο, χορός, βίντεο, μουσική, εικαστικά κ.ά). Έχουν δηλαδή τη μορφή «δημιουργικών εργαστηρίων τέχνης».


Οι σχετικές δράσεις προβάλλονται εν συντομία σε αυτό το χώρο.
Εκπαιδευτικοί που υλοποιούν ανάλογες δράσεις μπορούν να στείλουν σύντομη περιγραφή για ανάρτηση. 
Το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» μπορεί να στηρίξει ανάλογες πρωτοβουλίες

α)  με τη παραχώρηση καλλιτεχνών (θεατροπαιδαγωγών, μουσικών, χορευτών κ.ά), β) με κάλυψη μέρους των εξόδων για υλικά, γ) με κάλυψη εξόδων μετακινήσεων. 
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτημα συνεργασίας και στήριξης από το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» στο info@theatroedu.gr


 

 

Οι δράσεις "ΜΑΖΙ" - Κι αν ήσουν εσύ;

Δράση «Μαζί» - «Ιστορίες κουράγιου»

Δράση «Μαζί» - «Ιστορίες κουράγιου»

Ιωάννινα, 20/3/2023 Δράση «Μαζί», 6ο ΔΣ Ιωαννίνων, Σόνια Βλάχου, Δημήτρης Κονετάς

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 20/3/2023 8:30 πμ - 11:30 πμ Export event


Δράση «Μαζί»: «Ιστορίες κουράγιου».

Ιωάννινα, 20/3/2023,  Στο  6ο ΔΣ Ιωαννίνων

ΠΗΡΑΝ ΜΕΡΟΣ 32 παιδιά, Εμψύχωση: Σόνια Βλάχου, Δημήτρης Κονετάς

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την  Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στο πλαίσιο του προγράμματος «Kι αν ήσουν εσύ;» διοργανώνει εργαστήριο για μαθητές μεικτού πληθυσμού .
To πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» και το εκπαιδευτικό υλικό του έχουν εγκριθεί και από το Υπουργείο Παιδείας  και το ΙΕΠ. Αναλυτική περιγραφή του προγράμματος  στην ιστοσελίδα www.theatroedu.gr

Σύντομη περιγραφή εργαστηρίου:

Στα πλαίσια του προγράμματος “Κι αν ήσουν εσύ;», το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες προσφέρει στις 20/03/23 ένα τρίωρο, βιωματικό εργαστήριο  σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα για παιδιά των τριών τελευταίων τάξεων του Δημοτικού, βασισμένο στην παιδαγωγική του θεάτρου, με τίτλο, «Ιστορίες κουράγιου».

Στα πλαίσια του εν λόγω εργαστηρίου τα παιδιά 25 από Ελλάδα 3 από Κονγκό, 2 από Αιθιοπία και 2 από Συριακό Κουρδιστάν δημιούργησαν ομαδικά σενάρια – ιστορίες ζωής με ηρωίδες και ήρωες που καταφέρνουν να διαφύγουν από ζωτικούς κινδύνους και στη συνέχεια κλήθηκαν να παρουσιάσουν στιγμιότυπα από τις μυθοπλασίες τους με δρώμενα (δυναμικές εικόνες) και ζωγραφική.

Ο γενικός σκοπός του εργαστηρίου ήταν η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης των μαθητ(ρι)ων που συμμετείχαν στο εργαστήριο σχετικά με τους λόγους εκτοπισμού των προσώπων που καταφεύγουν για διεθνή προστασία στη χώρα μας και η διεύρυνση της αντίληψής τους σχετικά με την αξία της ανθρώπινης αλληλεγγύης.

Οι επιμέρους στόχοι του ήταν οι εξής:

  • Η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε σχέση με τις αιτίες βίαιου εκτοπισμού και τις συνθήκες μετακίνησης των προσφύγων.
  • Η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και του πνεύματος ανεκτικότητας αναφορικά με την αποδοχή της ετερότητας.
  • Η αλληλεπίδραση όλων των συμμετεχόντων/-ουσών μεταξύ τους και η ανάπτυξη της συναισθηματικής και πολιτισμικής τους ευελιξίας στα πλαίσια της συνεργασίας τους σε διαφορετικές ομάδες κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου.
  • Η ενίσχυση της φαντασίας και η ενθάρρυνση της δυνατότητας λεκτικής και σωματοποιημένης έκφρασης των παιδιών.
  • Η κατανόηση της αξίας της συνεργασίας για την κατάκτηση συλλογικών στόχων και της αλληλοβοήθειας για την επίλυση δύσκολων κοινωνικών προβλημάτων.  

Με το πέρας του εργαστηρίου τα παιδιά ελπίζουμε ότι απέκτησαν μια σαφέστερη αντίληψη

  • για τα διάφορα αίτια που προκαλούν τον ξεριζωμό πολλών ανθρώπων από τις εστίες τους,
  • για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πρόσφυγες στην πορεία των ταξιδιών τους και το κουράγιο που επιστρατεύουν για να τα βγάλουν πέρα,
  • για τη δυνατότητα που έχει ο καθένας και η καθεμία από μας να προσφέρει μια σημαντική βοήθεια που δεν κοστίζει τίποτε, αλλά αξίζει πολλά! Σκοπός είναι η συνειδητοποίηση της αξίας που έχει η προσφορά αλληλεγγύης στην προσπάθεια ενδυνάμωσης πολύπαθων συνανθρώπων μας που αγωνίζονται να συνεχίσουν τη ζωή τους ζωή με ειρήνη και ευημερία.

Επιπρόσθετα έγιναν βήματα για την συμπερίληψη των μαθητών προσφύγων στη σχολική ζωή του 6ου Δημοτικού Σχολείου η οποία αντιμετωπίζει σημαντικές δυσκολίες.

Εμψυχωτές του εργαστηρίου: Βλάχου Σόνια (Σοφία), Κονετάς, Δημήτρης

Η δράση συνεχίζεται με διαθεματική-διεπιστημονική συνεργασία από το διδακτικό προσωπικό των καλλιτεχνικών μαθημάτων του σχολείου.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση – Τοπικός Συντονισμός Ηπείρου
Συνεργασία:  Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες
Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 /info@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr

Print

Number of views (948)/Σχόλια (0)

Διαβάστε εδώ την ευχαριστήρια επιστολή εκ μέρους της ΧΑΝΘ για τις δράσεις «Μαζί» που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος «ΔΙΑ-δρασις»


Άλλα σχόλια

«Ήταν η πρώτη φορά που βρέθηκα και συμμετείχα σε εργαστήριο της δράσης «Μαζί». Είχα ανυπομονησία και περιέργεια για το πως θα ήταν!

Και ήταν όπως κάθε άλλο εργαστήριο με παιδιά! Στην αρχή λίγη καχυποψία για τους «άλλους» και σιγά- σιγά μέσω του εργαστηρίου τα σώματα και τα βλέμματα λύνονταν και γινόντουσαν πιο φιλικά και η ντροπή και η συστολή έμεναν πίσω και αυτό που έβγαινε μπροστά ήταν η ανάγκη για συμμετοχή, για αλληλεπίδραση για έκφραση... Η γλώσσα ήταν σίγουρα ένα εμπόδιο αλλά με τη βοήθεια τόσο του διερμηνέα όσο και των εμψυχωτών αλλά και των ίδιων των βιωματικών δραστηριοτήτων και του θεάτρου εν γένει, νομίζω ότι βρέθηκαν κι άλλοι κώδικες επικοινωνίας που βοήθησαν στο να ξεπεραστεί το αρχικό εμπόδιο. Μεγάλος σύμμαχος στην επικοινωνία ήταν φυσικά και τα Αγγλικά που γνώριζαν τόσο κάποιοι από τους μαθητές της Ελευσίνας, όσο και από το σχολείο των Αναβρύτων.

Νομίζω ότι ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία για όσους βρεθήκαμε εκεί, αλλά κυρίως για τα ίδια τα παιδιά που συμμετείχαν στο εργαστήριο!» 

Καλλιόπη Διονυσοπούλου, YouthProjectsAssistant- Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες