Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024

«Το όνομά μου είναι … δικό μου!»
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μελών τοπικής κοινωνίας

Στο πλαίσιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες διοργανώνουν δωρεάν επιμορφωτικά σεμινάρια και εργαστήρια, μικρής ή μεγάλης διάρκειας, για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, φοιτητές, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας (οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενώσεις γονέων, στελέχη δημοτικών αρχών, ενώσεις εκπαιδευτικών κ.ά).


 

 


Το όνομά μου είναι … δικό μου!
Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Διάρκεια: 4 ώρες

Τρόπος: Διαδικτυακά ή δια ζώσης

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων

Σχεδιασμός: Τζένη Καραβίτου, 
Διαδικτυακός Σχεδιασμός-Προσαρμογή: Ειρήνη Μαρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
Εμψύχωση: Τζένη Καραβίτου, Ειρήνη Μαρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου και πιστοποιημένοι θεατροπαιδαγωγοί του προγράμματος

Σύντομη περιγραφή : 
Τι υπάρχει μέσα σε ένα όνομα; Ποιες ιστορίες και ποια πολιτισμικά στοιχεία συνδέονται με το όνομά μας; Πώς μπορεί να γίνει το όνομά μας αφορμή να αφηγηθούμε αυτές τις ιστορίες και να τις μοιραστούμε με την ομάδα, για να γνωριστούμε καλύτερα και να ανακαλύψουμε τα νήματα που μας συνδέουν; Πώς μπορούμε να εκφράσουμε τη δημιουργικότητά μας «παίζοντας» με το όνομά μας;   

Με αφετηρία ένα ποίημα του Παλαιστίνιου ποιητή Μαχμούντ Νταρουίς, σε απόδοση Τζένης Καραβίτου, το εργαστήριο χρησιμοποιεί δραστηριότητες γραφής και θεατρικές  τεχνικές, μέσα από τα οποία οι μαθητές και οι μαθήτριες δημιουργούν δικό τους, πρωτότυπο υλικό, που μπορεί να αξιοποιηθεί με ποικίλους τρόπους στην τάξη. Μπορεί, μεταξύ άλλων, να συνδυαστεί με τα υλικά των βιβλίων «Διάλογοι σε καραντίνα: ονόματα, ιστορίες στίχοι ΜΑΖΙ» και  «Μονόλογοι σε καραντίνα» (ελεύθερη πρόσβαση στα κείμενα …εδώ).

Στόχος του σεμιναρίου είναι να προσφέρει εργαλεία στους εκπαιδευτικούς της τάξης ή/και στους εμψυχωτές ομάδων νέων, τα οποία συντελούν στη δημιουργία  ευχάριστου κλίματος, ενισχύουν τη διάθεση για επικοινωνία και αλληλοκατανόηση και ενθαρρύνουν τη δημιουργικότητα. 

Βιογραφικά σημειώματα

Η Τζένη Καραβίτου είναι φιλόλογος και θεατροπαιδαγωγός, με μεταπτυχιακές σπουδές στο Θέατρο στο University of Essex και στο Royal Holloway University of London. Ιδρυτικό και ενεργό μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ). Στο πλαίσιο της συμμετοχής της στον σχεδιασμό και την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων του, συμμετείχε από το 2015 στο «κι αν ήσουν εσύ;»: ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων», ως εμψυχώτρια μαθητικών ομάδων, επιμορφώτρια, περιφερειακή συντονίστρια Β. Ελλάδος και σύμβουλος επιμορφωτικών δράσεων. Μέλος της Ομάδας Δημιουργικής Έκφρασης, η οποία δημιούργησε εθελοντικά το ψηφιακό έργο «Πολύτροπη Γλώσσα», για τη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (2011 –σήμερα). Έχει γράψει μεταξύ άλλων: Young Theatre Voices 2007: Ancient myths and contemporary life, Το Πορτοκάλι με την Περόνη-Θεατρικές ασκήσεις και δημιουργικές δραστηριότητες (μέλος της συγγραφικής ομάδας), «… κι εμείς καλύτερα: 33 «Καλλιτεχνικά» παραμύθια» (επιμέλεια) . Μεταφράσεις: Καφέ Σωκράτης: Νέα Γεύση φιλοσοφίας του Κρίστοφερ Φίλιπς (Κέδρος), Να σκέφτεσαι τους άλλους: δώδεκα ποιήματα του Παλαιστίνιου ποιητή Μαχμούντ Νταρουίς (Νήσος και ΠΔΘΕ) κ.ά.

Η Ειρήνη Μαρνά είναι απόφοιτη της Παιδαγωγικής Σχολής του Τμήματος Νηπιαγωγών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1995-1999) με Μεταπτυχιακές Σπουδές στο Θέατρο στην Εκπαίδευση στο Ηνωμένο βασίλειο, University of Exeter (2000-2001), MA in Applied Drama και στη Γαλλία, DEA, Etudes Theatrales (2003-2004) Universite de la Sorbonne Nouvelle-Paris III. Έχει συμμετάσχει σε θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα (ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής, Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης), έχει οργανώσει σεμινάρια εκπαιδευτικού δράματος, γραφής και αφήγησης παραμυθιών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εμψυχώνει ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες ενηλίκων και σκηνοθετεί τις θεατρικές τους παραστάσεις (Αμφιροές, Οι Ρίζες μας, Ανω Θρώσκω). Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια αφήγησης παραμυθιών στην Ελλάδα και στη Γαλλία. Είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων. Από το 2012 υπηρετεί, σε θέση προϊσταμένης, στο Νηπιαγωγείο Αλιστράτης, του νομού Σερρών. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και από το 2016 είναι εμψυχώτρια και επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα και διετέλεσε τοπική Συντονίστρια του προγράμματος στο νομό Δράμας (2017-2020).

Η Αντιγόνη Τσαρμποπούλου είναι απόφοιτη της Παιδαγωγικής Σχολής του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης ΑΠΘ και της Φιλοσοφικής Σχολής ΑΠΘ, με μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής και ειδίκευση στη Διδακτική της Γλώσσας. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια εκπαιδευτικού δράματος και εργαστήρια για το θέατρο και τις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και μαθήματα θεάτρου στο διετές Εργαστήριο Υποκριτικής και Θεατρικής Έκφρασης της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης» Θεσσαλονίκης. Έχει πάρει μέρος στον σχεδιασμό και την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς και στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού. Ενδεικτικά: Σκυταλοδρομία Ανάγνωσης ΕΚΕΒΙ, Υλικό για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας Α΄και Β΄ Γυμνασίου, Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Θράκης, ΕΚΠΑ, Ψηφιακός Φάκελος ΕΚΕΒΙ: Ο ξένος, εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, Ψηφιακά σενάρια ΠΡΩΤΕΑΣ και Ψηφίδες για την ελληνική γλώσσα & τη γλωσσική εκπαίδευση: Εξερευνώ τις ιστορίες, http://www.e-istories.gr/, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. Από το 2016 είναι εμψυχώτρια και επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Εργάζεται ως δασκάλα στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα
Πληροφορίες: www.TheatroEdu.gr / 2106541600 / info@theatroedu.gr / humanrights@theatroedu.gr

 


 

Σεμινάρια Εκπαιδευτικών - Το όνομά μου είναι … δικό μου!

«Το όνομά μου είναι ...δικό μου!» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

«Το όνομά μου είναι ...δικό μου!» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Διαδικτυακά, 15/12/2021 17:00-21:00, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4), Αντιγόνη Τσαρμποπούλου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 15/12/2021 5:00 μμ - 9:00 μμ Export event


«Το όνομά μου είναι ...δικό μου!»

«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4)

Διαδικτυακά, 15/12/2021

Ώρες: 17:00-21:00

Σχεδιασμός: Τζένη Καραβίτου, 
Διαδικτυακός Σχεδιασμός-Προσαρμογή: Ειρήνη Μαρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
Εμψύχωση: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου 
Τεχνική Υποστήριξη
: Χριστίνα Αμανατιάδου

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς μεγάλων τάξεων Δημοτικού Σχολείου και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, φιλολόγους, συντονιστές ομάδων νέων

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.), στο πλαίσιο του προγράμματός τους «κι αν ήσουν εσύ;» πραγματοποιούν διαδικτυακό – συμμετοχικό σεμινάριο διάρκειας 4 ωρών με τίτλο: Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων: “Το όνομά μου είναι … δικό μου!”

Σύντομη περιγραφή : 
Τι υπάρχει μέσα σε ένα όνομα; Ποιες ιστορίες και ποια πολιτισμικά στοιχεία συνδέονται με το όνομά μας; Πώς μπορεί να γίνει το όνομά μας αφορμή να αφηγηθούμε αυτές τις ιστορίες και να τις μοιραστούμε με την ομάδα, για να γνωριστούμε καλύτερα και να ανακαλύψουμε τα νήματα που μας συνδέουν; Πώς μπορούμε να εκφράσουμε τη δημιουργικότητά μας «παίζοντας» με το όνομά μας;   
Με αφετηρία ένα ποίημα του Παλαιστίνιου ποιητή Μαχμούντ Νταρουίς, το εργαστήριο χρησιμοποιεί δραστηριότητες γραφής και θεατρικές τεχνικές, μέσα από τα οποία οι μαθητές και οι μαθήτριες δημιουργούν δικό τους, πρωτότυπο υλικό που μπορεί να αξιοποιηθεί με ποικίλους τρόπους  στην τάξη. Μπορεί, μεταξύ άλλων, να συνδυαστεί με το υλικό του βιβλίου «Μονόλογοι σε καραντίνα», που περιλαμβάνει 24 κείμενα που έγραψαν έφηβοι και έφηβες πρόσφυγες που ζουν σε διαφορετικά κέντρα στη χώρα (ελεύθερη πρόσβαση στα κείμενα ..εδώ!). 
Στόχος του σεμιναρίου είναι να προσφέρει εργαλεία στους εκπαιδευτικούς της τάξης ή/και στους εμψυχωτές ομάδων νέων, τα οποία συντελούν στη δημιουργία  ευχάριστου κλίματος, ενισχύουν τη διάθεση για επικοινωνία και αλληλοκατανόηση και ενθαρρύνουν τη δημιουργικότητα.  
Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, οι επιμορφούμενες/οι θα μπορούν να σχεδιάσουν μία δράση γνωριμίας στην ομάδα τους και να επιτύχουν ενεργητική ακρόαση και ανάπτυξη της γραπτής έκφρασης σε συνθήκες διαπολιτισμικής επικοινωνίας.

Αιτήσεις συμμετοχής: Για τη συμμετοχή στο εργαστήριο είναι απαραίτητη η συμπλήρωση της Φόρμας εγγραφής εδώ. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και οι συμμετέχοντες στην Επιμορφωτικό 100 ωρών και στη συνέχεια εκπαιδευτικοί που υλοποιούν ή σχεδιάζουν να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα.
Σε περίπτωση υπερβάλλουσας ζήτησης θα γίνει κλήρωση.

Βιογραφικό σημείωμα

Η Αντιγόνη Τσαρμποπούλου είναι απόφοιτη της Παιδαγωγικής Σχολής του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης ΑΠΘ και της Φιλοσοφικής Σχολής ΑΠΘ, με μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής και ειδίκευση στη Διδακτική της Γλώσσας. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια εκπαιδευτικού δράματος και εργαστήρια για το θέατρο και τις παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και μαθήματα θεάτρου στο διετές Εργαστήριο Υποκριτικής και Θεατρικής Έκφρασης της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης» Θεσσαλονίκης. Έχει πάρει μέρος στον σχεδιασμό και την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων για εκπαιδευτικούς και στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού. Ενδεικτικά: Σκυταλοδρομία Ανάγνωσης ΕΚΕΒΙ, Υλικό για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας Α΄και Β΄ Γυμνασίου, Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Θράκης, ΕΚΠΑ, Ψηφιακός Φάκελος ΕΚΕΒΙ: Ο ξένος, εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, Ψηφιακά σενάρια ΠΡΩΤΕΑΣ και Ψηφίδες για την ελληνική γλώσσα & τη γλωσσική εκπαίδευση: Εξερευνώ τις ιστορίες, http://www.e-istories.gr/, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. Από το 2016 είναι εμψυχώτρια και επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Εργάζεται ως δασκάλα στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Γραμματεία/Πληρ.: info@theatroedu.gr / 2106541600


 

Print

Number of views (1203)/Σχόλια (0)