Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024


 


«Κι αν ήσουν εσύ;»
Θεατροπαιδαγωγικές δραστηριότητες
για την ευαισθητοποίηση
στα ανθρώπινα δικαιώματα
και σε θέματα προσφύγων

Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο σε επιμέλεια Νάσιας Χολέβα.

Δείτε εδώ περισσότερα


 

 

ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2021-2022 ...πλήρες κείμενο 

ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2021-2022 ...ανακεφαλαίωση-συμπεράσματα

Το «κι αν ήσουν εσύ;» είναι ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, και τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος.
Υλοποιείται από τον Φεβρουάριο 2015 από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 
σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες

Περιλαμβάνει:

  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια και εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, φοιτητές, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας,
  • Θεατροπαιδαγωγικά Εργαστήρια για μαθητές, Δίκτυα και Φεστιβάλ Σχολείων,
  • Παραστάσεις για μαθητές, εκπαιδευτικούς και μέλη της τοπικής κοινωνίας,
  • Δράσεις συνεργασίας ντόπιου και προσφυγικού μαθητικού και νεανικού πληθυσμού

Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).

Επιστημονική υποστήριξη - συνεργασία:

  • Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό προγραμμα)
  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ / Τμήμα Θεάτρου
  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής
  • Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
  • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης

Όλες οι Δράσεις προσφέρονται δωρεάν από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές του προγράμματος.

Το «Κι αν ήσουν εσύ;» σε αριθμούς από το 2015 ως και το 2023:
18883 εκπαιδευτικοί, 
41429 μαθητές/μαθήτριες, 
842 σχολεία, 
πάνω από 70 πόλεις,
127 διαδραστικές παραστάσεις,
139 Μαθητικά Φεστιβάλ και Ημέρες Δράσης,
663 σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, 
1821 εργαστήρια σε μαθητές, 
Περισσότεροι από 150 εκπαιδευτές, εμψυχωτές, θεατροπαιδαγωγοί, 
Συνεργασία με περισσότερες από 100 φορείς (Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, πανεπιστημιακά τμήματα, Δήμους, Φεστιβάλ, Μουσεία και άλλες οργανώσεις)

περισσότερα για το πρόγραμμα...


Δείτε εδώ βίντεο από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και άλλα.


 

Έρχονται...

Δράση "Μαζί" - «ΜΑΖΙ: Όνειρα εφήβων»

Δράση "Μαζί" - «ΜΑΖΙ: Όνειρα εφήβων»

Θεσσαλονίκη, 18/5/2017, Δράση "Μαζί", Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων Λ-Τ

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 18/5/2017 5:00 μμ - 8:00 μμ Export event


Δράση "Μαζί"

«ΜΑΖΙ: Όνειρα εφήβων»

(μέρος Β')

Θεσσαλονίκη18/5/2017
Θεατροπαιδαγωγικό εργαστήριο για μαθητές και μαθήτριες από το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Λ-Τ. Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης και από τις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ) του 1ου Γυμνασίου Συκεών και του 12ου Δημοτικού Σχολείου Νεαπόλεως Θεσσαλονίκης. 

Πού; Στον χώρο του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Αμπελοκήπων Λ.-Τ

Παίρνουν μέρος: 26 μαθητές/ριες της Α' τάξης του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Αμπελοκήπων– Λ.Τ Θεσσαλονίκης και 12 μαθητές/ριες από τις Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων του 2ου Γυμνασίου Συκεών και του 3ου τμήματος του 12ου Δημοτικού Σχολείου Νεαπόλεως Θεσσαλονίκης
Θεατροπαιδαγωγοί: Ιωάννα Μήτσικα, Τζένη Καραβίτη
Διερμηνεία: Στεφ Μπαχράν
Συμμετέχουν: Ολυμπία Χαραλαμπίδου (εκπαιδευτικός του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Λ-Τ Αμπελοκήπων), Αθηνά Ράλλη (Διευθύντρια του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Λ-Τ Αμπελοκήπων), Έλενα Βισέρη (ΠΔΘΕ), Ανδρονίκη Γακούδη, Θεόδωρος Καραγιαννίδης, Αθηνά Παπανικολάου, (Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων, Μουριές, Ελευθέριο-Κορδελιό, πρώην SOFTEX), Δωροθέα Κοκοζίδου και Βασιλική Καιμακάμη (Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες).


ΣΧΟΛΙΑ

Στην  πρώτη τρίωρη συνάντή  μας, στις 11 Μαΐου 2017, η Διευθύντρια,  εκπαιδευτικοί, μαθητές  και μαθήτριες του  Καλλιτεχνικού Γυμνασίου – Λ.Τ  Αμπελοκήπων υποδέχθηκαν τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές  τους από τις ΔΥΕΠ του 1ου Γυμνασίου Συκεών και του 12ου Δημοτικού Σχολείου Νεαπόλεως Θεσσαλονίκης, καθώς επίσης και τους Συντονιστές Εκπαίδευσης του Κέντρου Φιλοξενίας Προσφύγων της πρώην SOFTEX,και τους ξενάγησαν στους χώρους του σχολείου.
Αφού συνομίλησαν για λίγο στις αίθουσες και τα εργαστήρια, όλα τα παιδιά μαζί έπαιξαν «τζαμί»  στην αυλή του σχολείου.  Στη συνέχεια, στην αίθουσα θεάτρου  παίξαμε  παιχνίδια γνωριμίας, φτιάξαμε δυναμικές εικόνες,   τραγουδήσαμε  και διασκεδάσαμε μαζί.  Έπειτα  καθίσαμε σε κύκλο και μοιραστήκαμε προσωπικές αφηγήσεις  για τα ονόματά μας.  Μιλήσαμε για την ετυμολογία και τη σημασία του ονόματός μας,  για το αν το πήραμε  από κάποιον,  για τη σχέση μας με το όνομά μας, και αφηγηθήκαμε ιστορίες σχετικές με αυτό. Ακούγαμε προσεκτικά ο ένας τον άλλον και μέσα από τις ιστορίες  μας γνωριζόμαστε  σιγά-σιγά και ανταλλάσσαμε στοιχεία των πολιτισμών  μας.
Σε ένα μεγάλο χαρτί γράψαμε όλα τα ονόματά μας μαζί,καθένας σε  όποιες  γλώσσες ήθελε: Ελληνικά, Αραβικά, Αγγλικά.  Όταν στο τέλος του εργαστηρίου καθένας είπε μια λέξη  για την εμπειρία του, ακούστηκαν  μεταξύ άλλων οι λέξεις:  «σεβασμός»,«ισότητα»,  «φιλία», «αγάπη», «μαζί», «αλληλλεγύη», «παιχνίδι», «χαρά». Ύστερα, τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου μας προσκάλεσαν σε γεύμα στην τραπεζαρία τους. Καθίσαμε στο τραπέζι και φάγαμε όλοι μαζί.  Αποχαιρετιστήκαμε με αγκαλιές και χαμόγελα και με την προσμονή της επόμενης συνάντησής μας.

Τη δεύτερη φορά που ανταμώσαμε στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο  είμαστε πιο χαλαροί και αυθόρμητοι και  από την αρχή  χαμογελούσαμε περισσότερο.  Φτιάξαμε εύκολα και γρήγορα έναν μεγάλο κύκλο.  Παίξαμε κι άλλα  παιχνίδια. 
Μετά χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες και με τα σώματά μας  δημιουργήσαμε δυναμικές εικόνες  που έδειχναν τις λέξεις που ακούστηκαν  πιο πολλές φορές στο κλείσιμο της προηγούμενης συνάντησης:  «Φιλία»,  «αγάπη», «μαζί».  Έπειτα, «με τον τρόπο του Μαχμούντ  Νταρουίς»,  με αφορμή, δηλαδή, το ποίημα του Παλαιστίνιου ποιητή  «Jidaria» γράψαμε ποιήματα, σε όποια γλώσσα θέλαμε, βασισμένα στα ονόματά μας. Κάθε στίχος αναφερόταν σε μια λέξη που άρχιζε με ένα γράμμα του ονόματός μας.  Συμφωνήσαμε να γράψουμε  στίχους  για όσα αγαπάμε, όσα θέλουμε και  ονειρευόμαστε. 

Τα ποιήματά  μας με θέμα και κοινό τίτλο «Το όνομά μου»,  τα ζωγραφίσαμε, τα διαβάσαμε ο ένας στον άλλον,  προσπαθήσαμε να τα  αποδώσουμε  από τη μια γλώσσα στην άλλη.  Μοιραστήκαμε μέσα από αυτά κι άλλες πλευρές του εαυτού μας και είδαμε πόσα αγαπημένα πράγματα και πόσα όνειρα έχουμε κοινά.

Καθίσαμε πάλι μαζί στο τραπέζι. Τώρα τα γέλια και τα χαμόγελα είναι πιο πολλά. Χαιρόμαστε που είμαστε μαζί.  Χαιρόμαστε που το όνομά μας  έγινε η έμπνευσή μας,η αφορμή και η αιτία να νιώσουμε και να γίνουμε ποιητές και ποιήτριες των ονείρων μας.

Ένα μικρό δείγμα από τα ποιήματά μας

Η OLA, 15 ετών, γράφει για το όνομά της :

ΜΥNΑΜΕ

OfortheOcean

LforLove

AforArt

 

Η ΣΙΡΙΝ, 9  ετών,  γράφει:

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ

Σ για τη σαλάτα, μου αρέσει  η σαλάτα

Ι για τον ίππο, περήφανο ζώο

Ρο, ροζμπαλόνι

Ι για τον ιπποπόταμο στη ζούγκλα

Ν για τη νίκη της πατρίδας

 

... και βοηθάει την ΑΘΗΝΑ να γράψει το δικό της ποίημα

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ

Ααγάπη, η ζωή μου

Θήτα η θάλασσα, το μπλέ χρώμα το αγαπημένο

Ήτα ο ήλιος, το φως

Νί  νάνος απ’ τα παραμύθια

Ά   άλογο, υπερηφάνεια

 

και η ΔΕΣΠΟΙΝΑ, 13 ετώνγράφει

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ

Δέλτα για τα κρυστάλλινα δάκρυα

Έψιλον για τα θεόρατα έλατα

Σίγμα για το πιο φτωχό σπιτικό

Πι για το περιστέρι της ειρήνης

Όμικρον για τον έναστρο ουρανό

Ι για την ιδέα της ελευθερίας

Ν για τη νοσταλγία που δεν συμπαθώ

Άλφα, γιατί εγώ μπορώ να αγαπώ.

 

Τζένη Καραβίτη,  Ιωάννα Μήτσικα


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / humanrights@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr

Στο πλαίσιο της δράσης «Μαζί» του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Πρόκειται για δράση που υποστηρίζει δραστηριότητες συνεργασίας τοπικού και προσφυγικού πληθυσμού με έμφαση στα παιδιά και νέους.

Print

Number of views (1407)/Σχόλια (0)

Σχόλια εκπαιδευτικών και μαθητών

Ημερολόγιο δράσεων "Κι αν ήσουν εσύ;"

«Μάιος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789

Μερικές από τις στιγμές που… «άξιζαν τον κόπο»! (2019)

Σεμινάρια εκπαιδευτικών

Μονόλογοι σε καραντίνα

Δράσεις για μαθητές

Διάλογοι σε καραντίνα

Διαδραστικές παραστάσεις

Μονόλογοι από το Αιγαίο

Μαθητικά φεστιβάλ