Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2025-2026

 


«Κι αν ήσουν εσύ;»
Θεατροπαιδαγωγικές δραστηριότητες
για την ευαισθητοποίηση
στα ανθρώπινα δικαιώματα
και σε θέματα προσφύγων

Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο σε επιμέλεια Νάσιας Χολέβα.

Δείτε εδώ περισσότερα


 

 

ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2021-2022 ...πλήρες κείμενο 

ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2021-2022 ...ανακεφαλαίωση-συμπεράσματα

Το «Κι αν ήσουν εσύ;» είναι ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας γύρω από θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, προσφύγων και συμπερίληψης με στόχο την πρόληψη και καταπολέμηση του ρατσισμού και της ξενοφοβίας μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, και τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος.

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» υλοποιήθηκε από τον Φεβρουάριο του 2015 έως τον Ιούνιο του 2025 από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. Από τον Οκτώβριο του 2025 υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με την υποστήριξη των μελών του τελώντας υπό την αιγίδα της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση-IDEA (International Drama/Theatre and Education Association) και με την επιστημονική υποστήριξη – συνεργασία πολλών πανεπιστημιακών τμημάτων

Περιλαμβάνει:

  • Δραση 1: Επιμορφωτικά Σεμινάρια και εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, φοιτητές, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας,
  • Δράση 2: Θεατροπαιδαγωγικά Εργαστήρια για μαθητές
  • Δράση 3: Δικτύωση σχολείων & εκπαιδευτικών μέσα από Παιδαγωγικές-Συντονιστικές συναντήσεις ανά Νομό (Δράση 3α), εκπαίδευση στελεχών (Δράση 3β)
  • Δράση 4: Παραστάσεις φόρουμ για μαθητές, εκπαιδευτικούς και μέλη της τοπικής κοινωνίας,
  • Δράση 5: Ημέρες Δράσης & Μαθητικά Φεστιβάλ 
  • Δράση 6: Δράσεις συνεργασίας ντόπιου και προσφυγικού μαθητικού και νεανικού πληθυσμού

Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας. Το Υπουργείο Παιδείας έχει εγκρίνει συνολικά το πρόγραμμα καθ’ όλα τα έτη κατά τα οποία προβλεπόταν η διαδικασία έγκρισης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων από αυτό (από το 2024 η έγκριση συμμετοχής σε εκπαιδευτικά προγράμματα γίνεται από τη διεύθυνση και το σύλλογο διδασκόντων του σχολείου).

Επιστημονική υποστήριξη - συνεργασία: 

  • Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό προγραμμα)
  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ / Τμήμα Θεάτρου
  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής
  • Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
  • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
  • Πανεπιστήμιο Πάτρας/Εργαστήριο Σκηνικής Πράξης και Λόγου του Tμήματος Θεατρικών Σπουδών

Όλες οι Δράσεις προσφέρονται δωρεάν από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές του προγράμματος.

Το «Κι αν ήσουν εσύ;» σε αριθμούς από το 2015 ως και το 2024:
20167 εκπαιδευτικοί, 
45646 μαθητές/μαθήτριες, 
1021 σχολεία, 
πάνω από 70 πόλεις,
134 διαδραστικές παραστάσεις,
159 Μαθητικά Φεστιβάλ και Ημέρες Δράσης,
721 σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, 
1842 εργαστήρια σε μαθητές, 
Περισσότεροι από 150 εκπαιδευτές, εμψυχωτές, θεατροπαιδαγωγοί, 
Συνεργασία με περισσότερες από 100 φορείς (Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, πανεπιστημιακά τμήματα, Δήμους, Φεστιβάλ, Μουσεία και άλλες οργανώσεις)

περισσότερα για το πρόγραμμα...


Δείτε εδώ βίντεο από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και άλλα.


 

 


 


"Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ"  

(ΕΔΩ για τα προηγούμενα χρόνια)


Αναρτήσεις εργασιών από εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο του προγράμματος 'κι αν ήσουν εσύ;'
''Η πορεία της τάξης μου 2022-2023" 

Έρχονται...

Προφορική Ιστορία & Θέατρο Ντοκουμέντο: O εαυτός μου ως ντοκουμέντο

Προφορική Ιστορία & Θέατρο Ντοκουμέντο: O εαυτός μου ως ντοκουμέντο

Αθήνα, 12/5/2019, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς,Τζωρτζίνα Κακουδάκη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 12/5/2019 10:30 πμ - 2:30 μμ Export event


Προφορική Ιστορία & Θέατρο Ντοκουμέντο: O εαυτός μου ως ντοκουμέντο”
 
δωρεάν εργαστήριο για εκπαιδευτικούς

Αθήνα, 12/5/2019, 10.30π.μ, στη Σιβιτανίδειο Σχολή (Σταθμός Ηλεκτρικού: ΚΑΛΛΙΘΕΑ))
στο πλαίσιο του Μαθητικού Συνεδρίου Προφορικής Ιστορίας

Εμψύχωση: Τζωρτζίνα Κακουδάκη, θεατρολόγος, σκηνοθέτις

Σύντομη περιγραφή

Το «θέατρο – ντοκουμέντο» και η δραματοποίηση, η οποία χρησιμοποιείται από αρκετούς εκπαιδευτικούς, είναι ένας από τους τρόπους για την παρουσίαση των προφορικών μαρτυριών που έχουν συλλεγεί. Μέσω αυτών οξύνεται η κριτική και η δημιουργική σκέψη και προωθείται η βιωματικότητα, η ενσυναίσθηση και η εκφραστική ικανότητα.

Το συγκεκριμένο βιωματικό εργαστήριο έχει στόχο να ανασύρει μνήμες, ατομικές, οικογενειακές και συλλογικές της τοπικής, εθνικής και παγκόσμιας ιστορίας. Οι συμμετέχοντες γίνονται "τα βιβλία του εαυτού" τους, ένα κύριο υλικό της προφορικής ιστορίας, οι ιστορίες τους γίνονται τα ντοκουμέντα της ιστορίας.

Αυτές οι ιστορίες, "εμείς", αποτελούν τον σκελετό για μια εμπειρία σκηνικής σύνθεσης μέσα στην πόλη, μια εμπειρία που έχει στόχο να επανασηματοδοτήσει την σχέση μας με το παρελθόν, το παρόν και τον "χώρο" των ανθρώπινων πράξεων. Οι τεχνικές του θεάτρου ντοκουμέντο είναι ωφέλιμες στην σύνδεση ετερόκλιτου και ποικίλου υλικού και ένα καλό σκηνοθετικό εργαλείο για τους συμμετέχοντες.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς είναι μέρος του επιμορφωτικού προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» που υλοποιεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες. Περιλαμβάνει ασκήσεις, παιχνίδια, αυτοσχεδιασμούς και άλλες δραστηριότητες. Οι συμμετέχοντες είναι απαραίτητο:

  • να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στον χώρο
  • να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!

Διάρκεια εργαστηρίου: 4 ώρες


ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Λόγω του βιωματικού χαρακτήρα του εργαστηρίου οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ..εδώ!!


Η Τζωρτζίνα Κακουδάκη είναι θεατρολόγος και σκηνοθέτης. Από το 2009 σκηνοθετεί παραστάσεις για νέους. Έχει συνεργαστεί ως δραματουργός σε πάνω από 30 παραστάσεις θεάτρου και χορού. Έχει διδάξει σε πλήθος δημόσιων οργανισμών εκπαίδευσης ενηλίκων και σε διεθνή προγράμματα παιδαγωγικής μέσω του θεάτρου και του κινηματογράφου. Έχει διδάξει αισθητική και δραματουργία κινηματογράφου στο ΙΕΚ Ακμή (2006-2011) και έχει συντάξει τους Οδηγούς Σπουδών των Καλλιτεχνικών Σχολείων για τα μαθήματα Σκηνοθεσία Θεάτρου και Αισθητική/Σκηνοθεσία Κινηματογράφου του ΙΕΠ (2015). Υπήρξε υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης και του Αρχείου του Εθνικού Θεάτρου (1997- 2004) και συν-συγγραφέας του Βιβλίου «Θέατρο- Θεατρική Αγωγή» (ΙΔΕΚΕ 2007) και «Διαδρομές Βιωματικής Μάθησης» (εκδ. Κέδρος, 2011). Έχει διοργανώσει πλήθος φεστιβάλ Νέων Δημιουργών σε συνεργασία με διάφορους οργανισμούς και θέατρα. Από τον Απρίλιο 2016 είναι υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.


Οργάνωση εργαστηρίου : Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.
Γραμματεία/Πληρ.  2106541600 / humanrights@theatroedu.gr / www.TheatroEdu.gr

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ: Ομάδα Συντονιστικού ΟΠΙ (Ομάδες Προφορικής Ιστορίας)

Συνδιοργανωτές:

Ένωση Προφορικής Ιστορίας

Όμιλος για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα (AHEG)

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Ιόνιο Πανεπιστήμιο, ΠΜΣ «Ιστορική Έρευνα -Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες»

Σχόλια εκπαιδευτικών και μαθητών

Ημερολόγιο δράσεων "Κι αν ήσουν εσύ;"

«Οκτώβριος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789

Μερικές από τις στιγμές που… «άξιζαν τον κόπο»! (2019)

Σεμινάρια εκπαιδευτικών

Μονόλογοι σε καραντίνα

Δράσεις για μαθητές

Διάλογοι σε καραντίνα

Διαδραστικές παραστάσεις

Μονόλογοι από το Αιγαίο

Μαθητικά φεστιβάλ