Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024


 


«Κι αν ήσουν εσύ;»
Θεατροπαιδαγωγικές δραστηριότητες
για την ευαισθητοποίηση
στα ανθρώπινα δικαιώματα
και σε θέματα προσφύγων

Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο σε επιμέλεια Νάσιας Χολέβα.

Δείτε εδώ περισσότερα


 

 

ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2021-2022 ...πλήρες κείμενο 

ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2021-2022 ...ανακεφαλαίωση-συμπεράσματα

Το «κι αν ήσουν εσύ;» είναι ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, και τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος.
Υλοποιείται από τον Φεβρουάριο 2015 από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 
σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες

Περιλαμβάνει:

  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια και εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, φοιτητές, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας,
  • Θεατροπαιδαγωγικά Εργαστήρια για μαθητές, Δίκτυα και Φεστιβάλ Σχολείων,
  • Παραστάσεις για μαθητές, εκπαιδευτικούς και μέλη της τοπικής κοινωνίας,
  • Δράσεις συνεργασίας ντόπιου και προσφυγικού μαθητικού και νεανικού πληθυσμού

Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).

Επιστημονική υποστήριξη - συνεργασία:

  • Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό προγραμμα)
  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ / Τμήμα Θεάτρου
  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής
  • Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
  • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης

Όλες οι Δράσεις προσφέρονται δωρεάν από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές του προγράμματος.

Το «Κι αν ήσουν εσύ;» σε αριθμούς από το 2015 ως και το 2023:
18883 εκπαιδευτικοί, 
41429 μαθητές/μαθήτριες, 
842 σχολεία, 
πάνω από 70 πόλεις,
127 διαδραστικές παραστάσεις,
139 Μαθητικά Φεστιβάλ και Ημέρες Δράσης,
663 σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, 
1821 εργαστήρια σε μαθητές, 
Περισσότεροι από 150 εκπαιδευτές, εμψυχωτές, θεατροπαιδαγωγοί, 
Συνεργασία με περισσότερες από 100 φορείς (Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, πανεπιστημιακά τμήματα, Δήμους, Φεστιβάλ, Μουσεία και άλλες οργανώσεις)

περισσότερα για το πρόγραμμα...


Δείτε εδώ βίντεο από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και άλλα.


 

Έρχονται...

«Από τον Μπρεχτ... στον Δαρείο 2800 μίλια δρόμος» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

«Από τον Μπρεχτ... στον Δαρείο 2800 μίλια δρόμος» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων

Διαδικτυακά, 5/12/2021 10:00-14:00, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4), Κατερίνα Αλεξιάδη, Δέσποινα Μιτσιάλη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 5/12/2021 10:00 πμ - 2:00 μμ Export event


«Από τον Μπρεχτ... στον Δαρείο 2800 μίλια δρόμος» 
Περιδιαβάζοντας κείμενα μέσα στη σκόνη του χρόνου και του δρόμου

«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»

Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς (Σ4)

Διαδικτυακά, 5/12/2021

Ώρες: 10:00-14:00

Σχεδιασμός: Κατερίνα Αλεξιάδη
Επιμορφώτριες: Κατερίνα Αλεξιάδη, Δέσποινα Μιτσιάλη

Τεχνική υποστήριξη: Δέσποινα Μιτσιάλη

Δωρεάν για περιορισμένο αριθμό εκπαιδευτικών

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.), στο πλαίσιο του προγράμματός τους «κι αν ήσουν εσύ;» πραγματοποιούν διαδικτυακό – συμμετοχικό σεμινάριο διάρκειας 4 ωρών με τίτλο: Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων: «Από τον Μπρεχτ … στον Δαρείο 2800 μίλια δρόμος. Περιδιαβάζοντας κείμενα μέσα στη σκόνη του χρόνου και του δρόμου»
 
Σύντομη περιγραφή

Ένα ταξίδι στον χρόνο και στον χώρο με οδηγό τα κείμενα που έγραψαν άνθρωποι, οι οποίοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους και να αναζητήσουν καλύτερες συνθήκες ζωής σε ξένες χώρες. Από τον Μπρεχτ που αναγκάστηκε να μεταναστεύσει στη Σκανδιναβία το 1937 για να γλυτώσει από τη χιτλερική εξουσία της Γερμανίας μέχρι τον έφηβο Δαρείο, που εγκατέλειψε το Ιράν με την οικογένειά του το 2018 και έζησε τη διπλή καραντίνα στην Ελλάδα με την έλευση της πανδημίας του COVID19. Ενδιάμεσοι σταθμοί η εξέγερση στην Ουγγαρία το 1956 και η καταστολή της, που αναγκάζει την Agotha Kristoff να καταφύγει στην Αυστρία και από εκεί στην Ελβετία, ο Κώστας του Δημήτρη Χατζή, μετανάστης στη Γερμανία του 1960, ο Αμάρ που ήρθε στην Ελλάδα από τη Συρία το 2016.

Στόχος του εργαστηρίου είναι η βιωμένη θεατρική εμπειρία μέσα από την προσπέλαση των παραπάνω κειμένων και η σύνδεσή τους με προσωπικές εμπειρίες. 
Στο τέλος του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες/ουσες θα είναι σε θέση να μπορούν να συναισθανθούν τη διαφορετικότητα, αλλά και τα κοινά στοιχεία που έχουν με τους άλλους, τις παράλληλες πορείες στον ρου της ιστορίας και την πιθανή μεταβλητότητα της θέσης τους από την ελευθερία στην ανάγκη. Θα μπορούν επίσης να συνθέσουν μια δική τους αφήγηση με κάποια από τα στοιχεία που τους δόθηκαν στο εργαστήριο.

Το εργαστήριο περιλαμβάνει  βιωματικές δραστηριότητες και θεατρικές τεχνικές, όπως:
    • προσωπικές ιστορίες και αντικείμενα
    • ακίνητες εικόνες
    • η φωτογραφία μου ως ντοκουμέντο
    • δραματοποίηση
    • σύνθεση στοιχείων αφήγησης  και δραματοποίησης με μουσική

Στο τέλος του εργαστηρίου θα δοθεί στους/στις συμμετέχοντες/ουσες βιβλιογραφία και υλικό και θα τους ζητηθεί να σχεδιάσουν στο σπίτι μια δική τους δραστηριότητα, ατομικά ή σε ομάδες, για την οποία θα λάβουν ανατροφοδότηση.
Συνιστάται οι συμμετέχοντες/ουσες  να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για να μπορούν να κινούνται ελεύθερα.

Αιτήσεις συμμετοχήςΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΚΛΕΙΣΑΝ.

Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και όσοι έχουν επιλεγεί στο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα 100 ωρών του «κι αν ήσουν εσύ;» και στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί που υλοποιούν ή σχεδιάζουν να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα.

Το σεμινάριο θα γίνει διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας ZOOM

Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» είναι εγκεκριμένο από το ΙΕΠ και το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).

Βιογραφικό Σημείωμα

Η Κατερίνα Αλεξιάδη έχει οργανική θέση ως φιλόλογος στο Πειραματικό Μουσικό Γυμνάσιο Παλλήνης. Από τον Σεπτέμβριο του 2014 μέχρι τον Αύγουστο του 2019 εργάστηκε στη ΔΔΕ Ανατολικής Αττικής ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων. Είναι πτυχιούχος του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (κατεύθυνση Θεατρολογία – Μουσικολογία) και του Μεταπτυχιακού της Πολιτιστικής Διαχείρισης του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου, καθώς και υποψήφια διδάκτωρ του ιδίου τμήματος στον Τομέα του Οπτικού Πολιτισμού.  
Είναι απόφοιτος του Διετούς Επαγγελματικού Κύκλου Σπουδών Μουσικοκινητικής Αγωγής C. ORFF της Σχολής Μωραΐτη. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα κλασικού τραγουδιού, αρμονίας της μουσικής και κλασικού και σύγχρονου χορού, καθώς και το πρόγραμμα Ηλεκτρονικής Μουσικής του Ωδείου Αθηνών.  Έχει συμμετάσχει σε θεατρικές παραστάσεις και σε παραστάσεις χορού. Έχει εργαστεί με θεατρικές ομάδες παιδιών και έχει διοργανώσει παραστάσεις.
Είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του περιοδικού Εκπαίδευση & Θέατρο, και του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Από το 2018 είναι Τοπική Συντονίστρια Αττικής  και από το 2019  Βοηθός Γενική Συντονίστρια και Βοηθός Περιφερειακή Συντονίστρια Νότιας Ελλάδας  & Νησιών Αιγαίου του προγράμματος “Κι αν ήσουν εσύ;”

Η Δέσποινα Μιτσιάλη έχει σπουδάσει Φιλολογία στην Αθήνα και ηθοποιός στη Δραματική σχολή «Αρχή» της Νέλλης Καρρά. Είναι απόφοιτη του μεταπτυχιακού  προγράμματος «Θέατρο και Εκπαίδευση» στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθηνών. Είναι φοιτήτρια του τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια πάνω στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και στην Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, καθώς και εργαστήρια Εκπαιδευτικού Δράματος, Εμψύχωσης Θεατρικού Παιχνιδιού και Τεχνικών Υποκριτικής. Τα τελευταία χρόνια δουλεύει ως θεατροπαιδαγωγός σε ομάδες παιδιών και εφήβων και ως επιμορφώτρια σε εργαστήρια ενηλίκων. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Από το 2018 ως το 2020 ήταν συντονίστρια των δράσεων του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση στο «Επίκεντρο» της Actionaid Hellas. Από τον Δεκέμβρη του 2019 συνεργάζεται ως επιμορφώτρια εκπαιδευτικών με το ευρωπαϊκό κέντρο Wergeland στα πλαίσια του προγράμματος «Συμπερίληψη παιδιών προσφύγων στα Ελληνικά σχολεία». Από τον Σεπτέμβρη του 2020 συνεργάζεται ως θεατροπαιδαγωγός με τη θεατρική ομάδα «Συντεχνία του Γέλιου», στα πλαίσια του προγράμματος «Πρόσβαση», ένα πρόγραμμα κοινωνικής ένταξης νέων προσφύγων, που υλοποιείται από το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού και την International Rescue Committee. Από τον Ιανουάριο του 2021 είναι βοηθός στο συντονισμό του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, στην περιφέρεια της Νότιας Ελλάδας και στα νησιά του Αιγαίου. Έχει συμμετάσχει ως εθελόντρια σε ταξίδια στο εξωτερικό (Ινδία, Ρωσία, Γερμανία) σχετικά με την διαπολιτισμική εκπαίδευση και την προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Γραμματεία/Πληρ.: humanrights@theatroedu.gr / 2106541600


 

Print

Number of views (1652)/Σχόλια (0)

Σχόλια εκπαιδευτικών και μαθητών

Ημερολόγιο δράσεων "Κι αν ήσουν εσύ;"

«Απρίλιος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345

Μερικές από τις στιγμές που… «άξιζαν τον κόπο»! (2019)

Σεμινάρια εκπαιδευτικών

Μονόλογοι σε καραντίνα

Δράσεις για μαθητές

Διάλογοι σε καραντίνα

Διαδραστικές παραστάσεις

Μονόλογοι από το Αιγαίο

Μαθητικά φεστιβάλ