Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων 
με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος

 


ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΤΙ ΕΙΝΑΙ - ΔΡΑΣΕΙΣ - ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ - Η ΟΜΑΔΑ
η επιμόρφωση 2023-2024


 


«Κι αν ήσουν εσύ;»
Θεατροπαιδαγωγικές δραστηριότητες
για την ευαισθητοποίηση
στα ανθρώπινα δικαιώματα
και σε θέματα προσφύγων

Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο σε επιμέλεια Νάσιας Χολέβα.

Δείτε εδώ περισσότερα


 

 

ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2021-2022 ...πλήρες κείμενο 

ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2021-2022 ...ανακεφαλαίωση-συμπεράσματα

Το «κι αν ήσουν εσύ;» είναι ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, και τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος.
Υλοποιείται από τον Φεβρουάριο 2015 από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση 
σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες

Περιλαμβάνει:

  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια και εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, φοιτητές, εμψυχωτές ομάδων, στελέχη τοπικών ανθρωπιστικών οργανώσεων και μέλη της τοπικής κοινωνίας,
  • Θεατροπαιδαγωγικά Εργαστήρια για μαθητές, Δίκτυα και Φεστιβάλ Σχολείων,
  • Παραστάσεις για μαθητές, εκπαιδευτικούς και μέλη της τοπικής κοινωνίας,
  • Δράσεις συνεργασίας ντόπιου και προσφυγικού μαθητικού και νεανικού πληθυσμού

Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).

Επιστημονική υποστήριξη - συνεργασία:

  • Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό προγραμμα)
  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ / Τμήμα Θεάτρου
  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής
  • Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
  • Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης

Όλες οι Δράσεις προσφέρονται δωρεάν από ειδικά εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους θεατροπαιδαγωγούς και εμψυχωτές του προγράμματος.

Το «Κι αν ήσουν εσύ;» σε αριθμούς από το 2015 ως και το 2023:
18883 εκπαιδευτικοί, 
41429 μαθητές/μαθήτριες, 
842 σχολεία, 
πάνω από 70 πόλεις,
127 διαδραστικές παραστάσεις,
139 Μαθητικά Φεστιβάλ και Ημέρες Δράσης,
663 σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, 
1821 εργαστήρια σε μαθητές, 
Περισσότεροι από 150 εκπαιδευτές, εμψυχωτές, θεατροπαιδαγωγοί, 
Συνεργασία με περισσότερες από 100 φορείς (Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, πανεπιστημιακά τμήματα, Δήμους, Φεστιβάλ, Μουσεία και άλλες οργανώσεις)

περισσότερα για το πρόγραμμα...


Δείτε εδώ βίντεο από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και άλλα.


 

Έρχονται...

Ημέρα Δράσης 2024, 7ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας

Ημέρα Δράσης 2024, 7ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας

Νάουσα 19/3/2024 Ημέρα Δράσης 2024 7ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 19/3/2024 9:30 πμ - 11:30 πμ Export event


ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ 2024 
7ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας Ημαθίας
19 /3/2024
Τίτλος: 
«Το χαρούμενο λιβάδι της Φυλλιώς, δοσμένο μ’ ένα ποίημα αλλιώς»

Σχολ. Έτος: 2023-2024

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μπιλιούρη Άννα

Tάξη: Γ΄ Δημοτικού  (10 μαθητές)

Παρακολούθησαν : 70 μαθητές του σχολείου, οι εκ/κοί και οι γονείς της τάξης

Στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας  και στο πλαισιο του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" πραγματοποιήθηκε Ημέρα Δράσης στις 19/3/2024 με αφορμή την Πάγκόσμια Ημέρα ενάντια στις φυλετικές διακρίσεις

Θέμα:Σεβασμός και αποδοχή του διαφορετικού.

Ερέθισμα και αφετηρία της εργασίας μας αποτέλεσε το βιβλίο «Το χαρούμενο λιβάδι» της Φυλλιώς Νικολούδη, που απόσπασμά του υπάρχει στο βιβλίο της Γλώσσας της Γ΄ τάξης. Η εργασία μας θα παρουσιαζόταν στο σχολείο με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού και των Φυλετικών Διακρίσεων στις 21 Μαρτίου.

Τα στάδια του projectμας ήταν τα εξής:

  • Διαβάσαμε το βιβλίο «Το χαρούμενο λιβάδι» και συζητήσαμε για το πώς νιώθει κάποιος όταν τον αντιμετωπίζουμε ως «διαφορετικό» και πόσο όμορφο είναι να συνυπάρχουμε όλοι μαζί αρμονικά παρά τις διαφορές μας.
  • Μετατρέψαμε το κείμενο σε ποίημα.
  • Κάθε μαθητής διάλεξε τις στροφές του ποιήματος που του άρεσαν και τις εικονογράφησε.
  • Χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα ToonyTool, οι μαθητές έβαλαν στις ζωγραφιές τους «συννεφάκια» με τα λόγια των στροφών τους.
  • Δημιουργήσαμε ένα Powerpoint με το ποίημά μας και ηχογραφήθηκαν τα παιδιά να το διαβάζουν.
  • Κάναμε Videoτην εργασία μας και της βάλαμε ως μουσικό υπόβαθρο τη μελωδία « Arrivalofthebirds».

Έτσι, στις 14 Μαρτίου 2024 παρουσιάσαμε το videoμας στους γονείς της τάξης και στις 19 Μαρτίου 2024 σε όλους τους συμμαθητές/τριες του σχολείου καθώς και στους εκ/κούς. Ακολούθησε συζήτηση αναφορικά με την αποδοχή του διαφορετικού.

Το θετικό στο όλο εγχείρημα ήταν ότι τα παιδιά συνειδητοποίησαν μέσα από τη συζήτηση και την μεταξύ τους αλληλεπίδραση ότι το διαφορετικό δεν πρέπει να το φοβάμαι, ούτε να το αποφεύγω, ούτε να το υποτιμώ ή να το χλευάζω. Το διαφορετικό είναι και μοναδικό όπως μοναδικός είναι ο καθένας μας και κάνει την καθημερινότητά μας πιο όμορφη και πλούσια σε συναισθήματα και εμπειρίες. 

 

 

 

Print

Number of views (117)/Σχόλια (0)

Σχόλια εκπαιδευτικών και μαθητών

Ημερολόγιο δράσεων "Κι αν ήσουν εσύ;"

«Μάιος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789

Μερικές από τις στιγμές που… «άξιζαν τον κόπο»! (2019)

Σεμινάρια εκπαιδευτικών

Μονόλογοι σε καραντίνα

Δράσεις για μαθητές

Διάλογοι σε καραντίνα

Διαδραστικές παραστάσεις

Μονόλογοι από το Αιγαίο

Μαθητικά φεστιβάλ