Θέατρο και Πρόληψη της Εξάρτησης

 


- Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ) από το 2000 υλοποιεί για σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα φόρουμ
"Διαφυγές...από κάθε εξάρτηση" .... σε συνεργασία με φορείς όπως ΚΕΘΕΑ, Κέντρα Πρόληψης/ΟΚΑΝΑ, ψυχολόγους, Συμβουλευτικούς Σταθμούς Νέων, Δήμους, Συλλόγους Γονέων κ.ά.

- Στις 29 Σεπτεμβριου 2022 το ΠΔΘΕ έγινε δεκτό ως μέλος στο
Πανελλήνιο Δίκτυο Φορέων Πρόληψης της Εξάρτησης (εδω το πλαισιο λειτουργίας)

 (Τακτικός εκπρόσωπος από το ΠΔΘΕ: Κρίθαρη Χριστίνα Αναπληρ. εκπρόσωπος: Νίκος Γκόβας)

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση  - Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας
Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ) και το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας (ΠΠΑ) του ΑΠΘ  συνεργάζονται για την ανάπτυξη δράσεων βασισμένων στο Θέατρο του Καταπιεσμένου (ΘτΚ) και στο Θέατρο Φόρουμ (ΘΦ). Η έναρξη της συνεργασίας  έγινε στην πόλη της Σητείας τον Μάιο του 2022 με την υλοποίηση διήμερης εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς και την παρουσίαση του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ» στην οποία περιλαμβάνονταν και η παράσταση φόρουμ «η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας». Στη συνέχεια, τον Απρίλιο του 2023, οι δύο φορείς προχώρησαν στη δημιουργία τοπικής ομάδας ΘτΚ στη Σητεία και την εκπαίδευσή της στο θεατρικό έργο φόρουμ «Διαφυγές.. από κάθε εξάρτηση». Το έργο παρουσιάστηκε σε τάξη του Γενικού Λυκείου Σητείας και στο «Θέατρο της Σητείας», στο πλαίσιο των δράσεων πρόληψης των εξαρτήσεων και άλλων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που αναπτύσσει το ΠΠΑ Σητείας. Από τον Ιανουάριο του 2024, το ΠΔΘΕ συνεργάζεται με τα ΠΠΑ Θεσσαλονίκης και Λάρισας με στόχο την εκπαίδευση μελών των προγραμμάτων –ανθρώπων που βρίσκονται σε διαδικασία απεξάρτησης- στο Θέατρο του Καταπιεσμένου. Στόχοι των εκπαιδευτικών εργαστηρίων είναι η επαφή και εξοικείωση των μελών στη φιλοσοφία και τις πρακτικές εφαρμογές του ΘτΚ και Θεάτρου Φόρουμ καθώς και η εκπαίδευσή τους στη δημιουργία μιας θεατρικής παράστασης φόρουμ. Σύμφωνα με τη φιλοσοφία του ΠΠΑ, στην ψυχοκοινωνική υποστήριξη των ανθρώπων με προβλήματα εξάρτησης σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν δράσεις που αφορούν στην κινητοποίησή τους σε πολιτιστικά και κοινωνικά ζητήματα. Καθώς η απεξάρτηση δεν αποτελεί απλά μια διαδικασία αποχής από τις ουσίες, αλλά μια διαδικασία επαναδιαπαιδαγώγησης, δράσεις που στοχεύουν στην επαφή των ανθρώπων με δίκτυα/ ομάδες που προάγουν τον κοινωνικό προβληματισμό και την επανασύνδεσή τους με το κοινωνικό και φυσικό περιβάλλον, κατέχουν σημαντική θέση στην απεξαρτητική διαδικασία. Παράλληλα το ΠΔΘΕ μέσα από τις παραστάσεις- προγράμματα Θέατρου Φόρουμ που υλοποιεί δίνει την ευκαιρία στο κοινό να πάρει μέρος στη δράση προτείνοντας λύσεις και δοκιμάζοντας ιδέες στη πράξη αντί στα λόγια. Πρόκειται για μια μορφή «αλληλεπιδραστικού» θεάτρου το οποίο χρησιμοποιεί τεχνικές που έχουν την αναφορά τους στο έργο του Augusto Boal. Οι τεχνικές αυτές δεν αποσκοπούν στο να οδηγήσουν το κοινό να πάρει τελεσίδικη θέση σε αμφιλεγόμενα θέματα όσο στο να αναδείξουν τις πολλές πλευρές με τις οποίες αυτά μπορεί να προσεγγιστούν.
Και οι δύο φορείς είναι μέλη του 
Πανελλήνιου Δίκτυου Φορέων Πρόληψης της Εξάρτησης

 

"Θεατρο Φόρουμ και Θεατροπαιδαγωγικά Προγράμματα: η περίπτωση του προγράμματος "Διαφυγές""

"Θεατρο Φόρουμ και Θεατροπαιδαγωγικά Προγράμματα: η περίπτωση του προγράμματος "Διαφυγές""

Άγιος Ιωάννης Πηλίου, 25-26/8/2015, Συμπληρωματικό εργαστήριο Πήλιο 2015, Νίκος Γκόβας

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 25/8/2015 5:30 μμ - 26/8/2015 8:30 μμ Export event


 


14η Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση-Σεμινάριο 2015
24-30 Αυγούστου 2015, στον Αγ. Γιάννη Πηλίου
«Επινοώντας θεατρικές περιπλανήσεις στο Πηλειορίτικο τοπίο»
για εκπαιδευτικούς, καλλιτέχνες, εμψυχωτές


"Θεατρο Φόρουμ και Θεατροπαιδαγωγικά Προγράμματα: η περίπτωση του προγράμματος "Διαφυγές""
Νίκος Γκόβας σε συνεργασία με την Ομάδα Παπαλάνγκι 
Τριτη 25/8/15 & Τετάρτη 26/8/2015, 5.30μμ-8.30μμ

Συμπληρωματικό Εργαστήριο 
Στο πλαίσιο της Καλοκαιρινής Θεατρικής Κατασκήνωσης του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση "Πήλιο 2015"

Την Τρίτη 25/8/15 θα γίνει πρόβα του προγράμματος "Διαφυγές" με την Ομάδα ΠΑΠΑΛΑΓΚΙ (ανοιχτή). Την Τετάρτη 26/8/15 θα γίνει ανοιχτή παρουσίαση του "Διαφυγές" και θα ακολουθήσει συζήτηση για τις τεχνικές Θεάτρου του Καταπιεσμένου στην εκπαίδευση.

Ο Νίκος Γκόβας σπούδασε μαθηματικά, θέατρο και παιδαγωγικά στην Ελλάδα, στην Αγγλία και στην Αυστραλία και έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός, μουσικός, σκηνοθέτης και εμψυχωτής νεανικών θεατρικών εργαστηρίων με Δημοτικά Θέατρα, ΔΗΠΕΘΕ, Πανεπιστήμια και ανεξάρτητες ομάδες. Το 1994 ιδρύει στο Λονδίνο το Theatre Lab Company (Hellenic Foundation Award 1997) και σκηνοθετεί τις παραστάσεις του μέχρι το 1998 (European Festival of Theatre in Camden London, Διεθνές Φεστιβάλ «Θεατρική Άνοιξη» στη Θεσσαλονίκη, κά). Εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 1982-2014. Υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων στη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατ. Αττικής από το 1998 μέχρι και το 2014, αναπτύσσει τοπικά πολιτιστικά δίκτυα με έμφαση το θέατρο, τα οπτικοακουστικά (φωτογραφία-κινηματογράφος), τη λογοτεχνία, τα ανθρώπινα δικαιώματα κ.α. Έχει συνεργαστεί σε επιμορφωτικά και πιλοτικά προγράμματα για το θέατρο στην εκπαίδευση με ΠΕΚ, το Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΚΕΔΑ, ΤΕΑΠΗ κά), Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (Θεατρικών Σπουδών), το Central School of Speech and Drama (UK), το Winchester University (UK), το πρόγραμμα Μελίνα, Δημοτικά Θέατρα, επαγγελματικές Ενώσεις κ.ά.. Είναι ιδρυτής και εκδότης του περιοδικού «Εκπαίδευση & Θέατρο» και έχει γράψει, συγγράψει ή επιμεληθεί πολλά βιβλία και άρθρα για το θέατρο και την εκπαίδευση. Είναι μέλος της Διεθνούς Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού Research in Drama Education (RiDE) και ιδρυτής και πρόεδρος (1998-2008) της επιστημονικής ένωσης «Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση». Έχει τιμηθεί με το διεθνές βραβείο «Grozdanin Kikot» (2002) για την συμβολή του στην ανάπτυξη του θεάτρου/δράματος στην εκπαίδευση και διετέλεσε μέλος της Επιτροπής Πιλοτικών Προγραμμάτων του Διεθνούς Οργανισμού για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA-International Drama/Theatre & Education Association).

Print

Number of views (3611)/Σχόλια (0)