Εργαστήρια Συνεδρίου 2025

Τα ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

ΕΓΓΡΑΦΗ: Tα εργαστηρια είναι διάρκειας 2,5 ωρών. Οι θέσεις στα Εργαστήρια είναι περιορισμένες. Η εγγραφή σε αυτά θα γίνει μετά την γενική εγγραφή στο Συνέδριο και θα τηρηθεί σειρα προτεραιότητας.
Συγκεκριμένα: Όταν αναρτηθούν τα εργαστήρια στην ιστοσελίδα του Συνεδρίου, και εφόσον έχετε ολοκληρώσει την διαδικασία  εγγραφής, θα σταλεί στο email σας προσωπικό μήνυμα, κατά προτεραιότητα ανάλογα με την ημερομηνία εγγραφής, που θα σας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξετε ποιο εργαστήριο θα θέλετε να παρακολουθήσετε.
Σημείωση: πριν δηλώσετε, ελέξτε τη γλώσσα εργαστηρίου.

Σημ. Ο αστερίσκος ακολουθούμενος από το θηλυκό γένος χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει όλα τα φύλα.


 

 

 

«POWER!» Εξερευνώντας και μπλοκάροντας τους ρατσισμούς μέσα μας και γύρω μας

Αθήνα, 21/03/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μόσχος, Όλγα Ορφανίδου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 21/3/2025 4:30 μμ - 7:00 μμ Export event


«POWER!» Εξερευνώντας και μπλοκάροντας τους ρατσισμούς μέσα μας και γύρω μας

 

Γιώργος Μόσχος, Διευθυντής του Προγράμματος Νεανικής Συμμετοχής YES, ΠΨΥΠΕ

Όλγα Ορφανίδου, δασκάλα σε δημοτικό σχολείο

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Στο Διεθνές Συνέδριο "Θέατρο & Συμπεριληπτική Εκπαίδευση"

Αθήνα 21, 22, 23 Μαρτίου 2025

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

 

Γλώσσα: Ελληνικά

Θέσεις περιορισμένες
 

Σύντομη περιγραφή εργαστηρίου

Το εργαστήριο εντάσσεται στις θεματικές της συμπεριληπτικής και αντιρατσιστικής εκπαίδευσης στο ευρύτερο πλαίσιο της αποδοχής της διαφορετικότητας. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και σε εμψυχωτές εφηβικών θεατρικών ομάδων. Στόχος του είναι να καλλιεργήσει την επίγνωση και να αναπτύξει τον διάλογο σχετικά με καταστάσεις και περιστατικά από την καθημερινότητα του σχολείου, τα οποία δημιουργούν διλήμματα που αντιμετωπίζουν συχνά οι εκπαιδευτικοί. Μέσω αυτών επιδιώκει να προβληματίσει και να ωθήσει στη διατύπωση προτάσεων, για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να αντιμετωπίζονται φανερές και κρυμμένες προκαταλήψεις και διάφορες μορφές ρατσισμού.

 

Ύστερα από ένα αρχικό ζέσταμα, πρώτη εισαγωγή στο θέμα και γνωριμία των συμμετεχόντων, μέσα από μια σειρά ασκήσεων, παρουσιάζεται ένα μικρό σενάριο, που μπορεί να αξιοποιηθεί και σε σχολικές μονάδες, για να αναδείξει υπάρχουσες μη συμπεριληπτικές και ρατσιστικές αντιλήψεις και πρακτικές. Χρησιμοποιούνται ρόλοι, τεχνικές δραματοποίησης και θεάτρου φόρουμ για να προσεγγιστούν οι διάφορες διαστάσεις του ζητήματος αλλά και για να μπει ο ρόλος των εκπαιδευτικών σε ειδική επεξεργασία και αναστοχασμό. Παρουσιάζεται μία φανταστική ιστορία με πρόσωπα-ρόλους, στην εξέλιξη της οποίας εκπαιδευτικός επιχειρεί να διαχειριστεί συγκρούσεις και ρατσιστικές συμπεριφορές στην τάξη προτείνοντας μια ομαδική και συμμετοχική δράση στα παιδιά. Ωστόσο, αφενός δυσκολεύεται στην επικοινωνία μαζί τους, αφετέρου αμφισβητείται από συναδέλφους και τη διοίκηση του σχολείου. Ένα αιφνίδιο γεγονός περιπλέκει ακόμα περισσότερο την κατάσταση και αναδεικνύει ζητήματα ισχύος, κοινών προσεγγίσεων και κουλτούρας σε μια σχολική κοινότητα. Τα ζητήματα αυτά τίθενται στην ομάδα των συμμετεχόντων προς προβληματισμό και επεξεργασία.

 

Το εργαστήριo βασίζεται στην εμπειρία θεματικά συναφών εργαστηρίων, για εκπαιδευτικούς και μαθητές/μαθήτριες, τα οποία έχουν υλοποιηθεί τα τελευταία χρόνια από τους δύο εμψυχωτές. Σε αυτήν προστίθενται συνεχώς νέες διαστάσεις στην προσέγγιση των παραπάνω ζητημάτων, που προκύπτουν κυρίως από την αλληλεπίδραση εντός των εργαστηρίων και διευρύνουν την οπτική των συμμετεχόντων. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου επιδιώκεται να αναδειχθούν και να τύχουν επεξεργασίας πρακτικές, μέθοδοι και εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην τάξη ή σε ομάδες εφήβων για να αυξηθεί η συνειδητότητα σχετικά με την ακούσια ή εκούσια αναπαραγωγή στερεοτύπων και στάσεων, που συνεπάγονται αποκλεισμούς προσώπων με ειδικά χαρακτηριστικά φυλής, καταγωγής, σεξουαλικού προσανατολισμού, κοινωνικοοικονομικής κατάστασης, αναπηρίας, εμφάνισης, κ.α.

 

Το στοιχείο καινοτομίας του εργαστηρίου έγκειται κυρίως στην από κοινού αναζήτηση των συμμετεχόντων στοιχείων ευθυνών και αυτοκριτικής των εκπαιδευτικών, που μπορεί να διαφεύγουν της συνήθους οπτικής τους μέσα στην καθημερινή πραγματικότητα του σχολείου και να παρεμποδίζεται ο εντοπισμός τους, λόγω των πιεστικών συνθηκών μέσα στις οποίες καλούνται να υλοποιήσουν την αποστολή τους.

 

Σημείωση: Το εργαστήριo θα διεξαχθεί στα ελληνικά.
Οι συμμετέχουσες / συμμετέχοντες καλούνται να φορούν άνετα ρούχα και να έχουν διαθεσιμότητα να μπουν σε ρόλους και να συζητήσουν εμπειρίες τους με διάθεση αναστοχασμού.
Το εργαστήριο περιλαμβάνει ασκήσεις με πιθανή σωματική επαφή.

 

 

Ο Γιώργος Μόσχος σπούδασε νομικά στην Αθήνα και εγκληματολογία στο Λονδίνο. Επιμορφώθηκε σε θέματα αυτογνωσίας και σχετίζεσθαι, εκπαίδευσης ενηλίκων, διοργάνωσης κέντρων νεότητας και θεατροπαιδαγωγικής. Εργάστηκε για την υποστήριξη και εμψύχωση παιδιών και εφήβων, την προάσπιση των νεανικών δικαιωμάτων και την επιμόρφωση επαγγελματιών και εθελοντών στα πεδία εξειδίκευσης του. Το 2003 διορίστηκε ως ο πρώτος Συνήγορος του Παιδιού (Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού) και υπηρέτησε σε αυτή τη θέση μέχρι το 2018. Εμψυχώνει θεατρικά εργαστήρια για παιδιά από το 1985 μέχρι σήμερα διαρκώς. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Πρωτοβουλίας για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12). Από το 2022 διευθύνει το Πρόγραμμα Νεανικής Συμμετοχής YES της Πρωτοβουλίας για την Ψυχική Υγεία Παιδιών και Εφήβων.

 

Η Όλγα Ορφανίδου σπούδασε Πολιτική Επιστήμη, Παιδαγωγικά, Κοινωνική Ανθρωπολογία και Θέατρο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο Φύλο και τις Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Παρακολούθησε και συμμετείχε σε πολλά βιωματικά σεμινάρια, εργαστήρια, συνέδρια, και ομάδες εργασίας. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Πρωτοβουλίας για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12). Ως εκπαιδευτικός εργάστηκε σε Δημοτικά, Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ, σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, ως Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων και στη θεραπευτική κοινότητα του ΚΕΘΕΑ Έξοδος. Σχεδίασε και πραγματοποίησε πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα, συντόνισε ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius και συμμετέχει σε προγράμματα Erasmus+. Τα εκπαιδευτικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην πρωτογενή πρόληψη των εξαρτήσεων και της βίας, τον ενταξιακό ρόλο του σχολείου και την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού, μέσω της αξιοποίησης των παραστατικών τεχνών στο σχολείο.

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ σε Τίτλους

"Who Was My Granny"
Sunčica Milosavljević, theatre director, drama pedagogue, Serbia
Nataša Milojević, drama and dance pedagogue, Serbia
Mladen Brekić, Youth Drama Club POKUS, Serbia
Sara Prodanović, Youth Drama Club POKUS, Serbia
Γλώσσα: Αγγλικά

"Koffa - the bassinet"
Chabchoub Taoufik
, Artist, Theater Animator, Tunisia
Γλώσσα: Αγγλικά/Γαλλικά

«Το θεατρικό εκπαιδευτικό μοντέλο μέσα από την νευρολογική προσέγγιση της υποκριτικής»
Αννίτα Καπουσίζη, Εκπαιδεύτρια συμπεριληπτικών παραστατικών τεχνών, Καλλιτεχνική υπεύθυνη θεατρικής ομάδας ARTimeleia
Γλώσσα: Ελληνικά

«Της Γης ο Αφαλός – Ένα Πρόγραμμα για την Συμπερίληψη»
Μαρία Φραγκή,
Μέλος ΕΕΠ στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πατρών
Γλώσσα: Ελληνικά

"POWER!- Εξερευνώντας και μπλοκάροντας τους ρατσισμούς μέσα μας και γύρω μας"
Γιώργος Μόσχος,
Διευθυντής του Προγράμματος Νεανικής Συμμετοχής YES, ΠΨΥΠΕ
Όλγα Ορφανίδου, δασκάλα σε δημοτικό σχολείο
Γλώσσα: Ελληνικά

"Lotus Project yoga meets poetry"
Bruno Freyssinet
artistic director of Transplanisphere France
Foteini Dimitriou Yoga Family Violet Alignment school, Greece
Γλώσσα: Αγγλικά/Ελληνικά/Γαλλικά

«Το Παιχνίδι της Σχεδίας ή αλλιώς Παρά λίγη καρδιά θα' ταν ο κόσμος άλλος»
Γεωργία Αντωνίου, εκπαιδευτικός, 5ο Γυμνάσιο Κέρκυρας 
Αγγελική Κλάδη, εκπαιδευτικός, 5ο Γυμνάσιο Κέρκυρας 
Γλώσσα: Ελληνικά

«Χίλιες γλώσσες του χορού: Ο χορός ως εργαλείο συμπερίληψης»
Μαρία Παπαδοπούλου
, εκπαιδευτικός κίνησης, InDancEdu
Γλώσσα: Ελληνικά

"Journey to the Water"
Tríona Stokes,
Drama Lecturer, Maynooth University, Ireland
Γλώσσα: Αγγλικά

«Μπορώ, μπορείς, μπορούμε... για την υποστήριξη της διαφορετικότητας μέσα από την ενίσχυση της γενικής αυτοπεποίθησης των εφήβων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση»
Αικατερίνη Ασημίδου, εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής, μουσικός 
Αντώνιος Λενακάκης, Καθηγητής Θεατρικής Τέχνης και Αγωγής, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Παιδαγωγική Σχολή, ΑΠΘ 
Άγγελος Σουλιώτης, εκπαιδευτικός, καθηγητής μουσικής
Γλώσσα: Ελληνικά 

"Oficina Manta plus democracy and modern slavery"
Hugo Miguel Coelho
, ExQuorum, Portugal
Γλώσσα: Αγγλικά

"Biography Based Language Teaching Through Creative Drama"
Ferah Burgul Adıgüzel Assoc. Prof. Gazi University Gazi Faculty of Education, Turkey
Γλώσσα: Αγγλικά

"Αποσταθεροποιούμε τα καθιερωμένα αποδομώντας τις ρίζες του φασισμού"
Κατερίνα Αλεξιάδη, Βασίλης Κλησιάρης

Γλώσσα: Ελληνικά

«Θέατρο της επινόησης - νέα νοήματα και νέα αφηγήματα»
Σοφία Βγενοπούλου παιδοψυχίατρος, σκηνοθέτρια, θεατροπαιδαγωγός-εμψυχώτρια ομάδων
Γλώσσα: Ελληνικά

"The Red Lantern Festival, or How the Emperor’s Maidservant changed his Mind and Saved the People"
John O’ Toole, Professor University of Melbourn, Australia
Γλώσσα: Αγγλικά


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΑΒΒΑΤΟΥ σε Τίτλους

«Κώδικες Υπό Σκιάν»
Αγλαΐα Νάκα
  Θεατρολόγος
Χρήστος Ραχιώτης Ηθοποιός, Εμψυχωτής, Εκπαιδευτικός
Γλώσσα: Ελληνικά

"Elements of applied theater and technique by Ivana Chubbuk 12 Tools in drama pedagogy on examples of scenes from plays by A.P. Chekhov"
Arma Tanovic Brankovic Professor on Academy of Performing Arts, Bosnia and Herzegovina
Γλώσσα: Αγγλικά

"I am Malala - a process drama approach to address gender-based violence in classrooms"
Adam Cziboly,
associate professor Western Norway University of Applied Sciences, Norway
Γλώσσα: Αγγλικά

"One Well, One World: Activating Water Justice in the Global Textile Industry"
Philip Valle 
Lecturer - Department of Theatre and Dance, California Polytechnic State University, USA
Phyllis Wong Lecturer - Department of Theatre and Dance, California Polytechnic State University, USA
Amani Arellano Student and Research Assistant - California Polytechnic State University, USA
Jenna Brock Student, Research and Teaching Assistant - California Polytechnic State University, USA
Sara Sjoblom Student and Research Assistant - California Polytechnic State University USA
Γλώσσα: Αγγλικά

«Το θέατρο ως πρακτική επίγνωσης: 1955 - 2024, μια διαδρομή με λεωφορείο»
Μαρία Όλγα Αθηναίου
, Πρακτικός του θεάτρου, Processworker
Γλώσσα: Αγγλικά/Ελληνικά

«Καθημερινές ιστορίες μέσα από το ίχνος, την κίνηση και τον ήχο» - Μια συμπεριληπτική προσέγγιση εμπνευσμένη από την παιδαγωγική του τόπου, την κινησιολογία και το έργο της Trisha Brown
Βαγγέλης Κολότσιος
, εκπαιδευτικός
Ελίνα Βαφειάδη, εκπαιδευτικός
Γλώσσα: Ελληνικά

"Embodied Storytelling: Exploring Kathabhinaya for Empowering Vulnerable Social Groups"
Janardan Ghosh,
story performer, creative director, education officer, India
Γλώσσα: Αγγλικά

"Play Jam"
Eleni Papaioannou, Movement Educator, Choreographer, Performer, Greece
Γλώσσα: Αγγλικά

"Oratio Mix, intercultural dialog at school"
Noémie Besace
, artist, pedagogue, France
Bruno Freyssinet, artistic director Transplanisphère, France
Γλώσσα: Αγγλικά/Γαλλικά

"The things couldn't fit in my suitcase"
Ömer Adıgüzel, Prof. University Faculty of Educational Sciences, Turkey
Zeki Özen, Assoc. Prof.  Ankara University Faculty of Educational Sciences, Turkey
Γλώσσα: Αγγλικά / Τουρκικά / Γερμανικά (με μετάφραση στα ελληνικά)

«Εγώ κι άλλος…»
Γιώργος Μπεκιάρης,
 εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός
Γλώσσα: Ελληνικά

Truth or Lie’ - simple responses to a complex world
Lutz Pickardt
, director, theatre pedagogue, BuT, Germany
Γλώσσα: Αγγλικά

«Το όνομά μου είναι…δικό μου!»
Αντιγόνη Τσαρμποπούλου εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός
Γλώσσα: Ελληνικά

«Θέατρο με όχημα το τραγούδι»
Άρης Μπινιάρης, 
σκηνοθέτης, ηθοποιός
Γλώσσα: Ελληνικά

«Η αποδοχή του εαυτού/ της εαυτής  μέσα από την επιβεβαίωση των άλλων»
Λάμπρος Αραπάκος, κοινωνικός λειτουργός
Γιούλη Δούβου, θεατρολόγος, θεατροπαιδαγωγός
Γλώσσα: Ελληνικά


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ σε Τίτλους

«Εγώ, Εσύ, Μαζί!»
Ειρήνη Ζώη,
εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός,
Φωτεινή Παπαχαραλάμπους, ψυχολόγος, ψυχοθεραπεύτρια
Μελίνα Χατζηγεωργίου, εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός
Γλώσσα: Ελληνικά

"Theatre of the Oppressed in Education"
Alessandro Tolomelli
Professor of General and SocialPedagogy at the Department of Education Alma Mater Studiorum, University of Bologna, Italy
Γλώσσα: Αγγλικά

"Changing Horizons - How do you relate to your new environment?"
Tom Willems,
Academy for Theatre and Dance, Amsterdam, Netherlands
Γλώσσα: Αγγλικά / Γαλλικά

«Μιλώντας για τις ιδέες του μίσους στην τάξη»
Κωστής Παπαϊωάννου,
διευθυντής «ΣΗΜΕΙΟ για την μελέτη και αντιμετώπιση της ακροδεξιάς»
Ασπασία Καλησώρα, εκπαιδευτικός, μέλος «ΣΗΜΕΙΟ για την μελέτη και αντιμετώπιση της ακροδεξιάς»
Γλώσσα: Ελληνικά 

«‘Πού είναι η μαμά;’ Το θέατρο/δράμα στην εκπαίδευση για την ισότητα των φύλων»
Μάρθα Κατσαρίδου 
Επίκουρη Καθηγήτρια Θεάτρου στην Εκπαίδευση,  Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Koldo Vío, Θεατροπαιδαγωγός, Σκηνοθέτης, Ελλάδα/Ισπανία
Γλώσσα: Αγγλικά/Ελληνικά
 
"Devising as a Process of Inclusion and Developing Group Harmony" 
Sanja Krsmanović Tasić, 
choreographer, dance-theatre practitioner, Serbia 
Γλώσσα: Αγγλικά


 

Επιτροπές - Συνεργαζόμενοι φορείς

Εγγραφές - Επικοινωνία

Πρόγραμμα

Ανακοινώσεις

Ομάδες εργασίας/Θεματικά τραπέζια

Κεντρικές ομιλίες

Δρώμενα