Ομάδες Εργασίας/Θεματικά Τραπέζια

Πρόκειται για θεματικές ενότητες στις οποίες καλεσμέν*ες ομιλητ*ριες διαπραγματεύονται συγκεκριμένα θέματα.

Οι Oμάδες Eργασίας/Θεματικά Τραπέζια θα λειτουργήσουν με Συντονίστ*ρια, καλεσμένες  Ομιλήτ*ριες και κριτικούς
Σχολιάσ*ριες
Η συζήτηση σε Ομάδες Εργασίας στοχεύει να δώσει την ευκαιρία και στ*ις σύνεδρους (ακαδημαϊκούς, καλλιτέχν*ιδες,
εκπαιδευτικούς και σχεδιαστ*ριες εκπαιδευτικής ή πολιτιστικής πολιτικής) να σχολιάσουν και να συνεισφέρουν με απόψεις-προτάσεις από το χώρο της θεωρίας, της έρευνας και των τεχνών, έτσι ώστε να υπάρχει ουσιαστικός διάλογος και ανταλλαγή απόψεων και «καλής πρακτικής».

Οι Ομάδες Εργασίας/Θεματικά Τραπέζια γίνονται "παραλληλα" (σε ίδια χρονική ζώνη) σε διάφορες αίθουσες.
ΘΕΣΕΙΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΕΣ Όσ*ες έχουν ήδη ολοκληρώσει την εγγραφή τους στο Συνέδριο μπορούν (αν θέλουν) να δηλώσουν συμμετοχή και σε κάποια Ομάδα Εργασίας. 

Σημ. Ο αστερίσκος ακολουθούμενος από το θηλυκό γένος χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει κάθε έμφυλη ταυτότητα.


 

 

 

Θέατρο-Παραστατικές τέχνες και εκπαίδευση στις φυλακές: όρια, προκλήσεις, προοπτικές

Θέατρο-Παραστατικές τέχνες και εκπαίδευση στις φυλακές: όρια, προκλήσεις, προοπτικές

Αθήνα, 23/03/2025, Ομάδα Εργασίας συνεδρίου, συντονίζει ο Γιώργος Μόσχος

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 23/3/2025 9:30 πμ - 11:30 πμ Export event


Θέατρο-Παραστατικές τέχνες και εκπαίδευση στις φυλακές: όρια, προκλήσεις, προοπτικές

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ / ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙ

Διεθνές Συνέδριο “Θέατρο και Συμπεριληπτική εκπαίδευση”, Αθήνα 23 Μαρτίου 2025

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ)

Γλώσσα: ελληνικά

Συντονίζει:

Γιώργος Μόσχος, νομικός, πρώην Συνήγορος του Παιδιού

Καλεσμένες/καλεσμένοι:

Άλκηστις Κοντογιάννη, Ομότιμη Καθηγήτρια Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Θεοδώρα - Ντορέττα Αστέρη, Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης 1ης σχολικής ενότητας ΔΔΕ & ΔΠΕ Πειραιά

Ιωάννα Μήτσικα, χορογράφος,  συνεργάτιδα Εργαστηρίου Προσωπικής Ανάπτυξης Κρατουμένων

Στάθης Γράψας, σκηνοθέτης, εμψυχωτής Εργαστηρίου Προσωπικής Ανάπτυξης Κρατουμένων.

Πέπη Ορφανάκη, Διευθύντρια ΔΣΑΕΚ Φυλακών Κορυδαλλού (Δημόσια Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης)

Ζωή Μαστροθανάση, Υποδιευθύντρια Δημοτικού Σχολείου Γυναικείας Φυλακής Ελαιώνα Θηβών

Κριτικός σχολιασμός: Δώρα Κατσαμώρη, Ερευνήτρια, ΕΚΕΦΕ 'Δημόκριτος', εκπαιδευτικός.

 

Ερωτήματα που απασχολήσουν την Ομάδα Εργασίας:

  • Τι προϋποθέσεις χρειάζονται να υπάρχουν και ποια δεοντολογία χρειάζεται να ακολουθείται από πρόσωπα που επισκέπτονται τη φυλακή για να οργανώσουν ή συμμετέχουν σε συναφείς δράσεις (επαγγελματίες ή εθελοντές / σπουδαστές);

  • Τι ειδικές προσαρμογές χρειάζονται στις δράσεις, με βάση τα χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων (π.χ. ανήλικοι, τοξικοεξαρτημένοι, γυναίκες, κ.α.)

  • Τι εκπαιδευτικά υλικά και βοηθήματα υπάρχουν και μπορούν να αξιοποιούνται;

  • Τι δυσκολίες και προκλήσεις αντιμετωπίζονται από τα πρόσωπα που υλοποιούν παρόμοιες δράσεις;

  • Τι χρειάζεται να προβλεφθεί από μεριάς των αρμοδίων υπουργείων για τη διευκόλυνση και υποστήριξη των δράσεων αυτών;

  • Τι είδους συνεργασίες μπορούν να υπάρχουν με πανεπιστήμια και κοινωφελείς φορείς;

  • Με ποιους τρόπους μπορούν να ενισχυθούν οι προοπτικές παρουσίας και αξιοποίησης των παραστατικών τεχνών στις φυλακές;


ΣΥΝΟΨΗ Γιώργος Μόσχος. Δώρα Κατσαμώρη

Η Ομάδα Εργασίας "Θέατρο-Παραστατικές Τέχνες και εκπαίδευση στις φυλακές: όρια, προκλήσεις, προοπτικές" υλοποιήθηκε στην Αθήνα στις 23/3/2025 στο πλαίσιο του Διεθνούς Συνεδρίου  «Θέατρο & Συμπεριληπτική Εκπαίδευση». Την Ομάδα συντόνισε ο Γιώργος Μόσχος, και συνέβαλαν με πολύτιμες σύντομες εισηγήσεις τους και στη συνέχεια τροφοδοτώντας τη συζήτηση σε μικρότερες ομάδες, η Ντορέττα Αστέρη, εκπροσωπώντας και την Άλκηστη Κοντογιάννη που εκτάκτως απουσίασε, ο Στάθης Γράψας, η Ιωάννα Μήτσικα, η Πέπη Ορφανάκη και η Ζωή Μαστροθανάση, ενώ η Δώρα Κατσαμώρη συνεισέφερε με τον κριτικό της σχολιασμό. Στη συνεδρία πήραν μέρος 30 άτομα, στα οποία περιλαμβάνονταν και πρόσωπα με μεγάλη εμπειρία και προσφορά στο πεδίο, όπως ο Τάκης Τζαμαργιάς, ο Νίκος Αρμένης και η Δέσποινα Καρακατσάνη.
 

Συζητήσαμε με βάση την κοινή μας θέση και διαπίστωση ότι η Δραματική Τέχνη, μέσα από τους διαφορετικούς τρόπους μπορεί να βοηθά τον/την κρατούμενο/η να μειώσει το άγχος του/της, να καλλιεργήσει αξίες όπως η ομαδική εργασία, η πειθαρχία, η αλληλεγγύη, να ενισχύσει την  αυτοπεποίθηση, την πρωτοβουλία, τον αναστοχασμό, την ανθεκτικότητα και τον επαναπροσδιορισμό της ζωής των έγκλειστων ατόμων μέσα από νοητικές, συναισθηματικές και ψυχοκινητικές διεργασίες.

Με βάση τα ερωτήματα που τέθηκαν προς συζήτηση, ακούστηκαν μεταξύ άλλων τα παρακάτω, τα οποία είναι καλό να τα λαμβάνει υπόψη κάθε παρέμβαση που αξιοποιεί το θέατρο και τις παραστατικές τέχνες σε χώρους κράτησης:

Μπαίνοντας στη φυλακή για να οργανώσεις συναφείς δράσεις χρειάζεται:
-    Να μην ξεκινάς με έπαρση, αλλά με επιθυμία να μάθεις και να συνδιαμορφώσεις το περιεχόμενο δράσεων της ομάδας σου
-    Να βρίσκεσαι εκεί για Αυτές και Αυτούς που είναι έγκλειστες/οι
-    Να βλέπεις μπροστά σου Ανθρώπους και όχι «εγκληματίες», να μη θέτεις στον εαυτό σου ερωτήματα για το ποινικό παρελθόν τους, καθώς για εσένα είναι απλά μαθητές/ριες
-    Να ενημερώνεσαι για τις ειδικές συνθήκες στη φυλακή που επισκέπτεσαι και να προετοιμάζεσαι κατάλληλα για αυτές
-    Να γνωρίζεις και να υπολογίζεις προσεκτικά τα ειδικά χαρακτηριστικά του πληθυσμού με τον οποίο δουλεύεις (φύλο, ηλικία, φυλή, καταγωγή, κ.α.) αποφεύγοντας κάθε είδους  στερεότυπα και προκαταλήψεις
-    Να ετοιμάζεις δράσεις που είναι εύκολα προσαρμόσιμες στα δεδομένα της κάθε ομάδας και τις συνθήκες κάθε συνάντησης, λαμβάνοντας υπόψη τα ηλικιακά και άλλα χαρακτηριστικά τους, καθώς και τις προσωπικές τους εμπειρίες και τα βιώματα τα οποία έχουν ανάγκη να μοιραστούν
-    Να βρίσκεις κατάλληλο χώρο για την υλοποίηση της δράσης / του εργαστηρίου σου ή να τον διαμορφώνεις με τέτοιο τρόπο που να ενθαρρύνει τη συνεργατικότητα και τη συμμετοχή   
-    Να έχεις καθαρούς στόχους και να τους συζητάς με την ομάδα σου, συγκλίνοντας σε κοινές επιδιώξεις και συμφωνίες για τον τρόπο με τον οποίο θα δουλεύει η ομάδα
-    Να επιμένεις στο ξεκαθάρισμα των πλαισίων και των ορίων της ομάδας σου, παράγοντες που είναι απαραίτητοι στα άτομα που συμμετέχουν
-    Να έχεις ευελιξία και σεβασμό στις επιλογές της κάθε ομάδας καθώς και να παρέχεις την ελευθερία για ισότιμη συμμετοχή όλων των μελών της ομάδας στην εν λόγω διαδικασία
-    Να δίνεις επαρκή χρόνο και χώρο για το κάθε μέλος της ομάδας, αντιμετωπίζοντας με σοβαρότητα τα αιτήματα και τις ανάγκες τους, με απώτερο στόχο την ενδυνάμωση τους
-    Να κτίζεις διαρκώς την ομαδικότητα και τη συνεργασία των μελών της ομάδας, υπολογίζοντας προσεκτικά τις δυναμικές της και ενθαρρύνοντας την επικοινωνία 
-    Να έχεις ετοιμότητα για αλλαγές στη σύνθεση της ομάδας, για έκτακτα γεγονότα που διαρκώς μπορεί να συμβαίνουν στη φυλακή και εμπόδια που μπορεί να παρουσιάζονται και να μη ματαιώνεσαι από ακυρώσεις, απουσίες ή αιφνίδιες αλλαγές
-    Να επιδιώκεις τη συμφιλίωση με τον εαυτό και με τον διπλανό / τη διπλανή 
-    Να στοχεύεις στην αυτογνωσία, την ενδυνάμωση και την ενσυναίσθηση όλων
-    Να επιδιώκεις συστηματικά τη μεταμόρφωση και τον αυτοπροσδιορισμό κάθε συμμετέχοντα/ουσας αλλά και όλης της ομάδας μέσα από την διαρκή αναζήτηση της ταυτότητας τους
-    Να λειτουργείς ως πρότυπο, με συνέπεια και συνέχεια, με δέσμευση απέναντι στην ομάδα σου, να αυτοαξιολογείσαι συνεχώς και να ρωτάς τη γνώμη των άλλων για αυτό
-    Να επιδιώκεις την δική σου διαρκή επιμόρφωση και αναστοχασμό αλλά και τον διάλογο με άλλα πρόσωπα και φορείς που δραστηριοποιούνται σε συναφή πεδία στο χώρο των φυλακών 

Στη συνάντηση επίσης μεταξύ άλλων αναφέρθηκε η ανάγκη για:
-    Εκπαίδευση για όλους και όλες, καθώς αυτή τη στιγμή ένα πολύ μικρό μόνο ποσοστό κρατουμένων (ενδεικτικά 10%) απολαμβάνουν την πρόσβαση στο σχολείο ή/και σε κάποιου είδους  εκπαιδευτικό πρόγραμμα 
-    Προγράμματα συνεχούς επιμόρφωσης και επιστημονικής στήριξης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε αντίστοιχες δομές, καθώς και των σωφρονιστικών υπαλλήλων
-    Διερεύνηση δυνατοτήτων συνεργασίας και αλληλεπίδρασης των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας και των λοιπών επαγγελματιών του καταστήματος κράτησης, όπως κοινές θεατρικές δράσεις, προκειμένου να αναδειχθεί η ανάγκη αμοιβαίου σεβασμού και να καλλιεργηθεί ένα κλίμα συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ τους στο πλαίσιο της ολιστικής προσέγγισης του/ης εκπαιδευομένου/η
-    Δημιουργία ενός οργανωμένου και συντονισμένου δικτύου εθελοντών/ριών, οι οποίοι/ες προετοιμάζονται προκειμένου να εισέλθουν και να συνεισφέρουν στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο χώρο των καταστημάτων κράτησης  
-    Συνεχή διάλογο των φορέων εκπαίδευσης φυλακών και διερεύνηση δυνατοτήτων κοινές δράσεις και ανταλλαγή καλών πρακτικών
-     Συμπερίληψη της εικαστικής αγωγής, με έμφαση στο θέατρο, στη  διδασκαλία της τυπικής εκπαίδευσης  με μόνιμους θεατρολόγους, θεατροπαιδαγωγούς και λοιπούς επαγγελματίες  
-    Ένταξη της θεατρικής διδασκαλίας οργανωμένα και μόνιμα στα εργαλεία του σωφρονιστικού συστήματος
-    ‘Άνοιγμα’ της φυλακής στην κοινωνία με παραστάσεις και λοιπές δράσεις εκτός φυλακής, δίνοντας την ευκαιρία στο ευρύ κοινό να τις παρακολουθήσει και να έρθει σε επαφή με το εν λόγω πλαίσιο
-    Το σχολείο να παίξει πιο ουσιαστικό ρόλο και να αποτελέσει μία ομπρέλα για την προαγωγή του θεάτρου στην εκπαίδευση στον χώρο όλων των φυλακών
-    Συνεργασία ανάμεσα στο σχολείο στη φυλακή και την κοινότητα, εστιάζοντας στα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αναδεικνύοντας την ανάγκη για έρευνα στο πεδίο μέσα από κοινές δράσεις, προκειμένου αφενός να έρθουν σε επαφή οι φοιτητές/ριες, ως μελλοντικοί επαγγελματίες, με το αντικείμενο των σπουδών τους και αφετέρου οι εκπαιδευόμενοι/ες κρατούμενοι/ες να νιώσουν ότι η κοινωνία δεν τους έχει ξεχάσει Δράσεις, οι οποίες στοχεύουν στην εξάλειψη κάθε είδους στερεοτύπων και προκαταλήψεων. 
 

 

 

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 22/3/2025, 16.00-18.00
 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1. ΑΙΘΟΥΣΑ: 410 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)
Ορατές και αόρατες έμφυλες διακρίσεις στο εκπαιδευτικό περιβάλλον: διερευνώντας την έμφυλη διάσταση της συμπερίληψης
Γλώσσα: ελληνικά

Συντονισμός: Νάντια Κατή, εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός, εκπαιδεύτρια ενηλίκων & Χαρά Τσουκαλά, εκπαιδευτικός, θατροπαιδαγωγός
Καλεσμένες:
Βιργινία Ξυθάλη, ψυχολόγος, εκπαιδεύτρια για θέματα φύλου και σεξουαλικότητας, μέλος της ομάδας του project Bloom|Σεξουαλική αγωγή για όλα
Έλενα Σκαρπίδου, εκπαιδεύτρια Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης, Υπεύθυνη Τομέα Εκπαίδευσης Πολύχρωμου Σχολείου, Μέλος της Intersex Greece
Χριστίνα Κρίθαρη, θεατρολόγος, σκηνοθέτιδα, ηθοποιός, συντονίστρια προγράμματος Χωρίς Πατρόν (ΠΔΘΕ)
Κλεονίκη Γιαννακοπούλου, ψυχολόγος, Υπερήφανοι Γονείς Ελλάδας
Κριτικός σχολιασμός: Μπέττυ Γιαννούλη Ε.Ε.Π. ΤΕΑΠΗ-ΕΚΠΑ, & Δημήτρης Μαυρέας εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός, Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ


ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2. ΑΙΘΟΥΣΑ: 409-χορωδίας (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο) 
"Issues of theatrical representation of the otherness: Τhe case of Roma"
Language: English
Coordinators: Eleni Tsetsekou, Head of the Council of Europe - Roma and Travelers Division & Christina Zoniou, theatre researcher - practitioner, Teaching Staff at the Department of Theatre Studies, University of the Peloponnese Greece.
Guests
Franziska Farkas, Romani-Hungarian actress and theatre maker, Hungary
Christoph Leucht, sociologist, co-founder of Kuringa Space for Theatre of the Oppressed, Germany
Avraam Goutzeloudis, actor and assistant director in  Romáland  theatre performance, Greece

Yiannis Georgiou, Greek-Rom social scientist on history and identity of Roma/Gypsies and their representation, Phd candidate National Technical University of Athens, Greece
Aktina Stathaki, theatre researcher- director, Greece
Commentators: Anna Tsichli, Teaching Staff at the Department of Theatre Studies, University of the Peloponnese Greece 
& Antigoni Tsarbopoulou, teacher, consultant of “It Could be me-it Could be you” project.. 
READ MORE HERE


ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 3 ΑΙΘΟΥΣΑ: 313 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο).
 
"Ταυτότητες, διαπολιτισμικότητα και θεατρικότητα: προκλήσεις, αντιφάσεις και αναστοχασμός"
Γλώσσα: ελληνικά
Συντονισμός: Δέσποινα Καρακατσάνη, Καθηγήτρια Παιδαγωγικών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Καλεσμένες: 
Γλυκερία Αράπη, Κοινωνιολόγος, Σύμβουλος Αξιολόγησης & Ανατροφοδότησης Επιμορφωτικών Δράσεων για το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;», Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΠΔΘΕ)
Στέλλα Ελματζόγλου, Εκπαιδεύτρια σε ζητήματα φύλου, ΠΜΣ Φύλο-Κοινωνία-Πολιτική Πάντειο Πανεπιστήμιο
Ξένια Χρυσοχόου, Καθηγήτρια Κοινωνικής και Πολιτικής Ψυχολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο
Σοφία Βγενοπούλου, Σκηνοθέτρια, παιδοψυχίατρος
Βασίλης Κουκαλάνι, ηθοποιός, σκηνοθέτης
Κριτικός σχολιασμός: Γιώργος Μπεκιάρης, θεατροπαιδαγωγός, Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση & Μπάμπης Μπαλτάς, δάσκαλος, μέλος Παιδαγωγική Ομάδα "Σκασιαρχείο"
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ


ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 4 ΑΙΘΟΥΣΑ: Εστιατόριο (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)
"Dogmatisms, Religious fundamentalism, politics and performing arts”
 
Language: English
Coordinator: Angelos Vallianatos PhD in Theology Athens University, school advisor, trainer for The European Wergeland Centre (EWC), Greece
Guests
Bruno Freyssinet artistic director of Transplanisphere, partner in the Theatre Makes Politics Erasmus+ project, France, 
Ferah Burgul-Adıgüzel Assoc. Prof. Gazi University Gazi Faculty of Education, Turkey
Lutz Pickardt, director, theatre pedagogue BuT, coordinator of the Theatre Makes Politics Erasmus+ project, Germany
Marios Koukounaras-Liagis, Assoc. Prof. Athens University Faculty of Theology, Greece
Sanjoy Ganguly, artistic director of the Jana Sanskriti Center for Theatre of the Oppressed, West Bengal, India
Commentators: Hugo Miguel Coelho, ExQuorum, partner "Theatre Makes Politics", Portugal & Katerina Sakka, member of "Skasiarcheio" Educational Group Greece
READ MORE HERE


ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 5 ΑΙΘΟΥΣΑ: 312 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)
"Συμπερίληψη προσφύγων στην εκπαίδευση

Γλώσσα: ελληνικά
Συντονίστρια: Αλεξάνδρα Ανδρούσου, Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στη Προσχολική Ηλικία
Καλεσμένες/καλεσμένοι:
Λευτέρης Παπαγιαννάκης, Νομικός, Διευθυντής του Ελληνικού Συμβουλίου για τους Πρόσφυγες.
Nάντια Τσενέ, Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας, Πρώην Διευθύντρια του 1ου Γυμνασίου Αυλώνα
Πέπη Παπαδημητρίου, Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας, Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων Ριτσώνας.  
Πέτρος Χαραβιτσίδης, Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΑΠΗ- ΕΚΠΑ, πρώην διευθυντής 132ου Δημοτικού σχολείου Αθήνας.
Γιώργος Σιμόπουλος, UNICEF (Ελλάς)
Γκαλίνα Αλτουχόβα, Προϊσταμένη του Τμήματος Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων, Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας, Δρ Διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, πρώην Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων στο Σκαραμαγκά

Κριτικός σχολιασμός: Διονύσης Παύλου, Συντονιστής Εκπαίδευσης Προσφύγων στη Κλειστή Ελεγχόμενη Δομή (ΚΕΔ) Λέσβου, Βικτώρια Κοεμτζοπούλου Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων στη Ελεγχόμενη Δομή Φιλοξενίας Αιτούντων (ΕΔΠΦΑΑ) Διαβατών
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ


ΚΥΡΙΑΚΗ 23/3/2025, 09.30-11.30
 

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 6. ΑΙΘΟΥΣΑ: 409-χορωδίας  (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο). 
“Shaping Public Attitudes Towards Refugees - The Role of the Media and the Arts"
LanguageEnglish
Coordinator: Stella Nanou, Head of Communications, UNHCR Greece
Guests:
Andreas Gruhn, Αrtistic Director, Stadt Theatre Dortmund, Μember of the Coordinating Committee of the "Theatre Makes Politics" project, Germany
Giorgos Pleios, Professor, Department of Communication and Media Studies, National and Kapodistrian University of Athens, Greece
Yolanda Markopoulou, Director, producer of the 'WALK with Amal" project in Greece
Fridoon Joinda, Founder and Director of Joinda Production, Refugee Rights Advocate, Afganistan
Naya Kalfeli, Adjunct Lecturer - Media Research Fellow, Aristotle University of Thessaloniki / University of Western Macedonia, Greece
Gelly Aroni, member of the Board of Childen's Rights Network, Greece
Commentators: Manal Awad actress director, Palestine, Artist Protection Fund  Fellow in residence at TENet-GR and Antirrisi Theatre Company
Jenny Karaviti, theatre pedagogue TENet-Gr, Evanthia Savvopoulou UNHCR Greece
READ MORE HERE 


ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 7. ΑΙΘΟΥΣΑ: 410 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)
"Προς ένα σχολείο βασισμένο στην τέχνη: Προκλήσεις και εμπειρίες για τη συμπερίληψη των παιδιών Ρομά"

Γλώσσα: ελληνικά
Συντονισμός: Κατερίνα Κωστή, Φιλόλογος, Θεατροπαιδαγωγός, Μέλος Ε.ΔΙ.Π., Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου 
Καλεσμένοι/καλεσμένες:
Ματίνα Βαβούλη, Διευθύντρια του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ασπροπύργου (Νέας Ζωής) 
Αναστασία Χατζηστεφάνου–Βαφέα, Διευθύντρια του Κέντρου Παιδαγωγικής και Καλλιτεχνικής Επιμόρφωσης «Σχεδία» 
Κωνσταντίνος Παϊτέρης, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Ρομά Διαμεσολαβητών και Συνεργατών τους

Ελένη Κ. Παπαδοπούλου, ΜΑ Φιλόλογος -Θεολόγος, Διευθύντρια 3ου Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Μενεμένης –«Κωστής Παλαμάς»
Κριτικός σχολιασμός: Άβρα Αυδή, Φιλόλογος, Θεατροπαιδαγωγός, Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση & Πόπη Κύρδη, εκπαιδευτικός μέλος ΔΣ Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ


ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 8. ΑΙΘΟΥΣΑ: 310 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)
"Θέατρο-Παραστατικές Τέχνες και εκπαίδευση στις φυλακές: όρια, προκλήσεις, προοπτικές"

 Γλώσσα: ελληνικά
Συντονισμός: Γιώργος Μόσχος, νομικός, πρώην Συνήγορος του Παιδιού
Καλεσμένες/καλεσμένοι:
Άλκηστις Κοντογιάννη, Ομότιμη Καθηγήτρια Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
Θεοδώρα - Ντορέττα Αστέρη, Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης 1ης σχολικής ενότητας ΔΔΕ & ΔΠΕ Πειραιά
Ιωάννα Μήτσικα, χορογράφος, συνεργάτιδα του Εργαστηρίου Προσωπικής Ανάπτυξης Κρατουμένων

Στάθης Γράψας, σκηνοθέτης,  εμψυχωτής Εργαστηρίου Προσωπικής Ανάπτυξης Κρατουμένων.
Πέπη Ορφανάκη, Διευθύντρια Εκπαιδευτικών Δομών και Κατάρτισης στο Σ.Κ.Κορυδαλλού Ι , ΣΕΠ ΕΑΠ
Ζωή Μαστροθανάση, Υπο-διευθύντρια Δημοτικού Σχολείου Γυναικείας Φυλακής Ελαιώνα Θηβών 
Κριτικός σχολιασμός: Δώρα Κατσαμώρη, ερευνήτρια, ΕΚΕΦΕ 'Δημόκριτος' , εκπαιδευτικός
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ


ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 9. ΑΙΘΟΥΣΑ: 312 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)
 "Παραστατικές τέχνες, εκπαίδευση και αναπηρία: προκλήσεις για τους καλλιτέχνες, τους εμψυχωτές και τους εκπαιδευτικούς"
Γλώσσα: ελληνικά (με ταυτόχρονη διερμηνεία στη ελληνική νοηματική γλώσσα)
Συντονισμός: Μαρία Κολτσίδα, Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Καλεσμένοι/καλεσμένες: 
Μαρία Ιωαννίδου, ψυχολόγος/ψυχοθεραπεύτρια, ανάπηρη χορεύτρια 
Βασίλης Οικονόμου, ανάπηρος ηθοποιός-σκηνοθέτης 
Κωνσταντίνα Γεωργίου, community artist, creative mentor
Έρη Κέχρα, θεατροπαιδαγωγός-εκπαιδευτικός στην ειδική εκπαίδευση
Έλλη Μερκούρη, Υποψήφια Διδάκτωρ Τμήματος Θεάτρου ΑΠΘ - Υπεύθυνη Θεατρικής Ομάδας Κωφών "Τρελά Χρώματα", 
Όλγα Δαλέκου, Κωφή ηθοποιός, τελειόφοιτη Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ 
Κριτικός σχολιασμός: Αντώνης Λενακάκης Καθηγητής Θεατρικής Τέχνης και Αγωγής στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής, ΑΠΘ & Βέρα Λάρδη MS. Psych., Ψυχοδραματίστρια, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων, Ηθοποιός

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ


 

Επιτροπές - Συνεργαζόμενοι φορείς

Πρόγραμμα

Εγγραφές - Επικοινωνία

Ανακοινώσεις

Εργαστήρια

Κεντρικές ομιλίες

Δρώμενα & άλλες προ/μετά Συνεδριακές εκδηλώσεις