Τι είναι το TIM – Το Θέατρο στα Μαθηματικά;
Η κατανόηση των Μαθηματικών θεωρείται στις μέρες μας πολύ σημαντική τόσο για την επαγγελματική σταδιοδρομία σε πολλούς τομείς όσο και για την προσωπική ανάπτυξη και ενεργό συμμετοχή στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Επιπλέον, οι βασικές μαθηματικές ικανότητες θεωρούνται μία από τις προτεραιότητες της εκπαιδευτικής συνεργασίας των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η επικρατούσα αντίληψη στον τρόπο επικοινωνίας εκπαιδευτικών – μαθητών στα μαθηματικά χαρακτηρίζεται από τη χρήση βιβλίων και την αυθεντία του δασκάλου-καθηγητή ο οποίος θέτει ερωτήσεις και αξιολογεί τους μαθητές. Αυτό κάνει τους μαθητές παθητικούς και φοβισμένους ακροατές. Ωστόσο, έχει γίνει πλέον ευρέως αποδεκτό ότι η συνεργασία προωθεί την ουσιαστική μάθηση και η ενεργός συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία δημιουργεί ένα ιδιαίτερα δημιουργικό κλίμα μέσα στην τάξη.
Ποιος είναι ο στόχος;
Ο στόχος του TIM – Το Θέατρο στα Μαθηματικά είναι να συμβάλει στη βελτίωση των παιδαγωγικών προσεγγίσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών παρέχοντας μια νέα μεθοδολογία διδασκαλίας - Μεθοδολογία ΤΙΜ - η οποία θα δώσει την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς να διδάξουν τα μαθηματικά μέσα σε ένα συνεργατικό, δημιουργικό, εκφραστικό πλαίσιο αξιοποιώντας τη δραματική τέχνη και την τεχνική του θεατρικού εργαστηρίου μέσα στην τάξη.
Η Κατάρτιση των Εκπαιδευτών
Για την αξιοποίηση της μεθοδολογίας ΤΙΜ, έχει προγραμματιστεί αρχικά η κατάρτιση 20 εκπαιδευτών σε τέσσερις Ευρωπαϊκές χώρες (5 εκπαιδευτές από κάθε χώρα: Ιταλία, Πορτογαλία, Νορβηγία και Ελλάδα) οι οποίοι θα παρακολουθήσουν αρχικά οι ίδιοι ένα πρόγραμμα κατάρτισης στη μεθοδολογία ΤΙΜ και στη συνέχεια θα καταρτίσουν με τη σειρά τους 400 συνολικά εκπαιδευτικούς στις χώρες τους (100 εκπαιδευτικοί σε κάθε χώρα που αντιστοιχούν σε 20 εκπαιδευτικούς κατά μέσο όρο σε κάθε εκπαιδευτή).
Η κατάρτιση των Εκπαιδευτών θα λάβει χώρα στην πόλη της Covilhã Πορτογαλίας 30 Αυγούστου – 7 Σεπτεμβρίου 2020 με εμψυχωτές και εισηγητές τους δημιουργούς της μεθοδολογίας ΤΙΜ.