Εργαστήρια Συνεδρίου 2025

Τα ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

ΕΓΓΡΑΦΗ: Tα εργαστηρια είναι διάρκειας 2,5 ωρών. Οι θέσεις στα Εργαστήρια είναι περιορισμένες. Η εγγραφή σε αυτά θα γίνει μετά την γενική εγγραφή στο Συνέδριο και θα τηρηθεί σειρα προτεραιότητας.
Συγκεκριμένα: Όταν αναρτηθούν τα εργαστήρια στην ιστοσελίδα του Συνεδρίου, και εφόσον έχετε ολοκληρώσει την διαδικασία  εγγραφής, θα σταλεί στο email σας προσωπικό μήνυμα, κατά προτεραιότητα ανάλογα με την ημερομηνία εγγραφής, που θα σας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξετε ποιο εργαστήριο θα θέλετε να παρακολουθήσετε.
Σημείωση: πριν δηλώσετε, ελέξτε τη γλώσσα εργαστηρίου.

Σημ. Ο αστερίσκος ακολουθούμενος από το θηλυκό γένος χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει όλα τα φύλα.


 

 

 

Χίλιες γλώσσες του χορού: Ο χορός ως εργαλείο συμπερίληψης

Αθήνα, 21/03/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Μαρία Παπαδοπούλου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 21/3/2025 4:30 μμ - 7:00 μμ Export event


Χίλιες γλώσσες του χορού: Ο χορός ως εργαλείο συμπερίληψης

 

Μαρία Παπαδοπούλου, εκπαιδευτικός κίνησης, InDancEdu

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Στο Διεθνές Συνέδριο "Θέατρο & Συμπεριληπτική Εκπαίδευση"

Αθήνα 21, 22, 23 Μαρτίου 2025

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

 

Γλώσσα: Ελληνικά

Θέσεις περιορισμένες
 

Σύντομη περιγραφή εργαστηρίου

Το εργαστήριο "Χίλιες γλώσσες του χορού: Ο χορός ως εργαλείο συμπερίληψης" είναι μια βιωματική εκπαιδευτική δράση που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης, με εστίαση στην ποικιλομορφία των μαθητικών πληθυσμών τους. Βασίζεται σε τέσσερα χρόνια εμπειρίας από την υλοποίηση προγραμμάτων καλλιτεχνικής παρέμβασης του φορέα "InDancEdu AMKE" στο 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, όπως τα “Χίλιες γλώσσες του χορού”, “Χορεύοντας τη Διαφορά”, "zOOming out school / zOOming in diversity”, και “Play it Right: A Dance into Consent and Respect”. Τα προγράμματα αυτά εφαρμόστηκαν από το 2021 και συνεχίζονται με τα ίδια παιδιά, από τη Γ' Δημοτικού μέχρι τη ΣΤ’.

 

Το εργαστήριο θα δομηθεί γύρω από βιωματικές δραστηριότητες και διαδραστικές ασκήσεις, επιτρέποντας στους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν το υλικό στην τάξη τους και να προσαρμόσουν τις δραστηριότητες στις ανάγκες των μαθητών/τριών τους. Η προσέγγιση συνδυάζει καλλιτεχνική δημιουργία με διδακτικές πρακτικές, προωθώντας την κοινωνική συνοχή μέσω της κίνησης και του χορού.

 

Θα παρουσιαστεί ένας «οδηγός» που περιλαμβάνει βασικές ασκήσεις, τους στόχους τους, συμβουλές και παραλλαγές για την εφαρμογή τους σε πολυπολιτισμικές τάξεις. Ο οδηγός χωρίζεται σε: ασκήσεις εισαγωγής, παιχνίδια, βασικές κινητικές δράσεις, τραγούδια, δράσεις με αντικείμενα, ασκήσεις επαφής, πολυτροπικές ασκήσεις και αναστοχασμούς, που ενισχύουν τη δημιουργική έκφραση και τη συνεργασία. Οι ασκήσεις βασίζονται στην κίνηση και σε πολυτροπικές δραστηριότητες που συνδυάζουν χορό, μουσική, εικαστικές τέχνες και γλώσσα, καλλιεργώντας την ενσώματη μάθηση και την κοινωνική ένταξη μέσω του χορού. Ο χορός χρησιμοποιείται ως εργαλείο ένταξης, ενδυνάμωσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων, δημιουργώντας ένα περιβάλλον όπου τα παιδιά μπορούν να εκφράσουν τις διαφορετικές ταυτότητές τους και να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και αλληλοκατανόηση. Το υλικό διατίθεται σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, με σκοπό να υποστηρίξει τους εκπαιδευτικούς στην εφαρμογή των δραστηριοτήτων τους στην τάξη.

 

Τα αναμενόμενα αποτελέσματα περιλαμβάνουν την ανάπτυξη κατανόησης της ενσώματης μάθησης από τους/τις εκπαιδευτικούς, την απόκτηση πρακτικών εργαλείων για την ένταξη του χορού στην καθημερινή διδασκαλία, και την ενίσχυση της ενσυναίσθησης μέσα από δεξιότητες διαπολιτισμικής επικοινωνίας.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το εργαστήριο θα διεξαχθεί στα ελληνικά.

Οι συμμετέχουσες/οντες θα πρέπει να φορούν άνετα ρούχα που επιτρέπουν την ελεύθερη κίνηση. Το εργαστήριο περιλαμβάνει ασκήσεις με πιθανή σωματική επαφή.

 

 

Η Μαρία Παπαδοπούλου ασχολείται με την κίνηση, την εκπαίδευση και τη θεραπεία. Αποφοίτησε από την ΚΣΟΤ (2014), το ΤΕΑΠΗ του ΕΚΠΑ (2016) και το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» του ΕΚΠΑ (2023). Ως χορεύτρια, συνεργάστηκε με σύγχρονους χορογράφους και συμμετείχε σε διεθνή προγράμματα (Ίδρυμα Ωνάση, Watermill Center). Από το 2021, διευθύνει τον φορέα «InDancEdu ΑΜΚΕ», που προάγει την ενταξιακή εκπαίδευση μέσω του χορού. Έχει συνεργαστεί με φορείς όπως η Κokoika, το Genderhood και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε ρόλους εμψύχωσης και παιδαγωγικής εποπτείας. Ερευνητικά, ασχολείται με την ανάλυση παιδαγωγικών πρακτικών και διδάσκει παιδαγωγικά στην Επαγγελματική Σχολή Χορού Μοραγέμου. Παράλληλα, προσφέρει ολιστικές σωματικές θεραπείες και εκπαιδεύεται στο πρόγραμμα SME του Body Mind Centering.

 


 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ σε Τίτλους

"Who Was My Granny"
Sunčica Milosavljević, theatre director, drama pedagogue, Serbia
Nataša Milojević, drama and dance pedagogue, Serbia
Mladen Brekić, Youth Drama Club POKUS, Serbia
Sara Prodanović, Youth Drama Club POKUS, Serbia
Γλώσσα: Αγγλικά

"Koffa - the bassinet"
Chabchoub Taoufik
, Artist, Theater Animator, Tunisia
Γλώσσα: Αγγλικά/Γαλλικά

«Το θεατρικό εκπαιδευτικό μοντέλο μέσα από την νευρολογική προσέγγιση της υποκριτικής»
Αννίτα Καπουσίζη, Εκπαιδεύτρια συμπεριληπτικών παραστατικών τεχνών, Καλλιτεχνική υπεύθυνη θεατρικής ομάδας ARTimeleia
Γλώσσα: Ελληνικά

«Της Γης ο Αφαλός – Ένα Πρόγραμμα για την Συμπερίληψη»
Μαρία Φραγκή,
Μέλος ΕΕΠ στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πατρών
Γλώσσα: Ελληνικά

"POWER!- Εξερευνώντας και μπλοκάροντας τους ρατσισμούς μέσα μας και γύρω μας"
Γιώργος Μόσχος,
Διευθυντής του Προγράμματος Νεανικής Συμμετοχής YES, ΠΨΥΠΕ
Όλγα Ορφανίδου, δασκάλα σε δημοτικό σχολείο
Γλώσσα: Ελληνικά

"Lotus Project yoga meets poetry"
Bruno Freyssinet
artistic director of Transplanisphere France
Foteini Dimitriou Yoga Family Violet Alignment school, Greece
Γλώσσα: Αγγλικά/Ελληνικά/Γαλλικά

«Το Παιχνίδι της Σχεδίας ή αλλιώς Παρά λίγη καρδιά θα' ταν ο κόσμος άλλος»
Γεωργία Αντωνίου, εκπαιδευτικός, 5ο Γυμνάσιο Κέρκυρας 
Αγγελική Κλάδη, εκπαιδευτικός, 5ο Γυμνάσιο Κέρκυρας 
Γλώσσα: Ελληνικά

«Χίλιες γλώσσες του χορού: Ο χορός ως εργαλείο συμπερίληψης»
Μαρία Παπαδοπούλου
, εκπαιδευτικός κίνησης, InDancEdu
Γλώσσα: Ελληνικά

"Journey to the Water"
Tríona Stokes,
Drama Lecturer, Maynooth University, Ireland
Γλώσσα: Αγγλικά

«Μπορώ, μπορείς, μπορούμε... για την υποστήριξη της διαφορετικότητας μέσα από την ενίσχυση της γενικής αυτοπεποίθησης των εφήβων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση»
Αικατερίνη Ασημίδου, εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής, μουσικός 
Αντώνιος Λενακάκης, Καθηγητής Θεατρικής Τέχνης και Αγωγής, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Παιδαγωγική Σχολή, ΑΠΘ 
Άγγελος Σουλιώτης, εκπαιδευτικός, καθηγητής μουσικής
Γλώσσα: Ελληνικά 

"Oficina Manta plus democracy and modern slavery"
Hugo Miguel Coelho
, ExQuorum, Portugal
Γλώσσα: Αγγλικά

"Biography Based Language Teaching Through Creative Drama"
Ferah Burgul Adıgüzel Assoc. Prof. Gazi University Gazi Faculty of Education, Turkey
Γλώσσα: Αγγλικά

"Αποσταθεροποιούμε τα καθιερωμένα αποδομώντας τις ρίζες του φασισμού"
Κατερίνα Αλεξιάδη, Βασίλης Κλησιάρης

Γλώσσα: Ελληνικά

«Θέατρο της επινόησης - νέα νοήματα και νέα αφηγήματα»
Σοφία Βγενοπούλου παιδοψυχίατρος, σκηνοθέτρια, θεατροπαιδαγωγός-εμψυχώτρια ομάδων
Γλώσσα: Ελληνικά

"The Red Lantern Festival, or How the Emperor’s Maidservant changed his Mind and Saved the People"
John O’ Toole, Professor University of Melbourn, Australia
Γλώσσα: Αγγλικά


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΑΒΒΑΤΟΥ σε Τίτλους

«Κώδικες Υπό Σκιάν»
Αγλαΐα Νάκα
  Θεατρολόγος
Χρήστος Ραχιώτης Ηθοποιός, Εμψυχωτής, Εκπαιδευτικός
Γλώσσα: Ελληνικά

"Elements of applied theater and technique by Ivana Chubbuk 12 Tools in drama pedagogy on examples of scenes from plays by A.P. Chekhov"
Arma Tanovic Brankovic Professor on Academy of Performing Arts, Bosnia and Herzegovina
Γλώσσα: Αγγλικά

"I am Malala - a process drama approach to address gender-based violence in classrooms"
Adam Cziboly,
associate professor Western Norway University of Applied Sciences, Norway
Γλώσσα: Αγγλικά

"One Well, One World: Activating Water Justice in the Global Textile Industry"
Philip Valle 
Lecturer - Department of Theatre and Dance, California Polytechnic State University, USA
Phyllis Wong Lecturer - Department of Theatre and Dance, California Polytechnic State University, USA
Amani Arellano Student and Research Assistant - California Polytechnic State University, USA
Jenna Brock Student, Research and Teaching Assistant - California Polytechnic State University, USA
Sara Sjoblom Student and Research Assistant - California Polytechnic State University USA
Γλώσσα: Αγγλικά

«Το θέατρο ως πρακτική επίγνωσης: 1955 - 2024, μια διαδρομή με λεωφορείο»
Μαρία Όλγα Αθηναίου
, Πρακτικός του θεάτρου, Processworker
Γλώσσα: Αγγλικά/Ελληνικά

«Καθημερινές ιστορίες μέσα από το ίχνος, την κίνηση και τον ήχο» - Μια συμπεριληπτική προσέγγιση εμπνευσμένη από την παιδαγωγική του τόπου, την κινησιολογία και το έργο της Trisha Brown
Βαγγέλης Κολότσιος
, εκπαιδευτικός
Ελίνα Βαφειάδη, εκπαιδευτικός
Γλώσσα: Ελληνικά

"Embodied Storytelling: Exploring Kathabhinaya for Empowering Vulnerable Social Groups"
Janardan Ghosh,
story performer, creative director, education officer, India
Γλώσσα: Αγγλικά

"Play Jam"
Eleni Papaioannou, Movement Educator, Choreographer, Performer, Greece
Γλώσσα: Αγγλικά

"Oratio Mix, intercultural dialog at school"
Noémie Besace
, artist, pedagogue, France
Bruno Freyssinet, artistic director Transplanisphère, France
Γλώσσα: Αγγλικά/Γαλλικά

"The things couldn't fit in my suitcase"
Ömer Adıgüzel, Prof. University Faculty of Educational Sciences, Turkey
Zeki Özen, Assoc. Prof.  Ankara University Faculty of Educational Sciences, Turkey
Γλώσσα: Αγγλικά / Τουρκικά / Γερμανικά (με μετάφραση στα ελληνικά)

«Εγώ κι άλλος…»
Γιώργος Μπεκιάρης,
 εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός
Γλώσσα: Ελληνικά

Truth or Lie’ - simple responses to a complex world
Lutz Pickardt
, director, theatre pedagogue, BuT, Germany
Γλώσσα: Αγγλικά

«Το όνομά μου είναι…δικό μου!»
Αντιγόνη Τσαρμποπούλου εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός
Γλώσσα: Ελληνικά

«Θέατρο με όχημα το τραγούδι»
Άρης Μπινιάρης, 
σκηνοθέτης, ηθοποιός
Γλώσσα: Ελληνικά

«Η αποδοχή του εαυτού/ της εαυτής  μέσα από την επιβεβαίωση των άλλων»
Λάμπρος Αραπάκος, κοινωνικός λειτουργός
Γιούλη Δούβου, θεατρολόγος, θεατροπαιδαγωγός
Γλώσσα: Ελληνικά


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ σε Τίτλους

«Εγώ, Εσύ, Μαζί!»
Ειρήνη Ζώη,
εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός,
Φωτεινή Παπαχαραλάμπους, ψυχολόγος, ψυχοθεραπεύτρια
Μελίνα Χατζηγεωργίου, εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός
Γλώσσα: Ελληνικά

"Theatre of the Oppressed in Education"
Alessandro Tolomelli
Professor of General and SocialPedagogy at the Department of Education Alma Mater Studiorum, University of Bologna, Italy
Γλώσσα: Αγγλικά

"Changing Horizons - How do you relate to your new environment?"
Tom Willems,
Academy for Theatre and Dance, Amsterdam, Netherlands
Γλώσσα: Αγγλικά / Γαλλικά

«Μιλώντας για τις ιδέες του μίσους στην τάξη»
Κωστής Παπαϊωάννου,
διευθυντής «ΣΗΜΕΙΟ για την μελέτη και αντιμετώπιση της ακροδεξιάς»
Ασπασία Καλησώρα, εκπαιδευτικός, μέλος «ΣΗΜΕΙΟ για την μελέτη και αντιμετώπιση της ακροδεξιάς»
Γλώσσα: Ελληνικά 

«‘Πού είναι η μαμά;’ Το θέατρο/δράμα στην εκπαίδευση για την ισότητα των φύλων»
Μάρθα Κατσαρίδου 
Επίκουρη Καθηγήτρια Θεάτρου στην Εκπαίδευση,  Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Koldo Vío, Θεατροπαιδαγωγός, Σκηνοθέτης, Ελλάδα/Ισπανία
Γλώσσα: Αγγλικά/Ελληνικά
 
"Devising as a Process of Inclusion and Developing Group Harmony" 
Sanja Krsmanović Tasić, 
choreographer, dance-theatre practitioner, Serbia 
Γλώσσα: Αγγλικά


 

Επιτροπές - Συνεργαζόμενοι φορείς

Εγγραφές - Επικοινωνία

Πρόγραμμα

Ανακοινώσεις

Ομάδες εργασίας/Θεματικά τραπέζια

Κεντρικές ομιλίες

Δρώμενα