Εργαστήρια Συνεδρίου 2025

Τα ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

ΕΓΓΡΑΦΗ: Tα εργαστηρια είναι διάρκειας 2,5 ωρών. Οι θέσεις στα Εργαστήρια είναι περιορισμένες. Η εγγραφή σε αυτά θα γίνει μετά την γενική εγγραφή στο Συνέδριο και θα τηρηθεί σειρα προτεραιότητας.
Συγκεκριμένα: Όταν αναρτηθούν τα εργαστήρια στην ιστοσελίδα του Συνεδρίου, και εφόσον έχετε ολοκληρώσει την διαδικασία  εγγραφής, θα σταλεί στο email σας προσωπικό μήνυμα, κατά προτεραιότητα ανάλογα με την ημερομηνία εγγραφής, που θα σας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξετε ποιο εργαστήριο θα θέλετε να παρακολουθήσετε.
Σημείωση: πριν δηλώσετε, ελέξτε τη γλώσσα εργαστηρίου.

Σημ. Ο αστερίσκος ακολουθούμενος από το θηλυκό γένος χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει όλα τα φύλα.


 

 

 

Το Παιχνίδι της Σχεδίας ή, αλλιώς, Παρά λίγη καρδιά θα 'ταν ο κόσμος άλλος

Αθήνα, 21/03/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Γεωργία Αντωνίου, Αγγελική Κλάδη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 21/3/2025 4:30 μμ - 7:00 μμ Export event


 

Το Παιχνίδι της Σχεδίας ή, αλλιώς, Παρά λίγη καρδιά θα 'ταν ο κόσμος άλλος

 

Γεωργία Αντωνίου, εκπαιδευτικός, 5ο Γυμνάσιο Κέρκυρας

Αγγελική Κλάδη, εκπαιδευτικός, 5ο Γυμνάσιο Κέρκυρας

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Στο Διεθνές Συνέδριο "Θέατρο & Συμπεριληπτική Εκπαίδευση"

Αθήνα 21, 22, 23 Μαρτίου 2025

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

 

 

Σύντομη περιγραφή

Το «Παιχνίδι της Σχεδίας ή, αλλιώς, Παρά λίγη καρδιά θα 'ταν ο κόσμος άλλος» είναι ένα παιχνίδι ρόλων με στόχο την εισαγωγή στις έννοιες των δημοκρατικών και ανθρωπιστικών αξιών και τον εντοπισμό προκαταλήψεων και στερεοτύπων.

 

Το Βιωματικό Εργαστήρι χωρίζεται σε τρεις βασικές πράξεις:

 

Πρώτη Πράξη: Το Παιχνίδι της Σχεδίας. Οι συμμετέχοντες χωρίζονται σε ομάδες των τριών και μπαίνουν σε μία σχεδία. Δεν είναι πια ο εαυτός τους. Γίνονται οι Άλαν Τούρινγκ (ο πατέρας της πληροφορικής και ομοφυλόφιλος), Στίβεν Χόκινγκ (κορυφαίος θεωρητικός φυσικός και τετραπληγικός) και Ρούμπι Μπρίτζες (ακτιβίστρια για τα πολιτικά δικαιώματα των μαύρων στις ΗΠΑ και το πρώτο μαύρο παιδί που πήγε σε σχολείο με λευκούς). Αμέσως μετά, εμφανίζεται η Ιστορία προσωποποιημένη και ανακοινώνει ότι δεν μπορεί να σηκώσει το τεχνολογικό, κοινωνικό και ανθρωπιστικό φορτίο που συγκεντρώνουν οι τρεις μεγάλες προσωπικότητές της. Μέσα από μια ιδιότυπη χρονική ανατροπή, ο Άλαν Τούρινγκ, ο Στίβεν Χόκινγκ και η Ρούμπι Μπρίτζες βρίσκονται μαζί εντός μιας σχεδίας, όπου καλούνται να υπερασπιστούν τον εαυτό τους. Η Ιστορία η ίδια ανακοινώνει τον κανόνα του παιχνιδιού: “Μία από τις τρεις προσωπικότητες πρέπει να εξαφανιστεί”. Κάθε σχεδία πρέπει να αποφασίσει ποιος θα είναι ο αδύναμος κρίκος ο οποίος θα εξαφανιστεί από την ιστορία της ανθρωπότητας. Η επιλογή των ηρώων βασίζεται σε θεμελιώδεις ανθρωπιστικές αρχές όπως το δικαίωμα στη ζωή, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, οι ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση και, ακόμη, η απόρριψη των ρατσιστικών στερεότυπων.

 

Πράξη Δεύτερη: Παρουσιάζεται, μέσα από οπτικοακουστικό υλικό και αφήγηση, η περίπτωση του διαστημόπλοιου APOLLO 13, το τριμελές πλήρωμα του οποίου αναγκάστηκε, λόγω σοβαρών τεχνικών προβλημάτων, να εγκαταλείψει το προγραμματισμένο σχέδιο επιστροφής στη Γη και να επιστρέψει με το μοναδικό διαθέσιμο μέσο που υπήρχε για κάτι τέτοιο: τη σεληνάκατο. Η σεληνάκατος είχε σχεδιαστεί για δύο μόνο άτομα και όχι για τρία, ενώ μπορούσε να λειτουργήσει με ασφάλεια για 45 ώρες και όχι για τις 90 ώρες που απαιτούσε το ταξίδι της επιστροφής. Έτσι, λειτουργεί κριτικά ως προς το «Παιχνίδι της Σχεδίας» που μόλις πριν από λίγο είχε παρουσιαστεί, εφόσον τώρα έχουμε διαφορετικά αποτελέσματα, που αποδεικνύουν ότι είναι δυνατόν να μη θυσιαστεί κανείς και ότι η συνεργασία μπορεί να αποτελεί τη βέλτιστη στρατηγική για κάθε περίπτωση. Κατά αυτό τον τρόπο, τίθενται κάποια ερωτήματα: Υπήρχε η επιλογή της συνεργασίας στο «Παιχνίδι της Σχεδίας»; Υπήρχε η ελευθερία για αυτή την επιλογή;

 

Πράξη Τρίτη: Γίνεται αναφορά στην «κοινοτοπία του κακού», έναν όρο που εισήγαγε η φιλόσοφος Χάνα Άρεντ, ο οποίος αναφέρεται στην κατάσταση όπου καθημερινοί, απλοί άνθρωποι διαπράττουν εγκλήματα κάτω από την ομπρέλα της τυφλής υπακοής διαταγών ή οδηγιών. Σύμφωνα με τη Χάνα Άρεντ, η βάση του ολοκληρωτισμού δεν είναι οι φανατισμένοι εκφραστές των ολοκληρωτικών ιδεολογιών, αλλά οι μικροί, συνηθισμένοι άνθρωποι που δεν σκέπτονται και τους ακολουθούν. Χωρίς αυτούς τους δεύτερους, οι οποίοι αρνούμενοι την κριτική και υπεύθυνη σκέψη και στάση αρνούνται και την ανθρωπιά τους, οι πρώτοι θα ήταν απλώς γραφικοί. Αξιοποιώντας την παραπάνω ανάλυση, παρουσιάζουμε ένα από τα σημαντικότερα και πιο σοκαριστικά κοινωνικά πειράματα στην ιστορία της ανθρωπότητας: το πείραμα του Μίλγκραμ. Πόσο εύκολα και άκριτα υπακούμε στην εκάστοτε μορφή εξουσίας ή αυθεντίας;

 

 

Σημείωση:

Δεν απαιτείται γνωστικό επίπεδο ή προηγούμενη εμπειρία.

Οι συμμετέχουσες / συμμετέχοντες καλούνται να φορούν άνετα ρούχα και να έχουν διαθεσιμότητα να μπουν σε ρόλους με διάθεση αναστοχασμού.

Το εργαστήριο περιλαμβάνει ασκήσεις με πιθανή σωματική επαφή.

 

 

Η Γεωργία Αντωνίου διδάσκει Μαθηματικά από το 2002. Το 2009 διορίστηκε σε Δημόσιο Σχολείο. Μετά από μια πρώτη περίοδο έντονης ενασχόλησης με τις πανελλήνιες εξετάσεις, η συνειδητοποίηση της απουσίας δομών με κέντρο τις συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών την οδήγησε στη δημιουργία σχολικής θεατρικής ομάδας. Συμμετείχε το 2019-2020 στο πρόγραμμα «Το Θέατρο στο Νέο Σχολείο» και για δύο χρονιές (2020-2022) στην «Ακαδημία Εκπαιδευτικών» (Εθνικό Θέατρο / Υπεύθυνη Υλοποίησης: Σοφία Βγενοπούλου). Έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και συμμετέχει ενεργά στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;». Πιστεύει ότι μέσα από την τέχνη στα σχολεία τα παιδιά δέχονται τη διαφορετικότητα και μαθαίνουν να εκφράζονται και να δημιουργούν. Συνεργάζεται με την Αγγελική Κλάδη σε όλα τα θεατρικά δρώμενα της ομάδας του σχολείου.

 

Η Αγγελική Κλάδη είναι Φιλόλογος και εργάζεται στο Δημόσιο Σχολείο. Τα τελευταία χρόνια ενδιαφέρθηκε για το θέατρο και παρακολούθησε ως σπουδάστρια μαθήματα στο θεατρικό εργαστήρι “Θυμέλη” στην Κέρκυρα. Το ενδιαφέρον της αυτό την οδήγησε στο να επιδιώξει να φέρει το θέατρο στο σχολείο και να ενεργοποιήσει μαθητές και μαθήτριες, ώστε να γευτούν τα οφέλη του θεάτρου. Συνεργάζεται με τη συνάδελφό της Γεωργία Αντωνίου σε όλα τα θεατρικά δρώμενα της ομάδας του Σχολείου, επιδιώκοντας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

 

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ σε Τίτλους

"Who Was My Granny"
Sunčica Milosavljević, theatre director, drama pedagogue, Serbia
Nataša Milojević, drama and dance pedagogue, Serbia
Mladen Brekić, Youth Drama Club POKUS, Serbia
Sara Prodanović, Youth Drama Club POKUS, Serbia
Γλώσσα: Αγγλικά

"Koffa - the bassinet"
Chabchoub Taoufik
, Artist, Theater Animator, Tunisia
Γλώσσα: Αγγλικά/Γαλλικά

«Το θεατρικό εκπαιδευτικό μοντέλο μέσα από την νευρολογική προσέγγιση της υποκριτικής»
Αννίτα Καπουσίζη, Εκπαιδεύτρια συμπεριληπτικών παραστατικών τεχνών, Καλλιτεχνική υπεύθυνη θεατρικής ομάδας ARTimeleia
Γλώσσα: Ελληνικά

«Της Γης ο Αφαλός – Ένα Πρόγραμμα για την Συμπερίληψη»
Μαρία Φραγκή,
Μέλος ΕΕΠ στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πατρών
Γλώσσα: Ελληνικά

"POWER!- Εξερευνώντας και μπλοκάροντας τους ρατσισμούς μέσα μας και γύρω μας"
Γιώργος Μόσχος,
Διευθυντής του Προγράμματος Νεανικής Συμμετοχής YES, ΠΨΥΠΕ
Όλγα Ορφανίδου, δασκάλα σε δημοτικό σχολείο
Γλώσσα: Ελληνικά

"Lotus Project yoga meets poetry"
Bruno Freyssinet
artistic director of Transplanisphere France
Foteini Dimitriou Yoga Family Violet Alignment school, Greece
Γλώσσα: Αγγλικά/Ελληνικά/Γαλλικά

«Το Παιχνίδι της Σχεδίας ή αλλιώς Παρά λίγη καρδιά θα' ταν ο κόσμος άλλος»
Γεωργία Αντωνίου, εκπαιδευτικός, 5ο Γυμνάσιο Κέρκυρας 
Αγγελική Κλάδη, εκπαιδευτικός, 5ο Γυμνάσιο Κέρκυρας 
Γλώσσα: Ελληνικά

«Χίλιες γλώσσες του χορού: Ο χορός ως εργαλείο συμπερίληψης»
Μαρία Παπαδοπούλου
, εκπαιδευτικός κίνησης, InDancEdu
Γλώσσα: Ελληνικά

"Journey to the Water"
Tríona Stokes,
Drama Lecturer, Maynooth University, Ireland
Γλώσσα: Αγγλικά

«Μπορώ, μπορείς, μπορούμε... για την υποστήριξη της διαφορετικότητας μέσα από την ενίσχυση της γενικής αυτοπεποίθησης των εφήβων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση»
Αικατερίνη Ασημίδου, εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής, μουσικός 
Αντώνιος Λενακάκης, Καθηγητής Θεατρικής Τέχνης και Αγωγής, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Παιδαγωγική Σχολή, ΑΠΘ 
Άγγελος Σουλιώτης, εκπαιδευτικός, καθηγητής μουσικής
Γλώσσα: Ελληνικά 

"Oficina Manta plus democracy and modern slavery"
Hugo Miguel Coelho
, ExQuorum, Portugal
Γλώσσα: Αγγλικά

"Biography Based Language Teaching Through Creative Drama"
Ferah Burgul Adıgüzel Assoc. Prof. Gazi University Gazi Faculty of Education, Turkey
Γλώσσα: Αγγλικά

"Αποσταθεροποιούμε τα καθιερωμένα αποδομώντας τις ρίζες του φασισμού"
Κατερίνα Αλεξιάδη, Βασίλης Κλησιάρης

Γλώσσα: Ελληνικά

«Θέατρο της επινόησης - νέα νοήματα και νέα αφηγήματα»
Σοφία Βγενοπούλου παιδοψυχίατρος, σκηνοθέτρια, θεατροπαιδαγωγός-εμψυχώτρια ομάδων
Γλώσσα: Ελληνικά

"The Red Lantern Festival, or How the Emperor’s Maidservant changed his Mind and Saved the People"
John O’ Toole, Professor University of Melbourn, Australia
Γλώσσα: Αγγλικά


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΑΒΒΑΤΟΥ σε Τίτλους

«Κώδικες Υπό Σκιάν»
Αγλαΐα Νάκα
  Θεατρολόγος
Χρήστος Ραχιώτης Ηθοποιός, Εμψυχωτής, Εκπαιδευτικός
Γλώσσα: Ελληνικά

"Elements of applied theater and technique by Ivana Chubbuk 12 Tools in drama pedagogy on examples of scenes from plays by A.P. Chekhov"
Arma Tanovic Brankovic Professor on Academy of Performing Arts, Bosnia and Herzegovina
Γλώσσα: Αγγλικά

"I am Malala - a process drama approach to address gender-based violence in classrooms"
Adam Cziboly,
associate professor Western Norway University of Applied Sciences, Norway
Γλώσσα: Αγγλικά

"One Well, One World: Activating Water Justice in the Global Textile Industry"
Philip Valle 
Lecturer - Department of Theatre and Dance, California Polytechnic State University, USA
Phyllis Wong Lecturer - Department of Theatre and Dance, California Polytechnic State University, USA
Amani Arellano Student and Research Assistant - California Polytechnic State University, USA
Jenna Brock Student, Research and Teaching Assistant - California Polytechnic State University, USA
Sara Sjoblom Student and Research Assistant - California Polytechnic State University USA
Γλώσσα: Αγγλικά

«Το θέατρο ως πρακτική επίγνωσης: 1955 - 2024, μια διαδρομή με λεωφορείο»
Μαρία Όλγα Αθηναίου
, Πρακτικός του θεάτρου, Processworker
Γλώσσα: Αγγλικά/Ελληνικά

«Καθημερινές ιστορίες μέσα από το ίχνος, την κίνηση και τον ήχο» - Μια συμπεριληπτική προσέγγιση εμπνευσμένη από την παιδαγωγική του τόπου, την κινησιολογία και το έργο της Trisha Brown
Βαγγέλης Κολότσιος
, εκπαιδευτικός
Ελίνα Βαφειάδη, εκπαιδευτικός
Γλώσσα: Ελληνικά

"Embodied Storytelling: Exploring Kathabhinaya for Empowering Vulnerable Social Groups"
Janardan Ghosh,
story performer, creative director, education officer, India
Γλώσσα: Αγγλικά

"Play Jam"
Eleni Papaioannou, Movement Educator, Choreographer, Performer, Greece
Γλώσσα: Αγγλικά

"Oratio Mix, intercultural dialog at school"
Noémie Besace
, artist, pedagogue, France
Bruno Freyssinet, artistic director Transplanisphère, France
Γλώσσα: Αγγλικά/Γαλλικά

"The things couldn't fit in my suitcase"
Ömer Adıgüzel, Prof. University Faculty of Educational Sciences, Turkey
Zeki Özen, Assoc. Prof.  Ankara University Faculty of Educational Sciences, Turkey
Γλώσσα: Αγγλικά / Τουρκικά / Γερμανικά (με μετάφραση στα ελληνικά)

«Εγώ κι άλλος…»
Γιώργος Μπεκιάρης,
 εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός
Γλώσσα: Ελληνικά

Truth or Lie’ - simple responses to a complex world
Lutz Pickardt
, director, theatre pedagogue, BuT, Germany
Γλώσσα: Αγγλικά

«Το όνομά μου είναι…δικό μου!»
Αντιγόνη Τσαρμποπούλου εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός
Γλώσσα: Ελληνικά

«Θέατρο με όχημα το τραγούδι»
Άρης Μπινιάρης, 
σκηνοθέτης, ηθοποιός
Γλώσσα: Ελληνικά

«Η αποδοχή του εαυτού/ της εαυτής  μέσα από την επιβεβαίωση των άλλων»
Λάμπρος Αραπάκος, κοινωνικός λειτουργός
Γιούλη Δούβου, θεατρολόγος, θεατροπαιδαγωγός
Γλώσσα: Ελληνικά


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ σε Τίτλους

«Εγώ, Εσύ, Μαζί!»
Ειρήνη Ζώη,
εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός,
Φωτεινή Παπαχαραλάμπους, ψυχολόγος, ψυχοθεραπεύτρια
Μελίνα Χατζηγεωργίου, εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός
Γλώσσα: Ελληνικά

"Theatre of the Oppressed in Education"
Alessandro Tolomelli
Professor of General and SocialPedagogy at the Department of Education Alma Mater Studiorum, University of Bologna, Italy
Γλώσσα: Αγγλικά

"Changing Horizons - How do you relate to your new environment?"
Tom Willems,
Academy for Theatre and Dance, Amsterdam, Netherlands
Γλώσσα: Αγγλικά / Γαλλικά

«Μιλώντας για τις ιδέες του μίσους στην τάξη»
Κωστής Παπαϊωάννου,
διευθυντής «ΣΗΜΕΙΟ για την μελέτη και αντιμετώπιση της ακροδεξιάς»
Ασπασία Καλησώρα, εκπαιδευτικός, μέλος «ΣΗΜΕΙΟ για την μελέτη και αντιμετώπιση της ακροδεξιάς»
Γλώσσα: Ελληνικά 

«‘Πού είναι η μαμά;’ Το θέατρο/δράμα στην εκπαίδευση για την ισότητα των φύλων»
Μάρθα Κατσαρίδου 
Επίκουρη Καθηγήτρια Θεάτρου στην Εκπαίδευση,  Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Koldo Vío, Θεατροπαιδαγωγός, Σκηνοθέτης, Ελλάδα/Ισπανία
Γλώσσα: Αγγλικά/Ελληνικά
 
"Devising as a Process of Inclusion and Developing Group Harmony" 
Sanja Krsmanović Tasić, 
choreographer, dance-theatre practitioner, Serbia 
Γλώσσα: Αγγλικά


 

Επιτροπές - Συνεργαζόμενοι φορείς

Εγγραφές - Επικοινωνία

Πρόγραμμα

Ανακοινώσεις

Ομάδες εργασίας/Θεματικά τραπέζια

Κεντρικές ομιλίες

Δρώμενα