Αποτελέσματα αναζήτησης

Changing Horizons - How do you relate to your new environment?

Changing Horizons - How do you relate to your new environment?

Αθήνα, 21/03/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Tom Willems

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 21/3/2025 4:30 μμ - 7:00 μμ Export event

Changing Horizons - How do you relate to your new environment?

 

Tom Willems
Academy for Theatre and Dance, Amsterdam, Netherlands

 

WORKSHOP

At Athens 2025 International Conference "Theatre/Drama & Inclusive Education"

21 March 2025

Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr)

 

Language: English
Limited number of participants

 

 

Short description

Aims: a) Reflecting on the issue of migration by sharing experiences from different countries, b) Providing opportunities and examples of inclusive education, c) Acquiring a more open view of the phenomenon of migration.

 

Background: a) Method of Paulo Freire, educationalist, pedagogue and andragogue, b) Mosaic dramaturgy, c) Changing Horizons documentary: “The many lives of the family Turna”.

 

Methodology:

a) Working on scenes from the Changing Horizons documentary, b) Enabling a lot of input from participants by means of open questions, working with associations and allusions, a collage-like structure, c) Leaving open, empty “spots” in the sequence so as to allow for unexpected, “out of the box” input.

 

Expected learning outcomes:

a) A deeper and more open insight into migration, b) A better understanding of how to deal with unexpected artistic input and unexpected situations, after having experienced some attempts with approaches to include the input of participants.

 

Target group:

People working with groups and wanting to look at the theme of migration through art.

 

Main assignments:

  • After participants have shared their experiences of migration in their own countries, subgroups will be formed, each with 5 to 7 persons from different countries and cultures.

  • All subgroups will watch the same scene from the documentary film (e.g. part of a scene, a song or a movement//dance) showing an important aspect of migration.

  • Each subgroup will work on the film fragment separately giving a spontaneous reaction, improvising in an art form of their preference (e.g. a poem, a movement, music, a song, a scene, a drawing, a photo).

  • Subgroups will present their improvised work-in-progress to the other subgroups.

  • ⁠All participants together will choose one part out of the presented work - by simple majority.

  • The same procedure will be repeated by watching two more film scenes.

  • After three times, three “works-in-progress” will have been created.

  • All participants will exchange ideas and proposals how these three parts could be connected to make collage, a mosaic.

In the end the final three parts will be performed by the whole group.

 

Language: Basic English will be sufficient.

 

Requirements:

Theatre experience is not required. Participants need to have some experience in working with groups and interest in the phenomenon of migration. Need to wear comfortable clothes in which that you can move easily.

Workshop includes exercises with possible physical contact.

 

 

Tom Willems (1961) is a creative producer, teacher and coach at the University of Arts in Amsterdam, Department Academy for Theatre and Dance/Theatre in Education. He is specialized in site-specific interdisciplinary theatre. He is also a coach for young theatre professionals. Next to that, he works with various groups, training them and making performances with amateurs and semi-professional actors. In 2007 he got involved in IDEA and has a lot of international experience. Since July 2017 he is the Project and Concept Director of IDEA. Next to his theatre work he is a fashion designer and owner of a travel agency that organises Art/Culture-travels to Egypt.


 


 

 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
  • Συνδιασκέψεις
Έτος
  • 2025 α' τρίμηνο
Πόλεις
  • Αθήνα
Εμψυχωτές
  • Willems Tom
Print

Number of views (463)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Απρίλιος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
31
Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές «κι αν ήσουν εσύ;»

Εργαστήριο για μαθητές - Τεχνικές «κι αν ήσουν εσύ;»

Λάρισα 31/3/2025, Εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες, 10ο Γυμνάσιο Λάρισας
1
2
3
4
5
Διερευνώντας την έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Διερευνώντας την έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Αθήνα, 4-6 Απριλίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς & γονείς. πρόγραμμα DISC
6
7
8
"Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα;"

"Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα;"

Λάρισα, 8/04/2025, Εργαστήριο για μαθητές, Νηπιαγωγείο- "Αρχοντία Καθάριου"
9
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 9/4/2025, Παιδαγωγική-Οργανωτική συνάντηση προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» (Αττική Βοιωτία, Εύβοια)
10
11

"κι αν ήσουν εσύ;" ενα πρόγραμμα για τα ανθρώπινα δικαιώματα, το ρατισμό, τη ξενοφοβία, τους πρόσφυγες

Αθήνα 11/4/2025 εκδήλωση ενημέρωσης στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Ηρώ Ποταμούση
1213
14151617181920
21222324252627
282930123
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Μεσσηνία

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Μεσσηνία

Καλαμάτα 3/5/2025 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 σχολείων Μεσσηνίας
4
5
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Αρκαδία

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 - Αρκαδία

Τρίπολη 5/5/2025 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2025 σχολείων Αρκαδίας
67
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρες Δράσης 2025 - Σάμος

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρες Δράσης 2025 - Σάμος

Σάμος 7-8-9/5/2025 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρες Δράσης 2025 σχολείων Σάμου
8
9
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρες Δράσης 2025 - Σάμος

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρες Δράσης 2025 - Σάμος

Σάμος 7-8-9/5/2025 Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρες Δράσης 2025 σχολείων Σάμου
1011

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά