Αποτελέσματα αναζήτησης

(ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΚΛΕΙΣΑΝ) Αξιοποιώντας την τεχνική Δάσκαλος σε Ρόλο. Το δράμα «Ο Βαν Γκογκ στην Αρλ» ως ενδεικτικό παράδειγμα

(ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΚΛΕΙΣΑΝ) Αξιοποιώντας την τεχνική Δάσκαλος σε Ρόλο. Το δράμα «Ο Βαν Γκογκ στην Αρλ» ως ενδεικτικό παράδειγμα

Αθήνα, 25/11/2018, Εργαστήριο, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου, Αρετή Κονδυλίδου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 25/11/2018 9:30 πμ - 12:00 μμ Export event

  • Συμμετέχουν: 17
  • Θέσεις: 17
  • Υπολειπόμενες θέσεις: 0
Για να δηλώσετε συμμετοχή στη συγκεκριμένη δράση πρέπει πρώτα να έχετε λογαριασμό στον ιστοχώρο μας. ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΔΩ ή ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΕΔΩ.

Αξιοποιώντας την τεχνική Δάσκαλος σε Ρόλο. Το δράμα «Ο Βαν Γκογκ στην Αρλ» ως ενδεικτικό παράδειγμα

Αθήνα, 25/11/2018

Άβρα Αυδή, φιλόλογος, θεατροπαιδαγωγός
Μελίνα Χατζηγεωργίου, δασκάλα, θεατροπαιδαγωγός
Αρετή Κονδυλίδου, αρχαιολόγος, κοινωνική ανθρωπολόγος

Εργαστήριο 2,5 ωρών
Συμμετοχή στη Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Αθήνα 2018
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Γλώσσα: ελληνικά

Το εργαστήριο, διαπλέκοντας τη θεωρία με την εφαρμογή, προσφέρει ένα ενδεικτικό παράδειγμα για την εφαρμογή της τεχνικής Δάσκαλος σε Ρόλο (ΔσΡ) σε μαθητές Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού, καθώς και σε μαθητές γυμνασίου. Βασικός στόχος του εργαστηρίου είναι να αναδείξει την παιδαγωγική αξία της τεχνικής ΔσΡ και να παρουσιάσει συγκεκριμένο παράδειγμα για τη χρήση της, στο πλαίσιο της μεθόδου του Εκπαιδευτικού Δράματος (DramainEducation/ ProcessDrama). Στο εργαστήριο παρουσιάζεται συνοπτικά η θεωρία στην οποία βασίζεται η τεχνική Δάσκαλος σε Ρόλο, η οποία αποτελεί βασική τεχνική του Εκπαιδευτικού Δράματος, και προτείνεται ως παράδειγμα το δράμα «Ο Βαν Γκογκ στην Άρλ». Το δράμα σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε από ομάδα φοιτητών, στο πλαίσιο του μαθήματος «Το θέατρο στο σχολείο» το οποίο δίδαξαν η Α. Αυδή και η Μ. Χατζηγεωργίου στο Τμήμα Θεάτρου ΑΠΘ.  Η Αρετή Κονδυλίδου που συμμετέχει στην εμψύχωση του εργαστηρίου υπήρξε μέλος της ομάδας των φοιτητών. Το δράμα βασίζεται στην επίσκεψη του Βαν Γκογκ στην Αρλ το 1888. Με αφόρμηση αυτό το γεγονός, πλάθεται μία ιστορία με θέμα τη διαφορετικότητα του ξένου και ειδικότερα του ξένου καλλιτέχνη τον οποίο η κλειστή κοινωνία της επαρχίας αντιμετωπίζει με καχυποψία. Με τη χρήση της τεχνικής ΔσΡ δίνεται η ευκαιρία στους συμμετέχοντες να βιώσουν «στο εδώ και τώρα» την ιστορία, καθώς υποδύονται διάφορους ρόλους σε αυτοσχεδιασμούς με τον εμψυχωτή.  Επιπλέον, τους δίνεται η δυνατότητα να διερευνήσουν, εντός και εκτός ρόλου, ερωτήματα όπως: Τι σημαίνει διαφορετικότητα; Πώς αντιδρούμε στο διαφορετικό και γιατί; Πώς αντιμετωπίζει η κοινωνία τους καλλιτέχνες και γιατί; Τι προσφέρει η τέχνη;  


Image

Η Άβρα Αυδή είναι φιλόλογος και θεατροπαιδαγωγός. Υπηρέτησε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως καθηγήτρια και ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών (1982-2011). Παράλληλα, δίδαξε, επί 15 έτη (2001-2016), στο Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ. τα μαθήματα «Δραματοποίηση» και «Το Θέατρο στο σχολείο». Ασχολήθηκε συστηματικά με το Εκπαιδευτικό Δράμα και με το σχολικό θέατρο, αξιοποιώντας τις γνώσεις που αποκόμισε από μεταπτυχιακές σπουδές και σχετική έρευνα. Δίδαξε σε επιμορφωτικά σεμινάρια και δημοσίευσε ποικίλα άρθρα σχετικά με τη θεατρική παιδεία. Συνέγραψε με τη Μελίνα Χατζηγεωργίου το βιβλίο «Η τέχνη του Δράματος στην εκπαίδευση. 48 προτάσεις για εργαστήρια θεατρικής αγωγής» (Μεταίχμιο 2007) και το βιβλίο «Όταν ο δάσκαλος μπαίνει σε ρόλο. 50 προτάσεις για θεατρικά εργαστήρια με Δάσκαλο σε Ρόλο»  (Μεταίχμιο 2018). Στον τομέα της γλωσσικής διδασκαλίας έχει επίσης διδακτικό, επιμορφωτικό και συγγραφικό έργο. Συμμετείχε, ανάμεσα σε άλλα, στη συγγραφή των παρακάτω ομαδικών έργων: Εγχειρίδια «Έκφραση-Έκθεση» για το λύκειο (1985-89), Πρόγραμμα Σπουδών για τη Νεοελληνική Γλώσσα (1998), ψηφιακό έργο ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΓΛΩΣΣΑ (2017).


Η Μελίνα Χατζηγεωργίου είναι δασκάλα και θεατροπαιδαγωγός με μεταπτυχιακές σπουδές στο Εκπαιδευτικό Δράμα (Μ.Α. DramainEducation). Δίδαξε επί 15 έτη στο Τμήμα Θεάτρου του ΑΠΘ τα μαθήματα «Δραματοποίηση» και «Το Θέατρο στο σχολείο».  Έχει εργαστεί ως δασκάλα Δράματος σε σχολεία, στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων, στο Παιδικό Στέκι του Εθνικού Θεάτρου, στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Δίδαξε σε επιμορφωτικά σεμινάρια για το Εκπαιδευτικό Δράμα που οργανώθηκαν από πανεπιστήμια και ποικίλους φορείς όπως το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης, το FutureLibrary, κ.α. Επιπλέον, σχεδίασε και συντόνισε θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα σε μουσεία και άλλους φορείς.  Συνέγραψε με την ΆβραΑυδή το βιβλίο «Η τέχνη του Δράματος στην εκπαίδευση. 48 προτάσεις για εργαστήρια θεατρικής αγωγής» (Μεταίχμιο 2007) και το βιβλίο «Όταν ο δάσκαλος μπαίνει σε ρόλο. 50 προτάσεις για θεατρικά εργαστήρια με Δάσκαλο σε Ρόλο» (Μεταίχμιο 2018) . 

Image


Η Αρετή Κονδυλίδου σπούδασε Ιστορία-Αρχαιολογία στο Α.Π.Θ. και Κοινωνική Ανθρωπολογία στην E.H.E.S.S., στο Παρίσι. Από το 2006 εργάζεται στο Υπουργείο Πολιτισμού, στην Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων & Τεχνικών Έργων Κεντρικής Μακεδονίας, στη Θεσσαλονίκη. Ολοκληρώνει τις σπουδές της στo Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ. Έχει ασχοληθεί με την εμψύχωση ομάδων και με θεατρο-εκπαιδευτικά προγράμματα στο πλαίσιο των σπουδών αλλά και του χώρου εργασίας της. 
 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2018
Πόλεις
  • Αθήνα
Εμψυχωτές
  • Αυδή Άβρα
  • Χατζηγεωργίου Μελίνα
  • Κονδυλίδου Αρετή
Print

Number of views (3782)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Δεκέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
13
14
15
16
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 16/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
17
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά, 17/12/2024 (Ηράκλειο, Λασίθι), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
18
19
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά