Αποτελέσματα αναζήτησης

Ενδυναμώνοντας τους μαθητές με τη δύναμη του θεάτρου: ο εμψυχωτής του θεάτρου μεταξύ του Στανισλάβσκι, του Μπρέχτ και του Μποάλ

Ενδυναμώνοντας τους μαθητές με τη δύναμη του θεάτρου: ο εμψυχωτής του θεάτρου μεταξύ του Στανισλάβσκι, του Μπρέχτ και του Μποάλ

Αθήνα, 24/11/2012, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2012, Χριστίνα Ζώνιου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 24/11/2012 9:00 πμ - 12:00 μμ Export event

7η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  

«Θέατρο & Εκπαίδευση: δεσμοί αλληλεγγύης»

Ενδυναμώνοντας τους μαθητές με τη δύναμη του θεάτρου: 
ο εμψυχωτής του θεάτρου μεταξύ του Στανισλάβσκι, του Μπρέχτ και του Μποάλ

Χριστίνα Ζώνιου

θεατρολόγος, σκηνοθέτης, διδάσκουσα στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Εργαστήριο 3 ωρών

Γλώσσα Ελληνικά

Δυο μεγάλοι δάσκαλοι του θεάτρου του 20ου αιώνα, ο ρώσος Κονσταντίν Στανσιλάβσκι και ο γερμανός Μπέρτολντ Μπρεχτ, τόνιζαν πως η ικανότητα του ηθοποιού να διαθέτει ταυτόχρονα ενεργοποιημένο το νου και το συναίσθημα είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την άριστη καλλιτεχνική απόδοσή του πάνω στη σκηνή.  Ωστόσο, ο πρώτος τοποθετεί την έμφασή του περισσότερο στο συναίσθημα, στην ανάπτυξη του συναισθηματικής ταύτισης του ηθοποιού με τον χαρακτήρα που παίζει, ενώ ο δεύτερος στην «διάνοια», στη στοχευμένη διακοπή της ταύτισης, στην κριτική αποστασιοποίηση του ηθοποιού από τον ρόλο του, στον κριτικό στοχασμό.  Ο βραζιλιάνος Αουγκούστο Μποάλ με τη μέθοδό του θα συζεύξει αρμονικά και τις δύο αυτές προσεγγίσεις, αλλά θα προχωρήσει και ένα βήμα πιο πέρα, στην ενεργό εμπλοκή του κοινού και στο μετασχηματισμό μέσα από συναισθηματικές και διανοητικές διαδικασίες της δοσμένης σκηνικής πραγματικότητας.

Η παιδαγωγική της ενδυνάμωσης απαιτεί την ταυτόχρονη εμπλοκή του συναισθηματικού και του διανοητικού πλούτου του ατόμου, καθώς και τον εφοδιασμό με την ικανότητα ανάληψης δράσης για να επιφέρει ατομικά και συλλογικά την επιθυμητή αλλαγή. Ο εμψυχωτής του θεάτρου αντλώντας δραστηριότητες από τους τρεις μεγάλους δασκάλους, Στανισλάβσκι, Μπρεχτ και Μποάλ, μπορεί να οδηγήσει στην ενδυνάμωση των μαθητών του, ενηλίκων και ανηλίκων.  Έτσι, το εργαστήριο θα μελετήσει συγκριτικά τις τρεις προσεγγίσεις και θα περιλαμβάνει ενδεικτικές δραστηριότητες από την κάθε μία, διασκευασμένες έτσι ώστε να μπορεί να τις χρησιμοποιήσει ο εμψυχωτής θεάτρου: δραστηριότητες συγκινησιακής και αισθητηριακής μνήμης, δραστηριότητες διακοπής της ταύτισης και αποστασιοποίησης και, τέλος, δραστηριότητες ενδυνάμωσης και αλλαγής.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε εμψυχωτές, ηθοποιούς, θεατρολόγους, εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτές ενηλίκων, κ.ο.κ., με απαραίτητη την προϋπάρχουσα εμπειρία στην εμψύχωση θεατρικών εργαστηρίων.

Η Χριστίνα Ζώνιου είναι θεατρολόγος, σκηνοθέτης, καθηγήτρια υποκριτικής και εμψυχώτρια Θεάτρου του Καταπιεσμένου. Κατέχει οργανική θέση ως μέλος του Ειδικού Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.Ε.ΔΙ.Π) στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (γνωστικό αντικείμενο Υποκριτική). Ιδρυτικό μέλος του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Ώσμωση - Κέντρο Τεχνών και Διαπολιτισμικής Αγωγής. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου (MPhil in Theatre Studies) από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Γλασκόβης καθώς και  του ευρωπαϊκού μεταπτυχιακού προγράμματος της Δραματικής Σχολής Laboratorio Nove (Φλωρεντία). Υποψήφια διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.


 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2012
Πόλεις
  • Αθήνα
Εμψυχωτές
  • Ζώνιου Χριστίνα
Print

Number of views (1063)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Νοέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
28
Theatre Makes Politics (TMP)

Theatre Makes Politics (TMP)

Dortmund Germany 27-28/10/2024 Partners Meeting
293031
Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Διαδικτυακά, 31/10/2024, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μόσχος
12
3
4
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 4/11/2024 Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
567
8
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Σάμος 8/11/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Σοφία Μπουτμπάρα
9
10
11
«Μαθήματα Εφηβείας»

«Μαθήματα Εφηβείας»

Αθήνα 11 Νοεμβρίου 2024, σεμινάριο, Βιργινία Κεχαγιά
121314151617
1819
«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

Διαδικτυακά, 19/11/2024 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
20

D.I.S.C. - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Αιτήσεις συμμετοχής μέχρι τις 20/11/2024
21
22
«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

Παραμυθιά Θεσπρωτίας, 22/11/2024, θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα -Παράσταση θεάτρου φόρουμ
23
«Tα χέρια έχουν φωνή»

«Tα χέρια έχουν φωνή»

Ηγουμενίτσα 23/11/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης
24
25262728
«Πες το δυναμικά με εικόνες»

«Πες το δυναμικά με εικόνες»

Πάτρα 28/11/2024, Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (β' μέρος)
2930
1
2345
67
8

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά