Αποτελέσματα αναζήτησης

Μεταμορφώσεις στην Εκπαίδευση:  Προσωπικές και Συλλογικές Αφηγήσεις μέσω της Κίνησης και του Χορού

Μεταμορφώσεις στην Εκπαίδευση: Προσωπικές και Συλλογικές Αφηγήσεις μέσω της Κίνησης και του Χορού

Αθήνα, 14-16/3/2006, Προ-συνεδριακό Εργαστήριο στα πλαίσια της Συνδιάσκεψης 2006, Manoela Souza

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 14/3/2006 5:00 μμ - 16/3/2006 8:30 μμ Export event


5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Θεατρικό Σεμινάριο - Εργαστήριο

Προ-συνεδριακό Σεμινάριο στα πλαίσια της Συνδιάσκεψης 2006

 

 

«Μεταμορφώσεις στην Εκπαίδευση:

Προσωπικές και Συλλογικές Αφηγήσεις μέσω της Κίνησης και του Χορού»

 

Manoela Souza, Εκπαιδευτικός Θεάτρου, Βραζιλία

 

Αθήνα, 14-15-16 Μαρτίου 2006

ώρες: 17.00 – 20.30

 

Οργάνωση:

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

 

 

Περιγραφή

 

Το εργαστήριο αυτό παρουσιάζει τεχνικές αφήγησης και μυθοπλασίας μέσω της κίνησης, αποκαλύπτοντας τη συμβολή της τέχνης του χορού στη δημιουργία προσωπικής ταυτότητας αλλά και διαπολιτισμικών κοινοτήτων. Θα χρησιμοποιηθούν στοιχεία Καποέιρα, Σάλσα και Αφρο-Βραζιλιάνικων χορών, ανάλογα με τα ειδικά ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων.

Πώς μπορεί η αφήγηση μέσω της κίνησης να εμψυχώσει και να ενδυναμώσει κοινωνικά τους νέους, κοινωνικά αποκλεισμένες ομάδες, κοινότητες καταρρακωμένες από τη φτώχεια, τις συγκρούσεις, τον αποκλεισμό και τις διακρίσεις; Πώς μπορεί η μνήμη του σώματος και η φαντασία μας ν’ αποκαλυφθούν μέσω του χορού, και ν’ αποτελέσουν έναυσμα μιας παιδαγωγικής αυτο-προσδιορισμού; Πώς μπορεί ν’ απελευθερωθεί το σώμα από επιταγές και αναστολές, ώστε οι συμμετέχοντες ν’ αντιληφθούν τη «διαλεκτική της αντίστασης» και τις συγκρούσεις/αντιφάσεις στα πλαίσια μιας ατομικής και συλλογικής αλλαγής; Πώς οι «χοροί της αλληλεγγύης» και η «ομαδική χορογραφία» δίνουν τη δυνατότητα στις ομάδες αυτές να περάσουν από την αφήγηση στη δημιουργία ιστοριών, ώστε να αναπτύξουν κίνητρα για αλληλοϋποστήριξη και αλληλεγγύη;

Αυτά τα ερωτήματα οριοθετούν και τους τρεις στόχους του εργαστηρίου:

Α) Να δοθεί στους συμμετέχοντες η δυνατότητα να πειραματιστούν με τεχνικές αφήγησης μέσω της κίνησης και του χορού, όπως αναπτύχθηκαν στη διάρκεια επτάχρονης συνεργασίας με τον Dan Baron Cohen στη Βραζιλία αλλά και πιο πρόσφατα στη διάρκεια προγράμματος σε γυναικείες φυλακές·

Β) Να καταδειχθεί η συμβολή των τεχνικών αυτών στη δημιουργία «συλλογικών γλυπτών» και παραστάσεων στα πλαίσια της τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης καθώς και στα πλαίσια της εκπαίδευσης των παιδαγωγών, των παιδαγωγών της τέχνης και όσων επιδιώκουν πολιτισμική παρέμβαση.  

Γ) Να τεθούν προς συζήτηση οι δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει κανείς στη διάρκεια της εφαρμογής των τεχνικών αυτών και οι πιθανοί τρόποι αντιμετώπισής τους.

 

Η Manoela Souza σπούδασε Θέατρο στην Εκπαίδευση στο State University of Santa Catarina της Βραζιλίας. Είναι παιδαγωγός παραστατικών τεχνών και πολιτισμική ακτιβίστρια. Έχει δουλέψει με ακτήμονες, ιθαγενείς, συνδικαλιστικές οργανώσεις και πανεπιστημιακές κοινότητες στη Βραζιλία από το 1998. Μέσα από τη δουλειά αυτή και τις συνεργασίες της έχει συμβάλει στην εξέλιξη της μεθόδου του «πολιτισμικού γραμματισμού», μια παιδαγωγική πρόταση με στόχο την προσωπική αυτοδιάθεση και την αυτοδιάθεση της κοινότητας. Διερευνά τις δυνατότητες της μεθόδου αυτής μέσω της κίνησης και του χορού. Είναι ιδρυτικό μέλος και Συντονίστρια της ABRA, της Ένωσης Παιδαγωγών Παραστατικών Τεχνών Βραζιλίας.

 

Ημέρες: Τρίτη 14, Τετάρτη 15, Πέμπτη 16 Μαρτίου 2006

Ώρες: 17.00-20.30

 

Τόπος: Σχολή Μωραΐτη, Αγ. Δημητρίου και Παπαναστασίου, Ψυχικό

 

Πληροφορίες & κρατήσεις: Μ. Κορδάκη, τηλ. 210 6776455 (μόνο 17:00-19:00)

 

Κόστος:  66 Ε και 46 Ε για μέλη του Πανελληνίου Δικτύου και συμμετέχοντες στη Συνδιάσκεψη

 

Πληροφορίες για να γίνετε μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση στην ιστοσελίδα  www.theatroedu.grΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

 

Συμμετοχές: Θέσεις περιορισμένες και αναμένεται να κλείσουν γρήγορα!

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να:

1) καταθέσουν το ποσό στην ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ 256/947128-67 (Κ. Τσολάκη)

2) δώσουν τα στοιχεία τους στο 210 6776455 (Μ. Κορδάκη, 17:00- 19:00)

 

Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

 

Print

Number of views (999)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Μάρτιος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
2627
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 27/2/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζουν Γ. Δούβου-Γ. Μπεκιάρης- Α. Παπακωνσταντινοπούλου
28291
2
3
45
6
78
9
10
«κι αν ήσουν εσύ;  - Πες το δυναμικά με εικόνες»

«κι αν ήσουν εσύ; - Πες το δυναμικά με εικόνες»

Αμφιλοχία 9-10 /3/2024 , Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς. Γιώργος Μπεκιάρης
11
12
13
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 13/3/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση Ομάδας Τοπικών Συντονιστών Νότου προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η , Αλεξιάδη Κατερίνα
14
15
Theatre Makes Politics (TMP) - Pilot Workshop "Far-right extremism and populism: racism and anti-refugees' rhetoric”

Theatre Makes Politics (TMP) - Pilot Workshop "Far-right extremism and populism: racism and anti-refugees' rhetoric”

Greece Patra 15/3/2024 Pilot Worksop at Youth Theatre Lab of Municipal & RegionalTheatre of Patras
1617
18
TheatreInMathematics2 (TiM^2) students' workshop

TheatreInMathematics2 (TiM^2) students' workshop

Chania Greece 18/3/2024 students' workshop 1st Experimental Gymnasio of Chania Crete Greece
19
20
«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

Διαδικτυακά, 20/3/2024 Παράσταση θεάτρου φόρουμ για εκπαιδευτικούς
21
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 21/3/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση Συντονιστικής Ομάδας "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η , Νικος Γκοβας
2223
24
ΠΔΘΕ-ΠΠΑ Θέατρο του Καταπιεσμένου / Θέατρο Φόρουμ

ΠΔΘΕ-ΠΠΑ Θέατρο του Καταπιεσμένου / Θέατρο Φόρουμ

Ραψάνη Λάρισας , 23-24/3/2024, Εργαστήριο Θέατρο του Καταπιεσμένου - Θεάτρου Φόρουμ, Χριστίνα Κρίθαρη
2526
Freedom Theatre "Η υπόσχεση της επανάστασης"

Freedom Theatre "Η υπόσχεση της επανάστασης"

Διαδικτυακά, 26/3/2024 εκδήλωση Συμμετέχουν: Ορφέας Αυγουστίδης, Γιώργος Καραμίχος, Δωδέκατος Πίθηκος, Μαρία Πρωτόπαππα, Κλέλια Ρένεση, Γιάννης Στάνκογλου
27
  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», στο 30ο ΔΣ Ηρακλείου & 49ο ΔΣ Ηρακλείου

  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», στο 41ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου

  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», 1ο Δημοτικό Σχολείο και 2ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου

  • Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

    Διαδικτυακά 27/3/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει ο Γιάννης Πούλιος

2829
Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Ρέθυμνο, 29-30-31/3/2024 εκδήλωση, δημόσια συζήτηση, εργαστήρια
30
31
Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Ρέθυμνο, 29-30-31/3/2024 εκδήλωση, δημόσια συζήτηση, εργαστήρια
1
“Παίζει, παίζει… ο ενήλικας;”

“Παίζει, παίζει… ο ενήλικας;”

Αθήνα, 1/4/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, γονείς, Εύη Θανέλλα
2
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 2/4/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
34
«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

Διαδικτυακά, 4/4/2024 Παράσταση θεάτρου φόρουμ για σχολεία
56
Freedom Theatre εργαστήριο αλληλεγγύης

Freedom Theatre εργαστήριο αλληλεγγύης

Ηράκλειο 6/4/2024 για εκπαιδευτικούς
7
"Διαφυγές"

"Διαφυγές"

Ναύπλιο, 7/4/2024, παράσταση θεάτρου φόρουμ για μεταπτυχιακούς φοιτητές/φοιτήτριες

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά