Αποτελέσματα αναζήτησης

Τεχνικές του Θεάτρου Forum και Θεάτρου των Καταπιεσμένων

Τεχνικές του Θεάτρου Forum και Θεάτρου των Καταπιεσμένων

Αθήνα, 17-19/1/2003, Συμπληρωματικό σεμινάριο Συνδιάσκεψης 2003, Julian Boal

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 17/1/2003 4:30 μμ - 19/1/2003 5:30 μμ Export event

3η Διεθνής Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

24-25-26 Ιανουαρίου 2003, Αθήνα, Αρσάκειο Ψυχικού

Συμπληρωματικά σεμινάρια Συνδιάσκεψης

 

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 1

Τεχνικές του Θεάτρου Forum και Θεάτρου των Καταπιεσμένων

Theatre of The Oppressed

Julian Boal, 
Βραζιλία

 

ΑΘΗΝΑ, 17-18-19 Ιανουαρίου 2003

Το Θέατρο των Καταπιεσμένων (Theatre of the Oppressed), που γιορτάζει φέτος τα 30στα του γενέθλια, έχει ήδη απλωθεί στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Η πιο γνωστή του μορφή είναι το Θέατρο-Φόρουμ (Forum Theatre). Η τεχνική αυτή μπορεί να χωριστεί σε δύο μέρη: α) Στη δημιουργία ενός έργου με "καταπιεσμένους", ενός έργου δηλαδή που θα χτιστεί από τις ιστορίες που οι καταπιεσμένοι θέλουν να συζητήσουν, β) Στην παράσταση, στην όποια ο θεατής-ηθοποιός (spect-actor) καλείται να ανέβει στη σκηνή και να προσπαθήσει να βρει με θεατρικό τρόπο τη λύση στο πρόβλημα που τίθεται.
Το σεμινάριο χωρίζεται στις ενότητες: α) Παιγνίδια και ασκήσεις που δεν είναι μόνο ζέσταμα. Είναι ο τρόπος να δημιουργηθεί μία αίσθηση κοινωνίας και εμπιστοσύνης στην ομάδα, ο τρόπος να ξεπεραστεί η μηχανικότητα που το σώμα έχει στην 'κανονική' ζωή και ο τρόπος να μάθουμε πράγματα που δεν μπορούν να μεταφραστούν σε λέξεις, β) Δόμηση των έργων-φόρουμ: το θέατρο φόρουμ δεν έχει ακριβές σωματικό λεξιλόγιο όπως η κομμέντια ντελ' άρτε ή το καμπούκι, αλλά έχει μια ελάχιστη δραματική δομή που επιτυγχάνεται με τη δημιουργία σύντομων σκηνών από τους συμμετέχοντες, γ) Ο ρόλος του τζόκερ: Ο τζόκερ είναι εκείνος που δημιουργεί τον σύνδεσμο μεταξύ του ακροατηρίου και της σκηνής, αυτός που προσκαλεί και δημιουργεί το κίνητρο στον θεατή-ηθοποιό (spect-actor) να δείξει την λύση του. Δεν είναι ο διαιτητής, αλλά είναι η εγγύηση του σεβασμού στο κοινό που κάθε παράσταση φόρουμ πρέπει να έχει.
Ο Julian Boal κατάγεται από τη Βραζιλία. Την πρώτη του εμπειρία στη διδασκαλία του "Θεάτρου των Καταπιεσμένων" την είχε δουλεύοντας ως βοηθός του πατέρα του Augusto Boal που είναι ο εμπνευστής της μεθόδου. Σύντομα άρχισε τη δική του προσωπική παρουσία στον διεθνή χώρο διδάσκοντας σε πολλά σεμινάρια σε όλο τον κόσμο. Ανάμεσα στα άλλα έχει διδάξει στο International School Teachers Association στη Γενέυη, στη θεατρική ομάδα Domino στο Halle της Γερμανίας, στο 23ο Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης, στο Μόσταρ της Βοσνίας. Έχει δουλέψει με πρόσφυγες από το Μαλί στη Γαλλία, έχει μεταφράσει στα γαλλικά το Rainbow of Desire του Augusto Boal, έχει σκηνοθετήσει την ταινία για το World Social Forum, Porto Alegre, Brazil (2002) και το ντοκιμαντέρ για τους "Jana Sankriti, Calcutta" της Ινδίας, έχει γράψει το βιβλίο "Εικόνες λαϊκού θεάτρου στη Βραζιλία" κ.ά.

ΧΡΟΝΟΣ-ΩΡΕΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

Παρασκευή 17/1/03, 16.30-21.00
Σάββατο 18/1/03, 09.30-17.30 με διάλειμμα για ελαφρύ γεύμα
Κυριακή 19/1/03, 09.30-17.30 με διάλειμμα για ελαφρύ γεύμα


 

 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2003
Πόλεις
  • Αθήνα
Εμψυχωτές
  • Boal Julian
Print

Number of views (2032)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Φεβρουάριος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
2728
2930
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 30/01/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
31
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1
2
3
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Διαδικτυακά, 3/2/2025, Γιώργος Μπεκιάρης, Λάμπρος Αραπάκος, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μόσχος, Διονύσης Παύλου, Ευγενία Ζάγουρα
4
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζουν Νίκος Γκόβας
5
"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

Ρέθυμνο 5/2/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Χρήστος Ραχιώτης
6
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Ζάκυνθος, 06/02/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
78
9
10
11
12
13
Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Ιωάννινα, 13/2/2025 Εργαστήριο σε σχολείο. Δράση «Μαθητικά Φεστιβάλ Μαζί», Γυμνάσιο Πεδινής Ιωαννίνων
14
15

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
16

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
1718
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 18/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
192021
TiM2-Theatre in Mathematics2  Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

TiM2-Theatre in Mathematics2 Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Ηράκλειο, 21-23 Φεβρουαρίου 2025 σεμιναριο εκπαιδευτικών. Ιωάννα Μούντριζα, Θοδωρής Παράσχου
22
23
2425
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 25/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
26272812
34
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/3/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
567
«Ηχορροές»

«Ηχορροές»

Αθήνα, 7/3/2025 εργαστήριο. Φοίβος-Άγγελος Κόλλιας, Χριστίνα Στουραίτη
89

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά