Αποτελέσματα αναζήτησης

«Ο αυτοσχεδιασμός και το θεατρικό παιχνίδι ως εργαλεία διδασκαλίας»

Θεσσαλονίκη, 27/1/2007, Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Αργυρώ Σκίτσα, Χαρίκλεια Τερζητάνου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 27/1/2007 9:00 πμ - 1:30 μμ Export event


Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση διοργανώνει Διήμερο Επιμορφωτικό Σεμινάριο με θέμα

«Η Θεατρική Αγωγή στο Δημοτικό σχολείο»

Ημερομηνίες: Παρασκευή 26 και Σάββατο 27 Ιανουαρίου 2007
Ώρες: Παρασκευή 16.00-21.00 & Σάββατο 09.00-15.00
Τόπος: Θεσσαλονίκη, 100ο Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης

     Σάββατο 27/1/2007
09.00-11.00    Εργαστήρια
11.00-11.30    Διάλειμμα
11.30-13.30    Εργαστήρια
 

Εργαστήριο 4
«Ο αυτοσχεδιασμός και το θεατρικό παιχνίδι ως εργαλεία διδασκαλίας»
με τις Αργυρώ Σκίτσα, εκπαιδευτικό, μουσικοπαιδαγωγό
& Χαρίκλεια Τερζητάνου, εκπαιδευτικό

Σκοπός του εργαστηρίου είναι να κατανοήσουμε τη μέθοδο και τον τρόπο με τον οποίο ο αυτοσχεδιασμός και το θεατρικό παιχνίδι στηρίζουν και εμπλουτίζουν τη διδασκαλία.

Με συγκεκριμένα παραδείγματα που αφορούν την Ιστορία, τη Γλώσσα και τα Μαθηματικά θα δούμε πώς μπορούμε να ενισχύσουμε τη φαντασία και τη δημιουργική έκφραση των μαθητών, οδηγώντας τους στην ουσιαστική κατάκτηση της γνώσης μέσα από έναν παιγνιώδη και κατά συνέπεια ενδιαφέροντα τρόπο.

Η Αργυρώ Σκίτσα αποφοίτησε από το Α.Π.Θ. με ειδίκευση στην Ψυχολογία. Από το 1990 εργάστηκε στην ειδική αγωγή ως εκπαιδεύτρια και συντονίστρια προγραμμάτων δημιουργικής έκφρασης και ανάπτυξης, κατάρτισης ατόμων με αναπηρίες και εκπαίδευσης εργαζομένων και εθελοντών σε θέματα κοινωνικής ευαισθητοποίησης. Δίδαξε στη Μέση Εκπαίδευση ως φιλόλογος και σε ΙΕΚ Προσχολικής Αγωγής για παιδιά με ειδικές ανάγκες ενώ συνεργάστηκε με ωδεία, παιδικούς σταθμούς σχολεία, κατασκηνώσεις και άλλους φορείς σε προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης, θεατρικού παιχνιδιού, μουσικοκινητικής και οργάνωσης παιδικών παραστάσεων. Έχει συνεργαστεί φορείς ως συντονίστρια σε ευρωπαϊκά προγράμματα για τον κοινωνικό αποκλεισμό των νέων και σε προγράμματα πολιτιστικών ανταλλαγών (Γαλλία, Βέλγιο, Ιρλανδία, Βουλγαρία). Εισηγήτρια σε σεμινάρια για θέματα ειδικής αγωγής, αντιμετώπισης προβλημάτων – συγκρούσεων στην τάξη, εμψύχωσης και επικοινωνίας μέσα από το παιχνίδι, θεατρικού παιχνιδιού, αφήγησης παραμυθιού και μουσικοκινητικής αγωγής καθώς και για την τέχνη στην εκπαίδευση. Επίσης, διοργανώνει επιμορφωτικά βιωματικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και εμψυχωτές καθώς και πολιτιστικές εκδηλώσεις για παιδιά σε συνεργασία με φορείς της πόλης. Είναι μέλος της ΟΜΕΡ από το 1994 έως σήμερα. Από το 1999 είναι υπεύθυνη του καλλιτεχνικού παιδαγωγικού εργαστηρίου «Σχεδία στην πόλη». Ιδρυτικό μέλος της Παιδαγωγικής Καλλιτεχνικής Ομάδας «Σχεδία» η οποία λειτουργεί με στόχο τη συνεχή εκπαίδευση  και ενημέρωση καθώς και τη δημιουργία καλλιτεχνικών δράσεων – παρεμβάσεων για τα παιδιά στην πόλη αλλά και την επαρχία.

H Χαρίκλεια Τερζητάνου αποφοίτησε από την Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης το 1985 και ολοκλήρωσε το πρόγραμμα εξομοίωσης του Π.Τ. το 1993. Παρακολούθησε ένα χρόνο μαθήματα στο ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής. Γνωρίζει αγγλικά, γερμανικά και γαλλικά. Ασχολήθηκε από την εφηβική ηλικία με το μοντέρνο χορό και έκανε μαθήματα χορογραφίας. Τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια ασχολείται με τη μουσικοκινητική  και τη διδασκαλία των παραδοσιακών χορών  στο Λαογραφικό Όμιλο Παπάφη, με τον οποίο σκηνοθέτησε και επιμελήθηκε τη δίωρη παράσταση «Χορεύοντας στα κύματα», στο τμήμα παραδοσιακών χορών της Β΄ ΕΛΜΕ και σε παιδικά τμήματα δημοτικών σχολείων. Υπήρξε επί εννέα χρόνια πρόεδρος  του Εργαστηρίου Παραδοσιακών Χορών Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νομού Θεσ/νίκης και συμμετείχε ως πρωτοχορεύτρια σε πολλές παραστάσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το 2005 ήταν εμψυχώτρια σε δύο εργαστήρια για εκπαιδευτικούς της Φυσ. Αγωγής με θέμα τη διδασκαλία των παραδοσιακών χορών μέσα από τη μουσικοκινητική αγωγή. Παρακολούθησε πολλά εκπαιδευτικά σεμινάρια θεατρικής και αισθητικής αγωγής. Στα σχολεία που υπηρέτησε σκηνοθέτησε  θεατρικά έργα και επιμελήθηκε διαθεματικά εκπαιδευτικά προγράμματα που κατέληγαν σε παράσταση παντομίμας. Τα παραπάνω παρουσιάστηκαν στο θέατρο «ΑΝΕΤΟΝ» και στις μαθητικές συναντήσεις του Δ’ Δημοτικού Διαμερίσματος του Δήμου Θεσσαλονίκης. Επίσης, εργάστηκε και ως δασκάλα εικαστικών.  Ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων και Καλλιτεχνικών Αγώνων της Δ/νσης Π.Ε. Αν. Θεσ/νίκης από το σχολικό έτος 2003-2004 έχει οργανώσει βιωματικά σεμινάρια, έχει παρουσιάσει εισηγήσεις και έχει εκπονήσει ηλεκτρονικό υλικό για τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

Print

Number of views (653)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Μάρτιος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
2627
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 27/2/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζουν Γ. Δούβου-Γ. Μπεκιάρης- Α. Παπακωνσταντινοπούλου
28291
2
3
45
6
78
9
10
«κι αν ήσουν εσύ;  - Πες το δυναμικά με εικόνες»

«κι αν ήσουν εσύ; - Πες το δυναμικά με εικόνες»

Αμφιλοχία 9-10 /3/2024 , Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς. Γιώργος Μπεκιάρης
11
12
13
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 13/3/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση Ομάδας Τοπικών Συντονιστών Νότου προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η , Αλεξιάδη Κατερίνα
14
15
Theatre Makes Politics (TMP) - Pilot Workshop "Far-right extremism and populism: racism and anti-refugees' rhetoric”

Theatre Makes Politics (TMP) - Pilot Workshop "Far-right extremism and populism: racism and anti-refugees' rhetoric”

Greece Patra 15/3/2024 Pilot Worksop at Youth Theatre Lab of Municipal & RegionalTheatre of Patras
1617
18
TheatreInMathematics2 (TiM^2) students' workshop

TheatreInMathematics2 (TiM^2) students' workshop

Chania Greece 18/3/2024 students' workshop 1st Experimental Gymnasio of Chania Crete Greece
19
20
«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

Διαδικτυακά, 20/3/2024 Παράσταση θεάτρου φόρουμ για εκπαιδευτικούς
21
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 21/3/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση Συντονιστικής Ομάδας "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η , Νικος Γκοβας
2223
24
ΠΔΘΕ-ΠΠΑ Θέατρο του Καταπιεσμένου / Θέατρο Φόρουμ

ΠΔΘΕ-ΠΠΑ Θέατρο του Καταπιεσμένου / Θέατρο Φόρουμ

Ραψάνη Λάρισας , 23-24/3/2024, Εργαστήριο Θέατρο του Καταπιεσμένου - Θεάτρου Φόρουμ, Χριστίνα Κρίθαρη
2526
Freedom Theatre "Η υπόσχεση της επανάστασης"

Freedom Theatre "Η υπόσχεση της επανάστασης"

Διαδικτυακά, 26/3/2024 εκδήλωση Συμμετέχουν: Ορφέας Αυγουστίδης, Γιώργος Καραμίχος, Δωδέκατος Πίθηκος, Μαρία Πρωτόπαππα, Κλέλια Ρένεση, Γιάννης Στάνκογλου
27
  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», στο 30ο ΔΣ Ηρακλείου & 49ο ΔΣ Ηρακλείου

  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», στο 41ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου

  • Δράση «Μαζί»

    Ηράκλειο, 27/3/2024 Δράση «Μαζί», 1ο Δημοτικό Σχολείο και 2ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου

  • Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

    Διαδικτυακά 27/3/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει ο Γιάννης Πούλιος

2829
Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Ρέθυμνο, 29-30-31/3/2024 εκδήλωση, δημόσια συζήτηση, εργαστήρια
30
31
Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Δρόμοι συμπερίληψης - Ρέθυμνο

Ρέθυμνο, 29-30-31/3/2024 εκδήλωση, δημόσια συζήτηση, εργαστήρια
1
“Παίζει, παίζει… ο ενήλικας;”

“Παίζει, παίζει… ο ενήλικας;”

Αθήνα, 1/4/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, γονείς, Εύη Θανέλλα
2
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 2/4/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
34
«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

«Η πολύχρωμη μετανάστευση της πεταλούδας»

Διαδικτυακά, 4/4/2024 Παράσταση θεάτρου φόρουμ για σχολεία
56
Freedom Theatre εργαστήριο αλληλεγγύης

Freedom Theatre εργαστήριο αλληλεγγύης

Ηράκλειο 6/4/2024 για εκπαιδευτικούς
7
"Διαφυγές"

"Διαφυγές"

Ναύπλιο, 7/4/2024, παράσταση θεάτρου φόρουμ για μεταπτυχιακούς φοιτητές/φοιτήτριες

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά