“Education & Theatre Journal” Issue 22, 2021 Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr) journal@theatroedu.gr / info@theatroedu.gr / ++302106541600 ISSN 1109-821X Free access to all Articles in English below
Download Issue 22 in one pdf here!
Introduction & Contents
A note from the Editing Committee
After coronavirus: Global youth reveal that the social value of art has never mattered more Kathleen Gallagher
Site-specific art in the arts and in aesthetic education - Transformations of the perception of landscapes Ute Pinkert
Teachers’ participation motivations and satisfaction in a drama in education training Nassia Choleva, Antonis Lenakakis, Myrto Pigkou-Repousi
From performing heteronomy to devising a theatricality of autonomy. A presentation of an ongoing process of Theatre of the Oppressed, documentary theatre and critical ethnography in a multicultural community in Rome Christina Zoniou
Eugenio Barba: The tradition of the impossible Eugenio Barba in conversation with Antonis Diamantis
A stage at the National Theatre of Greece dedicated to youth Sofia Vgenopoulou in conversation with Katerina Alexiadi
Dissertation synopsis ‘Rebel bodies and affects in movement: Imagining scenes for an indocile pedagogy’ Doctoral dissertation, Universitat Autònoma de Barcelona, Department of Teaching of Musical, Artistic and Corporal Expression – February 2021 Amalia Giannoutsou
Number of views (2892)/Comments (0)
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 - Αμφιλοχία
TiM2-Ανοικτή πρόσκληση για εμψυχωτές - εκπαιδευτές για το TiM2 - Διδάσκοντας Mαθηματικά με την αξιοποίηση μεθόδων του Εκπαιδευτικού Δράματος
Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ - Ημέρα Δράσης 2024 - Ρόδος
Θεσσαλονίκη 20 Ιουνίου 2024, έκθεση εικαστικών έργων προσφύγων
Θεσσαλονίκη 20-22 Ιουνίου 2024, η συμμετοχή του ΠΔΘΕ
25ο Αντιρατσιστικό φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
Εκεί που κλαίνε τα ελαιόδενδρα (Where Olive Trees Weep)
Theatre Makes Politics (TMP)
Thessaloniki 29-30/6/2024 Partners Meeting
Σητεία, 30/6/2024, Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης