Εργαστήρια Συνεδρίου 2025

ΕΓΓΡΑΦΗ: Tα εργαστηρια της Παρασκευής και του Σαββάτου είναι διάρκειας 2,5 ωρών, ενώ της Κυριακής είναι 2 ωρών. 
Οι θέσεις στα Εργαστήρια είναι περιορισμένες. Η εγγραφή σε αυτά θα γίνει μετά την γενική εγγραφή στο Συνέδριο και θα τηρηθεί σειρα προτεραιότητας.
Συγκεκριμένα: Εφόσον έχετε ολοκληρώσει την διαδικασία  εγγραφής, θα σταλεί στο email σας προσωπικό μήνυμα, κατά προτεραιότητα ανάλογα με την ημερομηνία εγγραφής, που θα σας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξετε ποιο εργαστήριο θα θέλετε να παρακολουθήσετε.
Σημείωση: πριν δηλώσετε, βεβαιωθείτε για τη γλώσσα εργαστηρίου
, την ημερα και ώρα. Καθώς τα Εργαστήρια προσφερονται στην ίδια χρονική ζώνη, μπορείτε να επιλέξετε μονο ένα κάθε ημέρα.

Δείτε πιό κάτω τα Εργαστηρια ανά ημέρα. Για περιγραφή, ήμερα, ώρα, γλώσσα κάντε κλίκ στο τίτλο του εργαστηρίου.

Σημ. Ο αστερίσκος ακολουθούμενος από το θηλυκό γένος χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει κάθε έμφυλη ταυτότητα.


 

 

 

"Me, Myself and We "

"Me, Myself and We "

Chiliomodi Corinth, 24-29/8/2022, Theatre Summer Camp 2022, Main Seminar, Georgia Tsangaraki

Event date: 8/24/2022 5:00 PM - 8/29/2022 3:00 PM Export event

Only registered users can register for an event. Please login or register.

HELLENIC THEATRE/DRAMA & EDUCATION NETWORK (TENet-Gr)
Theatre Summer Camp 2022
Chiliomodi Greece 24-29/8/2022

MAIN SEMINAR
"Me, Myself and We "
Georgia Tsangaraki, Actor, Director, Theatre Educator and Dramatherapist
This seminar is offerd in Greek Language

 

An experiential theatrical workshop on the concept of Withness in the Chorus of Ancient Greek tragedy. 
The “Spiral Effect” is a method that applies to theatre education, self-development workshops and personal therapy. It is based on the concept of co-existence, which dominates the Chorus of ancient tragedy, and took its name from the multidimensional symbol of the Spiral. How do we emerge strong and active through a group of people? How much do we understand the responsibility of belonging in an ensemble? How do we enforce our personal identity and shine inside and outside of a group? 
The Method includes in brief: 
1) The visualization of speech in order to embody it.
2) The creation of a common physical communication code of the team based on the dynamics of Peripheral Vision. 
3) The development of a spiritual area for the understanding of poetic texts and the creation of personal contact with them. 
4) The expansion and strengthening of the imagination as a structural artistic and self-knowledge tool. 
In this particular workshop, an attempt will be made to approach practically the concept of the Withness thinking  by the systemic therapist John Shotter, combining  my method of Peripheral Vision as a tool for understanding systemic thinking. Shotter through his Noticings focuses on the importance of imagination and the endurance that one must show in the new and the unknown that resides within him. It speaks of a new pre-linguistic communication and invites the individual not to think with logic, but to be left to the experience from which the New Word / Code of the group will emerge. When someone "enters" Peripheral Vision with the group, they stop thinking about themselves and concentrate on the here and now. This develops the energy vigilance of the participant, relieving her of the anxiety of "I do" and "I understand". It expands the imagination because the other senses are sharpened as the vision enters under the supervision of the situation and not its control. The group connects on a non-verbal level and "winds up" in a very complacent and safe way. The personalities emerge without the agony of exposure and confirmation. Once the group is organized at this level of peripheral coexistence, the sound can be spoken and the collective subconscious appears here and now. The system is now ready to listen and the individual ready to express the core of their  empirical thinking.

With a choral piece from the Eumenides of Aeschylus, we will discover the importance of Withness in the ritual event. We will come in contact with our transformative qualities, our "good" and "bad" side, our darkness and light. The purpose is to create a safe theatrical environment in which the individual voices of the participants will emerge and flourish.

Georgia Tsangaraki  is a director, actor, theater educator and dramatherapist. She completed her B.A. studies with Honors degree from the Greek National Theater Drama School in 1994 and continued with a one year post graduate course in Great Britain and Arts Educational London Schools. She is her last year of a Dramatherapy Master’s degree. Since 1996 she has been working as an actor with the National and Independent Theatre of Greece in multiple shows (Greek tragedies and contemporary pieces alike). She has participated in short and feature films, as well as television shows. She teaches voice, acting, and movement in Greece and abroad, using a unique self-created practice based on Greek Chorus and the importance of working in an ensemble. The method applies to different educational acting and self-development programs and is called “The Spiral Effect”. She has collaborated as an educator and director with:  SITI company (N.Y), Carnegie Mellon University (Pittsburgh), Vassar College, Pace University, MB2 Centro Para la Experimentación de las Artes (Arica-Chile), UNIACC (Santiago, Chile), Baumastrasse (Athens), OYL’S Apprentice company (Papingo, Greece) , Attico Ancient Greek Drama School, and many more. She is the creator and artistic director of an arts space in Athens called “The Farm” where she teaches theatre in nature and runs self-development sessions.  She has co-written with Angelita Tsougou “Paperback Romance”, a comedy inspired by Mills-and-Boon type books, and “Mary End John”, a contemporary tragedy, based on the myth of Clytemnestra. She has also written a woman’s monologue “Mother tongue” that refers on sexual abuse and dealing with this trauma, as well as a children series under the title “Kora Korn and the adventures of life” – the reality of a little girl with diabetes type 1. She has  directed: “In between_A Dithyramb” Bios (2022) , The circle of Dionysus” (2021),  “The Magic island” (2021),“Lemon”, an adaptation of her own in “Novecento” by Alessandro Baricco, that  has gained the award of Best Direction and Best Play in the Comic 7B international festival de Teatru in Buzau Romania, 2019. “Las Bacantes Flamencas” (NY Thalia Theatre 2019), “Alkestis” (MB2, Chile 2019), “Mary End John” (Baumstrasse 2018), “Les Chrysanthèmes” (The Farm 2018), “Las Bacantes” (MB2 Chile 2017), “Lithi a compass” (Virsodepsio 2013). She speaks English, Italian and Spanish, and is also and mostly a mother of an amazing child. Her main concern is finding ways to teach people the art of performing in different circumstances and conventions, without ever losing their truth and personal involvement to the project. She believes the art of Theatre is therapeutic, inspiring and life changing, and her workshops around the world have a great impact on people’s lives. 

 

Organisation: Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr)
info@theatroedu.gr / ++0030 2106541600

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 21/3/2025, 16.30-19.00

 

«Το Παιχνίδι της Σχεδίας ή αλλιώς Παρά λίγη καρδιά θα' ταν ο κόσμος άλλος»
Γεωργία Αντωνίου, εκπαιδευτικός, 5ο Γυμνάσιο Κέρκυρας 
Αγγελική Κλάδη, εκπαιδευτικός, 5ο Γυμνάσιο Κέρκυρας 
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: 5405 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

«Η αποδοχή του εαυτού/ της εαυτής  μέσα από την επιβεβαίωση των άλλων»
Λάμπρος Αραπάκος, κοινωνικός λειτουργός
Γιούλη Δούβου, θεατρολόγος, θεατροπαιδαγωγός
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: 131 (χώρος μη προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

«Μπορώ, μπορείς, μπορούμε... για την υποστήριξη της διαφορετικότητας μέσα από την ενίσχυση της γενικής αυτοπεποίθησης των εφήβων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση»
Αικατερίνη Ασημίδου, εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής, μουσικός 
Αντώνιος Λενακάκης, Καθηγητής Θεατρικής Τέχνης και Αγωγής, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Παιδαγωγική Σχολή, ΑΠΘ 
Άγγελος Σουλιώτης, εκπαιδευτικός, καθηγητής μουσικής
Γλώσσα: Ελληνικά 
Αίθουσα: 313 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

«Θέατρο της επινόησης - νέα νοήματα και νέα αφηγήματα»
Σοφία Βγενοπούλου παιδοψυχίατρος, σκηνοθέτρια, θεατροπαιδαγωγός-εμψυχώτρια ομάδων
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: 409-χορωδίας (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"Biography Based Language Teaching Through Creative Drama"
Ferah Burgul Adıgüzel Assoc. Prof. Gazi University Gazi Faculty of Education, Turkey
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 132 (χώρος μη προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

Oficina Manta plus democracy and modern slavery"
Hugo Miguel Coelho
, ExQuorum, Portugal
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 127 (χώρος μη προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"I am Malala - a process drama approach to address gender-based violence in classrooms"
Adam Cziboly, 
associate professor Western Norway University of Applied Sciences, Norway
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 310 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"Lotus Project yoga meets poetry"
Bruno Freyssinet 
artistic director of Transplanisphere France
Foteini Dimitriou Yoga Family Violet Alignment school, Greece
Γλώσσα: Αγγλικά/Ελληνικά/Γαλλικά
Αίθουσα: 311 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

«Το θεατρικό εκπαιδευτικό μοντέλο μέσα από την νευρολογική προσέγγιση της υποκριτικής»
Αννίτα Καπουσίζη, Εκπαιδεύτρια συμπεριληπτικών παραστατικών τεχνών, Καλλιτεχνική υπεύθυνη θεατρικής ομάδας ARTimeleia
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: 5404 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"Who Was My Granny"
Sunčica Milosavljević, theatre director, drama pedagogue, Serbia
Nataša Milojević, drama and dance pedagogue, Serbia
Mladen Brekić, Youth Drama Club POKUS, Serbia
Sara Prodanović, Youth Drama Club POKUS, Serbia
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 5204 -νυκτών οργάνων (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

POWER!- Εξερευνώντας και μπλοκάροντας τους ρατσισμούς μέσα μας και γύρω μας"
Γιώργος Μόσχος,
 Διευθυντής του Προγράμματος Νεανικής Συμμετοχής YES, ΠΨΥΠΕ
Όλγα Ορφανίδου, δασκάλα σε δημοτικό σχολείο
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: 410 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

«Χίλιες γλώσσες του χορού: Ο χορός ως εργαλείο συμπερίληψης»
Μαρία Παπαδοπούλου
, εκπαιδευτικός κίνησης, InDancEdu
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: Εστιατόριο (χώρος με δυσκολία προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"Journey to the Water"
Tríona Stokes, 
Drama Lecturer, Maynooth University, Ireland
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 312 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

«Της Γης ο Αφαλός – Ένα Πρόγραμμα για την Συμπερίληψη»
Μαρία Φραγκή, 
Μέλος ΕΕΠ στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πατρών
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: 5406 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΑΒΒΑΤΟΥ 22/3/2025, 09.30-12.00

 

«Το θέατρο ως πρακτική επίγνωσης: 1955 - 2024, μια διαδρομή με λεωφορείο»
Μαρία Όλγα Αθηναίου
, Πρακτικός του θεάτρου, Processworker
Γλώσσα: Αγγλικά/Ελληνικά
Αίθουσα: 5404  (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

«Αποσταθεροποιούμε τα καθιερωμένα αποδομώντας τις ρίζες του φασισμού»
Κατερίνα Αλεξιάδη, 
εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός
Βασίλης Κλησιάρης, εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: 5405  (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"The things couldn't fit in my suitcase"
Ömer Adıgüzel, Prof. University Faculty of Educational Sciences, Turkey
Zeki Özen, Assoc. Prof.  Ankara University Faculty of Educational Sciences, Turkey
Γλώσσα: Αγγλικά / Τουρκικά / Γερμανικά
Αίθουσα: 131 (χώρος μη προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"Oratio Mix, intercultural dialog at school"
Noémie Besace
, artist, pedagogue, France
Bruno Freyssinet, artistic director Transplanisphère, France
Γλώσσα: Αγγλικά/Γαλλικά
Αίθουσα: 132 (χώρος μη προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"Embodied Storytelling: Exploring Kathabhinaya for Empowering Vulnerable Social Groups"
Janardan Ghosh, 
story performer, creative director, education officer, India
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 409-χορωδίας (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

«Εγώ, Εσύ, Μαζί!»
Ειρήνη Ζώη,
 εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός,
Φωτεινή Παπαχαραλάμπους, ψυχολόγος, ψυχοθεραπεύτρια
Μελίνα Χατζηγεωργίου, εκπαιδευτικός, θεατροπαιδαγωγός
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: 310 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

«Καθημερινές ιστορίες μέσα από το ίχνος, την κίνηση και τον ήχο» - Μια συμπεριληπτική προσέγγιση εμπνευσμένη από την παιδαγωγική του τόπου, την κινησιολογία και το έργο της Trisha Brown
Βαγγέλης Κολότσιος
, εκπαιδευτικός
Ελίνα Βαφειάδη, εκπαιδευτικός
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: 127 (χώρος μη προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

""Devising as a Process of Inclusion and Developing Group Harmony" 
Sanja Krsmanović Tasić, 
choreographer, dance-theatre practitioner, Serbia 
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 5204-Νυκτών Οργάνων (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"Ο πρίγκιπας κι ο πρίγκιπας"
Γιώργος Κωνσταντινίδης, παιδοψυχολόγος, ηθοποιός, εθελοντής στο Πολύχρωμο Σχολείο
Έλενα Σκαρπίδου, επιμορφώτρια Σεξουαλικής Εκπαίδευσης, υπεύθυνη τομέα Εκπαίδευσης Πολύχρωμου Σχολείου
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: 5406 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

«Θέατρο με όχημα το τραγούδι»
Άρης Μπινιάρης, σκηνοθέτης, ηθοποιός
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: Εστιατόριο (με δυσκολία προσβάσιμος χώρος σε αμαξίδιο)

""The Red Lantern Festival, or How the Emperor’s Maidservant changed his Mind and Saved the People"
John O’ Toole, Professor University of Melbourn, Australia
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 410 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"Truth or Lie’ - simple responses to a complex world
Lutz Pickardt
director, theatre pedagogue, BuT, Germany
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 313 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"Elements of applied theater and technique by Ivana Chubbuk 12 Tools in drama pedagogy on examples of scenes from plays by A.P. Chekhov"
Arma Tanovic Brankovic Professor on Academy of Performing Arts, Bosnia and Herzegovina
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 311 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)

"One Well, One World: Activating Water Justice in the Global Textile Industry"
Philip Valle 
Lecturer - Department of Theatre and Dance, California Polytechnic State University, USA
Phyllis Wong Lecturer - Department of Theatre and Dance, California Polytechnic State University, USA
Jenna Brock Student, Research and Teaching Assistant - California Polytechnic State University, USA
Sara Sjoblom Student and Research Assistant - California Polytechnic State University USA
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 312 (χώρος προσβάσιμος σε αμαξίδιο)


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 23/3/2025 09.30-11.30

“Getting into improv theatre”
Frank Hohl, theatre pedagogue, Germany
Language: English/German
Αίθουσα: 313 (προσβάσιμη σε αμαξίδια)

«‘Πού είναι η μαμά;’ Το θέατρο/δράμα στην εκπαίδευση για την ισότητα των φύλων»
Μάρθα Κατσαρίδου 
Επίκουρη Καθηγήτρια Θεάτρου στην Εκπαίδευση,  Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Koldo Vío, Θεατροπαιδαγωγός, Σκηνοθέτης, Ελλάδα/Ισπανία
Γλώσσα: Αγγλικά/Ελληνικά
Αίθουσα: 132 (μη προσβασιμη σε αμαξίδια)

«Κώδικες Υπό Σκιάν»
Αγλαΐα Νάκα
  Θεατρολόγος
Χρήστος Ραχιώτης Ηθοποιός, Εμψυχωτής, Εκπαιδευτικός
Γλώσσα: Ελληνικά
Αίθουσα: 127  (μη προσβασιμη σε αμαξίδια)

"Play Jam"
Eleni Papaioannou, Movement Educator, Choreographer, Performer, Greece
Γλώσσα: Αγγλικά
Αίθουσα: 131  (μη προσβασιμη σε αμαξίδια)

«Μιλώντας για τις ιδέες του μίσους στην τάξη»
Κωστής Παπαϊωάννου,
διευθυντής «ΣΗΜΕΙΟ για την μελέτη και αντιμετώπιση της ακροδεξιάς»
Ασπασία Καλησώρα, εκπαιδευτικός, μέλος «ΣΗΜΕΙΟ για την μελέτη και αντιμετώπιση της ακροδεξιάς»
Γλώσσα: Ελληνικά 
 Αίθουσα: 5204-νυκτων οργάνων (προσβάσιμη σε αμαξίδια)


 

Επιτροπές - Συνεργαζόμενοι φορείς

Εγγραφές - Επικοινωνία

Πρόγραμμα

Ανακοινώσεις

Ομάδες εργασίας/Θεματικά τραπέζια

Κεντρικές ομιλίες

Δρώμενα & άλλες προ/μετά Συνεδριακές εκδηλώσεις