Το θέατρο/δράμα στη διδασκαλία της αγγλικής ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας: Δημιουργώντας μια νέα ουτοπία μέσω της ανάγκης
Αθήνα, 24/11/2018
Kung-Man-Matthew Cheung, υποψ. διδάκτορας, Monash University, Χονγκ Κονγκ
Εργαστήριο 2,5 ωρών
Συμμετοχή στη Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Αθήνα 2018
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Γλώσσα: αγγλικά
Ενώ πολλοί υποστηρικτές του θεάτρου, του δράματος και των παραστατικών τεχνών συνεχίζουν να αγωνίζονται για τη θέση του θεάτρου/ δράματος, σε ένα υπερπλήρες σχολικό πρόγραμμα σπουδών, υπάρχει ένας τομέας όπου το θέατρο/ δράμα κατάφερε να βρει έναν σύμμαχο και να ανοίξει ολόκληρους νέους τομείς πρακτικής. Στο Drama and Curriculum (2009), ο John O'Toole και η Madonna Stinson αναγνώρισαν διαφορετικά «κλειδιά» μέσω των οποίων μπορεί το θέατρο/ δράμα να έχει πρόσβαση στην σχολική ζωή και πραγματικότητα. Τα «κλειδιά» αυτά αντιπροσωπεύουν οικονομικές, ιδεολογικές και κοινωνικές δυνάμεις που επιτρέπουν τη χρήση και αξιοποίηση του θεάτρου/ δράματος στις σχολικές αίθουσες.Αυτοί οι τρόποι πρόσβασης στο πρόγραμμα σπουδών συνήθως βασίζονται στις διεθνείς τάσεις και έρευνες ή στην εμπειρία των υποστηρικτών του θεάτρου/ δράματος. Οι O'Toole και Stinson αναγνώρισαν τέσσερα ξεχωριστά «κλειδιά» για το θέατρο/ δράμα: α) ως αυτόνομο αντικείμενο διδασκαλίας στο επίσημο πρόγραμμα σπουδών, β) ως δραστηριότητα εκτός προγράμματος σπουδών, γ) ως αναγνωρισμένο ιδιωτικό προσόν του εκπαιδευτικού προσωπικού, και δ) ως μέρος της εκμάθησης γλωσσών. Προσδιορίζουν, επίσης, ένα πέμπτο υβριδικό «κλειδί» στο οποίο το θέατρο/ δράμα συνδέεται με έναν ευρύτερο τομέα σπουδών όπως οι «τέχνες». Το εργαστήριο αυτό θα επικεντρωθεί στο τέταρτο «κλειδί», την εκμάθηση γλωσσών μέσω θεάτρου/ δράματος.Η παιδαγωγική πρακτική του θεάτρου/ δράματος φαίνεται να προσφέρεται για τη λειτουργία και τον σκοπό του μαθήματος της Γλώσσας, ειδικά στα πλαίσια μίας επικοινωνιακής γλωσσικής διδασκαλίας. Ένας καθηγητής ή δάσκαλος ξένης γλώσσας μπορεί να μην είναι άνετος με ένα περιβάλλον βιωματικής μάθησης. Μπορεί να μην έχει τα εργαλεία για να διαχειριστεί μια μαθητοκεντρική προσέγγιση της διδασκαλίας. Αντιθέτως, οι εμψυχωτές/εκπαιδευτικοί θεάτρου/δράματος είναι εξοικειωμένοι και άνετοι και με τα εργαλεία και τις διαδικασίες που απατούνται σε μία βιωματική προσέγγιση της μάθησης. Το εργαστήριο αυτό θα διερευνήσει πώς οι δύο αυτές παιδαγωγικές προσεγγίσεις συγχωνεύονται, συγκρούονται και επιλύονται σε ένα σύνολο καινοτόμων παιδαγωγικών τεχνικών και αρχών που συμπεριλαμβάνει τόσο το θέατρο/ δράμα όσο και την εκμάθηση γλωσσών.
Ο Kung-Man-Matthew Cheung είναι υποψήφιος διδάκτoρας στο Πανεπιστήμιο Monash του Hong Kong. Η έρευνα που εκπονεί, στα πλαίσια του διδακτορικού του, αφορά την παιδαγωγική του θεάτρου/ δράματος και την εκμάθηση γλωσσών. Το 2003 εγκατέλειψε την ουτοπία της SunshineCoast στο Queensland της Αυστραλίας, όπου εργαζόταν ως δάσκαλος θεάτρου/ δράματος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για το πολύβουο Χονγκ Κονγκ. Είναι διευθυντής του "DramaticEnglish" και παραγωγός του θεάτρου DEER. Είναι επίσης, σχεδιαστής αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών, ενώ παράλληλα διοργανώνει και συντονίζει θεατρικά εργαστήρια για μαθητές με στόχο να βελτιώσουν τις γνώσεις τους στην αγγλική γλώσσα. Συνεργάζεται ως σύμβουλος με νηπιαγωγεία και σχολεία πρωτοβάθμιας/ δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και υλοποιεί σεμινάρια κατάρτισης εκπαιδευτικών σχετικά με τον τρόπο χρήσης του θεάτρου/ δράματος στην εκμάθηση γλωσσών. Έχει συγγράψει άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων και διάφορα κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους και βιβλία.
Κατηγορία Δράσης | - Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
|
Έτος | |
Πόλεις | |
Εμψυχωτές | |