Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ – ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ 2023
«Μαζί - Ένας άλλος τρόπος να δεις το ‘άλλο’»
Δευτέρα 15 Μαΐου 2023, 10:00 – 12:00, στο Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας
5 σχολεία, 14 εκπαιδευτικοί, 135 μαθητές & μαθήτριες
Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση - Τοπικό Γραφείο Κέρκυρας, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, συμπράττουν με το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας στην υλοποίηση του Μαθητικού Φεστιβάλ Κέρκυρας 2023, το οποίο έχει ενταχθεί στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεων για τον εορτασμό της φετινής Διεθνούς Ημέρας Μουσείων. Η 18η Μαΐου έχει καθιερωθεί ως «Διεθνής Ημέρα Μουσείων», από το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (ICOM), προκειμένου να γίνουν τα μουσεία φορείς πολιτισμικών ανταλλαγών και ν’ αναδειχθεί ο ρόλος τους στη σύγχρονη κοινωνία. Κάθε χρόνο, παράλληλα με το γενικό μήνυμα του εορτασμού, διερευνάται με ποικίλες εκδηλώσεις ένα ειδικό θέμα. Το θέμα του εορτασμού της φετινής Ημέρας Μουσείων είναι «Μουσεία, Αειφορία και Ποιότητα Ζωής».
Το Μαθητικό Φεστιβάλ- Ημέρα Δράσης- 2023 με τίτλο «Μαζί!-Ένας άλλος τρόπος να δεις το ‘άλλο’» πραγματοποιείται στην Κέρκυρα για έβδομη χρονιά με τη συμμετοχή σχολείων που συμμετέχουν στο «Κι αν ήσουν εσύ;», ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για ζητήματα προσφύγων. Όπως κάθε χρόνο, δημιουργήθηκε ένα δίκτυο σχολείων, με στόχο να δουλέψουν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας πάνω σε θέματα που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα και την αποδοχή του διαφορετικού σε όλες του τις μορφές. Τα παιδιά εργάζονται πάνω στην ενσυναίσθηση, την αποδοχή του άλλου, την κατανόηση του δικαιώματος των ίσων ευκαιριών για όλους. Χρησιμοποιούνται θεατρικές τεχνικές, βιωματικά εργαστήρια, διδακτικές επισκέψεις, δημιουργική γραφή, βιντεοσκόπηση κ.ά. Ταυτόχρονα, κατά το ίδιο διάστημα οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν σε τακτικές επιμορφωτικές συντονιστικές και ενημερωτικές συναντήσεις ώστε να υπάρχει κοινή συνεργασία και αλληλοϋποστήριξη. Η αποκορύφωση αυτής της διαδικασίας είναι η συνάντηση όλων σε ένα μεγάλο φεστιβάλ στο τέλος του σχολικού έτους, το οποίο με τη στήριξη μεγάλου αριθμού φορέων της πόλης, έχει στόχο τη διάχυση της δουλειάς αυτής τόσο στη σχολική όσο και στην ευρύτερη κοινότητα.
Το Φεστιβάλ 2023 στην Κέρκυρα περιλαμβάνει:
α) Παρουσιάσεις εργασιών των σχολείων και δρώμενα
β) Βιωματικά εργαστήρια για παιδιά
γ) Προβολές performances από ημέρες δράσης των παιδιών με αφορμή το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;»
δ) Περιήγηση σε επιλεγμένα εκθέματα της Ιαπωνικής συλλογής του Μουσείου
Συμμετέχουν 135 μαθητές & μαθήτριες 14 εκπαιδευτικοί από 5 σχολεία:
14ο Δημοτικό Σχολείο Κέρκυρας
Δημοτικό Σχολείο Ποταμού Κέρκυρας
Γυμνάσιο Αμφιπαγιτών Κέρκυρας
Γυμνάσιο-Λυκειακές Τάξεις Κασσιόπης Κέρκυρας
3ο ΓΕΛ Κέρκυρας
Στηρίζουν οι εκπαιδευτικοί: Πασχαλίνα Γρεβενάρη, Μαρία Διβανέ, Κυριακή Δρόσου, Κατερίνα Ευτυχίδου, Ισιδώρα Ζολώτα, Αλκινόη Ζαχαρόγιωργα, Ιωάννα Ρέβη, Κατερίνα Νασούλα, Ιωάννα Μήλιου, Αγγελική Παπαναστασίου, Κων/νος Μπέης, Σταματέλλα Κούδα, Γεράσιμος Πολυμέρης, Αθηνά Κεχρή, Αγγελική Σουρτζίνου
Ευχαριστίες στη Δ/ντρια του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας, Δέσποινα Ζερνιώτη CMG για τη δημιουργική συνεργασία.
Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας: Αθηνά Κουβεριανού, Μουσειοπαιδαγωγός.
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση - Γραφείο Κέρκυρας
Συντονισμός: Μαρία Διβανέ
Συνεργασία: Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας, Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας
Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / info@theatroedu.gr
ΔΡΑΣΕΙΣ
Α. Στους εξωτερικούς χώρους του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης: πέντε σημεία-"σταθμοί"
(τα σχολεία σε ομάδες θα περνούν "κυκλικά")
1. Εξωτερικό (δωρικό) περιστύλιο, (πλησίον πύλης Μ. Αγγέλου): Εργαστήρι κατασκευής origami. Υλοποίηση: Πασχαλίνα Γρεβενάρη και Ιωάννα Ρέβη (δασκάλα), 14ο Δημοτικό Σχολείο Κέρκυρας
2. Πλησίον Δημοτικής Πινακοθήκης: Εργαστήρι χαϊκού
Υλοποίηση: Κων/νος Μπέης (φιλόλογος), Γυμνάσιο-Λυκειακές Τάξεις Κασσιόπης.
3. Πύλη Μ. Αγγέλου: Εργαστήρι σωματικής έκφρασης.
Υλοποίηση: Αλκινόη Ζαχαρόγιωργα (θεατρολόγος), Δημοτικό Σχολείο Ποταμού.
4. Εξωτερικό (δωρικό) περιστύλιο (πύλη του Αγ. Γεωργίου): Performance «κι αν ήσουν εσύ;» μαθητών/μαθητριών της Γ΄ τάξης Γυμνασίου Αμφιπαγιτών
Υλοποίηση: Αγγελική Παπαναστασίου (θεολόγος), Γυμνάσιο Αμφιπαγιτών.
5. Κήπος του Λαού (πίσω από την πύλη Μ. Αγγέλου): Θεατρικό δρώμενο με αφορμή το θεατρικό έργο Cyrano de Bergerac του Edmond Rostand, από τους μαθητές/μαθήτριες της Β΄ δημοτικού του Δ.Σ. Ποταμού.
Υπεύθυνη διδασκαλίας: Αλκινόη Ζαχαρόγιωργα (θεατρολόγος).
Β. Στους εσωτερικούς χώρους του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης: εστιασμένη εκπαιδευτική περιήγηση
Επτά επιλεγμένα εκθέματα της ιαπωνικής συλλογής από την μουσειοπαιδαγωγό του ΜΑΤΚ, Αθηνά Κουβεριανού.
Γ. Στο ιωνικό περιστύλιο του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης: προβολή
Βίντεο από μαθητές/μαθήτριες Β΄ Λυκείου και Γ΄ γυμνασίου του Γυμνάσιο-Λυκειακές τάξεις Κασσιόπης Κέρκυρας με performances προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;»
Συντονισμός: Γεράσιμος Πολυμέρης καθηγητής πληροφορικής του 3ου ΓΕΛ Κέρκυρας
Δ. Αίθουσα της ιαπωνικής κεραμικής: εικαστική έκθεση - διάλογος παιδιών με τα έργα τέχνης
Έργα μαθητών με αφορμή αυθεντικά εκθέματα. Από μαθητές/μαθήτριες της Α΄ τάξης του 14ου Δημοτικού Σχολείου με αφορμή το έργο "χταπόδι και μαϊμούδες" (διδασκαλία Ισιδώρα Ζολώτα) και μαθητές της Β΄ τάξης Δημοτικού Σχολείου Ποταμού (διδασκαλία Ιωάννα Ρέβη) με τυπώματα βασισμένα στις τεχνικές suminagashi (japanese marbling technique) & της μαρμαρογραφίας εμπρού.
Action Category | |
Προγράμματα | |
Year | |
Cities | |
Facilitators | |
Σχολεία | - ΔΣ Παράλιου Άστρους Αρκαδίας
|