Αποτελέσματα αναζήτησης

ΔιΗμερίδα Θεσσαλονίκης - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2015

ΔιΗμερίδα Θεσσαλονίκης - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση 2015

Θεσσαλονίκη, 4-5/12/2015, Το πρόγραμμα της διημερίδας

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 4/12/2015 5:00 μμ - 5/12/2015 5:00 μμ Export event

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2015

ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ – ΔΡΩΜΕΝΑ – ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 & ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2015


"Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2015: κι αν ήσουν εσύ;-
Θεατρικές Τεχνικές για ευαισθητοποίηση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και σε θέματα Προσφύγων".


Τόπος: 1ο Λύκειο Συκεών (Επταπυργίου 150, λεωφορείο 23 από την αφετηρία της Πλατείας Ελευθερίας και στάση «Σχολείο» στο Επταπύργιο)
Είσοδος ελεύθερη

Για άλλη μια χρονιά φέτος το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση που έχει οριστεί διεθνώς για τις 27 Νοεμβρίου.
Στο πλαίσιο του εορτασμού, διοργανώνει σειρά εκδηλώσεων σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. Στη Θεσσαλονίκη το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση-Γραφείο Βόρειας Ελλάδας συνεργάζεται επίσης με το Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ, τον Σύλλογο Αποφοίτων του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το Σχολείο Αλληλεγγύης-Οδυσσέας και το 1ο Λύκειο Συκεών.

Σήμερα που αναρωτιόμαστε με τρόμο πώς μπορεί να υψώνονται φράχτες για τους χιλιάδες ξεριζωμένους της Συρίας και όλων των άλλων λαών που ρημάζονται από τους πολέμους, σε μία εποχή που οι φόβοι μας για το μέλλον μεγαλώνουν, πιστεύουμε ότι το Θέατρο μπορεί με βιωματικές τεχνικές διδασκαλίας και προσεγγίσεις να διαμορφώσει τις συνθήκες για την ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες. Με οδηγό ένα ελεύθερο μοντέλο επικοινωνίας, διαλόγου και συμμετοχής των νέων που εμπνέεται από τις γλώσσες των τεχνών, το θέατρο μπορεί να παρέχει τους τρόπους και τα μέσα, για να σπάσουμε τη σιωπή και να εναντιωθούμε στον ρατσισμό και την ξενοφοβία δείχνοντας έμπρακτη αλληλεγγύη ως ενεργοί πολίτες και δημιουργώντας μικρές οάσεις δημοκρατίας.

Το πρόγραμμα της Παρασκευής 4/12/2015 περιλαμβάνει εισηγήσεις από τους: Άβρα Αυδή, φιλόλογο, εκπαιδευτικό θεάτρου, Τζένη Καραβίτη, φιλόλογο, θεατροπαιδαγωγό, Γιάννη Μέμα και Αφροδίτη Ρίζου, μέλη του Σχολείου Αλληλεγγύης «Οδυσσέας», Στέλλα Νάνου, εκπρόσωπο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, Δέσποινα Σουβατζή, εκπαιδευτικό, Μαρία Τσιμά, ηθοποιό- Αναπληρώτρια Καλλιτεχνική Διευθύντρια ΚΘΒΕ.
Την Παρασκευή θα παρουσιαστεί το πρότζεκτ: «Σκηνογραφικές και ενδυματολογικές κατασκευές» με θέμα το καταφύγιο από το Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ.
Συμμετέχουν οι φοιτητές: Αλέξανδρος Αντωνίου, Πηλέας Τερζής, Άλκηστη Ζήκου, Ιωάννα Βλάχου, Σοφία Πασιά, Σοφία Πατσινακίδου και Δώρα Γκουνιαρούδη.
Υπεύθυνη του πρότζεκτ: Χρύσα Μάντακα, επίκουρη καθηγήτρια σκηνογραφίας, ενδυματολογίας του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ.

Το Σάββατο 5/12/2015 θα πραγματοποιηθούν τρίωρα βιωματικά εργαστήρια, σε δύο κύκλους, τα οποία θα συντονίσουν οι: Koldobika G. Vio, παιδαγωγός θεάτρου, σκηνοθέτης, Αναστασία Αντωνιάδου, θεατρολόγος, παιδαγωγός, Κατερίνα Βαλάνη, θεατρολόγος, εμψυχώτρια, Τριανταφυλλιά Δημοπούλου, ηθοποιός, εκπαιδευτικός θεάτρου, κινηματογραφίστρια, Αθηνά Δράγκου, σκηνοθέτις θεάτρου, physical theatre trainer, Τζένη Καραβίτη, φιλόλογος, θεατροπαιδαγωγός, Μάρθα Κατσαρίδου, δασκάλα, παιδαγωγός θεάτρου, δρ. Α.Π.Θ., Ελένη Μοβσεσιάν, θεατροπαιδαγωγός, Δημήτρης Παπαδόπουλος, συνθέτης, performer, Γιάννης Πουταχίδης, θεατροπαιδαγωγός, Ρίτα Πουταχίδου, θεατροπαιδαγωγός, Βαγγελιώ Σταμάτη, νηπιαγωγός, θεατρολόγος, Αλίκη Συμεωνάκη, φιλόλογος, δρ. δημιουργικής γραφής, Τουρτόγλου Θεοδοσία, νηπιαγωγός, Αντιγόνη Τσαμπροπούλου, δασκάλα, φιλόλογος, Μαρία Χατζηπέτρου-Ρόζου, χορογράφος, εμψυχώτρια.
Το Σάββατο θα παρουσιαστεί η θεατρική παράσταση «Σύνορα» από την ομάδα «Σύνορα» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Συμμετέχουν οι: Κατερίνα Αλεξάνδρου, Ελένη Αλιχανίδου, Αλέξανδρος Κετέν, Κλάρα Μέκα, Μαρινέλα Μέκα, Φλοριάν Μέκα, Εύη Μητράκα, Ρομπέρτο Μωσινιάν, Μπελαμόρα Τζέκα.
Σκηνοθεσία: Koldobika G. Vio

Το σεμινάριο-διημερίδα είναι δωρεάν και απευθύνεται σε 150 συμμετέχοντες. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και τα μέλη του Συλλόγου Αποφοίτων του Τμήματος Θεάτρου, Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ. Σε περίπτωση συμπλήρωσης του αριθμού συμμετεχόντων θα δημιουργηθεί λίστα αναμονής.
Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί, που θα παρακολουθήσουν όλη τη διημερίδα, θα λάβουν βεβαιώσεις συμμετοχής.
OI ΘΕΣΕΙΣ ΕΚΛΕΙΣΑΝ!

Οι περιλήψεις των εισηγήσεων και των εργαστηρίων καθώς και τα βιογραφικά των εισηγητών και εμψυχωτών θα αποσταλούν ηλεκτρονικά στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις όσων κάνουν αίτηση συμμετοχής και θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα μας www.theatroedu.gr


ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔιΗΜΕΡΙΔΑΣ 4-5/12/2015, Θεσσαλονίκη
Χώρος: 1ο Λύκειο Συκεών (Επταπυργίου 150, λεωφορείο 23 από την αφετηρία της Πλατείας Ελευθερίας και στάση «Σχολείο» στο Επταπύργιο)

Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2015
17.00-18.00 Εγγραφές- Δηλώσεις εργαστηρίων (θα γίνουν μόνο την Παρασκευή)
18.00-18.20 Έναρξη-Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
18.20-19.00 Εισηγήσεις
19.00-19.20 Διάλειμμα
19.20-20.00 Εισηγήσεις
Παρουσίαση του πρότζεκτ «Σκηνογραφικές και ενδυματολογικές κατασκευές»

Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2015
9.30-12.30 Α΄ κύκλος εργαστηρίων
12.30-13.00 Διάλειμμα
13.00-13.45 Θεατρική παράσταση «Σύνορα»
13.45-16.45 Β΄ κύκλος εργαστηρίων
16.45-17.00 Βεβαιώσεις-Κλείσιμο

ΟΡΓΑΝΩΣΗ : Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση-Γραφείο Βορ. Ελλάδας
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ: Γιούλη Αλεξίου, Τζένη Καραβίτη, Μάρθα Κατσαρίδου, Δάφνη Μουστακλίδου, Ιωάννα Τότσιου, Ντίνα Τσολάκη.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔιΗμεριδας 4-5 Δεκεμβρίου 2015, Θεσσαλονίκη
Παρασκευή 4-12-2015
17.00 – 18.00 Εγγραφές - Δηλώσεις εργαστηρίων (θα γίνουν μόνο την Παρασκευή)
18.00 – 18.20 Έναρξη – Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση Μάρθα Κατσαρίδου, Ντίνα Τσολάκη
18.20 – 18.40 Το πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Τζένη Καραβίτη, φιλόλογος, θεατροπαιδαγωγός
18.40 – 19.00 Προσφυγικό Ζήτημα και Δράσεις του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, Μαρία Tσιμά, ηθοποιός-Αναπληρώτρια Καλλιτεχνική Διευθύντρια ΚΘΒΕ
19.00 – 19.20 Διάλειμμα
19.20 – 19.40 Η ερασιτεχνική θεατρική ομάδα του σχολείου αλληλεγγύης «Οδυσσέας», Γιάννης Μέμας, Αφροδίτη Ρίζου, μέλη του σχολείου αλληλεγγύης «Οδυσσέας»
19.40 – 20.00 Το θέμα των προσφύγων στην περιπατητική παράσταση «Φωνές της πόλης» και στο ομώνυμο ντοκιμαντέρ. Άβρα Αυδή, φιλόλογος, εκπαιδευτικός θεάτρου, Δέσποινα Σουβατζή, εκπαιδευτικός
20.00 – 20.45 Καλλιτεχνικά δρώμενα
«Σκηνογραφικές και ενδυματολογικές κατασκευές» με θέμα το καταφύγιο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ. Συμμετέχουν οι φοιτητές: Αλέξανδρος Αντωνίου, Πηλέας Τερζής, Άλκηστη Ζή-κου, Ιωάννα Βλάχου, Σοφία Πασιά, Σοφία Πατσινακίδου και Δώρα Γκουνιαρούδη. Χρύσα Μάντακα, επίκουρη καθηγήτρια σκηνογραφίας, ενδυματολογίας (υπεύθυνη του πρότζεκτ)
«Ελένη» του Ευριπίδη (απόσπασμα από την παράσταση) Τάσος Ράτζος, σκηνοθέτης

Σάββατο 5-12-2015
09.30 – 12.30 Α΄ κύκλος εργαστηρίων
• «Ο ευτυχισμένος πρίγκιπας» Αναστασία Αντωνιάδου, θεατρολόγος, παιδαγωγός
• Ιστορίες διάρκειας ενός καρέ Τριανταφυλλιά Δημοπούλου, ηθοποιός, εκπαιδευτικός
θεάτρου, κινηματογραφίστρια
• Το πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Τζένη Καραβίτη, φιλόλογος, θεατροπαιδαγωγός
• Σκέφτομαι και Γράφω – συγκεντρώνουμε λέξεις για τους πρόσφυγες Αλίκη Συμεωνάκη, φιλόλογος, δρ. δημιουργικής γραφής
• Η εικόνα του πρόσφυγα μέσα από τη συνδιαλλαγή μυθοπλασίας και ντοκουμέντου: Μια βιωματική προσέγγιση της λογοτεχνίας και της ιστορίας, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, δασκάλα, φιλόλογος
• Βαρκούλες αρμενίζουν! Μαρία Χατζηπέτρου - Ρόζου, χορογράφος, εμψυχώτρια
12.30 – 13.00 Διάλειμμα
13.00 – 13.45 Θεατρική παράσταση «Σύνορα». Σκηνοθεσία: Koldobika G. Vío. Συμμετέχουν οι: Κατερίνα Αλεξάνδρου, Ελένη Αλιχανίδου, Αλέξανδρος Κετέν, Φένια Ηλιάδου, Κλάρα Μέκα, Μαρινέλα Μέκα, Φλοριάν Μέκα, Εύη Μητράκα, Ρομπέρτο Μωσινιάν, Μπελαμόρα Τζέκα.
13.45 – 17.45 Β΄ κύκλος εργαστηρίων
• Η εξαφάνιση του Ναβίντ Ένα πρόγραμμα εκπαιδευτικού δράματος για τον ρατσισμό και τον σχολικό εκφοβισμό, Κατερίνα Βαλάνη, θεατρολόγος, εμψυχώτρια
• ’’Walking in your shoes’’, Αθηνά Δράγκου, σκηνοθέτης θεάτρου, physical theatre trainer
Δημήτρης Παπαδόπουλος, συνθέτης, performer
• Πρόσφυγες και ανθρώπινα δικαιώματα: Η προσέγγιση του Θεάτρου-Εφημερίδα, Μάρθα Κατσαρίδου, δασκάλα, παιδαγωγός θεάτρου, δρ. Α.Π.Θ., Koldobika G. Vío, παιδαγωγός θεάτρου, σκηνοθέτης
• Η ημέρα που άλλαξε τον κόσμο… (τεχνικές του Θεάτρου των Καταπιεσμένων). Γιάννης Πουταχίδης, θεατροπαιδαγωγός
• Ανάγκες = Αξίες = Ανθρώπινα δικαιώματα, Ρίτα Πουταχίδου, θεατροπαιδαγωγός, Ελένη Μοβσεσιάν, θεατροπαιδαγωγός
• Εισαγωγή στο μαύρο θέατρο. Βαγγελιώ Σταμάτη, νηπιαγωγός, θεατρολόγος, Θεοδοσία Τουρτόγλου, νηπιαγωγός, Ναυσικά Κατσικέα, πολιτικός μηχανικός
16.45 – 17.00 Βεβαιώσεις - Κλείσιμο

ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ
Προσφυγικό Ζήτημα και Δράσεις του Κρατικού θεάτρου Βορείου Ελλάδος
Tσιμά Μαρία, ηθοποιός- Αναπληρώτρια Καλλιτεχνική Διευθύντρια ΚΘΒΕ

Οι δράσεις από την αποστολή στην Ειδομένη 27/9/2015 σε συνεργασία με τη ΜΚΟ Άρσις. Συλλογή τροφίμων και ρουχισμού. Παράδοση. Κατασκευή κούκλας με τους ηθοποιούς από ανακυκλώσιμα υλικά για τα παιδιά των προσφύγων. Η εμπειρία από τη δράση. Η αποστολή ηθοποιών και ζωγράφων του ΚΘΒΕ στους δύο ξενώνες του Ωραιοκάστρου. Στον Ξενώνα Προσωρινής Φιλοξενίας Παιδιών και Εφήβων σε κίνδυνο και στον Ξενώνα Ασυνόδευτων Ανηλίκων Αιτούντων Άσυλο. Η συγκέντρωση τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης μέχρι 27/11 και η αποστολή τους στην Ειδομένη και στο Νοσοκομείο Παίδων της Μυτιλήνης. Οι δράσεις των ηθοποιών του ΚΘΒΕ στις 28, 29, και 30 Νοεμβρίου στην Ειδομένη. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Για όλα τα παιδιά της γης» υπό την αιγίδα της Unicef που πραγματοποιείται στις τάξεις των σχολείων και απευθύνεται σε μαθητές Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού και Α’ και Β’ τάξης του Γυμνασίου. Η παρουσίαση του αναλογίου ΑΝΑΣΚΑΦΗ Ι στις φυλακές των Διαβατών 26 και 27 Νοεμβρίου. Η αποστολή με το Κλιμάκιο – για πρώτη φορά- παιδικού έργου που αναφέρεται στο προσφυγικό ζήτημα. «Το αγόρι με τη βαλίτσα» του βρετανού δασκάλου Μάικ Κένι σε σκηνοθεσία Μιχάλη Σιώνα. Ο κοινωνικός ρόλος του Θεάτρου και η ευαισθητοποίηση των πολιτών για το προσφυγικό ζήτημα ιδιαίτερα στις μέρες μας που η οικονομική κρίση βαθαίνει και το πρόβλημα οξύνεται.

«κι αν ήσουν εσύ;»: ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες»
Τζένη Καραβίτη, φιλόλογος, θεατροπαιδαγωγός

Το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» σχεδιάστηκε και υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με την υποστήριξη της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2015 στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα και τη Ρόδο. Το πρόγραμμα στοχεύει:
α) στην ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών στα ανθρώπινα δικαιώματα και το προσφυγικό.
β) στη στήριξη σχολείων και εκπαιδευτικών που υλοποιούν ανάλογα προγράμματα, με βιωματικές τεχνικές διδασκαλίας και προσεγγίσεις.

Η ερασιτεχνική θεατρική ομάδα του σχολείου αλληλεγγύης «Οδυσσέας».
Γιάννης Μέμας, Αφροδίτη Ρίζου, μέλη σχολείου αλληλεγγύης «Οδυσσέας»

Προβολή ντοκιμαντέρ μικρού μήκους (περίπου 10 λεπτά) με θέμα τη θεατρική ομάδα.
Συζήτηση πάνω στο ντοκιμαντέρ, ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών. Το σχολείο αλληλεγγύης «Οδυσσέας», η σημερινή του οικονομική κατάσταση και τα προβλήματα που υπάρχουν.
Κατά την περίοδο 2000-2001 δημιουργήθηκε η Θεατρική Ομάδα από μετανάστες και παλιννο-στούντες μαθητές/τριες που συνεργάστηκαν και τελικά ανέβασαν με μεγάλη επιτυχία συνολικά εννέα θεατρικά έργα, Ελλήνων και ξένων συγγραφέων. Σήμερα η ομάδα αποτελείται από παλιννοστούντες, μετανάστες και Έλληνες. Η Θεατρική Ομάδα παίζει σημαντικό ρόλο όχι μόνο στην ανατροφοδότηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του σχολείου αλλά και στην κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των ίδιων των συμμετεχόντων μαθητών/τριών μετασχηματίζοντας την καθημερινότητά τους. Φέτος, η «Θεατρική Ομάδα Μεταναστών» συμπλήρωσε 13 χρόνια σημαντικής δραστηριότητας.

Το θέμα των προσφύγων στην περιπατητική παράσταση «Φωνές της πόλης» και στο ομώνυμο ντοκιμαντέρ
Άβρα Αυδή, φιλόλογος, εκπαιδευτικός θεάτρου, Δέσποινα Σουβατζή, εκπαιδευτικός

Η εισήγηση θα παρουσιάσει το θέμα των προσφύγων, όπως προσεγγίστηκε στην περιπατητική παράσταση «Φωνές της πόλης» και παράλληλα θα προβληθεί μέρος του ομώνυμου ντοκιμαντέρ που γύρισε η Δέσποινα Σουβατζή. Η συγκεκριμένη παράσταση οργανώθηκε το 2012-2013 από το Τμήμα Θεάτρου Α.Π.Θ., στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος για τον εορτασμό 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης. Η Άβρα Αυδή και η Μελίνα Χατζηγεωργίου, διδάσκουσες στο Τμήμα Θεάτρου, ανέλαβαν τον σχεδιασμό, τη σύνθεση των κειμένων και τον συντονισμό του προγράμματος.

ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
Α΄ ΚΥΚΛΟΣ 9.30 – 12.30
«Ο ευτυχισμένος πρίγκιπας» Αντωνιάδου Αναστασία, θεατρολόγος - παιδαγωγός
Εκπαιδευτικό Δράμα βασισμένο στο παραμύθι Ο ευτυχισμένος πρίγκιπας του Όσκαρ Ουάιλντ. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου θα διερευνηθούν έννοιες που σχετίζονται με τα δικαιώματα του ανθρώπου για επιβίωση, ελευθερία, μόρφωση που προκύπτουν από τα ερωτήματα : «Τι σημαίνει ευτυχία;», «Τι δημιουργεί τη δυστυχία;», «Μπορεί η προσφορά στους άλλους να μας κάνει ευτυχισμένους;», «Μέχρι που μπορούμε να φτάσουμε για να κάνουμε τους άλλους ευτυχισμένους;». «Τι θα περιμέναμε εμείς από τους άλλους αν ήμασταν στη θέση του αδύναμου;», με απώτερο στόχο την ευαισθητοποίηση πάνω στα ανθρώπινα δικαιώματα μέσω της βιωματικής δράσης, από τη θέση του αδύναμου και τη θέση αυτού που καλείται να προσφέρει βοήθεια.

Ιστορίες διάρκειας ενός καρέ. Τριανταφυλλιά Δημοπούλου, ηθοποιός, εκπαιδευτικός θεάτρου, κινηματογραφίστρια
Με αφορμή φωτογραφικό υλικό της Ύπατης Αρμοστείας, επιχειρείται ανάγνωση και ανάλυση των εικόνων, με σκοπό την αποκωδικοποίησή τους. Αποπειράται σύντομη βιογραφική προσέγγιση των χαρακτήρων που απεικονίζονται στο υλικό και στη συνέχεια επιδιώκεται δημιουργία εσωτερικών μονολόγων, ως κατάθεση της ψυχής των προσφύγων απέναντι στον φωτογραφικό φακό, τη συγκεκριμένη στιγμή της λήψης. Οι μονόλογοι που θα παραχθούν μπορούν να αξιοποιηθούν ως υλικό για δημοσίευση ή παράσταση.

"Το πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Τζένη Καραβίτη, φιλόλογος, θεατροπαιδαγωγός
Το εργαστήριο αποτελεί μέρος του ομότιτλου βιωματικού προγράμματος ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες, που δημιουργήθηκε από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με τη στήριξη της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες το 2015. Αξιοποιεί το εκπαιδευτικό υλικό «Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και στα δικαιώματα των προσφύγων» του προγράμματος «Συμβίωση» και στοιχεία του βιωματικού παιχνιδιού «Περάσματα» της Ύπατης Αρμοστείας.

Σκέφτομαι και Γράφω – συγκεντρώνουμε λέξεις για τους πρόσφυγες. Αλίκη Συμεωνάκη, φιλόλογος, δρ. δημιουργικής γραφής
Η λογοτεχνία και η γραφή έδιναν πάντα στέγη στο ανθρώπινο πρόβλημα, στο κοινωνικό δράμα, στον προβληματισμό. Στο εργαστήριο προσεγγίζουμε το θέμα των προσφύγων μέσα από τεχνικές δημιουργικής γραφής, πλάθουμε στίχους και λογοτεχνικά μικροκείμενα που στεγάζουν τη σύγχρονη διάσταση του προσφυγικού. Με όπλο τον μεταφορικό και συμβολικό λόγο και υιοθετώντας μικρά μυστικά της γραφής, γράφουμε και μοιραζόμαστε τον ποιητικό ρεαλισμό μας, με όποια δόση λυρισμού και ρομαντικής αισιοδοξίας μας απέμεινε.

Η εικόνα του πρόσφυγα μέσα από τη συνδιαλλαγή μυθοπλασίας και ντοκουμέντου: Μια βιωματική προσέγγιση της λογοτεχνίας και της ιστορίας. Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, δασκάλα, φιλόλογος
Η ευαισθητοποίηση των παιδιών και των νέων στα θέματα προσφύγων, ιδιαίτερα επιτακτική στις μέρες μας με την έντονη όξυνση του προσφυγικού προβλήματος, σκοπό έχει την ανάπτυξη της αλληλεγγύης και της στήριξης των ανθρώπων που μετακινούνται για να γλιτώσουν από διώξεις και πολέμους.
Στο εργαστήρι επιχειρείται η ανίχνευση των διαχρονικών χαρακτηριστικών στις μαρτυρίες και τα λογοτεχνικά έργα για παιδιά και νέους που αφηγούνται τη ζωή και τα προβλήματα των προσφύγων, με σκοπό τη βαθύτερη κατανόηση της καθολικότητας που χαρακτηρίζει την προσφυγική εμπειρία. Η μεθόδευση στοχεύει στη βιωματική διερεύνηση της σχέσης μεταξύ ντοκουμέντου και λογοτεχνικής καταγραφής, ως στοιχείων αποτύπωσης της συλλογικής και προσωπικής μνήμης.

Βαρκούλες αρμενίζουν! Μαρία Χατζηπέτρου - Ρόζου, χορογράφος, εμψυχώτρια
Το εργαστήριο θα ασχοληθεί με την ταυτότητα του ατόμου μεμονωμένα αλλά και ως μέλος μιας ομάδας κάτω από συνθήκες που αγγίζουν τα άκρα. Θα γίνουμε παρατηρητές και θα τεθούμε κάτω από παρατήρηση. Πόσο δυνατή είναι η ταύτιση με αυτούς που η επιθυμία για μια καλή ζωή τους προτρέπει να την διακινδυνεύσουν?Έχει όρια η αλληλεγγύη?

Β΄ ΚΥΚΛΟΣ 13.45 -16.45
Η εξαφάνιση του Ναβίντ Ένα πρόγραμμα εκπαιδευτικού δράματος για τον ρατσισμό και τον σχολικό εκφοβισμό. Κατερίνα Βαλάνη, θεατρολόγος, εμψυχώτρια
Ο Ναβίντ 14 ετών και η μητέρα του έχουν λίγα χρόνια που μετανάστευσαν στην Ελλάδα. Όνειρό του είναι μια μέρα να μπει στο Πανεπιστήμιο και προσπαθεί πολύ γι’ αυτό τον σκοπό. Ωστόσο, μία μέρα κάτι μυστήριο συνέβη και δεν γύρισε από το σχολείο. Έτσι μια ομάδα ερευνητών καλείται να διερευνήσει την εξαφάνιση του. Οι συμμετέχοντες μέσα από τις τεχνικές του εκπαιδευτικού δράματος και του θεάτρου καλούνται να ανακαλύψουν συναισθήματα, να βιώσουν καταστάσεις και να ανακαλύψουν τον κόσμο του Ναβίντ.

’’Walking in your shoes’’ Αθηνά Δράγκου, σκηνοθέτης θεάτρου, physical theatre trainer, Δημήτρης Παπαδόπουλος, συνθέτης, performer
Βιωματικό σεμινάριο σωματικού θεάτρου. Μέσα από μια σειρά σωματικών, φωνητικών και ηχητικών ασκήσεων οι συμμετέχοντες θα ερευνήσουν και θα πειραματιστούν .πάνω στις έννοιες της μετακίνησης, της εγκατάλειψης, της μετάβασης, της αναζήτησης, της ελπίδας... Στόχος του σεμιναρίου είναι η βιωματική σωματική προσέγγιση των παραπάνω εννοιών, ώστε αυτές να επαναπροσδιοριστούν και να διευρυνθούν οδηγώντας τους συμμετέχοντες σε μια βαθύτερη, προσωπική κατανόηση των συνθηκών της μετανάστευσης...

Πρόσφυγες και ανθρώπινα δικαιώματα: Η προσέγγιση του Θεάτρου-Εφημερίδα. Μάρθα Κατσαρίδου, δασκάλα, παιδαγωγός θεάτρου, δρ. Α.Π.Θ. Koldobika G. Vío, παιδαγωγός θεάτρου, σκηνοθέτης
Στο συγκεκριμένο τρίωρο εργαστήριο θα προσεγγίσουμε το θέμα των προσφύγων και των ανθρώπινων δικαιωμάτων μέσα από το Θέατρο-Εφημερίδα του Augusto Boal. Με υλικό επιλεγμένα άρθρα εφημερίδων και ηλεκτρονικών περιοδικών θα προσεγγίσουμε τις τεχνικές του Θεάτρου-Εφημερίδα καθώς και άλλες θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές με στόχο την ευαισθητο-ποίηση και την κριτική ανάλυση του θέματος. Το εργαστήριο θα ολοκληρωθεί με δραμα-τουργικές προτάσεις προκειμένου το Θέατρο-Εφημερίδα να οδηγήσει στο ανέβασμα μιας θεατρικής παράστασης.

Η ημέρα που άλλαξε τον κόσμο… (τεχνικές του Θεάτρου των Καταπιεσμένων). Γιάννης Πουταχίδης, θεατροπαιδαγωγός
Τα πολιτικά, κοινωνικά και πολιτιστικά γεγονότα που σημαδεύουν τα τυφλά τρομοκρατικά χτυπήματα. Θα εξερευνήσουμε πως αντιδρούν οι άνθρωποι, η κοινωνία. Θα εστιαστούμε, όχι σε απρόσωπη ιστορική αφήγηση αλλά σε προσωπικές ιστορίες φανταστικών και πραγματικών προσώπων. Το εργαστήριο αυτό απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και εμψυχωτές ομάδων εφήβων και νέων όπου θα εξοικειωθούν με τις δημιουργικές μεθόδους του Εκπαιδευτικού Δράματος και του Θεάτρου των Καταπιεσμένων.

Ανάγκες = Αξίες = Ανθρώπινα δικαιώματα. Ρίτα Πουταχίδου, θεατροπαιδαγωγός, Ελένη Μοβσεσιάν, θεατροπαιδαγωγός
Έλληνας, Ελλάδα, Φως. Οι αξίες που έχουμε ξεχάσει και πως θα τις θυμηθούμε πριν τις χάσουμε και τις χρειαζόμαστε…Ένα βιωματικό εργαστήρι εκπαιδευτικού δράματος, βασισμένο στη φιλοσοφία του Διογένη το οποίο θα αγγίξει μια πληθώρα θεμάτων, όπως: ειλικρίνεια, ενσυναίσθηση, αλληλοσεβασμός και οι αληθινές αξίες της ζωής. Οι συμμετέχοντες στο εργαστήρι αυτό, θα εξοικειωθούν με τις δημιουργικές μεθόδους του Εκπαιδευτικού Δράματος. Το εργαστήρι που προτείνουμε στοχεύει να ενθαρρύνει και να εμπνεύσει τους/τις εκπαιδευτικούς να αξιοποιήσουν τις τεχνικές του δράματος στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη και όχι μόνο.

Εισαγωγή στο μαύρο θέατρο. Σταμάτη Βαγγελιώ, νηπιαγωγός, θεατρολόγος, Τουρτόγλου Θεοδοσία, νηπιαγωγός, Ναυσικά Κατσικέα, πολιτικός μηχανικός
1ο μέρος. Εισαγωγή στο μαύρο θέατρο: περιγραφή της τεχνικής του μαύρου θεάτρου, μικρή αναδρομή στην ιστορία του. Γνωριμία και ενεργοποίηση της ομάδας με παιχνίδια και ασκήσεις. 2ο μέρος: εργαστήριο κατασκευής αντικειμένων και εμψύχωσή τους, δημιουργία μικρών ιστοριών και παρουσίαση τους. Δεδομένης της τραγικής κατάστασης που έχει διαμορφωθεί τους τελευταίους μήνες με το θέμα των προσφύγων, στο β’ μέρος του εργαστηρίου, επιλέξαμε τα ερεθίσματα που θα δοθούν στην ομάδα (κείμενα, εικόνες κτλ.)να αφορούν σε αυτό το μείζον θέμα, ώστε τα αντικείμενα που θα φτιάξουμε και τελικά οι ιστορίες που θα δημιουργήσουμε και θα εμψυχώσουμε να συνδιαλέγονται με αυτή την πραγματικότητα, που οφείλουμε να διαχειριστούμε.

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ


ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ

Άβρα Αυδή, φιλόλογος, εκπαιδευτικός θεάτρου

Η Άβρα Αυδή είναι φιλόλογος και εκπαιδευτικός του θεάτρου. Ασχολήθηκε συστηματικά με το Εκπαιδευτικό Δράμα και με το σχολικό θέατρο, καθώς επίσης και με τη γλωσσική διδασκαλία συμμετέχοντας στη συγγραφή των εγχειριδίων «Έκφραση-Έκθεση» για το λύκειο, στη σύνταξη του σχετικού Προγράμματος Σπουδών κ.ά.. Διδάσκει από το 2000 τα μαθήματα «Δραματοποίηση» και το «Θέατρο στο σχολείο» στο Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ.. Συνέγραψε, με τη Μελίνα Χατζηγεωργίου, το βιβλίο «Η τέχνη του Δράματος στην εκπαίδευση. 48 Προτάσεις για εργαστήρια θεατρικής αγωγής», το οποίο προσφέρεται ως διδακτικό εγχειρίδιο σε φοιτητές του Τμήματος Θεάτρου Α.Π.Θ.

Δέσποινα Σουβατζή, εκπαιδευτικός

Η Δέσποινα Σουβατζή είναι εκπαιδευτικός, υπεύθυνη ύλης του ηλεκτρονικού περιοδικού για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Παρακολούθησε μαθήματα κινηματογράφου στις σχολές: “IRIS” (2002) και Digital video school (2009 2011). Συμμετείχε με ταινίες στο 13ο DOC FESTIVAL της Θεσσαλονίκης και στο 9ο DOC FESTIVAL της Χαλκίδας.

Γιάννης Μέμας, Αφροδίτη Ρίζου, μέλη σχολείου αλληλεγγύης «Οδυσσέας»

 

ΕΜΨΥΧΩΤΕΣ

Koldobika Víoπαιδαγωγός θεάτρου, σκηνοθέτης

Μαθητής του Georges La Ferriere (Καναδάς), o Koldobika Vío είναι ένας από τους βασικούς εκπροσώπους της Παιδαγωγικής της Έκφρασης στην Ισπανία, όπου δίνει μαθήματα και σεμινάρια. Αποφοίτησε από το Παιδαγωγικό Τμήμα του Universidad del País Vasco. Διδάσκει στο Μεταπτυχιακό Τμήμα Κοινωνικού Θεάτρου στα Πανεπιστήμια Ramon Llull στη Βαρκελώνη και Porto στην Πορτογαλία. Έχει σκηνοθετήσει και συμμετάσχει σε διάφορες θεατρικές παραστάσεις με επαγγελματικούς θιάσους και παιδιά. Έχει εργαστεί σε διάφορες χώρες: Παλαιστίνη, Ελ Σαλβαδόρ, Νικαράγουα, Γουατεμάλα, Βραζιλία, Νότιο-Αφρική. Δίδαξε Θέατρο Δρόμου και Κουκλοθέατρο στη Δραματική Σχολή του Κ.Θ.Β.Ε.. Είναι μόνιμος συνεργάτης του Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου-Παντομίμας του Κιλκίς. Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Εntrenando emociones» (Ψυχολογία-παιδαγωγική-συναίσθημα: Μια προσέγγιση μέσω της τέχνης). Έχει εκδώσει τρία βιβλία σχετικά με το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

Αναστασία Αντωνιάδου, θεατρολόγος, παιδαγωγός

Η Αναστασία Αντωνιάδου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και είναι  πτυχιούχος του τμήματος Θεάτρου της Σ.Κ.Τ. του Α.Π.Θ. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια αφηγηματικής ψυχοθεραπείας, ψυχοδράματος και δημιουργικής γραφής. Έχει εργαστεί ως θεατρολόγος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο ΙΕΚ Θέρμης καθώς και στην πρωτοβάθμια στα ΚΔΑΠ του Δήμου Θεσσαλονίκης. Συμμετείχε σε εκπαιδευτικά προγράμματα του Βαφοπούλειου Π.Κ.Θ. και του Παιδικού Μουσείου, ως εμψυχώτρια και βοηθός εμψυχωτή. Συμμετείχε σε παραστάσεις του θεατρικού εργαστηρίου Όρα ως ηθοποιός, και σε παράσταση στο τμήμα Θεάτρου, ως ηθοποιός και βοηθός σκηνοθέτη. Οργάνωση και σκηνοθεσία εκδήλωσης Δραματοποιημένου Αναλογίου με τίτλο «Υπάρχει ένας κόσμος» που παρουσιάστηκε στο Δήμο Πυλαίας- Χορτιάτη. Συμμετείχε σε διάλεξη στα πλαίσια του Big day αφιερώματος στον Τσέχωφ του ΚΘΒΕ. Είναι μέλος του Συλλόγου Αποφοίτων του τμήματος Θεάτρου της Σ.Κ.Τ. του Α.Π.Θ.

Κατερίνα Βαλάνη, θεατρολόγος, εμψυχώτρια

Η Κατερίνα Βαλάνη είναι θεατρολόγος-εμψυχώτρια, τελειόφοιτος του Τμήματος Θεάτρου του ΑΠΘ. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια θεατρικού παιχνιδιού, Θεατρικής Παιδείας και ψυχοδράματος Εκπονεί διπλωματική εργασία πάνω στο εκπαιδευτικό δράμα. Συμμετείχε ως εμψυχώτρια στην περιπατητική παράσταση “Φωνές της πόλης” και έχει διδάξει θεατρική αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. 

Τριανταφυλλιά Δημοπούλου, ηθοποιός, εκπαιδευτικός θεάτρου, κινηματογραφίστρια

Η 30φιλιά Δημοπούλου είναι απόφοιτη της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του ΚΘΒΕ, του Τμήματος Κινηματογράφου του ΑΠΘ και τελειόφοιτη του Μεταπτυχιακού προγράμματος Δημιουργικής Γραφής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη ως εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής και κινηματογραφίστρια.

Αθηνά Δράγκου, σκηνοθέτης θεάτρου, physical theatre trainer

Η Αθηνά Δράγκου είναι πτυχιούχος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. Σπούδασε χορό στην Ανωτέρα Επαγγελματική Σχολή Χορού του Δήμου Θεσσαλονίκης και θέατρο στο Κέντρο Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης. Κάτοχος ΜA THEATRE DIRECTING του Middlesex University of London. Υποψήφια διδάκτωρ ασιατικού θεάτρου στο Royal Holloway University of London.

Τζένη Καραβίτη, φιλόλογος, θεατροπαιδαγωγός

Η Τζένη Καραβίτη είναι απόφοιτος του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακές σπουδές στο Θέατρο στο University of Essex του Η. Βασιλείου. Ιδρυτικό μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και μέλος της συντακτικής επιτροπής του επιστημονικού περιοδικού «εκπαίδευση και θέατρο». Συμμετείχε στην ομάδα συγγραφής του Το Πορτοκάλι με την Περόνη-Θεατρικές ασκήσεις και δημιουργικές δραστηριότητες (2004), έγραψε το Young Theatre Voices 2007: Ancient myths and contemporary life και επιμελήθηκε το «… κι εμείς καλύτερα: 33 «Καλλιτεχνικά» παραμύθια (2013). Πρόσφατα συμμετείχε στην εκπόνηση Προγράμματος Σπουδών του αντικειμένου Θεατρικό Παιχνίδι - Δραματοποίηση για τα Καλλιτεχνικά Γυμνάσια.

Η Μάρθα Κατσαρίδου είναι δασκάλα σε σχολείο διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στη Θεσσαλονίκη. Είναι μέλος Σ.Ε.Π. στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Θεατρικές Σπουδές» του Ανοιχτού Πανεπιστημίου Κύπρου και διδάσκει το μάθημα «Θεατρικό Παιχνίδι» στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης. Σπούδασε παιδαγωγικά στο Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. και υποκριτική στο Κέντρο Θεατρικής Έρευνας. Υπότροφος του Ωνασείου Ιδρύματος, πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Θέατρο και Εκπαίδευση στο Goldsmith’s College, University of London. Διδάκτωρ του Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. το 2011. Έχει συνεργαστεί ως εμψυχώτρια με τα National Theatre και Tricycle Theatre (Λονδίνο). Είναι συγγραφέας της μονογραφίας με τίτλο Η θεατροπαιδαγωγική μέθοδος. Μια πρόταση για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας σε διαπολιτισμική τάξη (Σταμούλης, 2014). Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε διεθνή περιοδικά.

Ελένη Μοβσεσιάν, θεατροπαιδαγωγός

Η Ελένη Μοβσεσιάν είναι τελειόφοιτη του Τμήματος Θεάτρου, Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Μέλος του Θ.Ει.Κ.Κ. "Πούπουλο" από το 2010, συμμετέχει σε θεατροπαιδαγωγικές παραστάσεις για παιδιά και νέους και διδάσκει στα τμήματα του Θ.Ει.Κ.Κ. Επίσης, σχεδιάζει και διεξάγει εργαστήρια εκπαιδευτικού δράματος σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. 

Δημήτρης Παπαδόπουλος, συνθέτης, performer

Ο Δημήτρης Παπαδόπουλος είναι συνθέτης, περφόρμερ. Απόφοιτος της δραματικής σχολής της Πειραματικής Σκηνής της Τέχνης. Έχει σπουδάσει κλασική και σύγχρονη μουσική στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμαριάς, Θεσσαλονίκης. Κάτοχος ΜΑ στις ηχητικές τέχνες στο Middlesex University of London.

Γιάννης Πουταχίδηςθεατροπαιδαγωγός

Ο Γιάννης Πουταχίδης είναι θεατροπαιδαγωγός με Master of Arts στο Drama/Theatre in Education. Είναι εξωτερικός συνεργάτης/λέκτορας, του Janacek Academy of Music and Performing Arts του Brno, Τσεχία. Διδάσκει Θεατρική Αγωγή - Εκπαιδευτικό Δράμα, Θέατρο του Καταπιεσμένου, στην πρωτοβάθμια/δευτεροβάθμια εκπαίδευση και σε πολιτιστικούς οργανισμούς. Οργανώνει και διδάσκει σε σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, σχετικά με τη χρήση του θεάτρου στην εκπαίδευση. Έχει διδάξει σε σεμινάρια και συνέδρια στην Τσεχία, Σλοβακία, Μ. Βρετανία, Ελβετία, Ιταλία. Έχουν δημοσιευθεί άρθρα του σε πρακτικά συνεδρίων. Δραστηριοποιείται έντονα σε προγράμματα ανταλλαγής μεταξύ νέων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών. Διοργανώνει θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα σε εκπαιδευτικά και πολιτιστικά ιδρύματα και ομάδες παιδιών και νέων ΑμεΑ. Είναι ιδρυτικό μέλος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτικού Δράματος, μέλος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και βασικό στέλεχος του Θεατρικού Εικαστικού Καλλιτεχνικού Κέντρου «ΠΟΥΠΟΥΛΟ».

Ρίτα Πουταχίδου, θεατροπαιδαγωγός

Η Ρίτα Πουταχίδου είναι ηθοποιός – μιούζικαλ, σκηνοθέτης, θεατροπαιδαγωγός. Αποφοίτησε το μουσικό - δραματικό τμήμα του κονσερβατουάρ Μπρνό, Τσέχικη Δημοκρατία και ειδικεύτηκε στο Drama in Education του Janacek Academy of Music and Performing Arts, Μπρνό. Δίδαξε Εκπαιδευτικό Δράμα και Θέατρο σε εκπαιδευτικούς στα Π.Ε.Κ. Θεσσαλονίκης και  στα Σ.Ε.Λ.Μ.Ε.. Οργάνωσε, δίδαξε και σκηνοθέτησε σε θεατρικές ομάδες των δήμων Θεσσαλονίκης, Αμπελοκήπων, Αγ. Γεωργίου. Ήταν καλλιτεχνικός συνεργάτης του Οργανισμού Πολιτιστικής Πρωτεύουσας Θεσσαλονίκης 1997. Διοργανώνει θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα σε εκπαιδευτικά και πολιτιστικά ιδρύματα κατασκηνώσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Τσεχία, Σλοβακία, Αυστραλία, Γερμανία). Ίδρυσε το 1983 το Θεατρικό Εικαστικό Καλλιτεχνικό Κέντρο «ΠΟΥΠΟΥΛΟ», όπου διδάσκει παίζει και σκηνοθετεί έως σήμερα, δράμα σε παιδιά, νέους και ενήλικες. Έχει τιμηθεί από την UNESCO «Γυναίκες Δημιουργοί των δυο θαλασσών». Ήταν μέλος της κριτικής επιτροπής Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, των Πανελλήνιων Καλλιτεχνικών Αγώνων του Υπουργείου Παιδείας (θέατρο).

Βαγγελιώ Σταμάτη, νηπιαγωγός, θεατρολόγος, Θεοδοσία Τουρτόγλου, νηπιαγωγός, Ναυσικά Κατσικέα, πολιτικός μηχανικός

Η Σταμάτη Βαγγελιώ και η Τουρτόγλου Θεοδοσία είναι νηπιαγωγοί, διορισμένες στην πρωτοβάθμια δυτικής Θεσσαλονίκης, η Ναυσικά Κατσικέα είναι πολιτικός μηχανικός και όλες είναι μέλη της κουκλοθεατρικής ομάδας Hocus Pocus. Η ομάδα δημιουργήθηκε τον Ιανουάριο του 1997 ως εθελοντική ομάδα της ΧΑΝΘ. Το 2002, λόγω των αυξημένων υποχρεώσεων που δημιούργησε η διευρυμένη γνωριμία με κοινό και πολιτιστικούς φορείς η ομάδα μετεξελίχτηκε σε Αστική Εταιρία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και απόκτησε το δικό της εργαστήριο, όπου κατασκευάζονται οι κούκλες. Οι Hocus Pocus έχουν εμφανιστεί σε εορταστικές εκδηλώσεις διαφόρων πολιτιστικών φορέων, έχουν δώσει παραστάσεις σε σχολεία της πόλης μας αλλά και της επαρχίας και έχουν πάρει μέρος σε διεθνή και εγχώρια πολιτιστικά φεστιβάλ και κουκλοθεατρικές συναντήσεις. Η ομάδα αρχικά ασχολήθηκε μόνο με την τεχνική του Μαύρου θεάτρου ενώ τα τελευταία χρόνια οι παραστάσεις εμπλουτίστηκαν και με διάφορες άλλες τεχνικές. Το εργαστήριο μαύρου θεάτρου που σας προτείνουμε έχει παρουσιαστεί σε συναδέλφους της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε συνεργασία με τους υπεύθυνους πολιτιστικών προγραμμάτων και των συμβούλων Ν. Κιλκίς και Ειδικής Αγωγής Θεσσαλονίκης.

Αλίκη Συμεωνάκη, φιλόλογος, δρ. δημιουργικής γραφής

Η Αλίκη Συμεωνάκη σπούδασε Κλασική Φιλολογία στο ΑΠΘ και συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στον ίδιο τομέα, με πρωτεύουσα εργασία τα Σκηνοθετικά Προβλήματα της Αρχαίας Ελληνικής Τραγωδίας. Στο πλαίσιο των μεταπτυχιακών της σπουδών μετεκπαιδεύτηκε στο τμήμα Νεοελληνικών και Βυζαντινών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Amsterdam, και στη συνέχεια εργάστηκε στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, διδάσκοντας Αρχαία Ελληνική Λογοτεχνία. Η διδακτορική της διατριβή με θέμα «Η Ποίηση ως Δημιουργική Γραφή στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» ερευνά την δημιουργία ποιητικού κειμένου, και την σύνδεση της δημιουργικής γραφής ποιητικού κειμένου με την θεσμοθετημένη εκπαίδευση. Στο πλαίσιο της ενασχόλησής της με το αντικείμενο πήρε μέρος σε ημερίδες, διημερίδες, σεμινάρια και συνέδρια ως εισηγήτρια και επιμορφώτρια, ενώ παράλληλα υπήρξε συντονίστρια της συγγραφικής ομάδας που εκπόνησε το Εγχειρίδιο Δημιουργικής Γραφής για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, κατά παραγγελίαν του Κυπριακού Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, και εκπονήτρια του Προγράμματος Σπουδών της Δημιουργικής Γραφής για τα Καλλιτεχνικά Σχολεία της Ελλάδας. Εργάζεται στο 1ο Πειραματικό Λύκειο Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος».

Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, δασκάλα, φιλόλογος

Η Αντιγόνη Τσαρμποπούλου είναι δασκάλα και φιλόλογος, έχει μεταπτυχιακό δίπλωμα Π.Τ.Δ.Ε. Διδακτικής της Λογοτεχνίας. Ιδιαίτερα ερευνητικά ενδιαφέροντα και θέματα ενασχόλησης: Θέατρο και Λογοτεχνία, εφηβική λογοτεχνία, ο ξένος: εικόνες του άλλου στη λογοτεχνία, η διδασκαλία της λογοτεχνίας στο Δημοτικό σχολείο. Μέλος της Ομάδας έρευνας για τη Διδασκαλία της Λογοτεχνίας στο σχολείο και του Πανελλήνιου Δικτύου για το θέατρο στην Εκπαίδευση έχει συμμετάσχει ως συγγραφέας εκπαιδευτικού υλικού και εμψυχώτρια ομάδων εκπαιδευτικών σε ποικίλα προγράμματα προώθησης της Λογοτεχνίας και του Θεάτρου στην εκπαίδευση. Εργάζεται από το 1993 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Δημοσιεύσεις: Η χρήση της δραματικής μεθόδου σε ένα σύγχρονο μάθημα της ΛογοτεχνίαςΝεανική πεζογραφία Ι, ΙΙ, Θέατρο: Η κωμική και η τραγική σκηνή, εκδ. Τυπωθήτω, Γ. Δαρδανός, Αθήνα 1999, 2000. Το παιχνίδι στη λογοτεχνία, Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα 2004, Η περιπέτεια της ενηλικίωσης. Η διδασκαλία του εφηβικού μυθιστορήματος στο Γυμνάσιο, συλλογικό έργο, στον τόμο σύγχρονη Εφηβική Λογοτεχνία.εκδ. Πατάκης, Αθήνα 2011.

Μαρία Χατζηπέτρου-Ρόζου, χορογράφος, εμψυχώτρια

Η Μαρία Χατζηπέτρου–Ροζου είναι χορογράφος, εμψυχώτρια ιδρυτικό μέλος του RADA Elders Company στο Λονδίνο και διδάσκει χορό-θέατρο σε κοινωνικό κέντρο στο Λονδίνο τα τελευταία 5 χρόνια. Έχει ανεβάσει παραστάσεις με χορογραφίες της σε διάφορα φεστιβάλ. Έχει αποκτήσει το Level 5 Certificate in Safe and Effective Dance Practice από το IADMS (International Association for Dance Medicine & Science) Trinity College London. Συνεργάζεται με το Θέατρο Τ στην οδό Φλέμιγκ 16. Σύντομα θα αρχίσει να δίνει εργαστήρια σε ΚΑΠΗ της περιοχής της.


 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Προγράμματα
  • κι αν ήσουν εσύ;
Έτος
  • 2015
Πόλεις
  • Θεσσαλονίκη
Εμψυχωτές
  • Αυδή Άβρα
  • Καραβίτη Πολυξένη
  • Ρίζου Αφροδίτη
  • Τσιμά Μαρία
  • Μέμας Γιάννης
  • Σουβατζή Δέσποινα
Συνεργαζόμενοι
  • ΚΘΒΕ
  • Σύλλογος Αποφοίτων Τμήματος Θεάτρου ΑΠΘ
  • Τμήμα Θάτρου ΑΠΘ
  • Ύπατη Αρµοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
  • Σχολείο Αλληλεγγύης-Οδυσσέας
Σχολεία
  • 1ο ΓΕΛ Συκεών Θεσσαλονίκης
Print

Number of views (1609)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Νοέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
28
Theatre Makes Politics (TMP)

Theatre Makes Politics (TMP)

Dortmund Germany 27-28/10/2024 Partners Meeting
293031
Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Διαδικτυακά, 31/10/2024, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μόσχος
12
3
4
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 4/11/2024 Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
567
8
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Σάμος 8/11/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Σοφία Μπουτμπάρα
9
10
11
«Μαθήματα Εφηβείας»

«Μαθήματα Εφηβείας»

Αθήνα 11 Νοεμβρίου 2024, σεμινάριο, Βιργινία Κεχαγιά
121314151617
1819
«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

Διαδικτυακά, 19/11/2024 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
20

D.I.S.C. - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Αιτήσεις συμμετοχής μέχρι τις 20/11/2024
21
22
«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

Παραμυθιά Θεσπρωτίας, 22/11/2024, θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα -Παράσταση θεάτρου φόρουμ
23
«Tα χέρια έχουν φωνή»

«Tα χέρια έχουν φωνή»

Ηγουμενίτσα 23/11/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης
24
25262728
«Πες το δυναμικά με εικόνες»

«Πες το δυναμικά με εικόνες»

Πάτρα 28/11/2024, Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (β' μέρος)
2930
1
2345
67
8

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά