Αποτελέσματα αναζήτησης

Προφορική Ιστορία & Ιστορική Χαρτογράφηση

Προφορική Ιστορία & Ιστορική Χαρτογράφηση

Αθήνα, 12/5/2019, Εργαστήριο για μαθητές & εκπαιδευτικούς,Συνέδριο Προφορικής Ιστορίας

Event date: 5/12/2019 10:00 AM - 12:00 PM Export event

Εργαστήριο για μαθητές "Προφορική Ιστορία & Ιστορική Χαρτογράφηση"

Αθήνα, 12/5/2019. στη Σιβιτανίδειο Σχολή
στο πλαίσιο του Μαθητικού Συνεδρίου Προφορικής Ιστορίας

Διδάσκων: Ηράκλειτος Σουγιουλτζόγλου

Χαρτογράφηση προφορικών μαρτυριών

Τα ψηφιακά μέσα φέρνουν νέες δυνατότητες στην ανάλυση, επεξεργασία και προβολή των προφορικών μαρτύρων. Η Ιστορική Χαρτογράφηση, οπτικοποιεί το περιεχόμενο των ιστοριών, απεικονίζοντας το τοπικό στίγμα των γεγονότων με την προσθήκη αρχείων εικόνας, βίντεο, κειμένου και εισαγωγής επεξηγηματικού κειμένου / αφήγησης. Τα μέλη των ΟΠΙ επιμορφώνονται συνεχώς, όχι τόσο για την καλύτερη διεξαγωγή των συνεντεύξεων, όσο για την ανάλυση και την παρουσίασής τους. Δείτε περισσότερα για τη δουλειά της ΟΠΙΝΙ εδώ. https://uploads.knightlab.com/storymapjs/26538104cac071e47fa6070b6f3bb0b1/mia-suntome-periegese-sta-megala-klostouphantourgia-tes-eleutheroupoles-tes-dekaetias-tou-80/index.html     

Και της ομάδας Επταπυργίου εδώ. http://oralhistorygroups.gr/opi-eptapyrgiou/

Το εργαστήριο της ιστορικής χαρτογράφησης, στοχεύει στη σύνδεση του χώρου και του τόπου με τα ιστορικά γεγονότα. Η νέα τεχνολογία, με την οποία οι μαθητές είναι εξοικειωμένοι, καθώς και η ύπαρξη διαδραστικών πινάκων στα σχολεία, που συνήθως χρησιμοποιούνται μόνο ως οθόνες προβολής, θεωρούμε ότι αποτελούν πρόσφορα μέσα για μια δημιουργική χαρτογράφηση της μνήμης (memory mapping): την τοποθέτηση των προφορικών μαρτυριών πάνω στο χάρτη της γειτονιάς, της πόλης, του νομού, της χώρας μας ή τον παγκόσμιο χάρτη.

Η χρήση ψηφιακών εργαλείων έχει συντελέσει στην αποτελεσματικότερη τεκμηρίωση των προφορικών μαρτυριών, επιτρέποντας την οπτική, αλλά κυρίως εννοιολογική, διασύνδεσή τους με τον χώρο και τον ιστορικό χρόνο. Η αξιοποίηση της τεχνολογίας από την προφορική ιστορία αναδεικνύει αφανείς έως τώρα πτυχές των ιστορικών γεγονότων, αποτυπώνοντας εμφατικά τις κοινωνικές διαστάσεις του χώρου και τις πολλαπλές ιδιότητες που αυτός αποκτά στις αφηγήσεις και τη μνήμη των κατοίκων του. Ως στοιχείο της μνήμης, ο χώρος αποκτά ιδιαίτερες -άλλοτε συμπληρωματικές και άλλοτε αντικρουόμενες-  ταυτότητες και ανάγεται από αφηρημένη διάσταση σε ιστορικό/αφηγηματικό τόπο όπου διαμορφώνονται και χωροθετούνται νοηματικά οι ατομικές ταυτότητες και οι κοινωνικές σχέσεις.

Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας στους συμμετέχοντες του συνεδρίου.


ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Λόγω του βιωματικού χαρακτήρα του εργαστηρίου οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ..εδώ!!

 


Ο Ηράκλειτος Σουγιουλτζόγλου είναι Κοινωνικός Ανθρωπολόγος. Η έρευνά του εστιάζει στη σχέση της μνήμης με τον κοινωνικό χώρο/χρόνο και τις συλλογικές ταυτότητες των φορέων της. Είναι επιστημονικός συνεργάτης στο Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, όπου συμμετέχει σε δράσεις σχετικά με την εισαγωγή ψηφιακών πρακτικών στις Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες και την εννοιολογική αναπαράσταση της πληροφορίας στο ψηφιακό οικοσύστημα έρευνας. Μέλος της ΟΠΙΝΙ, είχε οργανώσει σεμινάριο ιστορικής χαρτογράφησης για τα μέλη των ΟΠΙ στις 28/5/2017. Δείτε: http://oralhistorygroups.gr/seminario-chartografisis/

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ: Ομάδα Συντονιστικού ΟΠΙ (Ομάδες Προφορικής Ιστορίας)

Συνδιοργανωτές:

Ένωση Προφορικής Ιστορίας

Όμιλος για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα (AHEG)

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Ιόνιο Πανεπιστήμιο, ΠΜΣ «Ιστορική Έρευνα -Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες»

Year
  • 2019 β' τρίμηνο
Cities
  • Athens
Print

Number of views (1745)/Comments (0)

Αρχείο

«November 2024»
MonTueWedThuFriSatSun
28
Theatre Makes Politics (TMP)

Theatre Makes Politics (TMP)

Dortmund Germany 27-28/10/2024 Partners Meeting
293031
Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Διαδικτυακά, 31/10/2024, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μόσχος
12
3
4
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 4/11/2024 Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
567
8
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Σάμος 8/11/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Σοφία Μπουτμπάρα
9
10
11
«Μαθήματα Εφηβείας»

«Μαθήματα Εφηβείας»

Αθήνα 11 Νοεμβρίου 2024, σεμινάριο, Βιργινία Κεχαγιά
121314151617
1819
«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

Διαδικτυακά, 19/11/2024 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
20

D.I.S.C. - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Αιτήσεις συμμετοχής μέχρι τις 20/11/2024
21
22
«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

Παραμυθιά Θεσπρωτίας, 22/11/2024, θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα -Παράσταση θεάτρου φόρουμ
23
«Tα χέρια έχουν φωνή»

«Tα χέρια έχουν φωνή»

Ηγουμενίτσα 23/11/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης
24
25262728
«Πες το δυναμικά με εικόνες»

«Πες το δυναμικά με εικόνες»

Πάτρα 28/11/2024, Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (β' μέρος)
2930
1
2345
67
8

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά