Αποτελέσματα αναζήτησης

Issue 10 (2009)

Issue 10 (2009)

"Education & Theatre" Journal,

Issue 10, 2009

 

PRENTKI Tim
Close of Play: Can Drama Save the Planet?

KARAVITI Jenny,  MERKOURI Natasha
Theatre/Drama and Rhetoric in Education: a potential, purposeful interchange
(abstract)

CABRAL Beatriz A.V.
Looking for change – towards breaking down habitus

GALANI Maro BEKIARIS Georgios 
The impact of the way of watching of shadows’ theatre performance on the creative expression of students in primary school
(abstract)

MISOPOLINOU Anna
Playing-through-Theatre and theatrical exercises with multi-meaning objects: a method for nursery education
(abstract)

TSENE NadiaLOUTRIANAKI ValiaPERANTONAKIS Αntonis
Theatre/Drama in the new books of lower secondary school in Greece
(abstract)

ASSANI Ioanna 
A study of common grounds between music, visual arts, panting and theatre: “The point”
(abstract)

CHOLEVA Nassia
You ..as I: Investigating the “other” through theatre and arts

ADIGUZEL H. Omer 
The Progress and Current Situation of Creative Drama in the Turkish Education System. One Issue: Preservice Teachers Attitude towards Creative Drama Course

DELAKI Eirini 
“The curving on the Tree” a theatre & cultural action project in Nepal
(abstract)

MARTINEZ Marcos, 
Teaching and Learning Suzuki Method of Actor Training: One Teacher’s Perspective

PAROUSI Antigoni, 
Nang Yai. A traditional shadow theatre from Thailand: A performance in Athens
(abstract)

KALDI Mary,
World Theatre/Drama & Education Day 2008: towards a common vision
(abstract)

O'FARRELL Larry
Webcast Symposium 2008 on Educating Drama/Theatre Teachers

BARON-COHEN Dan
World Alliance for Arts Education (WAAE)

Book reviews

BALDWIN Patrice (reviewed by Gianna Pitouli) «The Primary Drama Handbook»

SNIDER Alfred & SCHNURER Maxwell (reviewed by Valia Loutrianaki) «Many sides, Debate Across the Curriculum»

Contributors:
Tim Prentki,
Jenny Karaviti,
Natasa Merkouri, 
Beatriz Cabral,
Maro Galani,
Giorgos Bekiaris,
Anna Misopoliniou,
Nadia Tsene,
Valia Loutrianaki,
Antonis Perantonakis,
Ioanna Assani,
Nassia Choleva,
Omer Adiguzel,
Irini Delaki,
Marcos Martinez,
Antigoni Parousi,
Mary Kaldi,
Larry O’Farrell,
Dan Baron Cohen,
Gianna Pitouli,

Έτος Έκδοσης
Print

Number of views (2902)/Comments (0)

Αρχείο

«December 2024»
MonTueWedThuFriSatSun
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
13
14
15
16
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 16/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
17
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά, 17/12/2024 (Ηράκλειο, Λασίθι), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
18
19
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά