Αποτελέσματα αναζήτησης

Issue 10 (2009)

Issue 10 (2009)

"Education & Theatre" Journal,

Issue 10, 2009

 

PRENTKI Tim
Close of Play: Can Drama Save the Planet?

KARAVITI Jenny,  MERKOURI Natasha
Theatre/Drama and Rhetoric in Education: a potential, purposeful interchange
(abstract)

CABRAL Beatriz A.V.
Looking for change – towards breaking down habitus

GALANI Maro BEKIARIS Georgios 
The impact of the way of watching of shadows’ theatre performance on the creative expression of students in primary school
(abstract)

MISOPOLINOU Anna
Playing-through-Theatre and theatrical exercises with multi-meaning objects: a method for nursery education
(abstract)

TSENE NadiaLOUTRIANAKI ValiaPERANTONAKIS Αntonis
Theatre/Drama in the new books of lower secondary school in Greece
(abstract)

ASSANI Ioanna 
A study of common grounds between music, visual arts, panting and theatre: “The point”
(abstract)

CHOLEVA Nassia
You ..as I: Investigating the “other” through theatre and arts

ADIGUZEL H. Omer 
The Progress and Current Situation of Creative Drama in the Turkish Education System. One Issue: Preservice Teachers Attitude towards Creative Drama Course

DELAKI Eirini 
“The curving on the Tree” a theatre & cultural action project in Nepal
(abstract)

MARTINEZ Marcos, 
Teaching and Learning Suzuki Method of Actor Training: One Teacher’s Perspective

PAROUSI Antigoni, 
Nang Yai. A traditional shadow theatre from Thailand: A performance in Athens
(abstract)

KALDI Mary,
World Theatre/Drama & Education Day 2008: towards a common vision
(abstract)

O'FARRELL Larry
Webcast Symposium 2008 on Educating Drama/Theatre Teachers

BARON-COHEN Dan
World Alliance for Arts Education (WAAE)

Book reviews

BALDWIN Patrice (reviewed by Gianna Pitouli) «The Primary Drama Handbook»

SNIDER Alfred & SCHNURER Maxwell (reviewed by Valia Loutrianaki) «Many sides, Debate Across the Curriculum»

Contributors:
Tim Prentki,
Jenny Karaviti,
Natasa Merkouri, 
Beatriz Cabral,
Maro Galani,
Giorgos Bekiaris,
Anna Misopoliniou,
Nadia Tsene,
Valia Loutrianaki,
Antonis Perantonakis,
Ioanna Assani,
Nassia Choleva,
Omer Adiguzel,
Irini Delaki,
Marcos Martinez,
Antigoni Parousi,
Mary Kaldi,
Larry O’Farrell,
Dan Baron Cohen,
Gianna Pitouli,

Έτος Έκδοσης
Print

Number of views (3083)/Comments (0)

Αρχείο

«March 2025»
MonTueWedThuFriSatSun
2425
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 25/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
26272812
34
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/3/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
567
«Ηχορροές»

«Ηχορροές»

Αθήνα, 7/3/2025 εργαστήριο. Φοίβος-Άγγελος Κόλλιας, Χριστίνα Στουραίτη
89
1011
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 11/3/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
12131415
16
«Exploring Contemporary Physical Theatre»

«Exploring Contemporary Physical Theatre»

Herakleion Crete 15-16/3/2025 workshop. Sanja Krsmanović Tasić
1718
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 18/3/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
19
20
21
22
23
24252627
«Process drama for learning with pleasure, together»

«Process drama for learning with pleasure, together»

Nafplion Greece, 27-28/3/2025. workshop. John O'Toole
28
«Process drama for learning with pleasure, together»

«Process drama for learning with pleasure, together»

Nafplion Greece, 27-28/3/2025. workshop. John O'Toole
29
30
31123456

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά